روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الحادي والخمسون 51 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الحادي والخمسون 51 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الحادي والخمسون

رواية أسد والمجهوله البارت الحادي والخمسون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الحادية والخمسون

في فيله فهد.
علي. انا عارف اني مقصر معاكي بس اعمل اي طارق واسد مش عارف اخلع منهم خالص
زينب بقمص. لا ياخويا انت لو عايز تشوفني كنت هتيجي زي دلوقتي كده
علي بصدمه. اخوكي
زينب. متوهش في الكلاام انا عاوزه اخرج دلوقتي
علي. مش هينفع والله ياحبيبتي انا اصلا جاي ل اسد وطارق عشان رنو عليا قالولي هنروح مشوار سوا
زينب بصدمة. يعني كمان انت مش جاي تشوفني زي منا فاكره طيب ياعلي ولسه هتسيبو تمشي مس*ك علي إيدها بسرعه
علي. والله يابنتي مش ناقص قمص انا متبهدل في الشغل من إمبارح
زينب. ماشي ربنا معاك
علي بإبتسامه. انا عارف اني هرو*ح في داه*يه تعالي ياختي
زينب بفرحه وهي بتجري للعربيه. حبيبي والله
florida maged
••••••••••••••••••••••••••••••

 

 

قلب وهي بتقفل زراير قم*يص اسد. انت ملحقتش تنام حتي
اسد. مينفعش لازم انزل بسرعه دلوقتي عشان نشوف حل
قلب. هو انت فعلا ممكن تسافر
اسد. اكيد طبعا بس ده هيبقي اخر حل واتمني انو ميحصلش لان ساعتها هنخسر كتير
قلب بسرعه . لا ونبي إن شاءلله ميحصلش حاجه خالص وبعدين انت ممكن تسافر وتسبني
اسد وهو بيبو*س راسها. انتي عارفه ان كل اللي بيحصل غصب عني
قلب. عارفه إن شاءلله النهارده هتلاقي حل
اسد. امين يارب ادعيلي
قلب. ربنا معاك إن شاءلله خير
اسد. يارب يلا بينا ننزل عشان العيال هتلاقيهم تحت دلوقتي وامسك يدها ونزلو سوا
اسد بصوت عالي. صباح الخير
الكل. صباح النور
اسد وهو يبحث بعينه علي طربيزه السفره. فين علي
سحر. كان هنا دلوقتي هو وزينب معرفش اختفو فين
امسك اسد هاتفه ورن علي علي
اسد. انت فين انت و زينب
علي……………..
اسد بعصبيه. وانت جاي برو*ح ام*ك تتفسح دلوقتي ارجع من مطرح منت موجود حالا وانا مستنيك
علي……….
اسد. انت سامع انا قولت اي لف وارجع انت وهي حالا
علي……….
اسد. والله لما ترجع ياعلي براحتك وقفل
طارق. هو فين
اسد بعصبيه وهو يخب*ط يده علي الطربيزه . راح يتفسح واحنا في مصي*بة
قلب. ممكن تهدي مش كده
طارق. خلااص نروح انا وانت الشركه وبعد كده يبقي يحصلنا علي هناك
اسد. طيب يالا بينا
سحر. انت مفطرتش يابني اقعد افطر وامشي
اسد بطاعه. حاضر ياسوسو واكمل بإستغراب اومال فين ساره
سحر. نايمه فوق مرضيتش اصحيها
اسد. طب ابقي فطريها متنسيش وخاليها تاخد دواها وانتي كمان ياقلب
قلب بإبتسامه. حاضر يلا نفطر بقا
بعد وقت قصير انتهو من فطورهم وانطلق اسد وطارق الي وجهتهم
florida maged
•••••••••••••••••••••••••••••

 

 

في مكتب مراد
مراد. زي مقولتلك كده هو سافر في نفس اليوم اللي طلع فيه ادم
اسد. ازاي ومكنش فيه الا طياره واحده طالعه يوميها ل إيطاليا
مراد. ده معناه ان ادم كان مع جاسر في نفس الطياره
لم يرد عليه اسد وظل يفكر بشرود
مراد. مش كنت اروح معاه قولتلك
اسد. انا عاوز ادم اللي يروح لوحدو
طارق. انا مش فاهمك
اسد بغموض . انا اللي عاوز افهم بس بدأت اهو
florida maged
••••••••••••••••••••••••••••
علي. انتي عاوزهم يخلصو عليا النهارده صح
زينب. عشان خاطري نروح الملااهي وبس
علي. لا مش هينفع يازينب كده اتأخرت انا اوي واحنا محتاجين الوقت ده كلو في الشركه
زينب بتمثيل الدموع . هي ساعه واحده بس
علي وهو يم*سك يداها ويتجه للسياره. لا كفايه كده وانا اوعدك المره الجايه هوديكي الملااهي ونقضي اليوم كلو هناك
زينب بإبتسامة. خلااص ماشي عشان انت بس جبتلي حجات حلوه كتير النهارده بس
وصل علي زينب واتجه الي الشركه
طارق. تعالي يااخويا ده اسد ه*يولع فيك
علي. يعم وانا مالي اختك مش سيباني في حالي
طارق. طيب تعالي نشوف هيعمل اي ودخلو مكتب اسد
اسد. اي اللي جابك مكنت تكمل فسحه
علي. ابقي قول ل اختك ترحم*ني يااخويا دي مشطبه علي اللي ورايا واللي قدامي كده انا مش هيبقي معايا فلوس للفرح وهو خلااص فاضل كام يوم
طارق. لا احنا اكيد هنأجلو
علي. تأجلو ليه مش فاهم
طارق. هو احنا فايقين ياعلي،
علي. وانت مالك. ياعم هو انت اللي هتجوز وانا كده كده فايق ملكش فيه انت
اسد. بطلو انتو اللي اتنين بدل مخلي مفيش فرح خالص
علي وهو يضع يده علي فمه. سكت اهو خلااص قول هنعمل اي
اسد. انا كده هضطر اسافر
علي. ليه ياعم م ادم هيخلص الموضوع كلو
اسد. مينفعش اسيب ادم انا لازم اروح

 

 

علي. يعم متقلقش عليه انت عارف ادم
اسد. انا مش قلقان عليه انا في حاجه عاوز اتأكد منها
علي بإستغراب. اي هي
اسد. اتأكد بس الاول
علي بتنهيده لانو عارف ان اسد مش هيقولو حاجه. طيب
طارق. وانت كده هتروح امتي
اسد. يابكره يابعدو بالكتير
طارق. طب روح واحنا هنكمل كل حاجه هنا
اسد. المهم انا مش عاوز حد يعرف ادم اني رايحلو
علي. خلااص ماشي اللي انت عاوزه
florida maged
••••••••••••••••••••••••
ساره بإبتسامه. طيب وانت لسه فاكر تسأل عليا
ادم.. انتي عارفه اني مشغول جامد وانا مفوقتش حتي مستريحتش كام ساعه علي بعض من ساعت مجيت
ساره. خود بالك من نفسك
ادم متقلقيش عليا. المهم انتي ختي ادويتك
ساره. اه بخدها والله
ادم. طيب انا هقفل دلوقتي وهبقي اكلمك بعدين يلا سلام
ساره بزعل. مع الف سلامه
قلب بإبتسامه. مهو كلمك اهو اي لازمه الدموع دي
ساره. قلقانه عليه اوي
قلب وهي تحت*ضنها. متقلقيش و كده كده اسد قال ان هو هيروحله اطمني بقا
اكتفت ساره بالابتسامه
••••••••••••••••••••••••••••••••

 

 

اغلق ادم هاتفه ودخلت السكرتيره
: جاسر بيه بره
ادم بإستغراب. ليه
: مرداش يقولي حاجه حضرتك
ادم بتنهيده. طيب دخليه
جاسر بإستفزاز. اهلا بشريكي
ادم بتهكم وهو يصافحه. انا مضيت العقد معاك انت ولا مع مارك مش فاكر
جاسر بضحك وهو يفتح جاكيت بدلته ويجلس علي الكرسي براحه. لا مع مارك بس زي مهو قالك انا وهو واحد
ادم. اه وبعدين
جاسر. ولا قبلين انا كل شويه هاجي اطمن عليك كده
ادم بضحك. ليه هو مارك لسه مش واثق فيا
جاسر. لا متظلموش انا اللي مش واثق بصراحه
ادم بضحك. اشمعنا
جاسر. بيني وبينك اي حد تبع اسد الدمنهوري لازم نحرص منو
ادم بضحكه مستفزه. طب حرص جامد وامسك جاكيت بدلته ومفاتيح سيارته وقال وهو خارج. الشركه شركتك باي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى