روايات

رواية بنت الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الثامن عشر

رواية بنت الأسد البارت الثامن عشر

رواية بنت الأسد الحلقة الثامنة عشر

مريم وملاك كانو في الجامعه

هاني: انسه مريم

ملاك: طيب يامريم انا هستناكي في الكافيه

مريم بضيق: نعم

هاني بإعجاب: كنت عوز اطلب منك المحاضرات الي فاتت لاني ماكنتش موجود

مريم: طيب ممكن تاخدها من اي حد

هاني: مافيش حد عوز يدني حاجه

 

 

 

 

 

 

احمد شافهم راح عندهم

احمد بعصبيه: انتو واقفين هنا ليه مش في محاضره

هاني: عادي يادكتور كنت بتكلم مع مريم

احمد بغيره: لا اتفضل عاي محضرتك

هاني مشي

احمد بحده: اي الي خلاكي تقفي معاه

مريم بإستغراب: هوا كان بيطلب مني المحاضرات

احمد بغضب: يطلبها من حد تاني غيرك اتفضلي علي محضرتك

مريم بخفوت: ماله ده

 

 

 

 

 

الغيرة في الحب كالماء للوردة قليله ينعش و كثيره يقتل

__________

صقر: فهمت هتعمل اي

اسد: تمام

حور ببرود: ياريت بسرعه

اسد بسخريه: مين دي

صقر: دي حور الي هتساعدنا اننا نخرج البنات من هنا

اسد ببرود: كويس

حور: يلا يبنا مش هينفع نستنا اكتر من كده

اسد بسخريه: وانتي بقا الي تقولي امتا نبدٱ

حور ببرود: ايوا وهتنفذ كمان

 

 

 

 

 

اسد بحده: مش انتي الي تقولي انتي تنفذي المطلوب منك وبس

حور بغضب: مش حور الي تاخد اوامر من حد اي طان مين هوا فاهم

صقر بحده: مش وقت خناق لما نخرج اتخانقو براحتكم

حور ببرود: اولٱ الكائن ده مايتعملش معايا

صقر كاتم ضحكته بالعافيه

اسد بغيظ: يايت هضربك

حور بحده: كنت اعملها وانا خليهم يترحمو عليك

صقر: خلاص يا اسد خلاص ياحزر يلا بقا نشوف احنا هنعمل اي

حور بسخريه: مش محتاجه انا هشغلهم وانتو تهربو البنات من الباب ده واشارت علي باب في الخلف

اسد بسخريه: اكيد عليه حراس كتير

 

 

 

 

 

 

حور بسخريه اكبر: شكلك ماعملتش دراسه للمكان الي انت فيه

اسد ببرود: وانتي عملتي ازاي وانتي هنا

حور بثقه: مش محتاجه اكون بره المكان عشان ادرسه ممكن ادرسه وانا فيه

صقر بإعجاب: خلاص ماشي يلا يا اسد نعمل الي عي قالت عليه

وبالفعل تم مثل ما قالت حور

___________

مريم: مالك يالوكا

ملاك بضيق: مافيش

 

 

 

 

مريم بحنيه: علي مريومه برضو قوليلي مالك

ملاك بحزن: اسد مش عارفه هوا عوز اي بظبط مره احس انه عوزني زوجه لين واكمل حياتي معاه ومره تاني احس ان شايفني طفله صغيره مانفعهوش

مريم: حببتي اسد كش بس بيحبك اسد بيعشقك

ملاك بامل: بجد

مريم: ايوا ماشوفتيش نظره عنيه ليكي بتكون ازاي

ملاك: طيب ليه ساكت لحد دلوقتي

مريم: يمكن مش عواز يظلمك عشان مش شايف منك حاجه

ملاك: انتي عارفه اني بعشقه من وانا صغيره بس خايفه اقوله يقولي انتي لسه صغيره

___________

 

 

 

 

 

يوسف: ها ياميرا قولتي اي

ميرا بخجل: انت بتكلم بجد

يوسف: يعني ياميرا الحاجات دي فيها هزار

ميرا بسعاده: خلاص هقول لماما

يوسف: شوفي ردها اي ورني عليا عشان تقوليلي

كيرا بحب: حاضر سلام

يوسف: سلام ياقلبي

___________

صقر: يلا يا اسد خرجهم بره

سالم بغضب: انتو مين وبتعملو اي

البنات من الخوف وقفو مكانهم

 

 

 

 

 

 

اسد بغضب: يلا اجرو بسرعه وفعلٱ البنات جريو

سالم للحراس: امسكوهم بسرعه

وبدا المعركه بين صقر وحور والحراس واسد كان بيخرج البنات

البنات بعد ماخروجو

اسد بحده يلا اجرو علي قد ماتقدرو ابعدو عن ننا وكل واحده ترجع بيتها

البنات نفذو كلامه من غير نقاش

واسد طبعٱ رجع تاني عشان يقف مع صقر وحور واتصل علي خالد

وكان الاسد والصقر يضربو بكل بهاره فانهم الاسد والصقر ولكن حور تفوقهم بماهرتها فانها (الكبرى 🐍)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى