روايات

رواية بنت الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء السابع عشر

رواية بنت الأسد البارت السابع عشر

رواية بنت الأسد الحلقة السابعة عشر

ليرحل من يشاء فالله لا يبعد إلا السيئين

تسريع في الاحداث

حنان: اسد انا شايفه ان الموضوع ططول بينك انت وملاك ولو يابني انت خايف تظلمها سبها تشوف حياتها وطلقها

اسد بعصبيه: اطلق مين ملاك دي بتاعتي انا من وهي طفله صغيره

سليم: بس انت مش راضي تاخد خطوه خلاص ملاك دلوقتي كبرت ومش صغيره

 

 

 

 

 

اسد بغضب: طلاق مش هطلق سامعين والكلام ده يتقفل

حنان: طيب خلاص اهدا

اسد فونه رن

اسد بضيق: الو

: ~~~~

اسد: معلش كنت مشغول شويه

: ~~~~

اسد: ياعم انت مركب كاميرات ولا اي

: ~~~~~

اسد بغضب جحيم: ده انا اقتلك

 

 

 

 

 

 

: ~~~~~

اسد: صقر كل الي دي دي خط احمر دي بنت الاسد

صقر: ~~~~

اسد ببرود: خلاص انا هجيلك النهارده

______________

في الجامعه عند ملاك

دكتور احمد: صباح الخير

الجميع: صباح الخير

احمد: ها اخبار الدنيا اي معاكم ياشباب

احد الطلبه: كل حاجه كويسه يادكتور

 

 

 

 

 

ملاك لمريم: شكله كده هيشرح كويس

مريم: يارب ياختي عشان انا الماده دي مش قادره المها

احمد: احم ممكن بلاش كلام اثناء المحاضره

مريم وملاك باحراج: اسفين يادكتور

احمد بإبتسامة: تمام ركزو معايا

وبدا يشرح فعلٱ كان شرحه حلو جداً

وملاك ومريم مندمجين جدٱ في الشرح

بعد فتره احمد خلص شرحه

احمد بجديه: ها ياشباب فاهمين

 

 

 

 

 

ملاك بإعجاب من شرحه: جدٱ حضرتك بتشرح كويس اوي

بنت بدلع: ماكنتش اعرف ان حضرتك كويس كده

مريم اتغاظت مش عارفه ليه وخبت ترد عليها

مريم بضيق: امال كنتي فكره اي

وهنا احمد اخد باله من هذه الفتاه

مريم بنت في غايه الجمال عيون عسلي فاتح جدٱ ورموش كثيفه وناصعه البياض وقصيره الطول وشعرها بني فاتح يصل الي نصف ضهرها

 

 

 

 

احمد في نفسه: اي الجمال ده هوا في كده يخربيت حلوه امك ياشيخه اثبت يا احمد مالك دي طالبه عندك

ملاك: يلا يامريم وخرجو من المدرج

واحمد كان خارج

البنت: دكتور احمد

احمد بجديه: نعم في حاجه

البنت مش عارفه تقول اي: ممكن تشرحلي المحاضره دي تاني عشان فيها حاجات مش فاهمه فيها حاجه

احمد بجديه ومن غير ماينظر اليها: تمام شوفي مين من زمايلك مش فاهمين برضو وتعالو ليا علي المكتب

البنت: طيب ممكن اجي لوحدي

 

 

 

 

 

احمد بضيق: سمعتي قولت اي

البنت باحراج: حاضر

_____________

: كلم سالم شوف البنات اتاخرو كده ليه

: كلمته بس بيقول ان البنات ااي خطفوهم قالبين الدنيا عليهم عشان كده مش عارف يخرجهم بره مصر

: بسرعه عشان في عمليات كتير محتاجه اعضاء

: تمام

(بووووم طبعٱ ماخلصتش 😂بس دول طلعو تاجره اعضاء)

 

 

 

 

 

____________

اسدببرود: ها ياصقر رايك اي في الي سمعته

صقر ببرود: بس في حاجه مش واضحه لينا

اسد بتركيز: اي هيا

صقر بهدوء: من المعلومات الي جمعتها البنات لسه ماحصلش ليهم اي حاجه

اسد بسخريه: هما عوزين يخرجوهم بره مصر الاول

صقر ببرود: طيب والرجاله الي هنا عنيهم ممكن ماترحش علي اي بنت كده ولا كده

اسد بتفكير: صح بس اي الي يمنعهم

صقر بغموض: في حد جوه ممكن يساعدنا

 

 

 

 

 

 

اسد بغرور: عوز تقولي ان الاسد والصقر مش عارفين ينفذو لوحدهم

صقر بثقه: نقدر بس ممكن يكون في خساير احنا مش عاوزين يكون في خساير اصلٱ

اسد بجديه: طب والعمل

صقر بغموض: هروحلهم هناك وحاول اعمل اي حاجه عشان يدخلوني في المكان الي موجود فيه البنات وساعتها هعرف اتواصل معاك وانت عارف الباقي

اسد بحماس: تمام يلا بينا وبداو يشتغلو

_____________

ملاك: بس اقولك الدكتور ده شكله شاطر

مريم بإعجاب: جدٱ

ملاك بخبث: هوا اي

مريم بشرود: الدكتور وبعدين فاقت لنفسها

ملاك بغمزه: هي اي الحكايه ها

 

 

 

 

 

مرسم بتوتر: ولا حكايه ولا حاجه

ملاك بشقاوه: ماشي ياعم شكل السناره غمزت

مريم مغيره الموضوع: بطلي بقا رخامه ويلا عشان ناكل

ملاك بضحك: غيري الموضوع براحتك بكره تقع ياجميل وغمزت

مريم بتوتر: والنعمه انتي عوزه تضربي

ملاك بضحك: خلاص ياستي يلا نروح نجيب اكل

_____________

سالم: حاول تعمل اي حاجه طول ما البنات جوه مصر احنا في خطر

 

 

 

 

 

الشب: حاضر الدنيا بس تهدا شويه

الشب: سالم باشا احنا لقينا الواد ده بيلف حولين السور

سالم: انت مين ياض انت

صقر: انا مجدي ياباشا

سالم: واي الي خلاك تمشي جنب السور

صقر: ياباشا انا ماشي ماعملتش حاجه

سالم شك فيه وقال ارموه جوه عشان يترحل معاهم

 

 

 

 

صقر في نفسه: اغبيه وقعتو بكل سهوله ااباقي سهل علينا يلا يا اسد ابد مهمتك

الشب خد صقر الي هوا مجدي ودخلو المكان الي في البنات

صقر في نفسه: يانهار مش فايت كل دول بنات مخطوفه

ساره: ومين ده كمان

يارا بخوف: شكلهم هيعملو فينا حاجه

هايدي بقلق: هي حور فين

يارا: نايمه اهي

 

 

 

 

 

صقر وهوا يتعي مجدي: احم مساء الخير

ساره: حضرتك مين

صقر: مجدي انتو هنا ليه

هايدي: احنا مخطوفين هوا انت جي تنقذنا

صقر بجمود: مش بظبط

يارا: يعني اي

صقر: ازاي ماخطوفين طول المده دي وماحدش فيكم حصله حاجه

هايدي: حور هي الي كانز يتقف ادام اي حد يقرب مننا وهي الي بتحمينا كلنا

صقر في نفسه: ازاي كل ده يطلع من بنت

 

 

 

 

 

 

 

صقر: طيب هي فين

حور من وراهم ببرود: بتسال عليا

صقر بصلها بإعجاب شديد من شده جمالها

(حور بنت اقل مايقال عندها انها حور نازله من الجنه بنت متوسطه الطول عيونها خليط بين الرمادي والاخضر عيونها واسعه رموشها كثيفه جدٱ وشها ناصع البياض شفايفها بلون الكريز شعرها احمر ناري طويل يصل الي اخر ضهرها)

صقر في نفسه: اجمد ياصقر مش وقته

صقر بجمود: ممكن اكلمها لوحدها باقي البنات مشيو

صقر لسه هيتكلم

 

 

 

 

 

حور ببرود: موافقه

صقر ببرود: علي اي

حور بسخريه: اني اساعدكم

صقر بتعاجب: وعرفتي ازاي اني هساعدكم اصلٱ

حور بثقه: نظره عينك كويس ان الي بره بهايم مش بيفهمو

صقر بإعجاب شديد فهي بنت ذكيه جدٱ: طيب اسمعيني كويس _____

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى