روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الجزء الثالث

رواية ملك وحش الصعيد البارت الثالث

رواية ملك وحش الصعيد
رواية ملك وحش الصعيد

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثالثة

_ تهديدك بله واشرب ميته.
جه صدا الصوت دا من بنت منتقبه دخله الشركه ووراها اربع حراس مشيه بهيبه ووقفت قدام عمران…. ماااشي يا ابن عمي.
عمران بصلها بسخريه…. روحي العبي بعيد يا شاطره علشان مخلكيش تندمي علي وقفتك دي.
بصوت حاسم… عيشه ايهاااب علوي متتهددش يااا عمران شوكت علوي مفهوووم و عمل حسابك مبعدش كلامي مرتين
عمران ببرود…. برافو خلصتي الاستعراض يلا بره وخدي ابوكي معاكي علشان مقلش منه قدام الناس يلاااا براه.
عيشه راحت ضربه بالقلم قداك كل الي في الشركه وعمران دخل في حاله من الصدمه وعدم الاستيعاب والكل خاف من اي حركه ممكن تحصل.
عيشه بصوت قوي… الللزم حدوودك معااايه انا ووالدي مفهووووم لاما ورب الكعبه ما هسكت متخلنيش اقلب علي الوش التاني.
ايهاب…. عيشه لي كدااا!
عيشه وبصت لعمران وهي بتكلم والدها…. ولا اي حاجه دا مجرد تحذير بسيط علشان بعد كدا ميرجعش يلوم الي نفس.
عمران بصوت فحيح قرب من عيشه…. صدقيني كان ممكن امحيكي من علي وش الارض حالا بس هبقي برحمك من الي هعملو فيكي.

 

 

عيشه بلاه مبالاه…. يلا يا بابا علشان تشرف مكتبك.
عمران وقف بابتسامه جانبيه عدل بدلته وخرج من الشركه خالص.
ايهاب دخل المكتب القديم الي كان بيملكه…. ياااه مش مصدق يا عيشه اني رجعت مكتبي.
عيشه بهدوء… تتهنا بيه يا بابا.
ايهاب… مفتكرش عمران هيسكت يا عيشه.
عيشه بجديه في الكلام…. لو بينت ضعفك لعمران هتديله المجال انه يعمل الي هو عايزه وبكده هيكون هو الكسبان.
في فيلا عمران….
الخدامه دخلت المطبخ…. الحقي يا مدام كوثر البيه عمران رجع ومكسر الاوضه علي الاخر..
كوثر والدته طلعت بصرعه من المطبخ وراحت الاوضه لعمران…
عمران بعصبيه….. مشششش انااااا الي يتعمل معايه كداااااا… مش هسكووووووت.
كوثر خافت اما شافت ابنها في الحاله دي وعروقه بارزه… عمران اهداا.
عمران وبيرمي الفاظه في الحيطه…. تطلعي برااااااه.
كوثر… حبيبي انااا ماما اهدي اكيد محدش هيقدر يقربلك انت قد اي حاجه.
عمران بغضب كبير…. دييي مدت ادهااا عليا وسط الشركه كلها دي ازاي تتجرأ يا مامااااا ازاااااي.
كوثر… هي مين بس واهدي علشان خاطر مامااا.
عمران وبنطق اسمها بغموض وفحيح…. عــــيـــــشه ايهاب علوي بنت عمي.. المصووووووون.
كوثر وحست ان الدم غلي في عروقها…. هماااا رجعو تاني.
عمران…. وانا مش هسكوووت الي لما اخليهم يتمنوو الموت وساعتها مش هرحمهم.
كوثر…. عمران.

 

 

عمران… ايون.
كوثر… ابعد عنهم.
عمران…. لحدددد امتااا يا مااامااا لحد امتاااا كفاايه لييي خايفه منهم لييييييي قوليلي افهم.
كوثر بصراخ …. انا خايفه عليييك انت يا عمرااان.
عمران خرج وحس انه مخنوق…..
اما في شوارع المدينه…
كانت روح ماشيه بتعرج بسبب الي عمله فيها جوزها ومسكه شنطه وبتعدي الطريق وكانت عربيه هتخبطها….
طلع بعصبيه… استغفر الله العظيم يارب يا ستي بصي قدامك افرض العربيه جرالها حاجه.
روح… خايف علي العربيه مش عاليه.
__ هو انا خلفتك ونسيتك يا ستي ولا انتي بتشتغليني وشويه هتقولي الحقوني يا ناس ابو العيال بتح*رش بيا!
طلعت طفله…. مااازن اسكوت.
مازن… اعتبريني متكلمتش يا جنجون.
جنه… انتي كويسه يا طنط.
روح بابتسامه باهته….. كويسه يا سكره شكرا.
جنه… شفت يا خاالو اتعامل كويس مع اناااس مش عرفه هفضل اعلمك لحد امته.
روح اول مره تضحك من التعب…. ههههه خلاص يا سكر حصل خير.
مازن… كدا يا جنه ماشي مخصمك يلا اركبي.
جنه بهمس لروح… متقلقيش هجبلك حققك منه بس هو لاسع حبتين.
جنه دخلت العربيه ومشيو…
مازن… جنه ميت مره اقولك لما تحبي تهذئيني تهذئيني بحترام مش قدام حد برستيجي عيب.
جنه… اسكت يا ابو برستيج انا مش عارفه اعمل معاك اي تعبت منك.
مازن زعق فيها…. جنه احترررمي نفسك.
جنه… ينهااارك ابيض بتزعق فيا.
مازن… لا يا حببتي بجرب صوتي بس.
كانو معديين من كمين وجنه فضلت تعيط.
مازن… ابوس ايدك دي مفهاش هظااار يا جنه.

 

 

الظابط قرب… خير بتعيط ليي.
جنه بتمثيل… الحقوني يا حكووومه دااا خاط*فنييي.
مازن.. اقسم بالله يا باشا بنت اخويا اقسم بالله.
الضابط… طيب اركن علي جمب يا طعم.
مازن… يشيخه منك لله حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم.
جنه… اثبت عندك يا باشا قضيه ثب وقزف.
مازن… اه وياريت يا باشا لو قضيه قتل علشان تبقي حسن الختمااام.
الظابط… بتستظرف يا روح امك اركنلييي علي جمممب.
بعد دقيقتين…
مازن خرج الموبيل…. اللوووو الحقني يا بكر بنتك الي مخلفها الي شبه لبيسه القلم ملبساني مصيبه.
.. بكر كان خارج من المصنع…. انت فين بالضبط.
مازن… في الكمين.
بكر… جنه كويسه.
مازن… الظابط جابلها مولتو وبشربها عصير وانا الشويش مكلبش امي وقاعد يرحب بيااا.
بكر… جايلك.
كانت روح دخله المصنع وبكر شافها واتصدم… ر روح!
روح بصدمه اكبر…. بكر.
في الصعيد….
كان سويلم بيرمح بخيله في البلد ووراه رجالته والناس كانت بتجري بعيد عن طريقه…
فرحانه وكانت مع الخدم بحرسوها بتنقي خضار وتخضت من وجوده..
سويلم وقف الحصان… فرحاااااانه.
فرحانه…. س سويلم.
سويلم…. اي الي طلعك بره الدوااار اني مش منبه عليكي متطلعيش براته.
فرحانه استجمعت قواها…. وانت مش ولي عليااا يا اسويلم.

 

 

سويلم نزل وقرب منها وشدها من دراعها… اما سويلم يقول كلمه تقوولي حاضر يلا انجري من اهنه… عتمااان وراها.
عثمان… خدااامك جنابك اعتبره حوصول.
سويلم ركب حصانه بضيق ورمح بيه لحد ما وصل مكان بدوي…
جه واحد رحب بيه… يا اهلا يا اهلا المطرح نور يا كبيرنه.
سويلم وبص للخيمه… هي لساتها فايقه.
… اه فايفه جوه.
سويلم دخل علي ست كبيره لبسه اسود في اسود وقدامها باخور….
الست… مستنياك من الصبحيه اتوخرت.
سويلم طلع فلوس ورماها علي جلبيتها…. قوليلي خيتي فيين يا غجريه.
الغجريه….. خيتي تحت رحمه خالقها دلوك بس في خطر بيحوم حوليها.
سويلم بعصبيه… انطقيييي فييينهااا.
الغجريه… مقدرش اقولك غصب عنيي مش ابيدي لو قولت عن مكانها هموت.
سويلم قرب منها بشكل وحشي وبخنقها…. يبقي اتشاااهدي علي روووحك.

 

 

#Asmaa_Habib.
ياتي اي الي ممكن يعمله عمران واي قصته مع عمه؟!
اي العلاقه الي ممكن تجمع بكر و روح؟!
وكمان سويلم ليه اخت وكمان مختفيه هيقدر يوصللها واي قصتها؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى