رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء حبيب
رواية ملك وحش الصعيد الجزء الثاني
رواية ملك وحش الصعيد البارت الثاني
رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثانية
فجأه دخلت عربيه ووقفت ورجاله سويلم نزلوا منها شخص ببدله ومتكتف ومتغمي وشه….
راجل من رجاله سويلم… لقناه داخل ارضك يا كبيرنا ومستنين امرك الديابه جعانه.
سويلم بابتسامه…. نورت الوادي.
الشخص المتكتف ضحك من تحت القماشه الي متغمي بيها… هو دا ترحيبكم بالضيوب يا اهل الكرم.
سويلم وكان ساند علي سلاحه… فكوووه.
الرجاله فكوه وجه قعد جمب سويلم…. اي يا وحش دا كله كنت اسمع عنك وعن اساطيرك مكنتش اعرف انها حقيقه.
سويلم بابتسامه بسيطه… لو كنت عرفتني انك جاي كنت هتلاقي ترحيب زين مني بس هنقول ايه يعني تستاهل الي يجرالك يا سيف باشا.
سيف… اممم بتهزئني بشياكه.
سويلم وبيولع سجاره…. كل واحد ادره بحاله.
سيف…. انا مش جاي علشان نتخانق انا جاي اقولك البضاعه موصلتش والسفن عندي هتتحرك بعد يومين مش هينفع أئخرها اكتر من كدا.
سويلم برجع بضهره بغرور …. مني خابر.
سيف باستغراب… لما انت عارف كدا لي مقولتليش؟!
سويلم بمكر … مش لما اخد حقي لول اني ولمؤخذه اكده يا باشا مبشتريش سمك في ميااااه تسلمني الورق الاخضر تلاقي البضاعه ذات نفسيه من غير ما اتحط يدك في حاجه بقت في مراكبك.
سيف بنرفزه… بس احنا مش كنااا متفقين انها تنزل النهارده يا سويلم هو دا كلام الرجاله بتاعكو!
اعثمان حط السلاح علي راس سيف… لماااا اتكلم كبيرنه كلمه زييين.
سويلم بهدوء مريب … سيبه يا عتمان… شرفت يا باشا.
سيف قام وقف…. مااشي يا سويلم بسس اعمل حساابك انك انـــــــت الي بدأت.
سويلم…. واني برضك الي بنهي يا سيف باشا ياااااا رجاله.
الكل جمع بسرعه وسيف اتوتر.
سويلم… جري ايه يا باشا متخافش دول هيوصلوك علشان الطريق اهنه واعر قوي ومليان ديابه.
راجل غما سيف وكتفوه تاني ودخلوه تاني العربيه.
سيف بغضب والراجل بزوقه جوه العربيه…. مااااشي يا سويلم.
في دوار العمده 🧱…
فرحانه بتخلع الفستان بحسره….
بدور… مخبراش اي الي بيحصول فينه ده ويا تري سويلم ناويلنه علي ايه.
فرحانه بندم… يارتني مااا كنت شفته كان يوم مطلعتلوش شمش.
بدور… هو ده الي قلبك كان بهواه.
فرحانه… تعرفي اني عمري ما كنت هشوف غيره كان قلبيي رايده بس لما طلبني من ابوي جاريه عنده كرهته قوييي يا بدور.
بدور…. هو القلب الي بيحب بيعرف يكره يا فرحانه.
فرحانه… يمفيكي شر القلب الي يكره بعد ما يحب يا بدور.
بدور بخوف… ربنا يستر من الي جاي.
بيت في مدينه بالقاهره…. 🎆
دخلت بنت بتعب وجري عليها طفل… ماااماااا جت مااامااا جت.
جوزها…. كووونتي فين دا كله يااا هانم هو انا خروووف بتغفليني واياكي تكدبي عليااا يا روح.
روح بعياط… كفااايه بقي كفااايه انا تعببت يا اخي بشتغل بدل الورديه اتنين وتلاته علشان اصرف عليك وعلي ابنك وفي الاخر بتشك فياا يا فروق.
فروق بغضب وقف وقربلها…. انتي بتعيريني ياااا روح اااه ما اناااا الي ساكتلك.
خرجت حامتها من الاوضه…. منااا قولتلك اكسرلها الضلع الموعووج مسمعتش كلاامي اششرب يا سيدييي.
فروق بعصبيه اكبر…. والله معاااكي حقق اناااا الي ساااكت ومش بربيهاااا.
روح بضحك من بين عياطها… ساكت هههه ساكت علشان لولايا مكنتش هتلاقي اللقمه تاكلها ياااريتك يا اخي تشتغل وانا كنت هتخرس بس ملقتش في بجحتك مخلوق.
فروق مسكها من طرحتها جامد…. بتعلييي صوووتك علياااااا.
الطفل بعياط بيحضن روح…. لاااء يا بابا مش تضرب ماامااا.
فروق شد ابنه وسحب الحزام…. انا بقي هربيكي ياااا روح.
امه…. ايوه كدااا راجل بصحييح.
روح وعيونها حمره من العياط حسبي الله ونعم الوكيلل.
عدت الليله دي علي الكل وفي صباح يوم جديد….
في شركه كبيره لستيراد والتصدير ..
قدام الشركه نزل شاب ببدلته الانيقه والبنيه العضليه الشامخه حاطط ايده في جيبه وداخل بهيبه….
واحد جري عليه بسرعه…. الحق يا عمران باشاااا في ناس جوه وقفين في نص الشركه مش بتحركه مستنين حضرتك.
عمران بابتسامه خاليه من اي احساس…. تمام.
عمران دخل وحك ايده جوه البدله بتأكد ان الس*لاح موجود وتفاجأه بشخص واقف ويبقي عمه هنا عمران اتعصب جداً…. انت ايييي الي دخلك شركتيييي اطلع بره.
عم عمران ( اهاب)… كنت متوقع منك الرد دااا بس مش هعتب عليك العيب في الي اخدتك من وسطينه ومعرفتش تخليك تحترم عمك.
عمران بعيون كلهااا شرار…. بحظرك وانااا بعد كدا هنفززز لو جبت سيره امي علي لسانك مش هخلي فيه جته تشيل اللسان دااااا فااهم.
اهاب بلا مبالاه … علي العموم انا مش جاي اتخانق معاك بس حابب اعرفك ان ابوك الله يرحمه كانت نص الشركه باسمي.
عمران بتحدي…. و انا قولتلك مش هتعتبهااا يا ايهاااب يا علوي ولو علي جثتي.
_ تهديدك بله واشرب ميته.
جه صدا الصوت دا من بنت منتقبه دخله الشركه ووراها اربع حراس مشيه بهيبه ووقفت قدام عمران…. ماااشي يا ابن عمي.
عمران بصلها بسخريه…. روحي العبي بعيد يا شاطره علشان مخلكيش تندمي علي وقفتك دي.
بصوت حاسم… عيشه ايهاااب علوي متتهددش يااا عمران شوكت علوي مفهوووم و عمل حسابك مبعدش كلامي مرتين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)