رواية حكايه مسك الفصل الأول 1 بقلم نورهان أشرف
رواية حكايه مسك الجزء الأول
رواية حكايه مسك البارت الأول
رواية حكايه مسك الحلقة الأولى
عاوز رحم للايجار
انت مجنون يا ابني رحم للايجار ازاي وبعدين طب ما تتجوز بدل ما انت معذب اهلك معك كده وهم هيموتوا ويجوزوك
قام من على مكتبه بقوه واتحرك في المكتب وهو يقول انا مش عايزه اتجوز مش عايزه اربط نفسي بواحده ست تتحكم فيا وتقولي رايح فين وجاي منين انا عايز واحده تبقى رحم بس مش اكثر حتى مش عاوز اعمل معها علا.قه
انت مجنو.ن طب ادام انت عاوز واحده تخلف منها طب ما انت عارف بنات كثير قوي واي و اى واحده فيهم تتمنى ان هي تبقى ام ابنك
نظر الى صديقه بهدوء وهو يقول: فعلا اي واحده تتمنى ان هي تبقى ام ابني بس مش اي واحده تقدر ان هي تكون كده وبعدين اللي انا اعرفهم عايزين ياخذوا المال والسلطه ومفيش واحده فيهم هتقبل ان هي تبقى ام ابني من غير ما تكون امراتي لكن انا عايز واحده ملهاش حد وحده ما عندها استعداد تعمل اي حاجه للفلوس مش اكثر من كده لكن الثانيين هيقرفوني هيبقوا عايزين سلطه ونفوذ
انت اكيد بتهزر يعني انت كل اللي فارق معك كده بس مش اكثر اللي انت عايز واحده تاخذ منها ضناها ابنها
مين قال ان هو ابنها لا هو مش ابنها هو مجرد الرحم للايجار فقط لا غير
نظر لها ياسر بسخرية وهو يقول : افترضنا ان في واحده مجنونه وافقت وافقت باللي انت بتقوله دوت انا عايزه اسال سؤال بس سياده اللواء او الاستاذه المحاميه والدتك هيوافقوا بالجنان ده ما اظنش على فكره
نظر له حسام بجديه ثم غمغم باسترسال وهو يعدل نظارته ويقول: ياسر انت عارف كويس قوي ان ولدي اللواء ولا سياده المحاميه لهم علاقه بحياتي انا عايز يبقى لي ابن وعايزك انت بذات نفسك تشوف لي واحده مناسبه في الموضوع ده بس خلي بالك اللي عايزها تكون مقطوعه من شجره وباؤكد على الكلمه دي مره واثنين وثلاثه
حرك ياسر راسه برفض وغمغم بغضب : هو انت على اخر الزمن عايزني اشتغل قر*ني لا يا فندم انت فاهمني غلط
نظرا له حسام بهدوء وهو يقول: اطلع بره يا ياسر وفي خلال يومين تكون عندي البنت ازاي ما اعرفش
قال ذلك واعطى ظهره الى ياسر الذي نظر اليه بغضب كبير فاهو كان يعتقد أن حسام يقول هذا على سبيل المزاح ليس اكثر من ذلك ولكن ما يحدث الان هو درب من درواب الجنون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يلا يا مسك انتي لسه ما جهزتيش
نظرت مسك الى حياه بحزن وهي تقول: مش عايزه امشي يا حياه انا مش عايزه اخرج بره الدار انا طول حياتي وانا هنا مش عاوزه اسيب الدار و امشي
نظرت لها حياه باستغراب وهي تقول :في ايه يا مسك ما كل البنات خرجوا من الدار قبلنا وما فيش حاجه حصلت وبعدين هو انا مش معاكى
هزت مسك راسها بحزن وهى تقول :بس انا مش مستعده لسه موضوع انى اخرج من الدار ده صعب كل ذكرياتي هنا انا معرفش أهلى ومليش ام ولا اب بس هنا فى ماما يسريه و بابا فتحى بجد مش عاوزه اخرج
قالت ذلك انهارت في بكاء مرير قطعها صوت يسريه التي نظرت اليهم بحب وهي تقول: ومين قال ان انا هاسيبك يعني يا مسك انتي وحياه ده انتم بناتي وبعدين انا عايزه اسالك سؤال هو انتي فاكره انك لما تخرجي من الدار خلاص لا احنا بنخرجك من الدار عشان تعرفي تعتمدى على نفسك ولان للاسف الدار هنا لها سن معين بس ما تخافوش يا حبايبي الدار برضوا عامله مركز رعايه برا
ثم أخذت مسك فى حضنها و هى تقول:متخافيش يا مسك انا على طول هبقا جنبك هو فى ام بتسيب بنتها
نظرات مسك اليها بحزن وهى تقول:طب ماما ممكن تخلينى انام النهارده فى الدار و اخرج بكرا لانى بجد مش قادره اصدق انى هسيب بيتى
نظرت لها يسريه بحب وهى تقول:طبعا يا قلبي وكمان هتنامي فى حضنى
قالت ذلك وهى تضع قبله على راس مسك
(مسك فتاه مسكينه طيبه ولكن تحاول ان تظهر انها قويه الشخصيه عكس حقيقتها فاهى ضعيفه إلى أبعد الحدود تمتلك جمال خاص بها حيث البشره البيضاء و العيون الواسعه و الانف الصغير تبلغ من العمر ١٨ عام)
(حياه صديقه مسك مجنونه إلى أبعد الحدود ولكن حنونه للغايه شرسه مثل جملها الشرس حيث الشعر الغجرى و الانف المرفوع و العيون الذبا*حه)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كان ينام ذلك الراجل الكهل على الفراش بتعب كبير يظهر على وجهه أنه على أعتاب الموت حولها جميع أبنائه وبناته نظر الى ذلك الرجل وهو يقول:حسين اسمعنى يا ولدى انا عاوز اقولك حاجه مهمه جوايا بتك عايشه وانا بايدى ختها من المستشفى انا و مراتك وداتها دار ******
توسعت اعين الجميع من تلك الكلمات و …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايه مسك)