رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم مروة موسى
رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء السابع والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت السابع والثلاثون
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة السابعة والثلاثون
فرعون وهو بيقرأ الرسالة تاني اللي كانت نور مديهاله ووجد فيها شئ لفت انتباه وكمل بخبث: كنت فين ودا كله بيحصل وانا مخدتش بالي المصدر المجهول بقي مصدر معلوم بالنسبة ليا وسهل اصطاده اوي لانه أضعف مني بكتير
خالد من تحت بينادي علي نور
نور طالعه علي السلم: ايييييي
خالد : انزلي كدا عاوز اقولك علي حاجة
نور: اقولك اطلع انت أسهل بالمرة تساعد عادل في فرش الشقة والناس اللي هنا
خالد وهو طالع : حاضر
نور: كنت عاوز اي
خالد: كنت عاوز اقولك إن مراتي شمس عاملة طاجن بسلة باللحمة وكنت عاوزك تاكلي معانا عشان عارف انك ببطن
نور: وهاكل من غير عز او االي فوق
خالد : يغبية شمس بتعمل غدي لينا كلنا هتعمل محشي وبشاميل لكن البسلة باللحمة دي كانت عملاها بالليل ومن حلاوتها قولت أأكلك منها عشان عارف انك بتحبيها
نور وهي بتحضن اخوها: انت احسن اخ في الدنيا ي خالد والله
شمس : ابعدي كدا عن جوزي ي بت وبتضحك
نور بعند وهي بتقرب اكتر وبتضحك : طيب كدا حلو
فرعون بغيرة وهو طالع من الاوضة؛ لاء مش حلو قربي اكتر ي حبيبتي قربي منه كمان دا اخوكي
نور وهي بتبعد لانها افتكرت كلامه انها متقربش منه كتير
عادل: تعالي ي خالد ساعدني
خالد : حاضر جاي اهو
سمية : بقولك اي ي شمس تعالي رتبي معايا المطبخ دا
شمس بحب: عنيا ي ست الكل
ودخلت معاها
شمس: اعمل اي معاكي
سمية: ارتاحي انتي بس عشان االي في بطنك انا بقولك كدا عشان فرعون شكله عاوز نور في حاجة بس مش عارف يقولها ازاي
شمس: طيب ي دادة
نور في الاوضة بتعدل كرسي كبير والرف اللي فوقها هيقع منه انتيكه علي دماغها ومش واخدة بالها
فرعون لاحظ دا وكان علي مسافة منها بالكرسي العجل مال عليها ووقعوا علي الارض والزهرية وقعت علي الارض
نور : كانت هتقع عليا
فرعون: انا لحقتك الحمد لله
نور : بس انا لحظت انك واقف برجلك علي الارض
فرعون: واقف ازاي يعني وانا مشلول
نور: مش عارفه بس رغم انك واقع علي الارض بس حسيت للحظة ان رجلك كنت واقف عليها
فرعون : اتمني أقف علي رجلي ساعديني اقعد
نور : طيب وساعدته يقعد علي الكرسي
فرعون: زعلانه مني
نور : لاء
فرعون شدها من ايديها : يبقي لسه زعلانه
نور: ولو قولتلك زعلانه هترمي الطلاق عليا ي فرعون باشا صح
فرعون: معلش حقك عليا
نور: وسع ايدك ي فرعون مش كل حاجة تنفع فيها اعتزار
فرعون: طب اعملك أي
نور وهي بتبص عليه بتريقة: ولا حاجة انا هروح اشوف الناس اللي برا ومشيت
فرعون حرك الكرسي تجاه الباب وقفله بالقفل من جوا
واتجه للدولاب طلع منه مسدس وعمره وقعد والمسدس قدامه
فرعون: هحاول اعيش حياة مستقرة بس بعد ما اخلص علي مصدر القلق دا
خالد : دا في سكان جاية تسكن فوق ي عادل
عادل: تعرفهم
خالد : لاء
نور : يلا عشان نكون صحاب كلنا اللمة حلوة
خالد : دي مطلقة ومعاها طفلين
: نور:ربنا يعينها عليهم ويعنيها علي نفسها
خالد وعادل : يارب
شمس: أي رأيك في اثاث الشقة
نور: جميل بجد
شمس:طب الحمد الله
العمال خلصوا الشقة فرش وتركيب وترتيب وعادل حاسبهم ومشيوا
عادل : كدا تمام كله مفيش حاجة مش موجودة
سمية : ايوا الله اكبر الشقة دي جميلة اوي
نور: الحمد الله تمت بخير
خالد تحت في شقته : بقولك ي شمس
شمس: نعم ي حبيبي
خالد : انا عاوز اشتري شقة في العمارة بإسم نور اختي
شمس باستغراب: ليه
خالد : حاجة ليها وللزمن محدش عارف اي اللي ممكن يحصل بكرة
شمس: طيب ي حبيبي اعمل اللي انت شايفه صح بس خالي بالك انك اشتريت الشقة لفرعون وحالا لاختك وانت كدا فلوسك هتبدا تقل فرتب نفسك
خالد : سبيها لله ربك مابينساش عبده
شمس : ونعمه بالله وتفضلوا في حياة بعض
خالد : يارب اللهم امين
نور تمت علي الشقة كلها ودخلت الغرفة لكن وجدتها مغلقة من الداخل
نور: افتح ي عز
فرعون: طيب واتحرك بالكرسي وفتح
نور: قافل ليه
فرعون : كنت بلمع شوية أسلحة
نور: ليه ولمين
فرعون: ليا ولمين دي بقي بعدين تعرفي
مايكل : بيتصل بفرحون وفرعون رد
مايكل : اللي كنت شاكك فيه طلع هو المصدر وطلعت الجثة وملقتهاش هي نفسها اللي ادفنت
فرعون بخبث: المرة دي هتكون فعلا هي الجثة السليمة مش حد تاني ي مايكل
مايكل : عرفت ازاي ان دا المصدر اللي محوطك
فرعون: كل واحد وله سر يكشفه وقفل
نور: جثة اي وسر اي اي الكلام دا
: فرعون اتجاهل كلامها وسكت وخرج من الجناح ودخل غرفة عادل
عادل: تعالي
فرعون : دا المصدر اللي كان بيهددنا
عادل : بس دا مات
فرعون: تؤ دا لعبة لعبها صح وحلوة اوي دخلت دماغي
عادل: هتعمل اي
فرعون: هيتقتل
عادل: نين اللي هيقوم بيها
فرعون: انا
عادل: بس انت ….
فرعون: هرجع اقولك ساعات المظاهر بتخفي حاجات كتير وخرج بالكرسي المتحرك ودخل الاوضة
نور واقفة ترتب الكتب في جمب من الاوضة
فرعون: هاتي السجاير دي معلش هتعبك
نور : ولا يهمك اتفضل
فرعون: لسه مضايقة
نور: معلش من هنا وجاي اتعامل معايا زي اي قطعة اثاث في الشقة
فرعون: ازاي
نور: لما تعوز حاجة انده عليا ولو مش عاوز تجاهلني زي ما بيحصل كدا
فرعون حب يبن جزء من محبته ليها : ازاي وانتي اهم ركن في حياتي
نور: مش باين وكمان لو انا جزء مهم كنت اترجعت عن شغلك عشان تحميني
فرعون: مين قال اني مش بحميكي
نور باستفزاز: مش لما تقدر تحمي نفسك الاوض ي فرعون
فرعون: صدقيني كلها ايام وكل المشاكل تخلص حتي استفزازك بالكلام دا هيخلص
نور : انا تعبانه ومش عاوزة اتكلم انا هنام ونامت وهو حاول يتحرك وينام علي السرير في الجهة المقابلة
الشخص : النهاردة يومك ي فرعون باشا انك تموت هههههههههههه
ولبس جونتي وقناع ودخل العمارة ودخل غرفة فرعون بدون صوت ووقف قدام فرعون لكن لاحظ تحرك نور جري واستخبي
نور وقفت واتجه للحمام لكن حد حط ايده علي فمها وغابت عن الوعي
الصبح طلع
فرعون اتقلب ملقاش نور خصوصا ان الجو لسه بدري قلق
فرعون نزل علي الكرسي بتاعه وفضل يدور عليها في الشقة وقلق ملقهاش
نور بدأت تفوق وتقوم لكن كان في شخص مقنع ورجلين معاه
نور : انتوا مين وانا جيت ازاي
الشخص المقنع: اخرسي ي بت واتكتمي
نور حست ان الصوت مألوف عليها رغم انه متغير
نور: طيب بس انتوا مين
الشخص المقنع نزلت لمستواها وضربتها بالقلم : انا قولت اخرسي مفيش كلام بيتسمع ولا انتي من يومك عنيدة
نور لحظت وجود مونيكير علي ضوافرها عرفت انها ست
فرعون صحي الكل وفضلوا يدورا عليها ومحدش لقاها
فرعون افتكر انه كان لبسها سلسلة في رقبتها فيها جهاز تتبع فتحه وعرف طريقها وطلب من خالد وعادل يروحوا يجبوها
الشخص المقنع حس بحركة في المكان هرب هو والرجالة وساب نور
خالد : نور نور انتي كويسة
نور: ايوا كويسة مفيش حاجة حصلت يلا نمشي
عادل: متعرفيش حد من اللي كان خطفك
نور: واحدة سن وحاسة اني اعرفها وصوتها مألوف عليا
خالد خدها هو وعادل وروحوا
اول ما دخلوا لقوا فرعون في وشها
فرعون شدها واخدها في حضنه لانه كان خايف عليها
نور: انا كويسة وبعدتت
فرعون لاحظ معاملتها بحدة
سمية : ادخلي ارتاحي وانا هجيلك تأكلي
نور: طيب ي دادة بعد اذنكم
الشخص المقنع: دا حسابكوا رغم أن العملية متمتش بس مش مهم
اتكلوا علي الله
بس حسابك معايا ي فرعون اكيد عرفت طريقها من طرقك الخاصة بس كلها أقل من ٢٤ ساعه وتموت ودا وعد مني
فرعون : انتي كويسة
نور: ايوا
فرعون : مالك متغيرة ليه
نور: ولا حاجة كنت مخطوفه وهموت بسبب جوزي
فرعون: صدقيني كل االي احنا فيه دا سببه شخص واحد
نور: سببه الست اللي خطفاني دي صح
فرعون اتأكد من شكه : ايوا هي الست دي
نور: مين دي
فرعون: محاولتيش تعرفيها
نور: لاء بس صوتها متغير بس انا حاسة أني اعرفه وكمان بتقول عليا عنيده ودا حاجة محدش يعرفها غير لما يتعامل معايا
فرعون: أي اللي عرفك انها ست
نور: من صوابعها
فرعون: صابع السبابة معلهوش مناكير صح
نور : ايوا صح وبالذات في ايديها الشمال
فرعون: طيب ارتاحي
نور: ريحني وقولي مين دي
فرعون: مش حالا ي نور
نور قعدت عن رجله: وعشان خاطري وعشان خاطر محبتي عندك
فرعون هقولك بس بشرط
نور: قولي وانا هنفذ شرطك
فرعون: الست دي تكون……..
خمنوا كدا في الكومنتات مين الست دي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون)
جودى