رواية نور ملكي أنا الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد
رواية نور ملكي أنا الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد |
رواية نور ملكي أنا الفصل العاشر 10 والأخير بقلم ميسون عبدالمجيد
وقفنا لما نور فقدة وعيها
في الفون:اللو ي باشا كله تمام
معتز:كويس هتها علي المكان ورجع الفون بسرعة
_:تحت امرك ي باشا
بعد وقت عمر وصل المكان اللي كانو فيه وقف قدام السكيرتي
عمر:لو سمحت الفون بتاعي وقع ومش لاقيه حد لقاه هنا
السكيرتي فضل باصصله شوية بمعني مش قلتلك سيبه معاية شفت اخرتها????????
السكيرتي فنح الدرج
السكيرتي بضيق:اتفضل في شاب جابه هنا وقال لقاه واقع جوا
عمر بصله بعدم فهم واخده منه وركب عربيته
بعت مسج لنور بس ملقهاش فتحه استغرب وكمان متصلتش تطمن عليه حاول يقنع نفسه انها نامت ونسيت ورجع بيته لكن قلبه مكنش مطمن
عمر قاعد في بيته وعمال رايح جاي ومش عارف هو مش مطمن ليه وقلبه وجعه علي نور وعمال يرن عليها مش بترد
عمر مقدرش يستحمل قرر انو هيرحلها وكانت الساعة خمسه الصبح
عمر لسة بيقفل الباب فونه رن برقم مامت نور
عمر:اللو..
صفاء قاطعته بحدة:اللو انت فين ي بيه من الساعة عشرة وبتعملو ايه كل دا وربي لعلمك الادب انت وبنتي اي هتجبها ايه تاني هقلك وش الصبح ما خلاص الصبح اطلع انطق بنتي فييييين
عمر بعصبية وبدء الخوف يزداد في قلبه: ممكن حضرتك تهدي هي نور فين نور مش عندك
صفاء بقلق:نعم نور عندي فين انت مش اخدتها وخرجتو
عمر بصدمة:انا مرجع نور لغاية البيت وطلعت قدامي من ساعتين
صفاء شهقت برعب وانهيار:يعنيييي اييييه هتكووون رااااحت فين
عمر من جواه كان بيموت
عمر:اهدي وصدقيني خلال أربعة وعشرين ساعه هتكون عندك
عمر قفل معاها واخد مفاتيح عربيته وقرب يتجنن مش مصدق بعد كل دا نور تروح منه فجأة عقله قرب يقف من التفكير هتكون فين وكمان فونها مقفول
_____________________________في مكان ما
بتدأ تفوق نور بتلاقي نفسها قعدة علي كرسي ومربوطة
نور بتصرخ:هااااا أنا اييييه اللي جبني هنااا حد يردد عليااااا عماار عمر انت فين
بتدخل كرمن وعلي وشها ابتسامه غل وحقد
كرمن ببرود:مالك بس ي نو نور مش كدة دنا هخليكي ضلمة مش نور
نور بغضب وبتصرخ:انتي بتعملي ايه هناااا وازاي ربطني كداااا وفييين عمر
كرمن ببرود واستفزاز:خلاص ي حياتي مفيش عمر عمر بخ خلاص
نور بخوف وعدم فهم:تقصدي ايه
كرمن:اقصد ان كل حاجة بينك انتي وعمر خلاص هتخلص وعمر حبيبي هيرجعلي انا
نور بغضب وقرف: أنتي مريضه مريضه وعمر بيحبني انا وبيعشقني لكن انتي بيكرهك بيكرهك
كرمن قامت بغضب وقربت منها مسكتها من شعرها
نور بوجع:اااااه ابعدي ي غبيه
كرمن بغل وبتشد شعرها: أنتي لسة مشفتيش حاجة كل حاجة هتشفيها انتي وحبيب القلب سوا وقلبكو هيتحرك سوا
كرمن سابتها وخرجت ونور فضلت تعيط
___________________________________عند عمر
عمر عند مامت نور
صفاء بعياط: هتكون راحت فين هااا هتكون راحت فين
عمر بيحاول يهديها وهو عايز اللي يهديه:صدقيني هلاقيها وعد
صفاء بعياط:انا مليش غيرها عمر ارجوك اوعدني انك هترجعها اوعدني
عمر بأبتسامة حزن وجع:وعد نور هترجعلك انهرده
عمر نزل وركب عربيته وهو مش عارف رايح فين يدور علي نور فين جه في دماغه مصطفى ومعتز اتصل بمصطفى بسرعة
عمر بسرعة ولهفه:مصطفي انت فين لازم اقابلك حالا
مصطفى بقلق: أنا بجهز شنطتي ي عمر مسافر قلتلك كمان كام ساعة
عمر:انسي كل حاجة لازم اقابلك حالا تعالالي******
مصطفى بقلق:تمام مسافة السكة
بعد كان عمر قاعد مستني مصطفى وقلبه خلاص قرب يقف من خوفه علي نور ومسافة كام ساعة شكله اتغير جدا
مصطفى جه: في ايه ي عمر جبتني علي ملا وشي و..
عمر قاطعه:نور مش موجودة
مصطفى بعدم فهم: يعني ايه
عمر:مش عارف انا كنت…
وحكاله كل حاجة من ساعت ما اخدها وخرجو والشاب خبط فيه والفون وقع
مصطفى بذهول وبيضرب راسه:معقول معقول يكون نفذ خطته
عمر بخوف وعدم فهم:خطة ايه
مصطفى:معتز ميعرفش اني جيت وحكتلك انو هو اللي باعتتي وكان متفق معايا انو اخرة اللعبة دي هيخطف نور ويخليك تتنازله عن الشركة وكمان تطلق نور
عمر بصدمة وعدم:اتنازله عن الشركة طب وهو ايه مصلحته اني اطلق نور
مصطفى:مش عارف
عمر بص للفراغ لكام سنية
عمر بعنين حادة:وربي لو كنتي انتي لاندمك عنرك كله
مصطفى:انت بتشك في حد
عمر قام:لا المهم تعالي انت اكيد عارف مكانه
مصطفى:صدقني والله ما قلي
عمر بصله ومش عارف يعمل ايه هيموت من الرعب علي نوره نفسه يعرف هي بتعمل ايه دلوقت موجوعه بتتذب تعبانه جعانه حلها ايه
فون عمر رن برقم غريب
مصطفى:رد بسرعة
عمر:اللو مين معايا
_مش مهم مين معاك المهم دلوقت تيجي علي اللوكيشن اللي هيتعتلك حالا وتيجي لوحدك وتجيب معاك الشنطة اللي فيها كل العقود بتاعت الشركة
وقفله معاه
عمر:اللو اللو
مصطفى:في ايه
عمر:…قله
مصطفى:طب هتعمل ايه كدة مش هينفع دا ممكن يعملو فيك حاجة ويغصبوك انك فعلا تتنازل عن الشركة
عمر قام بسرعة:انا مستعد اضحي بحياتي عشان نور تفضل بخير
مصطفى:عمر اهدي متتسرعش
عمر زق ايده بغضب:متسرعش اييييه مراااتي من امبااارح معرفش عنها حاااجة وبتقولي اهدي هاااا
مصطفى بهدوء لانه مقدر حالته:طب اهدي وهقلك علي حاجة بعدها اعمل اللي انت عايزة
مصطفى:….
بعد وقت كان عمر بن سايق عربيته ومتجه للمكان اللي اتبعتله لوحده
بعد وقت وصل عمر وكان معاه شنطة وكان في حراس كتير مفتشوه وعمر كان محافظ علي سباته وغروره وتقله
عمر دخل اوضة وكان فيها مكتب وقاعد شخص بس الشخص دا مديه ضهره
عمر فضل واقف مستنيه يبصله
معتز وهو باصص للحيطة:ايه مش عايز تعرف انا مين
عمر بسخرية: تصدق نفسي اوي
معتز لف وبصله من فوق لتحت ولاحظ ان مفيش اي علامات دهشه عليه بصله بغضب بس حاول يداريه
عمر بغضب وعنين حادة:فين نور ي معتز
معتز ببرود:وعلي كدة الشنطة دي فيها ايه
عمر بغضب:فيها فيل ي خفيف انطق نور فين
معتز قام بمنتهي البرود: لالا صوتك ميعلاش انا هنا بس اللي ازعق واعلي صوتي وانتي هنا تسمع الكلام
عمر بصله بغضب بس حاول يكتم غضبه دا لغاية ما يطمن علي نور معتز تعالي ورايا
معتز مشي وعمر مشي وراه
معتز وصل عند وضة فتح الباب ودخل وكانت صدمة لعمر
لقي نور وقف وعلي شملها واحد ماسك مسدس وحطا علي راسها وعلي يمينها كذلك
نور بعياط وخوف: عمر عمر حبيبي كنت متأكدة انك هتيجي ارجوك اللحقني منهم
وجسمها كله بيترعش من الخوف
معتز بحدة:هششش مش عايز صوت
عمر بأبتسامة ويقين:متخافيش ي حبيبتي صدقيني هخلصك من كل دا وحياتنا هتبقي احلي من الاول
كرمن من وراه:دنتي متأكد اوي بقي
عمر بصلها وابتسمت بغرور وبرود:لالا كرمن هانم بنفسها هنا
كرمن بأبتسامة وبرود:طبعا ي حياتي دنا جيالك مخصوص
نور وقفة مش فهمه حاجة وهتموت من الرعب اللي هيا فيه وعمر حاسس بيها وهيموت عشنها بس مش مبين
عمر بأبتسامة بردة:زي تري ليه
كرمن بأبتسامة ومكر:يمكن عشان تطلق الهانم وترجعلي انه
عمر ابتسم:وماله
نور بصدمة ورعب:عمر انت بتقول ايه
عمر بصلها بصة محدش اخده باله منها قصده يقلها اطمني كل دا لمصلحتك
معتز:بص عشان نلخص كل اللي عيزينه انك تتنازلي عن الشركة الرئيسية
نور شهقت بصدمة
كرمن:وكمان تطلق السنيورة بالتلاته وبكدة هنسكبم انتو الاتنين
نور مبقتش قدرة تنطق لانها مش مستوعبه هما بيقولو ايه
عمر بحيرة: بصراحة اللي انتو بتقولوه دا صعب ازاي اتنازل عن الشركة الرئيسية دي اول شركة تعبت فيها قد ايه عشان اكبرها بالشكل دا
نور مصدومة:عمر انت بتقول ايه انت بتهزر صح مش قادر تتنازل عن الشركة لكن طلاقنا عادي
كرمن ببرود:ششش اسكتي دلوقت
معتز:اخلص كلمة مني هتلاقي الحلوة رأسها فيها رصصتين
عمر وهو باصص لعنين نور بصة مش فهماها:وانا موافق
نور عنيها اتملت دموع مش مصدقة اللي بيحصل ولا فهمه عمر بيعمل ايه
معتز:حلو الكلام افتح الشنطة وطلع العقود
كرمن: طلق الاول
عمر وقف قدام نور تمام
عمر وهو باصص لعنين نور:تمام وانا موافق هطلقها حالا
نور بصاله ومش قدرة تنطق
عمر بجدية:نور انت ط…
قطع كلامه صوت ضرب نار عالي جدا
معتز وكارمن بصو لبعض بصدمه وعمر محافظ علي هدؤه
معتز وكارمن راحو يبصو من البلكونه
كارمن بصدمه: محمد (دا جوزها)وكان معاه خالد (بباه وبابا عمر)
محمد بزعيق:انزليلي ي فج…ورحمة امي لوريكي بتستغفليني وبتحبي اخويا..
وعمال يزعق
في الداخل عمر بحرقة سريعه منه طلع من جيبه مسدس ضرب واحد ومسافة سنيه ضرب التاني برجله وفضل يضرب فيه لغاية ما وقع الاتنين
عمر حضن نور جامد
نور بعياط وجسمها كله بيترعش: عمر عمر انا انا خايفة انت انت مش هتسبني صح ولا هتبعد عني
عمر بيبوس راسها:عمري والله انا بعمل كدة عشان احميكي
معتز جه من وراهم من غير ما يشفهم ومسك نور وحط المسدس في نص دمغها
معتز بحدة وغضب:بقي كدة بتستغفلنا ي ابن البحيري والله لتشوف
عمر بغضب ورعب لان معتز كان حاطط صباعه علي المسدس ولو اتهور الرصاصة هتيجي في نور
عمر:معتز نور لو جرلها حاجة اقسم بربي ما هرحمك
معتز بغضب:اخلص مفيش وقت طلع العقود واتنازل
كارمن بغضب:لا يطلقها الاول
معتز بغضب:امضيييي
عمر مسك الورق وكتب اول حرف فجأة الباب اتفتح علي ما اخر ما عنده ودخل منه مصطفى وحاتم
مصطفى ماسك مسدس وبيقرب من معتز:معتز نزل مسدسك احسنلك
معتز بغضب:ي ابن الك….انت السبب في كل دا وديني ما هرحمك
معتز شال المسدس من علي راس نور ووجه علي راسه مصطفى ونور اخيرا قدرة تاخد نفسها
نور جريت ورا ضهر عمر
وحاتم بحركة سريعة قدر يمسك ايد معتز بس للاسف طلعت الرصاصة في مصطفي
نور اغمي عليها وهنا دخلت الشرطة عمر شال نور ونزل جري بيها
عمر وهو بيجري برعب:حاتم خليك مع مصطفى وطمني
حاتم بقلق:ماشي ابقي طمني علي نور
بعد عدة ساعات
نور نيما علي سرير في المستشفي وعمر قاعد قدمها وماسك اديها بحزن وكان باين علي ملامحها التعب والارهاق والخوف
نور وهي نيما كانت عنيها بتنزل دموع اثر التعب والارهاق عمر بصلها بحزن ومسحلها دموعها
صفاء دخلت
صفاء بحزن:لسة مفقتش
عمر هز راسه بحزن
صفاء قربت منها باستها بحب
صفاء:عمر نور امانه في اديك من دلوقت انا مش ضمنه هعشلها لغاية امتي ارجوك خليك معاها واوعي في يوم تتخلي عنها
عمر بابتسامة حزينه:ايه اللي بتقوليه دا ي طنط دي كل حياتي حد يتخلي عن حياته
صفاء بابتسامة حزينه:ربنا يخليكم لبعض ي حبيبي انا هسبكم لوحدكم علي ما تفوق
صفاء خرجت وعمر قعد مكانه تاني
نور بدات تفوق
نور بتعب:اااه اااه عمر
عمر بهمس وحب:انا جنبك ي حبيبي
نور بدات تفتح عنيها بصعوبة اثر الضوء
نور بتعب وخوف:اااه عمر انا لسة عايشة وانت كمان عايش ومطلقتنيش صح
عمر بأبتسامة وحب:صح ي روح قلب عمر من جوا قومي بقي كدة وشدي حيلك عشان نتجوز
نور ابتسمت بتعب:هو كله كويس صح محدش حصله حاجة
عمر بحزن:ايوا بس للاسف مصطفي اخد رصاصة في دراعه
نور زعلت
بعد مرور شهرين
نور وعمر عملو فرح كبير جدا علي البحر زي ما كانت نور بتحلم وكان مليان بالحب والسعادة
نور وعمر بيرقصو سلو علي أغنية وحان الآن حبك في قلبي ياخدله مكان
نور بترقص زي الفراشه ما بين ادين عمر
نور بهمس:بحبك
عمر:بعشقك
وشلها وفضل يلف بيها كتير
_____________________________بعد مرور خمس سنوات
عمر:دودو بتعملي ايه
دهب بطفولة:بتفرج علي سندريلا
عمر بطفولة مثلها:تسمحيلي اقعد معاكي مولاتي
دهب بطفولة وغرور مصطنع:طبعا ي مولاي
عمر ضحك واخدهت علي رجله وقعدو يسمعو
دهب بطفولة:بابا هو انا ممكن حد يحبني زي سندريلا ويمسك جذمتي ويفضل يدور عليا لغاية ما يلاقيني ويتجوزني كدة
عمر:..
نور وهي خارجة من المطبخ: لا مش ممكن ي دهب مش لازم كل قصص الحب تبدأ بحب
دهب بطفولة:يعني ايه
عمر بأبتسامة:يعني ممكن تبتدي بكره او خناقة بعدها يحبو بعض بعدها يعشقو بعض بعدها يجوزو ويجيبو بنت زي الدهب كدة
وقعد يزغزغ فيها بحب
دهب بتضحك بطفولة:ههههه بس بقي ي بابي ههههه
نور بصلهم بحب وبتضحك
الباب خبط
نور بحدة مصطنعه:عجبكم كدة اهو حاتم وتاج جم واحنا لسة ملبسناش خلينا قعدين نحكي في سندريلا
عمر بهمس:مامي هتتحول علينا
دهب بخوف وبتضحك بهمس:ي مامي انا خيفة
ودخلت في حضن عمر
نور ضحكت وفتحت الباب
نور بأبتسامة:ي هلا ي هلا
تاج ونور حضنو بعض
عمر قرب منهم وهو شايل نور علي ايده
عمر بأبتسامة:حبيبي عامل ايه
وسلم علي حاتم
تاج:ايه دا انتو لسة ملبستوش
دهب نزلت من علي ايد عمر لوحدها
دهب: لا انا لبست لكن هما لسة تعالي ي اسر ننزل انا وانت
عمر:ايه يبنتي الاحترام دا بس ماشاء الله
كلهم ضحكو
حاتم:خلاص احنا هننزل نستناكم علي البحر وهناخد دهب معانا وانت اللبس انت ونور وتعالو
عمر:ماشي بس ابعد ابنك عن بنتي
حاتم:طب بص كدة ياللي بتقول ابعد ابنك عن بنتي
بيبصو لقيو دهب مسكت ايد اسر وطلعت تجري
نور بأحراج:انا بقول كفاية احراج ويلا ي حبيبي نلبس
ضحكو وتاج وحاتم نزلو وعمر ونور دخلو يلبسو
بعد وقت كان نور وقفة قدام المرايا بتظبط نفسها جه عمر من وراها دفن راسه في رقبتها بحب وحضنها من ضهرها
نور ابتسمت بحب
عمر بهمس وعشق:بحبك
نور بصتله:وانا بعشقك
حضنو بعض ونزلو
علي البحر
حاتم وتاج قعدين مع بعض
حاتم:مالك ي حبيبي
تاج بتعب:مش عرفة بقالي كذا يوم دايخة ومش طبيعية
حاتم بأبتسامة:تبقي فريدة جيا في السكة
تاج ضحكت بخجل:بس بقي لا
حاتم:طب عيني في عينك كدة
تاج بتبص للبحر:الولاد راحو فين
حاتم مسك وشها برقة
حاتم:تاج انتي حامل بجد
تاج بصتله ومش بترد
حاتم:تاج بكلمك
تاج بأبتسامة:يووو بقي عليك كنت هعملهالك مفجأة بليل
حاتم بفرحة شديدة وحضنها:ي عمري مبروك
نور وعمر جم عليهم
عمر:ايه جو الكشك الممنوع دا
حاتم بعنين لامعه:تاج حامل
نور حضنتها:ي روحي مبروك
عمر بغيظ:مبروك ي خويا متجوز قبلك وخلفت اسر قبلي وادي التاني
حاتم:ي جدع قول ماشاء الله
عمر ضحك:ماشاء الله ي خويا
نور:فين دهب واسر
بيبصو للبحر
لقيو دهب واسر عمالين يرقصو
حاتم بضيق مصطنع:انت ي عم ابعد بنتك عن ابني انا مبقتش مطمنلهم
كلهم ضحكو
دهب واسر جم عليهم
دهب:بابا بابا بابا
عمر شلها
عمر بأبتسامة:نعم ي قلب بابا
دهب:انا خلاص عرفت بحب مين وهجوزه اسر
اسر:ايوا ي عمو وانا بطلبها منك دلوقت
كلهم بصلهم بصدمة
عمر بضيق:وانا معنديش بنات للجواز
حاتم بغيظ وشال اسر:وانت تطول اصلا مش كفاية بنتك اللي رميا نفسها علي ابني
عمر:ي حاتم اتلم متخليناش نخصر بعض عشان عيال
حاتم: روح ي حبيبي شفلك أي موزة من علي البحر وأنا هاجي اجوزهالك
اسر نزل يجري علي البحر
دهب بتجري وراه:ي اااسر استني
نور بذهول: شوف البنت
كلهم ضحكو جامد
تمت
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم