رواية اسيره قلبي الفصل العشرون 20 بقلم جنى محمد
رواية اسيره قلبي الجزء العشرون
رواية اسيره قلبي البارت العشرون
رواية اسيره قلبي الحلقة العشرون
ف صباح يوم جديد استيقظ زين وفضل باصص ل اسيل بيتأملها ومش مصدق انها بقيت معاه اخيرا وبيفكر ازاي يعوضها عن كل حاجه وفعلا خطرت ف باله فكره حلوه
اسيل بدات تفوق ضحيت لقت زين بيبصلها بحب
زين. صباح العسل والورد والجمال ع عيونك
اسيل غضب عنها ابتسمت. صباح الخير وقامت دخلت الحمام غيرت هدومها وطلعت زين دخل الحمام وطلع ملقاش اسيل عرف انها نزلت فضل يخطط ويعمل مكالمات
عند اسيل تحت
لقيت مامت زين قاعده ف الصاله ومعاها شهد واسر قعدت معاهم وفضلو يهزور وشويه وقام اسر يكلم جودي وكذالك شهد تكلم سيف
شهد الو
سيف احلي الو دي ولا اي
شهد ضحكت امم اسيل رجعت
سيف اه انتي معرفتيش زين هيعمل اي
شهد لا
سيف هقولك عشان تسعادينا زين هيعمل……..
شهد اشطا اعتبره حصل
وقفلو
اسر بيرن ع جودي ردت
جودي الو يحبيبي
اسر اي يقلبي عامله اي
جودي الحمدلله
اسر بقولك عاوزك انهارده تيجي الفله عشان اسيل رجعت وشهد وزين وسيف ناوين يعملو حاجه وسهد عاوزاكي معاها
جودي حاضر وفضلو يتكلمو وبعدين فصلو
زين كان نازل ع السلم ولقا عمه اسيل داخله
واسيل وامه والكل انصدم ان هي ازاي بالبجاحه دي تيجي تاني واكيد جايه عشان تعمل حاجه
زين بعصبيه اي جابك
عمه اسيل انا جيالك انبهك من الحربايه دي وكانت بتشاور ع اسيل
زين احترمي نفسك واعرفي بتتكلمي ع مين
عمه اسيل تعرف ان دي كانت بتخونك ومقضياها مع حبيب القلب لما كانت هربانه
اسيل كانت بتعيط ومش مصدقه ليه بتعمل معاها كده دا كله عشان الفلوس وكانت خايفه زين يصدقها ويعيد غلطه
زين حاجه متخصكيش وانا واثق ف اسيل وان كانت بتخوني او لا دي حاجه متخصكيش وقرب منها تعرفي لو شوفتك جنب البيت ده تاني وكمل بصوت عالي هتكون ليله اهلك سوده ومش هرحمك عمه اسيل اتغاظت ومشيت زين قرب من اسيل وحضنها قالها متخفيش انا مش مصدقها
وقال لمامته خليكي معاها ومشي ومعاه اسر وسيف كان مستنيهم بره
راحو ع محل فساتين زين اختار فستان ابيض شكله خرافه واكيد سيف واسر اختارو لشهد ولجودي وزين بعت الفساتين والميكب ارتست للقصر وراحو ع مكان تاني يحجز القاعه وحجز القاعه
عند اسيل لقت الباب بيخبط فتحت لقت شهد وجودي دخلتهم ولقت معاهم فساتين قالتلهم اي ده قالولها مفيش وقت يلا نلبس وفعلا لبسو الفساتين وكان شكلهم هما التلاته ملاكه بس طبعا احلاهم اسيل عشان دي العروسه وفستانها كان ابيض اما جودي كان فستانها موف فاتح وشهد فستانها لونه فضي ووقت وخبط الباب ومامت زين دخلت ومعاها الميكب ارتست ومامت زين كانت جاهزه والميكب ارتست مكيجو البنتين مكياج عادي ول اسيل مكياج عروسه.. طبعا عرفتو ان زين ناوي يعمل فرح ل اسيل. خلصو كل حاجه.
شهد وجودي نزلو وسابو اسيل ف الاوضه وشويه اشتغلت الاغاني ولقت زين دخل الاوضه ب البدله السوده وشاف اسيل عجبته اوووي وانبهر بيها
زين ف نفسه ياااه ع سحر عيونك خلوني زي السكران وخلوني ادمنك ي اميرتي
زين شكلك جميل ي جميلتي
اسيل بخجل شكرا وانت كمان
زين طب يلا وخدها ونزل واسيل انبهرت ان الفله كلها متزينه وكان فيه ناس كتيره واغاني والدنيا حلو فضلو شويه بعدين خدها وركبو العربيه وراحو القاعه وكان هناك شهد وسيف واسر وجودي وام زين دخلو قعدو ع الكوشه والمعازيم كانت بتباركلك
زين ل تسيل بهمس بحبك ي اسيرتي
اسيل مردتش
جه وقت رقصه التونز زين سحب زين ونزلو يرقصو سلو
والجو كان حلو اووي
اغنيه اشتغلت
زين
كانت زي النجمه جميله بس بعيده عليا بشوفها كل يوم وحلمي تبقا ليا نظره عيونك كفايه تخلي كل شئ يدوب…….
اسر وجودي كانو بيرقصو
وشهد وسيف
وف الفرح كان موجود يوسف وحبيبه
وهاجر ومنه وكل تونز بيرقصو مع بعض
بعد الفرح زين كان بيسوق العربيه ومعاه اسيل بس ف العربيه اسيل بس ده مش طريق البيت
زين ما احنا مش هنروح البيت وزين كان حاجز طياره لباريس لانه كان عارف ان اسيل حلمها تسافر هناك
وسافرو واسيل اعترفت بحبها لزين وزين زيها
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيره قلبي)