رواية بنت الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيماء
رواية بنت الأسد الجزء الثالث عشر
رواية بنت الأسد البارت الثالث عشر
رواية بنت الأسد الحلقة الثالثة عشر
هشام بفخر: مبروك يا اسد
اسد بثقه: الله يبارك فيك يافندم
هشام: كان عندي ثقه انك هتنجح في المهمه دي
اسد: وانا عن ظنك يافندم
هشام: اسد انا فخور بيك جدٱ وبجد بعتبرك ذي ابني
اسد: ده شرف ليا يافندم اكون ذي ابن حضرتك
هشام بإعجاب: ربنا يخليك لينا يا اسد جاهز يابطل
اسد بثقه: الاسد دايمٱ جاهز
خالد متدخل في الكلام: طبعٱ يافندم ده النسر
هشام: صح المدريه والمخبرات كلهم عوزين يعرفو مين هوا النسر
اسد بغموض : والنسر هيفضل مجهول للكل
خالد: ماتخافش ماحدش عارف مين هوا النسر غيري انا واللواء
اسد ببرود: مش الاسد الي يخاف
هشام: اسد مهمتك الفلاشه يابطل خي موجوده في
اسد ببرود: في لندن
هشام: صح انت عارف
اسد: ايوا لاني كنت متوقع انك هتكلفني بيها عشان كده جمعت عنها شويه معلومات
هشام: خاي بالك الفلاشه دي مهمه جدٱ دي فيها اسرار البلد كلها وممكن تخرب البلد كلها
اسد بحماس: عيب يافندم انا عارف اهميه الفلاشه دي كويس جدٱ
______________
سالم: الو ايوا يا دينا
دينا: سالم انت لسه فاكرني
سالم: افهمي انا بعد عشان اسد مش سهل وممكن يعرف بكل سهوله
دينا بسخريه: لا الاسد وقع خلاص
سالم بسخريه اكبر: عبيطه مش الاسد الي يوقع بسهوله ده كله تمثيل
دينا: يعني اي اسد مش بيحبني
سالم: اسد مش عبيط عشان يحبك اسد بيستغلك في حاجه
دينا: طيب وانا اعمل اي
سالم: تحاولي تخلي يشرب عشان يسكر وقتها بس ممكن نلعب عليه ونقول انك حامل منه
دينا بخبث: وطبعٱ بعد كده هطلب منه الجواز وبعدين نخلص منه
سالم: شاطره هوا ده الكلام
(غبيه مش عارفه ان اسد عارف اصلٱ انها تبع سالم وبيتعامل عادي عوز يشوفها هتعمل اي)
____________
: عوزين بنات تاني
: طيب خلاص هوزع الرجاله عشان يخطفو البنات والعدد المطلوب
: بس خلي بالك احنا عوزنهم كويسين جدٱ مايكنش فيهم اي حاجه
: اطمن هنبقا نكشف عليهم
: كويس وياريت يكون سنهم برضو يكون صغير
: يعني ممكن ناخد من سن 16 سنه لحد 22 سنه
: تمام واول مايجمعو كلهم اول واحد هيجي ينقي البنت الي علي مزاجه هوا الباشا وبعد كده الباقي هنتصرف فيه
_______________
ملاك: وبعدين يا جوه
يوسف: بعدين اي
ملاك: جوه وحيات امك تعالا نروح البحر انا زهقانه
يوسف: امي بت انتي ازاي في كليه طب
ملاك: يسطا مش كده بلاش تقفلي علي الكلمه بقا
يوسف بقرف: طيب ياختي انا هطلع اغير هدومي
ملاك بسعاده: اشطا وانا كمان
يوسف: ملاك اتصلي علي اسد وعرفيه انك معايا
ملاك بعند: لا مش هعرفه
يوسف: ملاك اسد ليه حق عليكي لازم تعرفيه كل حاجه انتي بتعمليها
ملاك بدموع: اسد اتغير اوي ببا كول الوقت مشغول
يوسف بحنيه: يالوكا اسد عنده شغل كتير انتي عارفه لما بيكون فاضي بيعملك كل الي انتي عوزاه
ملاك بإبتسامة: انا هطلع البس
يوسف بتنهيده: وبعدين يا اسد
عند ملاك رنت علي اسد
ملاك برقه: اسد
اسد اول ماسمع منها اسمه نسي تعبه كله: ايوا يملاكي
ملاك: احم كنت عوزه اقولك اني خارجه
اسد بهدوء: رايحه فين
ملاك: رايحه اقعد علي البحر
اسد بهدوء: مع مين
ملاك ببرأه: مع جوه
اسد: لا انا هاجي دلوقتي اخدك ونروح
ملاك بفرحه: بجد يا اسد
اسد بحب: بجد ياقلب اسد
ملاك بسرعه: انا بحبك ❤
اسد اتصدم طفلته وصغيرته تعترف له بحبها
اسد بعشق: وانا بعشقك يملاكي
ملاك برقه: اوعا تتاخر عليا
اسد بعشق: مش هقدر
______________
فريده: ها ياراجح عملت اي
راجح بضيق: ماعملتش حاجه
فريده: يعني اي
راجح: يعني اسد جي انقذها مني وكمان ابويا كان هناك
فريده: وهوا اسد بيعرف مكانعا بسرعه كده ليه
راجح: مش عارف
فريده بكره: يلا المره دي باظت المره الجايه تنجح
راجح: ابويا حلف عليا لو جيت جنبها تاني ماليش حاجه في الورث
فريده: انت بتصدق الكلام ده
راجح: يعني اي
فريده: يعني عمي عمره ماهيعمل كده هوا بس بيخوفك
راجح: وافرضي مش بيخوف في الاول وفي الاخر ملاك هترجع لاسد وانا اخسر كل حاجه
______________
يوسف: القمر عامل اي
ميرا بحب: الحمدلله ياحبيبي
يوسف: قلب حبيبك
ميرا: هههههههه
يوسف: ميرا
ميرا برقه: نعم
يوسف: انا عوز اطي اتقدم ليكي واجوزك
ميرا بتوتر: ها انت ليه مستعجل كده لسه بدري
يوسف: بدري اي انا بحبك وانتي بتحبيني يبقا نستنا اي
ميرا بخوف: معلش يايوسف نستنا شويه
يوسف بتنهيده: حاضر الي انتي عوزاه
_____________
اسد وملاك وصلو عند البحر
ملاك: اسد
اسد: قلبه
ملاك بخجل: انت بجد بتحبني يعني مش شايفني طفله
اسد بحب : انتي طفله وهاتفضلي طفلتي الصغيره
ملاك بغيره: طيب ودينا
اسد فهم انها غيرانه: مالها دينا
ملاك بغيظ: بتسلم عليك
اسد بضحك: يامجنونه انا بحبك انتي انا مالي بقا بدينا
ملاك بدموع: احلف انك عمرك ماحبيت حد غيري
اسد بتأثر: حبيبي ليه الدموع دي انتي الوحيده الي هنا وكان يشير الي قلبه
ملاك بسعاده: وانا مش عوزه اخرج من هنا وضعت يديها علي قلبه
اسد بدون ولا كلمه قبلها قبله عميقه يثبت لها انها تخصه هوا فقط وانها ملكه هوا فقط
بعد وقت بعد عنها
اسد بصوت متقطع: ملاك انا مسافر بكره
ملاك صوتها مش طالع من خجلها
اسد بحب: ملاك ردي عليا متكسفيش مني انتي مراتي
ملاك بصوت مسموع: هتسافر وسيب ملاكك لوحدها
يالله بعد كلامها هذا كان اسد يريد ان يلقي كل شيء ورا ضهره ويقعد في حضنها
انها بكلامها ده ارضت غروره واعترفت انها ملاكه هوا فقط
لا سلطـة لنـا على قلوبنـا هى تنبـض لمـن أرادت …!”
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)