رواية عاشق يتيمه الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة
رواية عاشق يتيمه الجزء الثاني
رواية عاشق يتيمه البارت الثاني
رواية عاشق يتيمه الحلقة الثانية
ف الشركة قيس المغاوري.
قيس قعد ف المكتب شغال دخلت عليه السكرتيره وقالت قيس بايبة ف واحدة بره بتقول عايزة حضرتك ف حاجة مهمة وضرورية.
قيس..هي متقالتش اسمها طيب.
السكرتيرة..لا يابيه.
قيس..تمم دخليها.
السكرتيرة..خاصر.
دخلت بنت لابسه فستان قصير لونه احمر ده يتقال عليه قميص نوم اصلا وبيضه وشعرها قصير اسمها ريماس ٢٥ سنة.
قيس باستغراب وقال ريماس.
ريماس بدلع وقالت الحلوة المفاجأة صح.
قيس ببرود.. ماشي انا عايز افهم انتي جيتي ليه اللي بينا انتهى.
ريماس بدلع.. لا مانتهاش وانت هتيجيلي النهارده على العنوان ده يما هاقول كل حاجه وسبت الورقه اللي فيها العنوان ومشيت.
قيس بغضب.. رخيصه انا هاوريك هعمل اي.
________________________________
عند حلا ف الكلية
خلصت المحاضره وطلعت وقابلت صاحبتها رضوي.
رضوي ف التانية تعرفت ع حلا لما دخلت الكليه وكانت متعرفش حاجة
عندها ٢٠ سنة طويلة وبيضه ومحجبه.
رضوي..صباح الفل والياسمين عليكي يروح قلبي.
حلا ابتسمت..صباح النور يقلبي عاملة اي.
رضوي..الحمدالله يحبيبي انتي عاملة اي فطرتي ولا لسه.
حلا..تمم الحمدالله بصراحة لا وجعانة اوي.
رضوي..عليكي مخاصرة ولا خلاص كد .
حلا..لا خلاص المفروض اكون روحت وانتي.
رضوي..ونا كمان خلصت يلا بينا ع غريبة فول يسطا.
حلا بضحك..يلا يابا.
راحوا على عربيه فول واكلوا وخلصوا وكل واحده روحت.
___________________________________
حلا دخلت الفيلا لقيت سلمي دخله رواها.
سلمي بخبث… اهلا
حلا..بيكي
سلمي بقرف..اي ريحة دي اي القرف دا انتي اكلتي بصل.
حلا..ايوة طبق فول وطعميه اي تاكلي صوابعك وراهم اجبيلك معايا المره الجاية.
سلمي بقرف..يعع وطلعت تجري ع اوضتها.
حلا بضحك..هي مالها الوليه دي قال يع قال هو في احلا من فول والبصل يحححح.
جيت ايمان مامتها من رواها وقالت ومعملتيش حسابي معكي ليه يا كلبه.
حلا بفرح..ماميييييييييييي وجريت حضنتها وحشتيني وحشتيني اوي.
ايمان بضحك..يلا يبت يابكاشة دا لسه ماشية من عندك امبارح.
حلا..برود وحشنتي اوي.
ايمان بحب..وانتي كمان يروح قلبي والله بقولك فين جدك راح فين.
حلا..معرفش يامامي مشفتهوش الصبح وانا رايحه الجامعه اسألي طنط منال يادادة يادادة انتي فين.
جيت منال وقالت نعم يابنتي زيك يا مدام ايمان حمدالله على السلامه حضرتك.
ايمان..الله يسلمك يا منال فين عمي مغاوري.
منال..ف اوضته.
ايمان..طيب هو فطر ولا لا.
منال.. لا ما فطرتش طلعتله اكل وقالي انه مش جعان واشرب كوباية قهوة.
ايمان..طيب هات لي اكل هطلع نا.
منال..خاصر
ايمان..وانتي يا حلا تطلعي غيري هدومك وشوفي وراكي اي واعمليه.
حلا..خاصر يامامي.
ف أوضة مغاوري
ايمان بتخبط محدش بيرد دخلت لقيت المغاوري سرحان
ايمان..صباح الخير يحبيبي
مغاوري..صباح النور يا ايمان
ايمان..مالك سرحان ف اي
مغاوري..ولا حاجة جيتي امتا
ايمان..من شوية يلا تعال نفطر
مغاوري..لا مش جعان
ايمان..كد هنزعل من بعض ونا زعلي وحش.
مغاوري..مش جعان يا ايمان ونبي متضغطش عليا.
ايمان..طيب قولي مالك في حاجة مزعلك
مغاوري..بفكر ف حاجة كد
ايمان..حاجة ايي
مغاوري..هقولك بس متقولش لحد
ايمان..لا مش هقول.
مغاوري..قلقان ع قيس مخلفش وهو متجوز بقاله كتير وهو وسلمي دائما في مشاكل بيتخانقوا مع بعض علطول كل ثانية الواضح ان هم هيفضلوا كده ومش هيتغيروا وانا عايز اشوفله حته عيل عشان يكون ضهره كفايه انه عاش وحيد طول عمره مكانش ليه غيري.
ايمان..اي يا عمي اللي بتقوله دا لا طبعا انشالله خير ويخلفوا.
مغاوري.. يبقى انتي متعرفيش اللي بيحصل انا بسمعهم بيتخانقوا الصبح وبليل على العشاء فكل حته بيتخانقوا يا ايمان.
ايمان.. طيب في حل ثاني ممكن حضرتك تروح تتكلم معاه وانا هاتكلم مع سلمى.
مغاوري.. تكلمت معاه قالي ان هو عمره ماهيخلف منها هي مش بتاعت مسؤوليه وغير كده هي بتحب نفسها اكثر من اي حد يعني ومش عايزه تخلف عشان مش عايزه تبوظ جسمها.
ايمان..مش عارفة اقول اي طيب عندك حل.
مغاوري..بصراحة نا كنت بفكر ف حاجة اعملها بس معرفش رد فعل قيس اي هو بيقي صعب فعلا بس مفيش حل غير كد
ايمان..اي هو يا عمي.
مغاوري…………
ايمان بصدمة..نعمممممممممممممممممم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشق يتيمه)