روايات

رواية قمري الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية قمري الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية قمري الجزء الثاني

رواية قمري البارت الثاني

رواية قمري
رواية قمري

رواية قمري الحلقة الثانية

ليان… عشان عايزة اطلق

أحمد بصدمة… ايه تطلقي .. انا انا عملت ايه

نظرت له بدموع… انت عملت كتير اوي اوي مبتفكرش غير في نفسك انا ابويا اللي اتجوزها ف انا ههملها و مش هفكر فيها انا هفكر في نفسي انا بس انا بقعد ايام تعبانة و انت مبتحسش بيا انت عارف انا قبل كده كنت تعبانة و روحت علقت محاليل و انت حتى مخادتش بالك انا كمان علفكرة اتغصبت عليك و مكنتش حباك بس قلبي المتخلف حبك

و علفكرة انا سمعتك و انت بتتكلم مع عمر بس انت وجعتني اوي و كسرت قلبي

احمد بصلها بصدمة كل ده هو عمله فيها و هو مش حاسس اد ايه كان اناني

احمد بآلم… براحتك هطلقك بس اما تخلفي و اوعدك مش هسيبكو ابدًا بس انا مكنتش اعرف انك بتكرهيني اوي كده

و ذهب للخارج سريعًا

********

بليل

خالد… انا عازم مراتي الجديدة على الغدا اللي عيد يجي يتفضل اللي مش عايز انشاءالله ما عنه جه

عمر بآلم… انت اتجوزتها خلاص

خالد… هتمشي الكتاب بعد بكره

عمر بجمود…عايزك تعرف اني عمري ما هسامحك ابدًا انت علمتنا نصلي و نقرأ قرأن و نعرف عقوق الوالدين و زي ما في عقوق والدين في عقوق ابن و هتتاحسب على كثرة اللي كسرتهالي

خالد ببرود… خلصت الفلم اللي انت اعمله ده .. اتفضل روح هاتها من بيتها عشان الغدا و مترفضش انت عارف كويس انا ممكن اعمل ايه

عمر خرج من البيت و الدموع على وشه مش عارف يعمل ايه و مش ب اقصي سرعة على بيتها و لقاها تحت هي بصت بصدمة و خضة

عمر بجمود.. اركبي ابويا اللي باعتني

ركبت بخوف من شكله و هو اول لما ركبت مستناش تقفل الباب و مشي بالعربية

قمر بدموع … عمر يا عمر حطت ايدها على كتفه وقف العربية على جنب فجأة جنب الكوبري

عمر… ليه ليه عملتي كده انا حاربت ابويا عشان و سيلت البيت و محدش عرف عني حاجة لايام احنا كنا خلاص اتجوزنا

فلاش باك

عمر بسعادة… خلاص بقيتي مراتي

قمر بخوف… انا خايفة اوي يا عمر

عمر.. متخافيش من اي حاجة انا هفضل جنبك علطول

.. بعدين ايه القمر ده و و و و

بعد شهر

قمر اتبعتلها رسايل كتير على موبايلها كانت صور ل عمر

مع واحدة

عمر… انا جيييت

قمر بصتله بدموع … طلقني

عمر بهزار.. اي ده بقى

قمر… انا مبهزرش طلقني

عمر … في ايه يا قمر

قمر… ممكن افهم اي ده

عمر بصدمة للصور… ده ده مش انا

قمر… اه فعلًا مش انت انا غلطانة اني صدقت واحد واط*ي زيك

صفعها عمر… انتي طالق

*****

قمر قبلت ابو عمر

خالد… هتتجوزيني

قمر بصتله بصدمة

خالد… هتتجوزيني يا اما هحبس عمر

قمر… ده ابنك عايز تسجنه

خالد… ابني غلط غلطة بس انا هزود عليها يدخل السجن و ياخد اعدام ده اللي انتي عايزاه

قمر… بس انا و عمر متجوزين

خالد… هنتسلا شوية عشان يكرهك ميشرفنيش ان ابني يتجوز واحدة زيك

******

عمر بندم… قمر انا اسف اني عملت كده المفروض كنت افهمك كل حاجة

قمر… انا هتجوز ابوك

بااااك

عمر… ليه كده عملتي كده لييييه

قمر بصراخ… عشان بحبك عشان لو كنت قربت منك اكتر من كده كنت هبقى السبب في اذيتك

عمر… و انتي كده مش بتأذيني انتي كده بتموتيني

قمر… انا هريحك مني يا عمر

و فتحت باب العربية و نزلت و هو نزل وراها طلعت على سور الكوبري بس هو لحقها و اخدها في حضنه

عمر… انتي مجنونة عايزة تنتحري

قمر… ابعد عني انا بكرهكو كلكوا اب ابع… و فجأة وقعت على الارض

عمر.. قمر قمر فوقي قمر حبيبتي قمر

شالها بسرعة و ركب العربية و طلع على شقته محدش يعرفها غيره هو و. احمد و طلب الدكتور

عمر… هي كويسة

الدكتور… مبروك المدام حامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى