رواية العشق والقدر الفصل الرابع 4 بقلم ليلى هشام
رواية العشق والقدر الجزء الرابع
رواية العشق والقدر البارت الرابع
رواية العشق والقدر الحلقة الرابعة
احمد:صباح الخير يا ملك.
ملك بذهول:احمد😳
احمد دخل ووقف قدم مكتبها:ازيك يا ملك.
ملك بارتباك:ااااه انا انا الحمدالله كويسه.
ابتسم احمد ابتسامه جذابه:طب اي مش هتقوليلي اتفضل.
ملك:اه اه طبعا اتفضل.
فك احمد زراير البدله وقعد قعدت ملك وكانت حاسه قلبها هيطلع من مكانه
احمد:عامله اي يا ملك.
ملك:انا كويسه يا احمد انت اي اخبارك
احمد:انا كويس طول مانتي كويسه
ملك وشها احمر رفعت شعرها ورا ودنها.
احمد:احم انا مش هطول انا من فتره كده كنت في حفلة توقيع كتاب جالي مؤلف طلب مني اني اطبع الكتاب بتاعو وانشره انا قريت الكتاب وبصراحه عجبني جدا وفعلا طبعطو ونشرتو والكتاب نزل السوق وباع وانا من كتر ما انا حبيت الرواية دي قررت انو يترجم وينزل بكذا لغه لانو في قيم ومعاني كتير حلوه وحابب أن ناس كتير تقرأه سواء كان بره مصر أو جوه مصر
ملك:تمام يا احمد جبلي بس نسخه من الكتاب وانا هقرأه وحاول علي قد ماقدر انا وزمايلي نخليه بأكبر عدد ممكن من اللغات
احمد بإعجاب:انا مغلطش لما فكرت فيكي
ابتسمت ملك بهدوء وخجل وأحمد فضل باصصلها وساكت وكأنو بيفتكر أيامهم مع بعض وهما صغيرين ونفس الشيء عند ملك
احمد:طب استأذن انا بقي علشان معطلكيش
ملك:متقولش كده انت تيجي في أي وقت
احمد:سلام يا ملك
ملك:سلام يا احمد
……………………………..
عند حياة خلصت محاضراتها وروحت غيرت هدومها وصلت فردها واتغدت مع عائلتها وقعدت هي واسيل يتكلموا
اسيل:بس ياستي خلصت الدرس ووقفت مع صحابي شويه وبعدين جيت
حياة بسرحان:امممم
اسيل:مالك يا حياة من ساعة ماقعدنا وانتي سرحانه ومبتتكلميش في أي
حياة:مفيش يا اسيل عادي مفيش حاجه
اسيل:لافي يا حياة انا بفهمك وانتي عنيكي فيها كلام كتير عاوزه تقوليه في أي بقي
حياة:هو فعلا في يا اسيل بصي هحكيلك
وحكيتلها حياة كل الي حصل بينها وبين رعد
اسيل:برضو انا مش فاهمه موقف وحصل خبطي في واحد اعتذرتي قالك تمام انتي مشيتي وهو مشي مش فاهمه برضو
حياة: يا اسيل انا عارفه انو موقف وعدي بس مش عارفه الشخص الي خبطت فيه دا عماله افكر فيه مش عارفه ليه ليه معلق معايا كده انا اصلا لما شوفتو مش عارفه اي الي حصل
اسيل:ليه هو شكلو كان عامل ازاي
حياة:يعني كان شكلو عادي وسيم يعني
اسيل:قوليلي يا حياة لو شوفتي الشخص ده تاني هتعملي اي او رد فعلك هيكون اي
حياة: معرفش ومعرفش هشوفو تاني ولا لا
قومي يلا ننام علشان عندي محاضرات بكره
اسيل:وانا كمان عندي دروس كتير بكره تصبحي علي خير
حياة:وانتي من اهل الخير
…………………………………
عند رعد كان قاعد بيتعشي هو وملك وعمر وفي حالة صمت مسيطره علي المكان
عمر بملل:وحدوه
رعد وملك:لا اله الا الله
عمر:مالكو يا جماعه اي الصمت ده انا حاسس ان انا قاعد مع ميتين
رعد:ميتين اي يا حيوان ما تحترم نفسك
عمر بضحك: حمدالله على السلامه يا رعد أنته جيت امته😂
رعد: من شويه يا ظريف بص رعد علي ملك لقاها بتلعب في طبقها وسرحانه
رعد:اي يا ملك مبتكليش ليه
ملك:
عمر بصوت عالي:ملللللللللللللك
ملك بخضه:في أي يا عمر
عمر:حمدالله على السلامه القطر وصل المحطة 😂
رعد:اي يا حبيبتي مالك سرحانه في أي
ملك:مفيش يا رعد انا بس مصدعه شويه انا هطلع انام تصبحوا علي خير
رعد وعمر:وانتي من اهل الخير
عمر:بقولك اي اي متيجي تلعب معايا دور بلايستيشن انا زهقان ومش جايلي نوم
رعد:دور بلايستيشن يا تافه مش مكسوف من نفسك وانته شحط كده وبتقول العب بلايستيشن عيب علي طولك يا اهبل
عمر بغضب طفولي:اي ياعم محسسني اني عندي 50سنه وبعدين ده دور بلايستيشن قفلتني طب مش لاعب، وقام مشي
رعد بضحك:طب خلاص متزعلش هاجي بس هلعب ليفربول.
عمر بمرح:اشطا وانا هلعب برشلونة
بعد وقت من اللعب والضحك طلع رعد علي أوضته اخد شاور ولبس بنطلون قطني اسود اللون وعاري الصدر ونام وحط أيده تحت راسه وبدأ يفكر في البنت خطفته من اول ما شافها ودعي ربنا انو يشوفها تاني وراح في النوم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق والقدر)