روايات

رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الجزء التاسع

رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا البارت التاسع

رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا الحلقة التاسعة

كان يقف وهو يشعر بأن الحياه قد توقفت من حوله هل بالفعل سهر قد خانته هل اسر الجارحي زوجته فضلت اخر عليه وحملت في احشائها طفلا منه ي الله ما هذا الانتقام .

اسر وهو يحدث ذاته بكسره وتوعد جحيمي له ولها .

/لو قتلتها مش هعرف مين الكلب الي خانتني معاه هسيبها لما أوصله وساعتها هتقتلهم هما الاتنين .

 

 

سهر بتعب شديد/هو ايه الي حصل فيه ايه.

اسر بابتسامه خبيثه /ابدا ي روحي ده دوختي بس من قله الاكل كده ي سوسو مش انا قولتلك أن جسمك جميل ومش محتاج رجيم عايزه تتعبي هو انا اقدر علي بعدك ي روحي .

سهر بخبث ومكر وهي تحتضنه /حبيبي ربنا مايحرمني منك ابدا بحبك ي اسر .

اسر بتوعد جحيمي لها /وانا كمان ي روحي .

******************.

في الصعيد …

من دوار الحاج وهدان ….

 

 

 

وهدان بسعاده وترحيب/اهلا اهلا ب قرايب الغالي نورتوا .

مالك بابتسامه/بنورك ي حاج وهدان معلش هنتعبك معانا .

وهدان بزعل / واه عاد ايه الحديد الماسخ ده ي ابن الغالي ده لو اللارض مشلتكوش اشيلكم فوق راسي .

تقي بابتسامه/شكرا ي عمي .

وهدان بجديه /ي صباح هاتي الوكل .

تقي بابتسامه/طب احنا هنروح تساعد الحاجه صباح باللاذن يلا ي نيره .

وهدان بجديه/مالك ي ولدي ابوك حكالي علي كل حاجه الصراحه قلبي وجعني جوي كيف اخ يعمل كده في اخواته والشهاده لله ي ولدي ابوك كان هيتجنن عليك انت وأخواتك .

 

 

 

مالك بحزن شديد/الفلوس تعمل اكتر من كده ي حاج وهدان يلا ربنا يهديه .

وهدان بجديه/يارب ي ولدي .

مالك بابتسامه/حاج وهدان احنا عايزين نشتغل احنا مش هنقعد هنا من غير لما نشتغل ويكون معانا فلوس نصرف علي مراتتنا .

ادم بابتسامه /ايوه ي حاج وهدان أن شاء الله نيره هتكون مرائتي.

وهدان بحده /ايه عاد الي بتقوله ده عايزين تتدفعوا تمن قعدتكوه هنه ده كلام .

مالك بابتسامه ساحره/اسمعني بس ي حاج وهدان من غير حساسيه احنا رجاله وبنفهم كويس في الاصول فارجوك تشوفلنا شغل لو سمحت.

 

 

 

وهدان بجديه/ي ولدي اهنه مفيش شغل غير في الغيط .

ادم بجدية/وماله ي حاج وهدان احنا موافقين مفيش مشكله.

وهدان بمرح/واه عاد عايز الزعيم يمسك الفاس ويشتغل في الغيط .

مالك بابتسامه ساحره/الزعيم خلاص مات وانتهاء من يوم ماعرفت تقي انا دلوقتي مالك الجارحي وبس .

وهدان بابتسامه حنونه /ربنا يكرمكم ي ولدي .

في المطبخ ….

 

 

 

صباح بابتسامه /واه عاد ي تقي دي حكايه ولا في الخيال .

تقي بابتسامه وسعاده /عندك حق ي حاجه صباح كل مابفتكر اول مره شوفته والي وصلنا ليه دلوقتي استغرب اوي بس مفيش حاجه بعيده عن ربنا .

نيره بابتسامه/الحب الطاهر اجمل حاجه في الدنيا انتي غيرتي مالك وخرجتيه من الضلمه .

تقي بابتسامه/طب مانتي كمان خرجتي ادم ي ست نيره .

صباح بابتسامه حنونه /ربنا يسعدكم ي حبايبي ويحميكم من كل شر .

تقي ونيره بابتسامه /امين يارب ..

******************.

في غرفه تقي ومالك ….

 

 

كانت تجلس تقي بجانبه بسعاده وانبهار .

/انت بتتكلم جد ي مالك اوعدني أن مفيش صلاه واحده تفوتنا لازم نكسب رضاء ربنا علينا ي حبيبي .

مالك وهو يقبل يدها بحنان/أن شاء الله ي روحي اطمني انا خلاص بقيت واحد تاني وكله بفضلك.

تقي بابتسامه وهي تحتضنه بسعاده/كله بفضل ربنا ي حبيبي لانك تستاهل كل خير ي حبيبي بحبك ي مالك بحبك اوي .

مالك وهو يقبلها بعشق/وانا كمان ي روحي بحبك اوي .

في غرفه نيره …

 

 

 

كانت تغفا ريم في احضان نيره لتشعر ريم بتلك الطرقات لتفتح بهمس لتنصدم ممن يقف وهو يده باقه كبيره من الزهور .

نيره بابتسامه/ايه ده .

ادم بابتسامه وعشق /ده ورد لا حلا ورده في حياتي كلها حضري نفسك ي عروسه علشان كتب كتابنا هيكون بكره مع صبا بنت الشيخ وهدان مبروك ي عروسه بحبك علي فكره .

ليتركها بضحك علي هيايئتها الصادمه مما سمعت .

 

 

 

****************.

في شقه سهر واحمد ….

كانت تسير سهر الداخل ليحتضنها احمد بخبث ومكر.

/وحشتيني ي روحي .

سهر بدلع ودلال/وانت اكتر ي روح قلبي .

 

 

 

ليقتحم ذالك الاسد الغاضب وهو يشهر مسدسه امامهم بغضب جحيمي.

//اه ي واطيه ي زباله بقا بتخونيني انا ي واطيه بعد كل الي عملته علشان بعد ملميتك من الشوارع .

سهر بكره وصراخ /ايوه بخونك ي اسر بخونك انت شيطان مينفعش تتحب اصلا ده انت حتي أخواتك كنت عايز تخلص منهم اشترتني بفلوسك وفوق ده كله كمان عقيم انا بكرهك ي اسر بكرهك .

احمد بخوف ورعب /انا ماليش دعوه بحاجه ي باشا.

اسر بغضب جحيمي وهو يطلق رصاصته لتتخترق جسدهم ليسقطون أرضا والدماء تغرق المكان .

*****************.

 

 

 

في الأراضي الزراعيه الخاصه ب الحاج وهدان .

كانت تجلس تقي وهي تنظر للحبيبها الذي يعمل في الأرض كأنه مزارع منذ سنوات هل هو الزعيم الذي كان يجلس ينادي والجميع يلبي دون نقاش اصبح رجلا يعمل لكي ينفق علي زوجته وأخته من فلوس حلال وكذلك ادم ليجلس مالك بجانبها .

تقي بعشق وحنان وهي تمسح جبهته /حبيبي كفايه كده انت تعبت .

مالك وهو يرتشف المياه /لا ي روحي لازم نخلص علشان نلحق صلاه الجمعه جماعه

 

 

 

.

تقي بابتسامه وسعاده/ربنا يوفقك ي حبيبي يارب ويخليك لينا .

صبا بحزن شديد/اتفضلوا الوكل .

تقي باستغراب /مالك ي صبا ده شكل واحده فرح النهارده .

صبا بدموع وقهره /والنبي ي تقي متفكريني انا مش عايزه اتجوزه واصل ده ابوي الي فارض عليا كده .

مالك باستغراب /مش ممكن الحاج وهدان يعمل كده .

 

 

 

صبا بدموع وقهره/لا والله ي استاذ مالك هي دي الحقيقه لان عائله عمار بيساعده ابوي دايما في العموديه وانا بحبك سليم ابن عم جابر وهو جه أتقدم وابويا رفضه وعمار ده مش عاوزاه واصل وهو معندوش دم واصل .

تقي وهي تحتضنها بحزن شديد/طب اهدي ي حبببيتي أن شاء الله هنلاقي حل .

مالك بخبث ومكر الزعيم /وانا عندي الحل.

*****************.

في فيلا الجارحي ….

كان يجلس اسر وهو يبتسم بسخرية حقا فمهما يفكر العبد فالله سبحانه وتعالى هو ده دائما صاحب القرار ليقترب منه عارف بخبث ومكر.

 

 

 

/مالك ي اسر وفين سهر

اسر بضيق شديد/مفيش سهر غارت في ستين داهيه دفعت تمن الي عملته .

عارف باستغراب /قصدك ايه مش فاهم .

اسر بحده /مفيش كنت عايزني في ايه .

عارف بخبث ومكر/صفقه هاتجبلنا ملايين .

 

 

 

اسر باستغراب /ومن امتا عارف بيه بيشتغل في الصفقات المشبوهة .

عارف بنظره خبيثه/أصلها بصراحه متتفوتش شحنه مخدرات كبيره اوي داخله البلد انت وانت واللورد وجيسي بس انا وانت هناخد النصيب الأكبر هنتقابل بليل هنا ونتفق علي كل حاجه تمام .

اسر باستغراب شديد /تمام ي عارف بيه .

*****************.

في شقه سماح …

كانت تجلس سماح أرضا وهي تقرا القران الكريم لتفتح الباب لتنصدم بخوف مماتراه.

الظابط بجديه/حضرتك سماح والده احمد .

سماح بخوف شديد/ايوه انا حضرتك خير في ايه .

 

 

 

الظابط بجديه/تعالي معانا المستشفي وانتي تعرفي كل حاجه.

*******************.

في الصعيد …..

ليلا في ذلك الكوخ .

كان يجلس عمار وهو مقيد بشده من قبل مالك وآدم.

مالك بحده /انا عايز اعرف ازي واحد يتجوز واحده غصبن عنها ومش عيزاه ايه معندكش كرامه .

ادم بغيظ شديد/ده لا كرامه ولا دم ده جته منحسه اسمع يلا انت تبعد عن صبا وعن الحاج وهدان فاهم ولا لا وانت عامل زي فنطاس المياه كده .

 

 

 

مالك بجدية/حتي لو ليك اي مشاعر نحيتها المفروض تحترم قرارها وتبعد .

ادم وهو يطرق علي بطنه المنتفخه بشده /مشاعر ايه ي مالك ده مشاعره في كرشه ده واكل العجل الي دبحه الحاج وهدان لو حده يلا بينا نروح ل سليم ونتكلم مع الحاج وهدان يلا .

مالك بجديه /يلا .

******************.

في فيلا الجارحي …

كان يجلس أسر واللورد وجيسي في انتظار عارف ليسير عارف وعلي وجهه ابتسامه خبيثه.

/منورين ي جماعه والله .

اللورد باستغراب /ممكن نعرف ايه تفاصيل الصفقه دي ي عارف بيه .

عارف بنظره خبيثه/جرا ايه ي للورد مانا فهمت اسر علي كل حاجه صفقت مخدرات بملايين .

 

 

 

جيسيي بغرور وثقه/دي جاتلنا في وقتها بعد موت الزعيم لازم نشوف احنا شغلنا ونفضل في الساحه .

اسر بضيق/وايه بقيه التفاصيل ي بابا .

عارف بخبث ومكر/جرا ايه ي اسر هي بالنسبه الكم اول مره ولا ايه مانتوا واخدين علي تجاره المخدرات .

اللورد بجديه /جرا ي اسر التفاصيل العاديه أننا هندخلها البلد بسهوله وبعدين نوزعها وانت عارف أن احنا بتدخل البلد بسهوله من غير منتفتش .

الظابط بجديه /بس المره دي هتيجي عندما ونفتشك براحتنا ي لورد شكرا جدا ي عارف بيه علي تعاونك معانا انت خلتنا نقبض علي اكبر عصابه مخدرات في البلد .

 

 

 

اللورد بغضب/ايه ده بتسلمنا ي عارف .

اسر بصدمه كبيره /بتسلم ابنك البوليس ي بابا .

عارف بحده /انت كنت عايز تقتل ولادي الي هما اخواتك من دمك فاكر اني هبقا عليك انت تستاهل الموت الف مره ي اسر هي دي نهايتك .

الظابط بحده/حضرتك كمان متهم بقتل زوجتك سهر محمود واحمد الدباح اقبضوا عليهم .

عارف بتنهيده راحه/كده انتهاء الكابوس وتقدر ي مالك ي ابني انت وكل الي حواليك تعيشوا في أمان.

******************.

علي طرف أحدا الأراضي الزراعية…

 

 

 

كان يجلس سليم وهو يبكي بشده علي معشوقته ليقترب منه مالك بابتسامه ساحره.

/زعلان عليها مش كده بتحبها اوي .

سليم باستغراب شديد /مين حضرتك .

مالك بابتسامه ساحره/انا هساعدك تتجوز صبا والليله ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملتزمه في يد زعيم المافيا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى