رواية قلب مظلوم الفصل الأول 1 بقلم سحر خالد
رواية قلب مظلوم الجزء الأول
رواية قلب مظلوم البارت الأول
رواية قلب مظلوم الحلقة الأولى
جهز نفسك يا اركان يا ابني بكره فرحك على بنت عمك احمد ..
اركان بصدمه لابوه وهو بيقول ……ازاي انت بتقول ايه يا ابوي
الادهم ……اللي سمعته يا اركان لازم تتجوز بنت عمك وبكره بالكتير قوي
اركان بصدمه كبيره واستغرب……. انا مش فاهم انت ليه عايزني اتزوجها وبسرعه دي مش دي اللي دائما كنت بتقولوا عليها طفله ومش دي اللي دائما بتقولوا هتعلموها وتخلوها حاجه كبيره قوي ومش دي اللي دائما عم ومراته بيقولوا انه ما بيفكروش لها في الجواز ابدا دلوقتي ايه اللي غير تفكيركم كده
اتوتر الادهم وقال……… يا ابني اسمع الكلام وما تتكلمش كتير انت لازم تتجوز بنت عمك بكره..
اركان….. وانا عمري ما هتجوز ولا اعمل اي حاجه يا ابوي الا لما اعرف ايه اللي حصل
الادهم …..بنت عمك طالع عليها كلام وحش قوي في البلد يا ابني وعمك تعب انت لازم تيجي وتتجوزها بكره يا اركان لازم تيجي وتنقذ سمعه العيله
اركان باستغراب وصدمه ……ابوي انا مش فاهم حاجه بس انا جاي لك بكره بالنهار وهافهم منك كل حاجه قبل كتب الكتاب
قال كده وقفل مع ابوه بس بعد لحظات رني تليفونه تاني وكان المتصل اخته نرجس
اركان…… الو نرجس عامله ايه ياخيتي
نرجس …..انا الحمد لله يا حبيبي سمعت اللي حصل يا اركان ابوك عايز يزوجك بنت عمك اللي حطت راسنا في الطين وخلت سمعتنا على كل لسان
اركان …..طب قولي لي بس عملت ايه امل لده كله
نرجس بغل ……شافوها مع حد في اوضتها يا خوي واما شافوها انكرت انها تعرفه بس جدك لما شافها كده قرر انها ما تتعلمش تاني وانها لازم تتجوز ونقوك انت يا عين اختك من بين كل شباب العيله عيني عليك يا اخوي اتدبست في المصيبه دي
قالت كلامها وقفلت سابت اركان في صدمته مش عارف ازاي الطفله البريئه اللي كان كل ما يروح البلد يشوفها بضفاير ويشوف فيها براءه الكون كله ازاي فجاه كده تتحول لوحده قليله الادب ويشوفوها كمان مع واحد في الاوضه مش قادر يصدق ولا قادر يتحكم في اعصابه ومش قادر يفكر حتى هو هيعمل ايه بس اكيد مش هيسيب عيلته في المصيبه دي
تاني يوم
بالليل بعد ما كل الناس مشيت وطلع اركان بعد ما تم كتب الكتاب دخل كانت امل قاعده على السرير موطيه راسها لتحت وعيونها عماله تنزل دموع من تحت الطرحه بتاعت فستانها واقف قصادها اركان بغضب وغل كبير وهو مش قادر يتكلم ولا عارف يقول ايه
مش عارف يتحكم في اعصابه ولا عارف هو بجد اللي حصل ده حقيقي يعني الطفله اللي كان دائما يجيب لها مصاصه كل ما يجي البلد اتحولت للدرجه دي فائقه على صوت عياطها قال بغضب وصوت عالي …….. بطلي عياط بقى بطلي تمثيلك الماسخ ده عملتي العمله وكمان سترو عليك انا عندي كانوا يسيبوك للناس تنهش في لحمك ارحم بكتير من اني اربط اسمي باسم واحده زيك ما تفكريش انك عشان اتجوزتيني او عشان خلاص كل الناس مش هتعرف حاجه عنك كده حكايتك اتدفنت لا انا عمري ما هانسى ده انا هاعيشك ايام سوداء على دماغك هيخليك تتمني كانت الناس عرفت ولا انك تتجوزيني وتعيشي معي
رفعت امل عيونها وحزن كبير بعد ما رفعت طرحتها وقالت ……انا مظلومه صدقني يا اركان والله ما عملت حاجه
شد أركان الطرحه على وشها تاني بغضب وقال…… وشك ده مش عايزه اشوفوا
وبعد كده شدها وقعها على الارض وقال …….انتي زيك زي اي خدامه في البيت تخدميني وبس من غير صوت او نفس ولا عايز اشوف وشك بعد كده ولا عايز اسمع صوتك
قال كلامه وسبها ودخل الحمام اما هي انفجرت في العياط اكثر واكثر ما حدش مصدقها ولا حد راضي يسمعها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب مظلوم)