روايات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني والثلاثون

رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الثاني والثلاثون

رواية طفلة هزت كيان فرعون
رواية طفلة هزت كيان فرعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الثانية والثلاثون

عادل: الو فرعون باشا في واحد واقف قدامي اسمه احمد وعاوز يقابلك

فرعون: احمد مين وتبع مين

عادل: تبع صفاء ومعتصم

فرعون بشك: اممم طيب انا نازل اهو

وقفل وطلب من نوى تنزله في الانسانسير

 

 

احمد : فرعون باشا؟

فرعون: ايوا اتفضل

احمد بذكاء: اطلب مني من عمك معتصم باشا اني امضيك علي الورقة دي مقابل مليون جنيه

فرعون: وبعدين

انت جاي تقولي الكلمتين دول علي اساس إني امضي

احمد : مكنتش قولتلك كدا ووقفت قدامك

عادل: انجز عاوز اي

احمد: والله بدل ما اخد مليون جنيه منهم هاخدهم ب٣ مليون جنيه

فرعون: دا ازاي

 

 

 

احمد: سهلة انا اعرف ان امك معاه دايما وهما بعتين معايا ورق الورق دا هيتبدل بدل ما كل فلوسك تبقي لمعتصم ناخد احنا اللحظة ونكتسح فيها موت حد فيهم

عادل : وأي اللي يضمنا كدا

احمد : منا قولتلك يا بيه مكنتش وقفت قدامك ولا عرفتك بس انا بحب الفلوس شويتين فشغلت دماغي

فرعون : كلامك عجبني بس مش هيبقي موت صفاء ولا معتصم

عادل: أمال مين بس

فرعون: تامر

احمد : اشمعنا

فرعون: هو الايد المتحركة ليهم حالا ومصدر أكلهم وشربهم وتحركهم لو خلصنا منه هيبقي حركاتهم محدودة

احمد : عفارم عليك من حقهم يخافوا منك ومن دماغك

عادل : طب يلا وحقك هيوصلك

فرعون: لاء استني هات ايدك ي احمد وانت ي عادل هات الورق يكون باسم تامر واحمد هيبصم علي كدا

احمد: اشمعنا انا

فرعون بذكاء: وهو انت مفكرني غبي وابصم انا

 

 

 

عادل: احنا هنلعبها كدا وكدا وبالمرة نضمن حقنا من كلامك

احمد :: طبعا وانا جاهز يلا

عادل: اتفضل اشرب حاجة وانا هجيب الورق دا خلال ١٠ دقايق

احمد وهو بيقعد : وماله واحد عصير مانجا لو مفيهاش ازعاج

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ❤️

نور: شوفتي ي دادة

سمية : هنعمل اي بس ي بنتي

نور: حياته كل يوم والتاني في خطر

سمية : دماغه ناشفة ومش هيسمع لحد

نور: وضعه مبقاش زي الاول مبقاش هو فرعون بتاع زمان

سمية: ربنا يهديه وينور طريقه بقي هنعمل اي كلامنا ملوش لازمه

 

 

 

نور: بالله انتي مش قلقانه عليه اكتر من الاول

سمية: طول عمري قلبي وجعني عليه ي بنتي

نور؛ الحل والعمل اي

سمية : حاولت كتير اوي بس موصلتش لحاجة

نور : ماشي ي دادة

عادل : الورق جهز بس لو حد عرف انك عملت اللعبة دي صدقني مش هيرحمك واحنا ساعتها ملناش دعوة بيك حق هيكون وصلك

احمد ؛ متقلقش يباشا انا حاجز طيارة اصلا كمان ٦ ساعات هسلم ليهم الورق وهطلع علي المطار

آمال ليه حبيبت بدل ما يكون مليون يبقي ٣ عشان اسافر واشوف حالي برا البلد كلها

عادل: طيب امضي يلا

 

 

 

احمد : يلا يباشا اهو ومضي وخد الورق وطلع من البيت ومشي لتامر يسلمه الورق

نور وهي بدخل فرعون الجناح: واخر اللي بتعمله دا اي

فرعون: بقولك اي متيجي ننزل نشتري هدوم شتوي لحسن الجو بقي برد

نور: اتهرب من كلامي ي عز

فرعون: يلا بس البسي ومتتأخريش

نور: مش هخرج انا

فرعون: ليه

 

 

 

نور: انا حرة زي ما بتسمعشي كلامي انا مش هسمعه

فرعون شدها من دراعها واتكلم بعصبية: نور بلاش الكلمة بكلمه والفعل يبقي له رد فعل

نور : سيب ايدي ي عز

فرعون: سمعتي كلامي

نور : طيب وخرجت من قدامه

احمد : اتفضل يباشا

تامر: عملتها ازاي

معتصم: مش مهم المهم ان الحاجة بقت في ايدي

صفاء بشك: قصدك في ايدينا مش ايدك

معتصم بتوتر: اه اه طبعا هو ايدي وايدك اي

 

 

 

 

احمد : طب اخلع انا بقي لحسن ورايا شغل

تامر: ودا المليون جنيه

احمد : مش هعدهم بس لو كانوا ناقصين مش مهم وضحك ومشي

احمد : فين فلوسي

عادل: حط ايدك في جيب بنطلونك كدا

احمد حط ايده في جيب بنطلونه ولقي ورقه فيها شيك بسحب ٣ مليون جنيه

احمد : تمام اشوف وشك علي خير

عادل في التليفون: مننا ٣ ومنهم مليون اظن ٤ مليون يخلوك متجيش مصر تاني

 

 

 

 

احمد ؛ انا اصلا هشيل جنسيتي المصرية دي وضحكت وقفل السكة

فرعون : هااا تمت

عادل: تمت بحمد ربنا اهو تامر هيختفي وساعتها مش هيبقي فيه غيرهم الاتنين

فرعون: مصيرهم هيحصلوهم جهز ليا عربية بس كدا عشان طالع علي المول

عادل: هتخرج لوحدك

فرعون: انت عارف المول دا اد اي هو آمن ومفيش قلق منه

عادل؛ طيب ماشي

 

 

فرعون من تحت : نور نور

نور من فوق: حاضر اهو نازله

فرعون: يلا هنروح المول

نور وهي قدامه: بردوا مصمم يلا ي فرعون

عادل : يلا وانا هساعدك او هاجي معاك في المول عشان اطلعك من العربية وادخلك

فرعون: طيب ماشي

وركبوا العربية ومشيوا للمول

 

 

معتصم بعين حمرا: ي ابن الك* ل*ب

صفاء: في اي

معتصم: ماضي كل حاجة باسم تامر

صفاء: وريني كدا

معتصم : هو استغل ضعفنا وممعناش فلوس وكدا كل حاجة بقت باسمه

صفاء: اكيد في حاجة غلط مهو شغال معاك طول حياته

معتصم: اللي يلاقي فرصة زي دي يبيع ابوه ي صفاء

احنا هنطلب منه يمضي علي تنازل لو مضي علي طول هيبقي دي لعبة مدبرة لينا لو ممضاش هيبقي هو اللي مخطط لكل حاجة

صفاء: حلو يلا نجرب

 

 

 

مايكل : الو ي تامر عامل اي

تامر: الحمد الله كل حاجة بقت بتاع معتصم

مايكل بخبث: ايوا بس خالي بالك هو ممكن يمضيك علي ورق انك ملكش جنيه من اللي حصل دا

تامر: لا لاء معتصم بيه ميعملش كدا

مايكل : الاحتياط واجب بردوا وقفل

مايكل : كل حاجة بقت تمام كدا اوي

 

 

 

 

عادل: فرعون لعبها صح وشككهم في بعض

مايكل: فرعون انتهز فرصة وصل احمد له وعارف تفكيرهم اي عشان كدا لعبها صح وعرف انهم هيمضوا بالتنازل عشان كدا خلاني اتصل بتامر اعرفه ونشوف النتيجة بقي

عادل: البركة في فرعون

مايكل : سلملي عليه بقي

عادل: يوصل حاضر هو بس بعيد عني حالا لما اشوفه هوصله سلامك وقفل

نور : هتدخل اهي محل تاني

فرعون: دا حلو بيقي عنده ملابس ماركة

نور: يلا بينا

 

 

 

وهما داخلين : لقوا اتنين واقفين

شخص١: مش دا فرعون باشا

شخص ٢: ايوا هو دا بقي ماشي بكرسي متحرك

شخص ١: اكيد امه عملت حاجة فيه

شخص٢: ازاي دا

شخص١: أصل من يومها وهي بتخونه مع عمه وبينهم علاقة مش كويسة

شخص٢: ينهر ابيض قصدك انها…

شخص١: ايوا بالضبط

نور وفرعون سمعوا كلامهم

نور: فرعون كفاية كدا بقي جبنا حاجات كتير

فرعون بحزن شديد: يلا بينا ي نور

وخرجوا وعادل ساعد فرعون انه يركب العربية

 

 

 

عادل: مايكل بيسلم عليك وكل حاجة تمت

فرعون بهدوء: طيب

عادل قلق من هدوءه: علي أي مكان تاني؟

فرعون: علي البيت

معتصم: امضي هنا

تامر افتكر كلاك مايكل: ليه

صفاء: وانت خايف من اي

معتصم: امضي

تامر: لاء الفلوس دي من حقي

صفاء: دليل الك* لب عمره ما يتعدل ابدا

 

 

 

تامر؛ مش فاهم بس دا حقي

معتصم بصوت عالي: حقك دا كله

تامر: بس دي نسبة من بحر

صفاء: كان كلامك صح ي معتصم

تامر بعدم فهم” انا مش فاهم حاجة و……كان واقع علي الارض جثة

صفاء: كان عندك حق ي معتصم

معتصم: مكنتش متوقع كدا

صفاء: بس البصمة علي الورق

معتصم: هتتزور وكل حاجة هتبقي بتاعتنا ي قلبي

صفاء: أيوا بقي

معتصم بخبث: بقولك اي متيجي اقولك كلمة سر

 

 

 

صفاء بضحكة : لاء مش حالا

معتصم: طب تعالي هأكلك شوكولاته وسحبها وراه وهي ضحكت وقفلوا علي نفسهم اوضه

بقلم مروة موسي

دخلوا القصر وفرعون في جناحة

نور: هترتاح شوية

فرعون : ايوا

نور: طيب انا هنزل اجيب ماية وطالعه بسرعه

فرعون : طيب براحتك

نزلت وطلعت لقت فرعون قاعد علي الكرسي بسرحان باين علي ملامحه التعب والحزن

نور : انت كويس

 

 

 

فرعون: لاء مش كويس

نور: حقك عليا انا من كل مشاكل الدنيا دي

فرعون: وانتي ذنبك اي مكنتش متخيل اسمع سمعة امي في يوم من الايام بوداني وانا ماشي

نور: كل واحد بيعمل لنفسه ي عز

فرعون: الدنيا اي غير ذكري للسمعة بالحلو او بالوحش

نور: معلش ربك كبير اوي هيدبر وجعك دا فترة وهتعدي

فرعون: ياااااه بقالي ٣٥ سنة مش ستني الفترة دي ي نور مجتش لحد حالا

  نور وهي بتطبطب عليه: بكرة هترتاح ي عز من كل دا خليك واثق في ربك

فرعون ؛ ونعمه بالله

صفاء: قبل موت فرعون عاوزة انتقم من …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى