روايات

رواية اسيره قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الجزء الرابع عشر

رواية اسيره قلبي البارت الرابع عشر

رواية اسيره قلبي
رواية اسيره قلبي

رواية اسيره قلبي الحلقة الرابعة عشر

الدكتور بحزن للاسف دخلت ف غيبوبه ومشي
زين الكلام وقع عليه كالصاعقه
ام زين بدموع مش مسمحاك ي زين مش مسمحاك
زين قرب من يوسف اللي زعلان وضربه بوكس ويوسف متكلمش ولا عمل حاجه
وقاله كل دا بسببك انت ضيعت البنت اللي حبيتها من قلبي وممكن اضيعها العمر كله بسببي وبسببك هي دخلت ف غيبوبه
يوسف بدموع انا اسف والله انا عملت دا عشان بحبها
زين ضربه تاني بتحبها تقوم توسخ سمعتها قدامي ملع*ون دا حب اللي يخليك تأذي اللي بتحبه
ام زين مانت اذيتها انت متقلش حاجه عنه انتو الاتنين اذتوها وهي معملتش حاجه
سيف صاحب زين جه عشان زين قله
سيف شاف شهد بتعيط زعل جدا عشانها وعشان صحبه وراح عند زين
سيف زين اسيل حصلها اي زين حكاله كل حاجه
سيف ليه يصحبي ليه تعملها كده بقا دي اللي كنت بتقولي هشيلها ف عيني وكمل بسخريه مهو واضح انك هتشيلها ف عينك ياخي كنت سمعتها وحكمت
زين بدموع مكنش قصدي انا بس افتكرت خيانه ابويا لامي و
قاطعته ام زين بعصبيه
انت مش هتبطل تسرع وتشوف كل الناس زي ابوك ياخي منك لله
سيف شاف صحبه هينهار خده ع جنب وقعد يهديه
سيف ماتخفش ان شاءلله هتصحا وهتبقا احسن وهتسامحك كمان
زين يارب

 

 

عند اسر كان ف الدرس وجودي معاه وهو زعلان عشان اسيل ومش مركز وهي لاحظت كده
جودي بعد الدرس احم اسر انت مكنتش مركز انهارده ف حاجه
اسر بحزن بنت خالتى ف المستشفى ودخلت ف غيبوبه جودي فكرته بيحبها بس هو كمل وحكالها كل حاجه
جودي بحزن ع اسيل ان شاءلله هتفوق وهتبقا احسن المهم انت ادعيلها
اسر بيفكر انا عاوز اقولك حاجه ومش عاوز ردك دلوقتي
جودي تمام قول
اسر بسرعه انا بحبك من زمان واول ما اخلص ثانوي هتقدملك
لحظه اتنين عدو
جودي اترسم ع وشها السعاده بجد
اسر اه بجد انتي هتبقي ليا بس
جودي بكسوف باي وسابته ومشيت
___________استغفرالله العظيم واتوب اليه بقلم جني محمد
عم اسيل وعمتها وصلو وطلعو لقو العيله كلها موجوده
عمتها بتمثيل الحزن البقاء لله كانت طيبه اووي (يشيخه اللهي تخبطك عربيه ونخلص منك)
زين بعصبيه وبدون اي مقدمات مسك عمها ونزل فيه ضرب وبيقوله فين ابنك انا هموته هو السبب انها تعمل حادثه
عمها وعمتها بصدمه اي
زين ايوه اعملو نفسكو مش عارفين هو خطفها ولما هربت العربيه خبطتها ودا كله بسبب ابنك انا مش هرحمه
عمتها لا انت هتدبلا ع الواد لو معاك دليل اسبت
عمها ابني ميعملش كده انت بتكدب
عند اسيل ف عقلها الباطني قاعده مع اي
ابوها وامها
امها اسيل يلا عشان ترجعي كفايه كده
اسيل لا يماما مش هرجع مش هرجع
ابوها يحبيبتي خالتك وجوزك هيموتو عليكي
اسيل بابا زين هو سبب دا كله وكملت بدموع انا حبيته وهو كسرني
بعد ما عم وعمت اسيل مشيو زين راح لاوضه الدكتور وخبط
الدكتور اتفضل

 

 

زين السلام عليكم
الدكتور وعليكم السلام
زين اسيل هتقعد قد اي ف الغييوبه
الدكتور منعرفش ممكن اسبوع ممكن شهر ممكن سنه ممكن اتنين ممكن متفقش ربنا بس اللي ف اديه الحاجه دي
زين طلع من الاوضه وهو تايه خالص راح ركب العربيه وكان بليل وقف قدام البحر وبعلو صوته زعق وقعد يعيط عشان اللي عمله (هو ضيع حبيبته ب اديه وقلبه وهو بيضربها كان ميت)
عند شهد ف المستشفى كانت قاعده زعلانه ع اسيل جدا هي حبتها واعتبرتها اختها وصحبتها سيف شافها كده راح قعد جنيها
سيف شهد
شهد نعم
سيف متزعلش هي اكيد هتفوق وهتبقا كويسه ان شاءلله ادعيلها بس
شهد رجعت سرحت وقالت تمام
بعد نص الليل لما الكل روح وزين فضل مع اسيل كان قاعد قدام سريرها وناسك اديها
زين انا اسف ي قلبي مكنش قصدي اعمل كل ده انا كنت غيران والغيره عمتني انا اسف والله ارجعي وانا مش هزعلك تاني ارجعي وعاقبيني بالطريقه اللي عاوزاها اسيل كانت سمعاه بس مش مستجباله

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيره قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى