روايات

رواية خادمه الوحوش الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سارة محمد

رواية خادمه الوحوش الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سارة محمد

رواية خادمه الوحوش الجزء الثامن والعشرون

رواية خادمه الوحوش البارت الثامن والعشرون

رواية خادمه الوحوش
رواية خادمه الوحوش

رواية خادمه الوحوش الحلقة الثامنة والعشرون

هند اييه حيو اوي الويد دا (الله حلو اوي الورد دا )

جاسر ههههههههههه

هند انت بتضحك ييه

جاسر ابدا انتي لطيفه اوي يا هند

هند بكسوف شكيا (شكرا )

جاسر تعالي هفجرك علي باقي الجنينه

هند بفرحه اشطا

بعد دقائق

 

 

سمعوا صوت من خلفهم

هند بخوف ايه دا

ثم نظروا خلفهم

هند بصراخ عااااااااااااااا ايحقوني عاااااااااااا يا بطه يا يويو يا امييه ايحقوني وحش وحش عااااااااااا

خرج الجميع علي صوتها وكان الوضع كالاتي

هند تجري وتصرخ وخلفها كلب رعد الضخم ووراءهم جاسر يجرى وراءهم ويضحك قائلا استني بس ههههههههه هند مش هيأذيكي استني

وقفت عند خلف ليلي قائله بخوف يويو ايحقني وحش وحش عااااا

ليلي بضحك اهدي يا هند مش هيأذيكي دا طيب خالص

 

 

جاسر بضحك بالظبط دا اللي كنت بحاول اقوله

هند بخوف شكله مخيف اوي

فاطمه يخربيتك يا هند قلبي وقف

ادهم بابتسامه سلامه قلبك

فاطمه نعم يا اخويا

ادهم احم احم مفيش

رعد خلاص يا جماعه حصل خير

 

مساءا

يجلس الجميع في الجنينه

ليلي ايه رايكم نتفرج علي فيلم

الجميع اشطا

هند بس بياش يعب بخاف اوي

جاسر خلاص نتفرج علي فيلم كوميدي

ليلي واميره واحنا هنعمل فشار ثم ذهبوا

بعد مرور دقائق اتت ليلي واميره ومعهم الفشار

جلسوا جميعا يساعدون الفيلم

هند يا خيااااابي عيي ايضحك هموووووت هههههههههههه

جاسر ههههههههههههه انتي فظيعه يا هند

 

 

لاحظت فاطمه نظرات ادهم لها

فاطمه باستغراب بتبصلي كده ليه يا عم انت

ادهم بابتسامه متتجوزيتي يا بطه وتكسبي فيا ثواب

فاطمه وهي تسحب سكينه من علي الطاوله قائله وهي توجهها لادهم ما تظبط يالا احسنلك

ادهم وهو يرفع يديه عاليا قال برئ يا بيه خلاص مش عايز منك حاجه

رعد يهمس لجاسر قائلا الحمدلله شوفت بعيني ادهم بيتثبت من بنت

جاسر ههههه هي دي اللي هتعلمه الادب من اول وجديد

رعد بابتسامه علي رايك

 

 

دخلت ليلي بينهم قائله بمرح بتقولوا ايه احكولي احكولي

رعد هههههههه بعدين هقولك علي كل حاجه

اخذوا يتحدثون غافلين عن هذا الثنائي فارس واميره

فارس هههههه ها وبعدين

اميره روحت جبتها من شعرها وقعدت اضرب فيها واعضها والوليه تصوت تصوووووت

فارس هههه جدعه هااا كملي

اميره الناس هخلصوها من تحت ايدي بالعافيه بس بردو مسبتهاش غير في القسم قال كانت عايزه تخطفني قال

فارس ههههههههههه احسن تستاهل

 

 

فاطمه نجيب شجره واتنين لمون ثم اشارت لاميره قائله تعالي اقعدي هنا يا بت

اميره اووووف حاضر

في اليوم التالي

زفاف رعد وليلي

في المطبخ

جاسر بابتسامه صباح الخير يا هند

هند صباح النوي يا جاسي اعميك تفطي ( صباح النور يا جاسر اعملك تفطر)

جاسر بضحك ياريت والله انا جعان اوي

 

 

هند حاضي

جاسر اومال الباقين فين

هند اخذت تعد علي اصابعها قائله يويو وبطه يسه نايمين وامييه صحيت وهتيجي ديوقتي ويعد وفايس وادهم يسه نايمين ( لولو وبطه لسه نايمين واميره صحيت وهتيجي دلوقتي ورعد وفارس وادهم لسه نايمين )

جاسر هههههه ماشي ممكن تعمليلي فنجان قهوه

هند بس انا مش بعيف اعمي قهوه تشيب شاي

جاسر هههههههههههه اشرب شاي وماله

ثم اخذت هند تحدثه عن صداقتنا هي وليلي وعن مواقف كثيره مضحكه جمعتهم وجاسر فقط يضحك عليها وهو يقسم بداخله ان هذه اللطيفه ستكون له

دقائق واتي كل من فارس واميره وشاركوهم وتحدثوا يتحدثون ويضحكون

 

بعد مرور ساعات

اصبح القصر ملئ بالمدعوين

وهناك يقف الوحوش وجميع الأنظار عليهم فهم وسيمين للغايه

ادهم بفرحه مبروك يا رعد

رعد الله يبارك فيك يا ادهم هما اتاخروا كده ليه

فارس انا عطله تشوفهم اتاخروا ليه

ادهم لا انا اللي هطلع

جاسر لا لا انا اللي هطلع

 

 

رعد طب ايه رايكم مفيش واحد منكم طالع انا عطله اشوفهم اتاخروا ليه شويه اطفال

ثم ذهب

دقائق مرت

فجاه حاله من الصمت تسيطر علي القصر والكل ينظر باتجاه السلم

اعلي السلم

يقف رعد ينظر بابتسامه لليلي الواقفه بجانبه بفستانها الابيض الجميل

امسك رعد يدها ونزلوا الي الاسفل وجميع الأنظار حولهم منها المعجبه ومنها الحاقده

خلفهم فاطمه واميره وهند

ادهم حديقرصني يا جدعان انا حاسس اني بحلم هو في جمال كده

 

 

فجاه قرصه فارس

ادهم اااااه ايه يا عم

علي الطاوله حيث يجلس الجميع

جاسر بابتسامه هند تسمحيلي بالرقصه دي

هند ايوا بس انا مش بعيف ايقص

جاسر هههه تعالي وانا هعلمك يا ستي

ثم ذهبوا

اشار فارس لاميره كي ترقص معه وهي بابتسامه أوامت له علي الفور

ادهم احم احم بطه بطه

فاطمه نعم

ادهم ممكن ترقصي معايا

فاطمه لا

 

 

 

ادهم طيب

ثم جلسوا صامين حتي جاءت أحدي الفتيات وتدعي سالي

سالي بمياعه وهي تضع يدها علي كتف ادهم قائله دوووومي وحشتني اوي

ادهم وهو يبعد يدها قائلا احم احم معلش اصلي مشغول اوي اليومين دول

سالي بقولك وحشتني

ادهم ماتشوفيش وحش ايه دا رعد يبنادي عليا عن اذنكم هشوف ماله

ثم ذهب حيث رعد وليلي

رعد مالك يا بني واقف كده ليه

 

 

ادهم وهو علي وشك البكاء انا روحت في داهيه

ليلي ليه حصل حاجه

ادهم وهو يشير إلي الطاوله حيث فاطمه وسالي قائلا بص هناك كده

رعد اوباااااا البس يا معلم

ادهم يا اختااااااي سها سها جايه علينا يا لهوي اروح فين اروح فين

رعد بضحك تستاهل حد قالك تعزم شيلتك القديمه كلها كده

جاءت سها قائله دوووومي وحشتني اوى ثم حضنته

 

 

كل هذا وفاطمه تتابعه بعينها

ادهم وهو يبعدها قائلا اخت سها ازاي حضرتك

سها باستغراب ادهم انت تعبان ولا ايه

ادهم لا انا كويس جدا جدا

ثم تركها وذهب الي فاطمه جلس بجانبها

فاطمه ايه في حد تاني هيجي يا دوووومي قالتها بسخريه

ادهم دا كله كان زمان زمااااان ودلوقتي توبت تووووبت

فاطمه ااه ماهو واضح جدا انك توبت

 

عند جاسر وهند

هند يا ييييهوي ايه دا

جاسر في ايه

هند يبسهم كيه عييان كده ( لبسهم كله عريان كده )

جاسر هههههه ملناش دعوه بحد

هند ماشي

جاسر هند تتجوزيني

هند نظرت له بصدمه قائله انت قويت ايه

جاسر بقولك تتجوزيني يا هند

 

 

هند ايوا بس احنا يسه شايفين بعض امبايح بس ايه اييي يخييني اوافق عييك ( ايوا بس احنا لسه شايفين بعض امبارح ايه اللي يخليني اوافق عليك )

جاسر بصي انا مرتاحلك جدا كمان انا متاكد كمان انك مرتاحه لي صح

اوامت له هند

جاسر انا شاب وسيم طول بعرض اهو زي ما انتي شايفه

هند متواضع اوي

جاسر ههههه ايه رايك

هند اممممم سيبني افكي

جاسر ماااشي يا هند وانا هستني ردك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه الوحوش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى