رواية أسد والمجهوله الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء السابع والثلاثون
رواية أسد والمجهوله البارت السابع والثلاثون
رواية أسد والمجهوله الحلقة السابعة والثلاثون
تاني يوم كان مراد موجود في مكتب طارق
علي وهو يحتضن مراد . ميرو حبيبي واحشني
مراد بضحك . يابني برستيجي راح في داه*يه بسببك
علي . يعم احنا في بينا الكلاام ده ده احنا كنا خارب*ينها سوا
مراد بضحك . فاكر يالاه
علي . ودي حاجه تتنسي بردو
مراد . لا احنا عاوزين سهره من بتوع زمان
علي . ياباشا منغير متقول ده اكيد
طارق . طب كويس انك قولتلي عشان ابقا اعرف زينب
مراد . اي ده هو انت وزينب
علي . اه يابني للاسف
طارق . طب ورح*مه ام*ك ل اقولها
علي . بهزر ياعم
مراد . مبروك اصحبي مش كنت تعزمني
علي . ده الخطوبه كانت إمبارح وحصل اللي حصل صح انا نسيت اسد وآدم في المكتب مستنينا يالاه بينا وذهب كلا من علي وطارق ومراد مكتب اسد
مراد . كبيرنا
اسد . وحشتني ياابني
مراد . كد*اب اصحبي منت مبتسألش
اسد . الشغل يابني انت عارف
مراد بجديه . اذيك ياادم
ادم . الحمد لله انت عامل اي
مراد. كويس الحمد لله
اسد . طيب ياجماعه كفايه ترحيب نتكلم بقا في المهم
مراد . قول ياباشا
اسد . النهارده الصبح جاتلي رساله من رقم مجهول بتقول “المره دي قرصه ودن المره الجايه هنخلص علطول ”
مراد . هات كده
واكمل إمبارح روحنا عينا مكان الح*ادثه اللي كانو في العربيه تلاته اتنين منهم ما*تو وواحد لسه في العن*ايه الم*ركزه ده هنتصرف معاه
انت دلوقتي حرس علي نفسك جامد ومراتك كمان متقعدش في البيت لوحدها مهما حصل لأنك متراقب جامد
اسد . فاهم كل ده
مراد . كويس حاليا الرقم ده انا هجيب قراره واشتغل مع الولاه اللي في العنايه واشوف حاجه توصلنا للموضوع وانت اكيد عارف هو مين
اسد . اكيد
مراد . تمام كده انا همشي ولو وصلت لحاجه هبلغكو سلام
علي بعد مخرج مراد . تفتكر هو أسر
اسد بتفكير . لا
علي بإستغراب. اومال مين
اسد بإبتسامه خبيثه . هتعرف
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
قلب . اه والله ده اللي حصل
سحر . لا انتي متطلعيش من هنا انتي هتقعدي معانا لحد م المواضيع دي تتحل
قلب . اكيد اسد مش هيرضي
سحر . هو مين ده اللي مش هيرضي لا انتي هتسمع كلاامي وملكيش دعوه بيه
زينب وهي بتسقف . ايوه كده ياسوسو ياجامد ده انا هشهيصك يابت ياقلب لو قعدتي
قلب . ده لو قعدت ياختي
سحر. بطلي يابت انتي وهي انا الكلمه اللي قولتها هتتسمع وتعالو يابنات ننزل نعمل الاكل
قامو الفتيات جميعا
سحر . انتي اي اللي منزلك
قلب . هعمل معاكو الاكل
سحر . انا بقول يابنات انتي اي اللي جابك
قلب بغباء. يعني انا مش بنت
سحر . انتي مدام يابنتي بطنك قدامك مترين اهو
قلب . لا ده البيبي لسه صغير خالص
سحر . ليه انتي مش في الشهر التاني
قلب. لا انا في التالت
سحر بضحك . هانت اهو كلها 6شهور بس
تعالي معانا بس مش هتعملي حاجه يالاه
نزلو جميعهم ل إعداد الطعام و كانت قلب تجلس في الجنينه
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
ساره . طيب انت زعلان مني في حاجه
ادم ……….
ساره . طب انت مبتكلمنيش ليه
ادم ……….
ساره . براحتك وهمت ان تخرج من المكتب
مس*كها ادم من يدها بق*وه . انتي رايحه فين
تجمعت الدموع في عيون ساره
ساره . ادم سيب إيدي انت بتوجعني
ادم . رايحه فين رايحله انتي كمان
ساره بعياط اكتر. رايحه لمين انا هروح عند قلب
ادم بصوت عالي . كدا*اابه
دخل اسد مكتب ادم عند سماع صوته العالي
اسد وهو بيشد ساره من إيد ادم . انت اتجننت بتعمل فيها اي
ادم . اسد متدخلش بيني وبينها
اسد . لا ادخل وانت هتتحاسب علي اللي عملتو فيها ده
مسك اسد يد ساره وخرج من المكتب
جلس ادم علي الكرسي بتعب وتنهد بإرهاق بسبب تلك الذكريات اللتي هاجمته
اما في مكتب اسد
اسد . ممكن تهدي بقا وتقولي اللي حصل
ساره بعياط . انا معرفش معرفش اي اللي حصل
اسد . يعني هو اتخانق معاكي كده منو لنفسه
ساره . هو قعد يقولي هتروحيلو هتروحيلو وانا معرفش مين ده انا كنت رايحه لقلب والله
تنهد اسد بضيق لانه عارف ليه ادم عمل كده
اسد . طيب اهدي ياساره اهدي
ساره . انا مش عارفه هو بيعمل ليه كده
اسد . هو هيفهمك كل حاجه بعدين قومي انتي روحي مع السواق يوديكي عند طارق قلب هناك وانا هكلم ادم
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
اسد . ذي مقولتلك تنفذ بالحرف
………….
اسد لو اضطرينا لكده هنفذ انا انت عارف اني معتمد عليك في الحته دي بالذات
………..
اسد . لو حصل كده انا اللي هجيلك بنفسي سلام
علي . لسه ناوي علي اللي في دماغك
اسد . مفيش حل الا كده
علي بتنهيده . افتكر اني قولتلك بلاش
اسد وهو يتجه الي الباب . خليها علي الله
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
قلب . طب متفهمي منه
ساره . افهم منه اي ده كان هيضر*بني
قلب . ادم بيحبك انتي اكيد فهمتي غلط وبعدين ده ضغ*ط شغل عادي انتي لازم تستحمليه
ساره . انا عارفه اني صدعتك انا ماشيه
قلب . لو حاجه حصلت كلميني
ونزلت ساره
اسد . ساره انتي مروحه ولا اي
ساره. اه انا كده اتأخرت
اسد . طيب خودي السواق معاكي
ساره . طيب تصبح علي خير واتجهت للعربيه
اسد . ساره
لفت ليه ساره مره تانيه
اسد بتنهيده . متتسرعيش في الحكم علي ادم
ساره بإبتسامه. حاضر
وانطلقت السياره
اسد . قلبي بيعمل اي
قلب بإبتسامه. هي قلبك وراها حاجه غير الاكل
باس*ها اسد بسرعه علي ش*فتيها . هروح اخد شاور سريع واجيلك
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
ادم . ساره
ساره …….
ادم . طب ممكن تسمعيني
ساره …….
ادم بعصبيه . مش كده ياساره اسمعيني حتي
اتخضت ساره من صوته العالي لكن رسمت ملامح البرود ولم ترد
تنهد ادم بغضب وخرج من الغرفه بل من الفيله بأكملها
*بقلم florida maged *
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
قلب . هتيجي معايا بكره عند الدكتوره
اسد وهو يم*لس علي شعرها. اكيد
قلب . تفتكر ولد ولابنت
اسد بإبتسامه . انا عاوزها بنت تبقي قمر كده وتبقي طيبه كده زيك وعيونها عسلي شبهك كده
قلب. لا انا عاوزه ولد يبقي شخصيه قويه كده وسندي لما اكبر ويحافظ علي اخواته
اسد بإستهزاء . سندك اومال انا كيس جوافه
قلب بضحك . مش قصدي بس انا عاوزه ولاد كتير كده وأما يكبرو يبقو معاك كده وتيجي انتو كلكو سوا من الشغل كده عاوه اشوفكم كده جنب بعض كلكو
اسد بمشاكسه. لا انتي كده عاوزه ولاد كتير بقا
قلب . اه إذا كان عندك مانع
اسد وهو يقت*رب منها . ده شئ يسعدني طبعا ،،،،،،،،
*بقلم florida maged *
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
بعد وقتا طويل كان داخل ادم الفيله وهو يتر*نج
صعد علي السلم ببطء واتجه الي غرفه ساره
كانت ساره نايمه وعلي وجهها اثار دموع
إقتر*ب منها ادم وهو مغ*يب وبدأ في نز*ع ثياب*ها
استيقظت ساره اثر لمس*اته
ساره بخضه . ادم انت شارب
ادم . بس واع*ي اوي وعايز*ك
ساره وهي بت*زقه . ابعد ياادم ابعد
ادم ام*سكها من خص*رها بقوه . انا صبرت عليكي كتير وعاوزك دلوقتي ومش هسي*بك
ضر*بته ساره بكوب الماء علي رأسه
ادم مس*ك شعرها بقو*ه وإقت*رب من شف*تيها وقب*لها بعن*ف وقط*ع ملاب*سها وكل هذا تحت دموع وصر*خات ساره إقت*رب منها ووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)