روايات

رواية ضحية الحب والانتقام الفصل الثاني عشر 12 بقلم سمر أحمد

رواية ضحية الحب والانتقام الفصل الثاني عشر 12 بقلم سمر أحمد

رواية ضحية الحب والانتقام الجزء الثاني عشر

رواية ضحية الحب والانتقام البارت الثاني عشر

رواية ضحية الحب والانتقام
رواية ضحية الحب والانتقام

رواية ضحية الحب والانتقام الحلقة الثانية عشر

_هالة :- هعد لحد تلاتة تقول بنتي فين..واحد…اتنين …..تلاتة …..يعني مش هقول

_اياد:- اللى عندك اعمليه

هالة:- ….ط….خ

_فاطمة بصر”اااااخ:- ايااااااااااااااد

_مصطفي:- انتي عملتي ايه احنا متفقنااش على كدا

_هالة:- أبعد بدال مااجيب اج”لك انت كمان

_فاطمة بعيدا”ط:- اصحااااي يااياد كل ده يطلع منكم ياكلا”ب

_نزلت أم ياد واول ماشافت اياد اغم’ي عليها

_مصطفي:- ار’مي البتاع ده ياهالة انتي اتجن”نتي

_هالة:- لو مبعدتش دلوقتي صدقني هتح*صله ورفعت المسد”س ناحيته

_بعد مصطفي وسمع كلامها بس دا كان عشان يتصل على البو”ليس

_هالة:- بنتي هخادها بالذوق أو بالعاف’ية يلا يا رجالة

_طلعت هالة البو”ليس قابلها وقب’ض عليها هي ورجالتها

_مصطفي اتصل على الإسعاف بسرعة وجري ناحية اياد:؛ اسف يااخويا معرفش أن ده كله هيحصل والله مكنتش عااايز إذ”يك الحب كان عامينى يااخويا

فاطمة وهي منها”رة:- تقصد ايه بكلااامك ،ليه عملت ف اخوك كدا،عاجبك اللى حصل ليه و لامك ده

_مصطفي بعد ما فوق امه:- عشان كنت بحبك ايوا بحبك واليوم اللى كنت جاي أقولك اياد سبقنى وقالها بس خلاااص والله خلاص مش عايز حاجة غير أنه يرجعلى فكرة انك تفقد حد غالي عليك بتو’جع اووي يافاطمة

_فاطمة بصت لاياد وهيا مد’مرة :– الاسعاف اتاخر ليييه ،مكملتش كلامها والاسعاف جه خد إياد.. وام اياد ومصطفى وفاطمة ماشيين معاه ..

_سلمي :- استنوا خدوني معاكم

_مصطفى بصلها بكر:ه وعصب’ية :- اجي ملقاكيش ف البيت ومشوفش وشك تاني وانسي كل حاجة

_وصلوا المستشفى وخدوا اياد ودخلوا وبعد ماطلع الدكتور

_فاطمة:- طمنوني اياد كويس

_الدكتور :- اه الحمد لله الرص”اصة جت في كتفه وشوية ويفوق

_مصطفي:- طب هندخل نشوفه يادكتور

_الدكتور:- للاسف مينفعش دلوقت

_فاطمة بترجي:- ابوو”س ايدك يادكتور مش هتعبه والله هشوفه بس انا مراته

_الدكتور:-؛ بس متتاخريش

_فاطمة:- حاااضر

_دخلت فاطمة عند اياد واول ماشافته قعدت على الأرض جنب سريره ومسكت أيده وحطت راسها على السرير وقعدت تعي”ط:- كدا كنت عايز تبعد عني يااياد انا ممكن اتقبل اى حاجة حتى انك تبعد عني بس أن يحصل”لك حاجة دا اللى عمري ما هستحمله ،انا بحبك اوووي ياياد ونفس اقولك كدا بس كنت لازم اخليك تندم وتتعلم الدرس وتتعذ”ب زى ماانت اتعذ’بت

_من….منا …اتعلمته وخلاااص

_رفعت فاطمة رأسها وبفرحة:- الحمد لله انك بخير

_اياد:- حلو خو”فك عليا ده ،خو”فتي عليا اوووي كدا؟!

_فاطمة:- مين قااالك انى خو*فت ، سكتت ……وبعدها بصت لأياد تانيى..انا مكنتش خا”يفة وبس انا كنت همووو”ت من الر”عب عليك

_اياد:- وانا قاعد على قلبك

_فاطمة:- انت قاعد فيه مش عليه

_____

ام اياد:- الحمد لله أن اياد بخير

_مصطفي :- الحمد.لله بقولك ياامي

_ام اياد:- مش عايزة اكلمك

_مصطفي:- غلطت واتعلمت الدرس خلاااص سامحيني بقا ،ووطي عند رجلها وبا”سها

_ام إياد:- ولو حصل

_مصطفي:- اعملوا فيا اللى انتو عايزينه

_ام اياد:- طب ومراتك طرد”تها ليه

_مصطفي:- دى مش مراتي يامى دى كانت لعبة

_ام اياد:- جبت التخطيط الشيطان:نى ده منين

_مصطفي:- والله غلطة ومش هتتكرر

___دخلوا عند اياد____

_ومصطفي كان حاطط و”شه ف الأرض:- اسف يااخويا

_اياد:- قرب طيب

_مصطفي قرب اياد رفع أيده السليمة ومصطفي يحسب اياد هيضر’به ، بعدها اياد حط أيده على رأس اخوه وكأنه طفل:- ياااض انت اخويا يعني حتة مني ولازم اعديلك واسامحك واهو كلنا غلطنا بس اهم حاجة نعقل بقا

_مصطفي با”س رأسه:- ربنا يخليك لينا ياخويا

_فاطمة :- هو صحيح فين لينا

_اياد:-يوم خروجي هديكى العنوان وتروحي تجيبها واهو نخرج كلنا سوا

_مصطفي :- لااا انا اللى هروح اجيبها وفاطمة تقعد جنبك

_ام اياد:- لاااء فاطمة اللى هتجيبها

_مصطفي بح”زن:- لسة مش قادرين تثقوا فيا متقلقوش هالة اتسج”نت والحضانة هتكون ف ايد اياد خلاص

_اياد:- متز’علش ابقي جيبها انت

_جه يوم الخروج ومصطفي جاب لينا وهما خارجين …..

_لينا :- باابا باابا شيلني

_فاطمة بضحك:- بابا عيان مش هيقدر يشيلك يالينا تعالى انا اشيلك

__اياد :- مين دا اللى مش هيقدر فشر تعالى يالينا ، جه يشيلها :- اااه

_خدتها منه فاطمة :- قولتلك بلاااش

____بعد مرور تلت شهور___

_اياد:- يعني ينفع كدا ياامي اياد يتأخر يوم خطبة اخوه ف الشغل

_اياد:- انا جيت أهو يالم*ض دول هما خمس دقايق ،المهم كلكم جهزتوا

_لينا:- ايوا يابابا شوف فستاني حلو ازاى

_اياد:- قمر انتي وماما ياقلب بابا يلا بينا بقا

_مصطفي:-يلا

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية الحب والانتقام

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى