روايات

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مروة موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء التاسع والعشرون

رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت التاسع والعشرون

رواية طفلة هزت كيان فرعون
رواية طفلة هزت كيان فرعون

رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة التاسعة والعشرون

نور قامت ودخلت الحمام

فرعون بصوت واطي: هبلة وصدقت ولازم اصالحها وقام لكن وجد أمامه ملابسها

فرعون نظر ليها بخبث وقعد مكانه تاني

نور داخل الحمام خلصت استحمام

نور: ينهر ابيض نسيت الهدوم

فرعون فرعون

فرعون: ايوا

 

 

نور: ممكن تجيب ليا الهدوم دي

فرعون: فين مش شايفها

نور: اهي بص هناك اهي

فرعون: صدقيني مش شايفها نور لفت البرنس عليها وطلعت وقفت قدامه

نور: يعني عماله اقول اهي اهي وانت تقولي فين مش شايفها

فرعون وهو مقرب ليها : وفيها أي لو مشوفتهاش ولو شوفتها وعامل نفسي مش واخد بالي

نور: والله يعني انت واخد بالك وكمان مستعبط

 

 

فرعون وهو واقف قدامها: لو شديت ايدي فجأة والبرنس طرفه في ايدي هيقع وساعتها دا اللي هيكون الاستعباط فعلا

نور: انت من يومك كبير ومش هتاخد بكلام بت هبلة زي

فرعون: عندك كام سنة

نور: عندي ٢٠ اهو

فرعون: دا انا ٣٥سنة

نور: دا انت كبير اوي ي عمو عز

فرعون: ايوا بس مش اوي وبعيد انا جوزتي الاولي كنت صغير وبعد كدا الانسان بيكبر

نور: طب ممكن تسيب طرف البرنس عاوزة البس ممكن

فرعون: لاء وقرب من شفايفها

 

 

نور بسرعه غمضت عيونها جامد ومش عاوزة يقرب منها

فرعون بعد عنها: محبش اخد حاجة غصب علي فكرة هدومك اهي وانا هدخل استحمي

نور: استني مش هعرف اغير في الاوضة لازم ادخل الحمام

فرعون : تحبي اساعدك

نور وهي بتجري من قدامه: لا شكرا طول عمرك أصيل

 

معتصم لتامر: يعني انا هخرج من السجن عن طريق الظابط دا

تامر: ايوا يباشا متقلقش كله مرسوم بالقلم وهتخرج

معتصم: مش قلقان انا مستعجل علي موت فرعون يكون علي ايدي

تامر: فرعون انت وصفاء وجوري عليه يعني ميت ميت

معتصم: فرعون صعب الوصول له ي تامر دا شيطان في صوره انسان

تامر: الحساب قرب

 

 

عادل : فرعون انا مش هشتغل تاني معايا فلوس ومشاريع تغنيني عن كل حاجة

فرعون: انت مستوعب االي بتقوله

عادل: كنا ماشين في طريق واتقفل وربنا بعت اشارة

فرعون : اللي شايفه مناسب ليك اعمله ومش هقف في طريقك وشكرا علي كل حاجة كنت معايا فيها

دادة : انا بيتي بقي أولي بيا يبتي بقيت كبيرة ومبقتش اقدر علي الشغل

فرعون : اوعي تقولي انتي كمان عاوزة تسيبي البيت

سمية : من فترة والتانية هاجي اطمن عليكوا

فرعون وهو بيقبل يديها: اللي يريحك ي ست الكل تحت امرك فيه كفاية انك من صغري واقفة جمبي

 

نور في الجناح: فرعون

فرعون : عاوزة انتي كمان تسيبي البيت

نور باستغراب: ليه مين االي هسيبه

فرعون: ولا حاجة ممكن تسيبيني شوية

نور بحزن علي حالته الظاهرة قدامها: بس انا هفضل هنا وجمبك

فرعون: كلهم قالوا كدا

نور وهي بتفتح دراعها : وانا غيرهم

فرعون جري اترمي في حضنها

نور قفلت دراعها عليه: أول مرة اعمل كدا بس لازم اواسيك

فرعون وهو دافن وشه في رقبتها: عاوز اقولك إن وجودك فارق كتير معايا ينور

نور: تعالي نتناقش ممكن

فرعون: يلا

 

 

نور: عاوزة اقولك انهم مش سابوك

فرعون : أمال

نور: اكيد قالوا ليك كدا عشان..

فرعون” عشان اي

نور: عشان شايفين الخطر زاد وعاوزين تعيش حياتك زي اي حد طبيعي

فرعون : دول اللي طلعت بيهم من الدنيا صعب عليا اتحمل بعدهم كانوا مسخرين كل حياتهم ليا

نور: عشان كدا جه الوقت المناسب اللي تعتمد علي نفسك فيه

فرعون : مش حكاية اعتماد ي نور انا عاوزهم جمبي

نور: عادل فكر في مصلحة عياله

 

 

ودادة سمية فكرت بردوا في صحتها ومصلحتها

انت بقي في حياتك مين عشان تفكر في مصلحته مفيش صح عشان كدا شايف كل حياتك طايشة وملهاش لازمه يعز

فرعون : ارجوكي بلاش الكلام دا حالا

نور بتمثيل: لازم كلامي دا خصوصا ان انا مراتك واخاف عليك وعلي مستقبل عيالي منك

فرعون قلبه فرح بكلامها : ربنا هيدبرها

نور: أي رأيك ناخد فيلة قدام عادل بالمرة منبعدش عنهم واتعرف علي مراته والعيال

فرعون: مش هسيب القصر ينور

 

 

نور: عز متفكرش ان عدم وجودك في القصر دليل علي عدم حبك لوالدك بالعكس انت اتحملت فيه حاجات كتير اوي وكبير علينا والخدم كتير وملهمش لازمه وكمان اكترهم تبع صفاء يعني اي حاجة تحصل هتكون واصلة لصفاء

وكمان القصر كل ركن بيفكرك بماضيك حاول تخرج منه وتعيش حياتك وحدتك هتقتلك بالبطئ

فرعون: سيبي كل حاجة لوقتها

سمية : تفتكر كلامنا مع فرعون هيجيب نتيجة

عادل: مشوفتيش الكسرة اللي في عيونه اللي كانت ظاهرة

اعز الناس عاوزة تبعد بس لازم الخطوة دي

سمية : اللي مطمني ان نور معاه

عادل: ايوا هي بنت حلال وعاوزة مصلحته ربنا يهديهم

 

مايكل : بقولك ي فرعون

فرعون في التليفون : أي اللي حصل

مايكل بهدوء: معتصم هرب من السجن وصفاء معاه

فرعون غمض عينه: طيب ي مايكل خالي بالك من نفسك وحط التليفون في هدوء مميت جدا

نور: حاجة حصلت

فرعون عشان ميقلقهاش: لاء ابدا شوية مشاكل في الشغل بس

نور: مقدرش اتكلم عشان انا مش متقبلة الشغل دا

فرعون: معلش محتاج اخرج شوية وخد مفاتيح عربيته وخرج من غير التليفون

 

 

نور: عادل دادة بسرعه تعالوا

عادل: في اي

سمية : فرعون فين

نور: معرفش هو خرج بس كان مضايق اوي

عادل: عشان معتصم وصفاء خرجوا

نور اول مرة تقلق علي فرعون اوي كدا : يالله جيب العواقب سليمة يارب كفاية مشاكل بقي هو اتحمل كتير

سمية بدموع : والله العظيم فرعون شاف كتير اوي اوي وبعدنا عنه زاد الطين مبله

عادل : احنا هنبعد عشانه مش عشانا دا تهديد مننا له احنا حياتنا كلنا هنا معاه

نور: يعني دا كله خطة وهتفضلوا

 

 

سمية : ايوا يبنتي

فرعون ماشي بأقصى سرعه : تعبت تعبت اعصابي بقت مهزوزة من أقل حاجة لو جبل كان مال او وقع اللهم لا اعتراض وفجأة سيارة كبيرة دخلت فيه وحصل حادثة كبيرة والعربية هربت بسرعه وفرعون داخل السيارة فاقد الوعي

جورية : تسلم ايدك

تامر: علي أي بس كلنا مصلحتنا واحدة والبركة فيكي وفي تدبيرك فضلتي تخططي اهم حاجة انك عارفه مكان كل حاجة وتصرفات فرعون عشان كدا دا مساعدنا علي فكرة انا وصفاء ومعتصم باشا بنشكرك علي دعم للخير وضحكت

جوري بضحك: أهم حاجة فعل الخير مبروك لخروج الجماعه وقفلت

والله لندمك يفرعون

 

عادل : ايوا انا مين حضرتك

احدي الممرضات: انا ممرضة ولقيت رقم التليفون في جيب استاذ عز احب اعرفكوا انه في مستشفي بسبب حادث

عادل : خرج جري وهو بيقول فين المكان

نور خرجت جري وراه وركبت العربية

نور: حصل حاجة لفرعون صح

عادل : بس بقي مش عاوز صوت

وخلال دقايق وصلوا المستشفي ودا كله نور متعرفش حاجة

 

نور: فين مكان فرعون

الممرضة : مفيش حد بالاسم دا

نور: اقصد اسمه عز الحفناوي

الممرضة : ايوا االي جاي في حادثة دعواتك له

نور : ح حادثة وجريت علي غرفة العمليات

عادل: طمنا ي دكتور

الدكتور: الحالة صعبة اوي

عادل: اعمل االي في وسعك ي دكتور انقذوا ارجوك

نور بخوف ودموع وترجي: ابوس ايدك ي دكتور اعمل اي حاجة بس يرجع لينا تاني

الدكتور: دعواتكم انا هدخل اشوف المطلوب

سمية في التليفون: حصل اي وفي أي

 

 

نور بدموع: فرعون ي دادة عمل حادثة وحالته مش مطمنة والمكان ********

صفاء في بيت بعيد جدا قرب الصحراء: يعني بقي بين الحيا والموت

معتصم: مش هرتاح غير لما يكون موته علي ايدي

صفاء: اللهم امين

تامر: ولما يموت كل حاجة هتبقي بتاع مراته

معتصم: البت دي ملهاش اصل وجود بحركة واحدة هناخد اللي قدامها واللي وراها

صفاء: البت دي تحسها شربه من كأس ذكاء فرعون شوية

معتصم: مهما كانت مش هتبقي ربع فرعون

 

جوري : اهلا اهلا ألمانيا نورت

مايكل : منورة بيكي

جوري: فرعون بين الحيا والموت

مايكل بثات: أي الاخبار اللي تفرح دي

جوري : عشان بس تعرف لما احط حاجة في دماغي اي اللي بيحصل

مايكل بضحك: دا انا اخاف علي نفسي بقي المهم هتشتغلي مع حد تاني

جوري: معايا فلوس تكفيني مليون سنة هعيش لنفسي بس علي حساب تمن موت فرعون

 

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد

خالد : معلش ي دادة استحملي

سمية: بسرعه بس مش مهم المطباط اهم حاجة نوصل ليهم

خالد : والله انا مبقتش فاهم حاجة خالص

سمية:مش وقته ي خالد بس بينا علي المستشفي

 

عادل : أي دكتور اسفره برا

الدكتور: لو اتشال من علي الأكسجين هتخدوه جثة

نور بانفعال: حرام عليك اسكت هو هيبقي كويس

عادل : طب روح انت ي دكتور وتابع معاه

خالد : نور نور

نور جريت علي حضن اخوها : شوفت حصل له اي

خالد : لازم تبقي اقوي من كدا عشان يقوي بيكي وأول ما يفوق يلاقي نور القوية مش الضعيفة

سمية: ان شالله اللي يكرهك يعز ييني حسبي الله ونعم الوكيل فيهم كلهم اوس*اخ

خالد : خلاص ي دادة

 

الدكتور خرج : محتاج دم وفصيلته +A

خالد : انا فصيلتي مش كدا وعادل بردوا

سمية: ولا انا طب ممكن يادكتور تاخد كيس وتجيب مكانه من التلاجة

دكتور: للاسف مفيش في التلاجة العينة حالا

نور: لو سمحت ي دكتور انا معرفش عينه دمي اي بس انا احلل واشوف

الدكتور: اتفضلي مع الممرضة وعملت تحليل دم وطلعت العينتين متطابقتين نفس الفصيلة سحبوا منها كيس دم

خالد : اشربي العصير دا

نور وهي بتبعده: لاء

 

 

سمية : خلينا في باب واحد ي بنتي مش هيبقي بابين اشربي

نور مسكت العصير شربت شوية وحط الباقي علي جمب

التفاعل وحش خالص الكل يعلق ب١٥ كومنت ولايك

الدكتور: للاسف ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة هزت كيان فرعون

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى