رواية أسد والمجهوله الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء الخامس والثلاثون
رواية أسد والمجهوله البارت الخامس والثلاثون
رواية أسد والمجهوله الحلقة الخامسة والثلاثون
طارق . ايوه يعني انتو مين
:احنا الصنيعيه اللي بتاعتنا مستر علي عشان الخطوبه
طارق لفهد . هو الواد ده اه،بل ولا بيستهبل
فهد بضحك . الواد ده جدع
طارق . انت بتضحك علي اي ده بيحطنا قدام الأمر الواقع
فهد . حقه بصراحه انا شايف ان انتو زودتوها معاه وانا بصراحه موافق عليه
:طيب يا باشمهندس هندخل ولا اي
فهد . وسعلهم يابني بدل منت واقفلهم شبه الجدار كده
ابتعد طارق عن الباب ودخل كل العمال الي الجنينه الخلفيه واخرجو المعدات وبداءو في العمل
اما طارق ف امسك هاتفه ورن علي علي
علي بنوم . الو
طارق . انت يالاه بقيت ماشي بدماغك كده جايب الناس منغير متقولنا
علي بتنهيده . ايوه اعملك اي يعني
طارق . يابني احنا مش مجهزين نفسنا
علي بضيق . يعم انت مالك هو انا هتجوزك انت هي اختك وافقت بس كده
طارق بتنهيده . اسد يعرف
علي بضحك. ناوي اعملهاله مفاجأه
طارق . يخرب،يت اهل،ك ده هيطلع عينك
علي . والله هو حر بقا يعمل اللي عايزو وانا كده كده الخطوبه هعملها النهارده رن عليه بقا عرفه
طارق . يابني اسمع
علي . اقفل بقا يا طارق مش فاضيلك سلام
••••••••••••••••••••••••
إستيقظت ساره قبل ادم وظلت تنظر له مدت يداها الي شعره وظلت تملس عليه ونزلت بيديها علي وجهه بالكامل ببطء كل ذلك وهي مبتسمه إقت،ربت من شف،تيه وطب،عت قب،له خفيفه وهمت ان تبتعد لكن مس،كها ادم من خص،رها بإحكام واعت،لاها
ادم بحب . كنتي بتعملي اي
ساره بخجل . انا مكنتش بعمل حاجه انا انا بس كنت بعدل شعرك مش اكتر
ادم بضحك . وهو شعري في شف،ايفي بردو
دفنت ساره رأسها في ص،دره بخجل. ممكن تسكت بقا
ادم . طب خلااص كملي اللي كنتي بتعمليه
ساره بخجل. ابعد بقا انت تقيل
ادم بضحك. انا تقيل طب اي رأيك انا مش هقوم الا لما تبوس،يني تاني
ساره بخجل. طب غمض عينك طيب
ادم بضحك . حاضر ياستي اهو
إقتربت منه ساره وط،بعت قبله علي خديه
فتح ادم عينيه بصدمه . انتي بتتكلمي جد
ساره ببلاهه. في اي
ادم . انتي بتبو،سي اختك الصغيره
ساره بغضب . اختي الصغيره طيب امشي بقا انا غلطانه
ادم بغمزه . ازاي متعلمتيش مني
ساره وهي بتض،ربه في صد،ره . قوم بقا انا غلطانه من الاول والله
ادم بضحك. اي المعامله القذره دي انا زي جوزك بردو
إقترب منها وقبلها بنهم
ساره بتوتر . انا هقوم اخد شاور عشان انزل المول اجيب فستان
ادم قرب منها بيحاول يوترها اكتر . لا انا هجيبلك فستان علي ذوقي
زقته ساره بسرعه ودخلت جري الي الحمام بينما ظل ادم يضحك عليها
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
قلب . اسد اسد اصحى بقا
اسد بنوم . عاوزه اي ياقلب علي الصبح
قلب . هاتلي فراوله
إعتدل اسد من جلسته بسرعه . عاوزه اي
قلب بخجل . فراوله
اسد . يعني مصحياني عشان اجيبلك فراوله
قلب بغضب طفولي . انا اصلا مش عاوزه منك حاجه البيبي هو اللي عايز
اسد بحب وهو ماسك بطن قلب . انا خدام البيبي وأم البيبي كمان
قلب . لا خلااص ابعد بقا مش عاوز تنام كمل نوم انا مش عاوزه منك حاجه هخلي هنيه اما تيجي تجبلي
اسد وهو بيعدل شعرها . طب مش عيب تطلبيها من حد غير جوزك حبيبك
قلب . لا ابعد بقا انا مش عاوزه منك حاجه
اسد وهو بيبوس خداها . انتي تطلبي وانا انفذ حالا
قاطعه رنين هاتفه وكان المتصل ادم
اسد . اي ياادم
ادم . بقولك الواد علي هيعمل الخطوبه النهارده
اسد بغباء. خطوبه اي
ادم. خطوبته علي زينب يابني
اسد . وهو قال لمين انا محدش بلغني حاجه
ادم . منا برن اقولك اهو هو بعت العمال من الصبح بدري واتفق علي كل حاجه
اسد . هو ماشي بدماغه بقا ولا اي وربي مهسيبه
ادم بزهق . انت خنق،تني انت وهو انا بس قولت ابلغك وإنشاء الله تو،لعو في بعض بقا
اسد . اقفل ده انت مقرف شبهه
قلب . في اي
اسد . خطوبه زينب وعلي النهارده
قلب بفرحه . بجد الله طيب يالاه خلص بسرعه عشان ننزل نجيب فستان
اسد . حيلك حيلك انتي مش رايحه في حته الفستان هيجيلك هنا
قلب بزعل عشان خاطري يااسد بقا
اسد . انا قولت كلمه واحده تتسمع
إقتربت منه قلب بد،لع وهي تضع يداها علي صدر،ه
قلب . طب وحياتي عندك يااسدي
بصلها اسد بطرف عينه . انتي فاكره كده هسمع كلاامك يالاه يماما مفيش نزول من هنا الا علي الخطوبه علطول ده إذا كمان جالي مزاج اوديكي
دخلت قلب الي الحمام وهي تدبدب برجلها علي الارض بغضب
●●●●●●●●●●●●●●●●●
طارق . خودي يازينب علي جابلك الفستان
زينب بفرحه. طيب انا عاوزه اشوفه افتحهولي عشان خاطري
حبيبه . يابت مش دلوقتي استني لما نعمل الميكب الاول
طارق . مهما البنات بتوع الميكب تحت
زينب بفرحه قعدت تسقف
رنا بضحك . اهدي يابنتي مش كده
زينب . ملكيش فيه سيبيني انا همو،ت من الفرحه
طارق . انا مش عارف الواد ده عملك اي عشان ترضي بيه
حبيبه . اسكت ياابيه ده جابلها شوكلاته إمبارح كبيره قد كده
طارق بإستفهام. إمبارح امتي
زينب بتوتر. إمبارح بليل شويه كده يعني
طارق . ايوه امتي ده منا راجع من الشركه بدري إمبارح
زينب بتوتر . هو جبهالي الفجر
طارق بصدمه . الفجر
زينب بسرعه. والله ياابيه هو حطها ورن عليا انزل اخدها بس والله ده اللي حصل وشوفتها اصلا
طارق بغضب . انا ليا كلاام معاه وانتي متعمليش حاجه الا لما تقوليلي فاهمه
زينب بخجل . حاضر ياابيه بس انا معملتش حاجه والله انا اسفه
طارق . خلااص متعيطيش بقا النهارده لازم تبقي فرحانه انا هنزل وانديلكو البنات من تحت
نزل علي بالفعل وصعدو فتيات الميكب ارتست ل اعلي وبدأو في تجهيز الفتيات
●●●●●●●●●●●●●●●●●●
قلب . طب اي رأيك في ده
اسد . مش حلو
قلب بغضب . لا بقا احنا لفينا الاتليه كله ياريتني منزلت اصلا
اسد . والله انا اللي المفروض اقول الكلاام ده استهدي بالله ياحبيبتي وشوفيلك فستان محترم
قلب . محترم أي اكتر من كده
اسد . ضيق اوي ده
قلب قعدت علي الكرسي بقله حيله . خلااص روح هات انت انا خلااص مش قادره
اسد بضحك . مكان من الاول اومال عامله فيها فاندام ليه وذهب ل اختيار فستان لها
بعد وقت طويل
رجع اسد لقلب وهو ماسك بوكس متوسط الحجم
اسد بضحك . انتي نمتي ولا اي
قلب . لسه بدري والله ياااسد ساعتين ليه بتخترع فستان حرام عليك
اسد وهو بيقولها. اي يفهمك انتي في الحجات دي ده انا جايبلك فستان من الاخر حاجه جامده
قلب . طب استني اروح اجربه
اسد وهو يضع البوكس في العربيه . لا انتي دلوقتي هتروحي عند زينب تجهزي هناك وانا اروح ل علي
باسته قلب بفرحه من خده . حبيبي والله ناقص الفراوله بس وتبقي عملت كل حاجه كده
اسد وهو بيحرك العربيه . هترجع النهارده هتلاقي الفراوله اللي في السوق كلها عندك
●●●●●●●●●●●●●●●●●
علي بإبتسامه مستفزه . اي اللي جابكو
ادم . تصدق بالله احنا غلطانين
طارق . بقا ير،وح ام،ك رايح تجيب للبت شوكلاته الفجر
علي بإستفزاز. مراتي انا حر انت مالك
طارق وهو بمي،سكه من لياقه قميصه. لا اظبط نفسك يار،وح ام،ك انا اصلا مش طايقك
علي بنفس الابتسامه زق إيد طارق . القميص مكوي يالاه اومال فين سبع البرومبه مجاش ليه
اسد من خلفه . جيت ير،وح ام،ك
علي بلع ريقه بتوتر بس حافظ علي نفس الابتسامه . نورت يااخويا
بصله اسد بقرف واتجه الي ادم وطارق. خودو البدل بتاعتكو اهيه
اسد وهو بيوجه كلاامه لعلي . وانت اخلص عشان فهد كلمني
علي . انا خلصت قومو اجهزو انتو
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
بعد وقت وصلو الشباب أمام فيله فهد
فهد . مالسه بدري يااخويا اي اللي جابك
علي. والله ياعمي انا جاهز من الصبح دول اللي جم اخروني
طارق . ليه هو مش انت اللي روحت اشتريت علبه كشري
فهد . الله يخربي،تك ياشيخ كشري اي بس
علي بضحك . خلااص بقا يافهوده الناس بتتفرج علينا فين عروستي بقا
فهد . ادخل الاول وهتيجي وراك
فوق عند البنات
سحر . يالاه يازينب علي جيه
زينب وهي لبسه الفستان ونايمه علي السرير بتعب . اي اللي جابو مالسه بدري
قلب . قومي يابت لتنامي بجد
حبيبه ورنا شدوها من علي السرير وفتحت قلب الباب ونزلو
اول منزلو تحت كان واقف اسد وآدم مع بعض
اسد إقت،رب من قلب . اي يابت الحلاوه دي
قلب وهي بتلف بالفستان. حلو بجد يااسد
اسد بحب . انتي اللي محلياه والله ياقلبي
اما ادم اقترب من ساره وقبل يداها بخفه
ادم بحب . قمر ياناس
ساره بكسوف. اي رأيك في الفستان
ادم إقتر،ب منها ومسك خص،رها. انتي اي حاجه بتطلع عليكي حلوه
إبتسمت ساره بخجل ونزلت رأسها
اما علي إقت،ربت منه زينب بغضب
زينب . انت يااستاذ جيت ليه
علي بفرحه من شكلها الجميل . اي يابت الجمدان
زينب بكسوف حاولت تداريه . بس يابني عيب كده هقول ل طارق
علي . بلا طارق بلا بتاع تعالي كده وريني الفستان ده ومسك إيدها وخلها تلف بالفستان تحت ضحكات زينب و فرحه علي
بعد وقت طويل من الرقص والاغاني والضحكات انتهت حفله الخطوبه
علي ل فهد
علي . بقولك ياعمي انا هاخد زينب واعزمها علي العشا
طارق . خلااص هاجي معاكو
علي. ياعم وانت مالك واحد وخطيبته
فهد . خلااص ياطارق روح ياعلي
علي وهو بيب،وس رأسه. حبيبي ياعمي والله
اسد وهو ماسك يد قلب . احنا هنروح بقا عاوزين مننا حاجه
فهد . لا ياحبيبي روح انت وريح مراتك شويه لحسن دي مقعدتش من الصبح
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
أمام البحر .
اسد . يالاه بينا ياقلب بقا
قلب . متخلينا شويه كمان هوا البحر هو اوي
اسد وهو بيشدها . قومي بقا عشان انا همو،ت وانام
قلب بضحك . خلااص يالاه بينا
اتجه كلا منهم الي العربيه واتجهو الي منزلهم
قلب . بس زينب كانت قمر النهارده صح
اسد…….
قلب . اسد مترود عليا
اسد كان مركز في مرايه العربيه لاحظ ان فيه عربيتين ماشين وراه دخل من شارع تاني عشان يتوه منهم بس هما كانو وراه
اسد لقلب . انزلي تحت الكرسي ياقلب
قلب بإستغراب . ليه
اسد بتوتر . اسمعي اللي بقولك عليه
فور نزول قلب ابتدي ضر،ب النار……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)