روايات

رواية انتي ملكي الفصل الأربعون 40 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الفصل الأربعون 40 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الجزء الأربعون

رواية انتي ملكي البارت الأربعون

رواية انتي ملكي
رواية انتي ملكي

رواية انتي ملكي الحلقة الأربعون

بعض مرور شهرين قد تبدل حال الجميع من حال الى حال وانتهت تلك القصه التي كتبت بشر بيد انسانه لا تعلم قوه الرحمن بدا الجميع في مرحله جديده من حياته مرحله تحمل الحب والسعاده والفرح ل قلوب الجميع تنتهي صفحات الماضي الاليم وتبدا صفحات ناصعه البياض يملؤها الورد والحب في كل اتجاه
كنت تجلس ريم على الفراش بجانب روان يحضرون ملابس روان لانها سوف تذهب مع زوجها وحبيب عمرها حسام
تحدثت روان بملل وهي تقول: انا بجد مش عارفه ايه الملل ده طب ما كانوا ممكن يعني يستنوا لما السنويه تخلص بتاعتها عشان نعمل فرح كان نفسي جدا ان انا اعمل فرح زي باقي البنات
نظرت لها ريم بابتسامه وهي تقترب منها وتقول: معلش يا روان خليها عليكى وبعدين برضوا ده شاب اخته توفت وبنتحار واكيد مش هيكون له نفس ان هو يعمل فرح وبعدين انا عايزه اسالك سؤال مش ده حبيبك اللى نفسك انك تكونى معه طول عمرك وبعدين الفرح مش مهم اهم حاجه تكونى بتحبي وبعدين ما انا عندك اهو معملتش فرح بس بحب اخوكى وبموت فيه وحياتنا كلها فرح وحب
نظرات لها روان بسخرية:يا ريم انا عارفه كل ده بس يعنى انا عاوزه افهم ليه ماجلوش الموضوع ده وبعدين حته البس فستان انا طول حياتى كنت بحلم ب كدا

 

 

ريم بهدوء:معلش يا روان بس هنعمل اى عمك كان عاوز الفرح يخش بيته بعد وفاة مها مش حبب الحزن يبقا كل حاجه فى حياته عشان كده ارجوك يا روان تبقي هادئه وتعدي الموضوع وعلى فكره الست الشاطره والعقل هي اللي تقدر تخلي جوزها على طول حاسس ان هو سعيد ومبسوط وان على طول تخليه يحس أنه لسه عريس وانت لو ست جدعه هتعرفي تعملي التصرف دوت من غير فرح ولا حاجه
تنهدت روان بهدوء وهي تقول: طبعا مين هيقدر يغلبك اذا كان انتي بلفتي مراد وخليتيه يحبك اكيد هتبلفيني من الكلام
نظرت لها ريم بابتسامه وهي تقول: بقى انا بلفت مراد طب ازاي يا شيخه طب اتقي الله حتى ده مراد اخوكي يبلف بلد بحالها
تحدثت روان بسخريه وهي تقول :مراد اخويا ده غلبان بس بجد يا ريم انا عايزه اعرف ايه اللي غير مراد كده مراد اتحول وتبدل خلاص بقا هادي لا وبيسمع اغاني كمان وبيضحك وبيهزر ايه اللي حصل
هزت ريم كتفائها بهدوء وهي تقول: صدقيني ما اعرفش
ضيقت روان عيونها بسخريه وهي تقول: يا شيخه اتقى الله بقا متعرفيش
طب ازاي ده
تحدثت بدر بحب وهى تقول :ياختى خلاص جوزك تحت مع اخواتك مستنكي وبعدين سيب ريم دى غلبانه
نظرات لها روان بحزن وهى تقول:انا بجد ازاى مش عارفه همشي و اسبكم
اقتربت بدر من روان وهى تقول:احنا هنكلمك على طول وكل شوي هنكون عندك صح يا ريم
ريم بحب :اكيد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

 

في دوار والد مها كانت تجلس تلك السيده وهي تبكي بكل دموع وانهيار وتنظر الى زوجها وهي تقول: انا عايزه افهم بس ازاي تعمل كده عايز الناس يقولوا علينا ايه ملحقتش احزن حتى على بنتي اللي راحت في شوربه ماء وانا مش عارفه هي راحت ليه
ثم ضيقت عينيها بهدوء وهي تقول: عارف ايه ومخبي علي دي مها كانت حته من قلبك اى اللي مش مخليك حزين عليها
نظر لها زوجها بسخريه وهو يقول: احزن احزن على مين على مها احزن على واحده حطت راس عيلتها كلها في الطين
نظرات له زوجته بغضب وهى تقول:انت بتقول اى بنتى انا عملت اى
نظر لها زوجها بجدية وهو يقول:بنتك ماتت ومات سرها معاه وانا مش هقدر اقول حاجه لكن اللى هقول ان بنتك جابت العار لينا كلنا
قال ذلك وخرج من الغرفه وترك زوجته تبكى بقوه فاهى تشك فى شئ ولكن لا احد يريد ان يخبرها الحقيقة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد رحيل روان دخل مراد بسرعه الى المنزل فاهو مشتاق الى حبيبه قلبه ولكن وجد بدر هى أمامه حك رأسه بتوتر وهو يقول:امل هى فين ريم
ضحكت بدر بقوه وهى تقول:فوق فى الأوضه
لم ينتظر أن تكمل بدر كلمها وصعد الى الاعلى بسرعه وعندما داخل الى الغرفه وجد ريم ترتدى فستان من ألوان الابيض رقيق للغايه توسعت أعينها بصدمه فاهو كل يوم يعيش مع شخصية مختلفه تمام عن التى قبلها
حلوه
احلى حاجه شافتها عينى انتى ورده جميله انا بس الى قطفتها
بتحبنى
يااااااا حب اى ده الحب كلمه قليله انا بم*وت فيكي انا عرفت العشق على ايدكي
هتصدقنى
من قبل ما بتقولى اى حرف بيبقا عندى ثقه عمياء فيكى لانك روحى وانا روحى مش هتكدب
انا حامل
ياااا يا ريم الكلمه دى كنت هموت واسماعها
مصدقنى
انا خفيت يا ريم من تلات شهور وبقا عندى احتمال الانجاب كبير

 

 

بكت ريم بقوه اقترب منها ونظر لها بستغراب وهى بقول:بتعيطي ليه
كنت خايفه تقول عنى كدابه
انا اكدب اى حد اللى انتى
بحبك
بعشقك يا ريم انتى حقي من الدنيا دى انتى العوض بتاع ربنا بعد حياه صعبه انتى احلى و اجمل حاجه في حياتي انتى ملكى يا ريم
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى