رواية عشق العز الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى عادل
رواية عشق العز الجزء الحادي عشر
رواية عشق العز البارت الحادي عشر
رواية عشق العز الحلقة الحادية عشر
سليم بغضب جحيمي مسكها من شعرها وراح جرها وره لحد اوضه وقفل الباب
سليم وعيونه قلبت احمر وعروقه برزت من شده الغضب: اي الي انتي لبسه ده يمحترمه ها ردي عليا
تالا حولت تداري خوفها وقالت : عادي يعني انا حره البس الي انا عاوزه
سليم بضحك : انتي اي يروح امك انا بقي هربيكي من اول وجديد
تالا: انت مش من حقك تكلمني كده ولا تتحكم في لبس انت مش يخصك اصلا
سليم : لا واتعلمتي تردي الكلمه بعشره كمان حلو اوي ده
تالا ؛ اه وسع بعد اذنك عشان انزل
سليم بيحاول يتحكم في أعصابه : مفيش نزول ي تالا ووريني انتي هتعملي اي
تالا بخوف من نبرته التي لا تقبل النقاش: تمام وهي بتخرج سليم وقفها: انتي ماشيه بتدلعي متمشي عدل بدل ما اجيلك تالا طلعت تجري
…………………………….
الشخص١: بعت الحاجات الي قولتلك عليها
الشخص٢ : ايوا حولي الفلوس الي اتفقنا عليها
الشخص١بخبث : مفيش فلوس. غير لما انفذ
الشخص٢:تمام
…………………………….
ف جناح رحيم صحي من النوم لقي روايد ف حضنه وحطه رجلها ع وسطه وهو ضممها بايده الانتين فضل يتفحص ملامحها ولكل انش فيها وكان لسه بيقرب يبوسها لقها بتفوق راح عمض عينه
روايد صحيت لقت نفسها ف حضن رحيم قالت : اي الي نيمني كده وبعدين بصت لرحيم وتتفحص ملامحه وبتحسس بايديها ع وشه وطبعا هو مستمتع😂
روايد بجراه : هو مالو حلو كده ليه يخربيته ورموشه حلوه اوي وراحت باسته من جانب شفايفه رحيم ف اللحظه دي فتح عينه وهي انصدمت
روايد بخجل: انت كونت صاحي
رحيم بحنان : ايوا
روايد بتزقه عشان تقوم ورحيم مشدد عليها
روايد: سبني عشان اقوم لو سمحت
رحيم و هو بيشكسها: طب خلي اخد البوسنه واعلمك بتبقي عامله ازاي
روايد وشها بقي طماطم رحيم اول ما شاف كده قعد يضحك : بس خلاص هو انا قولت حاجه عشان تقلبي طماطم كده 😂
روايد زقته وقامت وبتبدب برجلها وهي ماشيه : واحد قليل الادب
رحيم بضحك: سمعتك ي وتكه😂
…………………………….
ف جناح عز
عز صحي ودخل اخد شور ولبس وبعدين بص ع داليدا لقها نايمه راح باسها من جانب شفايفها وبعد وقال ف نفسه: اي الي انا بعملو ده انا عمري ما كونت كده معاها من ساعه ما شوفتها وانا حاسس من نحيتها بحاجه غريبه معقول لا لا لا مستحيل وطلع الأفكار دي من دماغه وراح الشركه
داليدا صحيت ملقتش عز جانبها ولا لقيته ف المرخاص اخدت دوش بسرعه ولبست ونزلت لقت درين بتعمل فطار
داليدا ببتسام : صباح الخير يخالتو
درين بحب : صباح النور يعيون خالتو
داليدا : بتعمل اي
درين : بعمل فطار ياروحي
داليدا : طب ليه يخالتو انتي الي بتعملي وبتتعبي نفسك ما في هنا خادم كتير
درين : فعلا بس انا بحب اعمل الاكل بايدي ولادي كلهم اتعوده ع كده
داليدا : مممم ماشي وبعدين سالت بحرج : خالتو هو فين عز
درين :ده نزل الشركه حتي قولتلوا قعد افطار قال لا ومشي مش عارفه طالع لمين
داليدا وبان ف عيونها لمعت حب: فعلا 😍وبعدين اخدت الفطار وطلعته والكل اتجمع ع الفطار ماعدا عز
وطبعا يسرا بتبص بخبث ل داليدا وروايد
وسليم الي عينه هتاكل تالا وهي مش مديالو اهتمام وده هيجننو
زين : امال فين عز
حازم ؛ نزل الشركه
زين : تمام كونت عاوز اخد رايكو ف حاجه بس لما عز يكون موجود
حازم: قلقتني ف حاجه ولا اي
زين : ابدا مفيش ده موضوع يخص تالا
سليم بندفاع: مالها تالا
حازم عشان عارف ان ابنه بيموت ف تالا حب يغيظه وقال : مش عمك قال لما عز يجي ع العشاء خلاص بقي
سليم سكت وهو دماغه عامله تودي وتجيب ياترا ف اي هي تالا عملت حاجه بس ده مفيش حاجه انا مش عارفها عن تالا وبعدين قال فسره وديني لربيكي وبصلها بغيظ وقام اخد حجاته
درين ؛ رايح فين يسليم انت لسه مش كلت
سليم : لا يحبيبتي انا كلت باي عشان اتاخرت
وبعدها رحيم اخد روايد ومش عشان تشوف مامتها الي بقت كويس وروحت البيت وطبعا مامتها عرفت انها اتجوزت هي ورحيم ومش اعترضه لانها شافت أن رحيم انسان كويس وراجل وهيقدر يحمي روايد
وداليدا فضلت قعده مع تالا وتالا حكتلها الي حصل وقعدين بيدبره مكيده لسليم،😂
……………………………
ف منطقه شعبيه قديم فيها بيت روايد و بيت عم داليدا
تحت بيت روايد ف عربيه رحيم
رحيم : هعدي عليكي الساعه ٥ اخدتك
روايد : طب سبني ابات
رحيم برفض تام :لا. مفيش بيات برا البيت يلا اطلعي
روايد : طيب وكانت نزله رحيم شدها وباسها من خدها وقالها :خدي بالك من نفسك وروايد نزلت وهي مكسوف وهو فضل مستنيها لحد ما دخلت البيت ومشي
…………………………….
عز دخل الشركه وطبعا الكل وقف احتراما لي وخوف منه لأنهم عرفين أن عز المنشاوي مش بيقبل اي غلط وجد جدا ف الشغل وطبعا مقولكوش ع نظرت الإعجاب😂😂
دخل مكتبه وكل السكرتيرة وقالها تبعت مدير الحسابات ويونس وبعدين فضل يشتغل مع يونس ومدير الحسابات
وبعد مخلص مع الحسابات
عز : تمام جدا تقدر تمشي ي احمد
احمد مشي وعز بص ليونس
وطبعا يونس فهم عز هيقولوا اي وراح حكالوا الي حصل مع سهيله عز كان بيسمع بس
عز بهدوء: خلصت
يونس : اه
عز : انت بتغلط وادام هي مش عاوزه كده بلاش تجبرها ع حاجه هي مش عاوزها وانا عارف انك مش هتعمل كده لانك بتحبها يبقي ياريت تعملها حلو عشان متخسرهاش وبعدين ما انت عارف ان جوز امها هو الي نزلها تشتغل و هوما نزلت انت شوفتها يعني ملحقتش فكار ف كلامي وانت حر بقي
يونس بحزن : عندك حق بس هحاول اتعامل كويس عز قام حضنه وقالوا: وانا عارف انك هتعملها احسن معامله 💞 وبعدين بعد وقالو ؛ يلا يخويا ع الشغل انت جاي تتمرقع
يونس بدلع :الله كده تبعدني عن حضنك ي سي عز
عز : عارف لو مش مشي
يونس بمقطع انا ماشي اصلا ومشي
عز: عيل ملزق😂
…………………………….
ع العشاء الكل كان متجمع
زين : احم عز ف واحد صحبك متقدم ل تالا اسمه عمرو مهران
سليم بغضب قامووووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (روايةعشق العز)