روايات

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع والعشرون 27 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع والعشرون 27 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع والعشرون 27 بقلم باسنت أشرف

طبعا البارت  اللي فات وقفنا على ريناد وهي بتسال امها وابوها على موضوع ازاي اسر  اخوهاا من امهاا بس ومين ابووة واي الحقيقة كاانت عاايزة تعرف كل حااجه بخصووص المووضوع ده ف طبعاا امهاا قالت انهاا هتقولهاا كل حااجه بخصوص المووضوع
هنشوووف بقى ياااتري نجااه هتقولهااا بجد ولاا هتحصل حااجه مش هتخليهااا تحكي ولاا اي المصير
“******************”
رينااد:  يلااا يمااماا احكيلي لوو سمحت
نجااه:  اقعدي ي رينااد واناا هقولك كل حااجه بس اقعدي
قعدت ريناااد
نجااه:  اللي حصل ********* وحكتلهااا كل حااجه ” شاايفااكي ياللي بتشتمي علياا ربناا يساامحك بقى اناا هقولكم بس ف الااحدااث الجااية ان شاء الله تماام كده “
رينااد بدموع: بجد ي مااما كل ده حصل
نجااه: اه والله ي رينااد ي بنتي
ساامي: خلاااص بقى كفااية عيااط قوومي ي رينااد روحي اوضتك مش عرفتي كل حاجه يبقى خلااص كده عاايزة تعرفي حااجه تااني
رينااد: تماام ي باابا اناا قاايمه وقاامت رينااد رااحت اوضتهاا
وساامي قرب من نجااه و حضنهاا: خلااص ي قلبي متعيطيش ده مجرد مااضي و رااح لحاالوا ف خلاااص بقى عشاان خااطري كفااية ي حبي
نجااه: اناا بحبك اووي ي ساامي انت بجد مفييش زيك انت احسن حد عرفتوا ف حيااتي ربناا يخليك لياا ي قلبي
ساامي: ويخليكي لياا ي حيااتي
تمااام نسيبهم بقى يحبوا ف بعض ونرووح مكاان تااني
***********
ف شقة مرااد و ريماا “فااكرينهم مرااد يبقى اخو سيف جووز رينااد اللي هوو كاان خطيب رينااد ف الااول ودي ريماا مرااتوا”
ريماا: مرااد اناا عاارفة انك زعلااان عشاان عمو مش راضي يساامحك و كماان صااحب عمرك  اسر وكماان عاارفة ان اناا السبب ف كل ده كانت بتتكلم و الدمووع ف عنيهاا ودموعهاا نزلت ع خدهاا مقدرتش تمنعهاا و كملت اناا اسف والله يااريتني ماا كنت فووقت من الغيبووبة ابدا يااارتني مووت و ريحت
قاطعهااا مرااد ب Kiss ولكن كاان بعنف كأنه بيعااقبهاا ع كلااامهاا اللي بتقولوا ولكن بدأ يهدى وبعد عنهاا واتكلم و هوو بيبص ف عيوونهاا مبااشرة: ايااكي ثم ايااكي ي ريماا تقوولي الكلااام ده تااني انت رووحي انت كل حياااتي اصلاا اناا مقدرس اعيش من غيرك ابداا وبعدين انت عندي بالدنياا كلهاا وان كاان ع باابا ف هو طيب و هيساامحني بسرعه وهيفهمني اكيد و اسر نفس الكلاام بس هي مسأله وقت مش اكتر
ريماا: بجد ي ميمو يعني انت مش زعلاان مني
مراد: بجد ي قلب ميمو بس متقولييش ميمو دي عشاان بتعصبني اووي
ريماا: من عيووني ي ميروو
مرااد: انت ي بنتي لاا تحري لاا تمري
ريماا: لاا اطلعوا نيي
مرااد: بقولك اي
ريماا: قوول ي ميرووو
مرااد قرب منهااا وهمس جمب ودنهاا ” ملنااش دعووه احناا هوو قاال اي “
ريماا ضربته ع صدره: اه ي قليل الااادب ابعد عني
مراد: لية بس ي حبي اسمعي مني
ريماا: لاا مش عاايزة اسمع حااجه عشاان انت بقيت ساافل اووي
مراد: بتتكثفي ي قلبي
ريماا: بس ي مرااد بقى
مرااد رااح موطي شاايلهااا: استعناا ع الشقا بالله
ريماا: ي مرا….
قاطعهاا مراد ب Kiss
ونسيبهم بقى عشاان دي خصوصيااات
****************
ف بيت اسر السيوفي و زوجته الحبيبة ريم نصاار وابنتهم العزيزة لين السيووفي
اسر:  يعني انت مش نااوية تقوليلي اية اللي حصل معااكم
ريم:  ماا هووو
اسر قرب منهااا و حضنهااا:  احكي ي روحي متخاافيش من حااجة و اناا معااكي اناا وانت واحد يلااا احكي
ريم اتشبست ف حضنة جاامد تستمد منه القوة و اتكلمت بدمووع:  شوفتوا ي اسر  شوفتوا بعد السنين دي كلهاااا و متجوووز و عااايش حيااته مش بعيد يكوون معااه اولاااد  وهي منهااارة ف العياااط
اسر بيحااول يتحكم ف اعصاابوا: مين هوو و شوفتية فين واي اللي حصل احكي
ريم: ب…نصاار عماار شاافع
اسر: ابووووكي
ريم: متقوولش باااباا ده مش ابويااا ابدااا اناا بكرهوا قاالت كده وهي بتعيط بهستيرية
اسر بحناان : طب اهدي خلااااص
متعيطيش
ريم: مش قااادره ي اسر والله مقهووورة اوووووي
اسر: بعد الشر عليكي من القهرة ي قلبي
ريم: اااااه ي اسر سااابني واناا كنت 3 سنين و رنااا مكنتش اتوولدت  و راااح اتجووز وااحده تاااانية
اسر: طب خلاااص كفااااية اهددي خلااااص
لين بدموع: ماامي بتعيطي لية
ريم: لااا مش بعيط بصي و كاانت بتمسح دمووعهاا
لين: بثى في دموووع ازااي
ريم: لاا مفيش تعاالي
اسر: تعاالي ي ليوولة بووسي مااما و صاالحيهاا
لين بدموع: ماامي انت زعلاانة مني بجد
ريم رااحت عندهاا وشالتهاا و حضنتهاا وبصت لااسر بعتاااب: كده ي اسر لاا ي قلب مااما….. مااما عمرهاا ماا تزعل منك يلاااا اهدي بقى و متعيطيش
لين بتمسح دمووعهاا ببراءه: خلاااث مث هعيط تااني اهووو
ريم: شطوورة ي قلب ماااما
يتبع……….
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى