رواية عشقت طالبتي الفصل العاشر 10 بقلم منار محسن
رواية عشقت طالبتي الجزء العاشر
رواية عشقت طالبتي البارت العاشر
رواية عشقت طالبتي الحلقة العاشرة
نور روحت عند خالتها وقاعده مع بنت خالتها
نور بتوتر: عامله ايه يا شهد ومحمد اخبارو ايه
شهد بستغراب من توترها: الحمدلله بخير يا حبيبتي
نور: امال فين حور حبيبت قلبي من ساعة لما جيت مش شيفها
شهد: بخير بس نايمه انتي فيكي حاجه يا بنتي مالك كده متوتره وشكلك مش مظبوط
نور: عادي بس فى موقف حصل كده محرج شويه
شهد برفعت حاجب: هو انتي لسه بتفكري يا ختي احكي
نور: بوصي يا بنتي بس شوفي حد من امك وامي وقفين اصل مش هيسكتو لو عرفه
شهد بفضول: مافيش حد هما فالمطبخ اصلا يلا قولي متشوقه اعرف
نور: اللي حصل اني كنت ماشيه وقصت لها ما حدث
بس ومشيت قبل ميو*لع فيا
شهد بصدمه: ايه يابنت الجبرو*ت ده الواد مجاش جنبك قلبتيها مناحه ده انتي فظيعه
نور بسخريه: لاء استني لما يدوس عليا وبعدين اصوت صح
شهد بتنهيده: خلاص يا بنتي اللي حصل حصل والحمدلله انك بخير يا نوري بس تعالي بقا نخشلهم الستات دي
وانتها اليوم بدون احداث
تاني يوم في بيت زينه
زينه وهي تحدث ساره ونور مكلمه جماعيه
زينه: تزيك يا ساره انتي ونور عاملين ايه
ساره ونور: الحمدلله بخير يا حبيبتي
زينه وهي تصدمهم: يا جماعه انا هروح اشتري الشبكه بتاعتي بكره
ساره بغباء: الف مبروك ابوكي هيجبلك شبكه من غير عريس ولا ايه
نور: استني يا غبيه انتي زينه شبكت اي دي ازاي مش فاهمه
زينه: اتقدملي عريس امبارح وهجيب الشبكه بكره والصدمه عرفين مين العريس
نور وساره: اييييه عريس وشبكه وكمان مين العريس ابهرينا
زينه: احم العريس يبقا يااااسر
صحبها بصويت: ميييييين ياااسر
نور: اللي تطيقي العمي ولا تسمعي اسمه ده انتي كونتي مبهدلاه اخر بهدله
ساره بصدمه: ياااسر لاء مش معقول احكلنا اللي حصل يا هاانم
زينه بتنهيده: اللي حصل ان انا دخلت البيت ولقيتهم وقصت لهم ما حدث بس هو ده وكان يوم لا يعلم بيه اللي ربنا والله يا بنات
صحبها بصدمه وهما برضو بيضحكه: هم يبكي وهم يضحك
نور بسخريه: اغمي عليكي يا قلب امك يا عيني حب العمر بقا
ساره: هو انا حاسه والله ان في حوار وراه انه يتقدم ليكي
زينه بتفكير: تفتكري ممكن ينتقم مني ولا عيله وغلطيت وخلص الحوار
صحبها: مش مهم المهم ان احنا هنلبس فستان سواريه ده الاهم او*لعي انتي وهو بقا
زينه بصدمه من صحبها: كلااااب انا بقول ايه وهما يقولو ايه عيال هم بصحيح المهم عملته ايه لما سبتكم ومشيت
نور وهي تتذكر اللي حصل امبارح
نور: استنو استنوا تعالوا اقول لكم المحاكم امبارح كان يوم زي الفل والله ونسبها بقا تحكي
ونروح عند ياسر
كان بيتكلم فالتلفون
ياسر: ايه ياعم حمدالله على السلامة فينك كده يا كبير عاش من سمع صوتك
الشخص: والله مشاغل يا بني لسه راجع امبارح بس من امريكا وهنقل كل الشغل هنا زيك يا عم
ياسر: لاء بجد والله احسن حاجه عملتها
سليم: اه والله كنت كل شويه من هنا لهناك بسبب ماما مش عاوزه تسيب مصر فقولت استقر
ياسر: احسن حاجه واهو تحضر خطوبت صحبك
سليم: بتهزر انت هتخطب بس ربنايتمملك على خير يا حبيبي امال فين وليد
ياسر لسه هيتكلم دخل وليد
وليد: ياياسو يا حبيبي ازيك والله وحشني بتكلم مين كده علي الصبح والشغل قد كده
(ملحوظه: ياسر عندو شركة هندسه معماريه وي عندو فيلا بس عايش مع اهله فبيت في حي كويس ووليد شريكه فالشركه وسليم صحبهم برضو بس زينه متعرفش انه غني كده مفكراه دكتور بس اهلها عرفين كل الكلام ده بس هي لاء نكمل)
ياسر: اهدا بكلم سليم رجع مصر
وليد بفرحه: بجد حمدالله على السلامة ياسلوم كيفك يااراجل وحشني والله
سليم بضحك: بخير يا ليدو ازيك ياعم جيت اهو وهقعود علي قلبك واخطف منك المزز زي زمان فاكر
وليد بضيق: امريكا وحشتها يا سليم ولازم تسافر حلاً
سليم بضحك: خلاص هسبلك المجال يا بتاع البنات
وليد: هو فيه احلا من البنات رقه خفه شياكه اناقه دلع حاجه عسل والله
سليم وياسر: هتجيلك اللي تلمك يا متبعتر انت
وليد بغضب مصطنع: اعوز بالله دي كانت البنات تنتحر بس خليكو في حلكم انتو انا همشي انا سلام
سليم: سلام انا هقفل انا كمان واشوفك بكره ولا مش فاضي بليل
ياسر: لاء تمام بس عشان هنجيب بكره الشبكه بس خلاص تمام اشوفك بليل
سليم: ربنا معاك يا حبيبي وانا وريا بكره مشوار ولو كده هجيلك إن شاءالله سلام يا غالي
ياسر: سلام وقفل وفضل وسرح في زينه واللي حصل بينهم امبارح وقد ايه كان شعور حلو وهو قريب منها بس فاق من التفكير وكمل شغل
عند زينه
زينه:يا خبر بس شطره تربيتي يا نور
ساره: جدعه يا بنت ربنا بقا معاكي لو شفتيه صدفه
نور: لاء مافيش الكلام ده إن شاءالله مش هشوف وشه تاني
زينه: عمتا انتو جيين بكره معايا واحنا بنجيب الشبكه انتو أخواتي ومقدرش في يوم زي ده متكونوش موجودين
ساره ونور: احنا في ضهرك يا روحي من النجمه هنكون عندك
زينه: حبايب قلبي سلام بقا عشان ماما عايزاني باااي يا حبايبي
صحبها بحب: بااي يا روحي
وخلص اليوم على كده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طالبتي)