روايات

رواية عشق الندى الفصل التاسع عشر 19 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل التاسع عشر 19 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء التاسع عشر

رواية عشق الندى البارت التاسع عشر

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة التاسعة عشر

سيف بصدمه :ايييي مات
يوسف بحزن:ايوا يالبني الجيران بلغوني من ساعه..
سيف :بابا خالي عمر يحجزلي علي اول طياره وامور الدفنه يخلصه
يوسف:متقلقش يابني
كل هذا كانت تحت نظر ناديه الذي انقبض قلبه
ناديه:سيف مين مات احنا هننزل مصر.
سيف بحزن قام من علي السرير واتجهت ورا ناديه.
ياسيف مين مات مترد عليا
سيف بحزن:انتي عارفه ان احنا ضيوف علي الدنيا ولازم الامانه ترجع لصاحبه ولازم نكون مؤمنين بقضاء الله
ناديه وقد نزلت دموعه:طب اي لازمت الكلام ده دلوقتي مترد عليا ي سيف مين مات
سيف :عمي محمد

 

 

ناديه بعياط :عمي محمد مين بابا لا مستحيل انت كداببب انت بتكدب عليااااا ليييي مستحيل بابا يسبني لاااااااا يابابا لا لا مستحيل لا ل. اا ب. ا باا حتي وقعت مغشيه عليه
سيف :ناديه ناديه فوقي وحمله واجلسه علي طرف السرير
سيف:ناديه ناديه فوقي
ناديه :ل ا ب ابا مش هي سبني لا لا (لا لا بابا مش هيسبني لا لا)
سيف هشششش اهدي اهدي انا معاكي
سيف طلع الفون :انحزوو الهدوم تكون عندي بسرعه
وحضن ناديه الذي تبكي في صمت
سيف :شده لحضنو عيطي ياناديه متخبيش دموعك انفجرت في البكاء حتي خبط الباب
ذهب سيف واخد الملابس واطلع منها درس اسود
سيف :يلا ياناديه ادخلي اللبسي عشان نلحق الطياره.
وكانت هذه المسكينه في دومه اخري لاتسمع شئ ولا تري شئ (اللهم ارحم اموات المسلمين والمسلمات )
سيف :ناديه ناديه
ناديه بنتباه:امم
Nadia nashaat
سيف:يلا قومي غيري هدوم
ناديه بعياط :مض قادره ياسيف حسه اني مشلوله 😭😭😭😭😭😭
سيف اخده في حضنوو:هششش انا معاكي اهو اهدي
بدل له ملابسه ل درس اسود وشوز بيضه وربط شعره

 

 

اما هو فلبس كاجول اسود سهل الحركه
واخذه واتجهه لي المطار ثم بعد عده ساعات اللي المدافن فكان مشهد مرعب بين الاب وبنته الذي تصرخ باسم باباه وكان سيف الدرع الذي يسنده فكانت تحاول ان تجري اللي الكفن لكن كان سيف يمنعه
ناديه :ابت
عد عايزه اشووف بابا ياسيف والنبي وريني بابا انا كنت بقولك بابا وحشني انا مش صعبانه علي
ثم نظرت اللي الكفن لم تجد بعد ثواني طلعت الكفن فارغ
ناديه لا لا لا بابا ي سيف لا سبوني وكانت تحاول ان تجري وكان سيف يمنعه
حضنه بقوه وهي ايضا:معتش ليا حد ياسيف انا عايزه بابا ثم وقعت مغشيه عليه
سيف بلهفه :ناديه قومي حمله واتجهه بها اللي العربيه
ثم المنزل.
كانت نائمه بوجهه باهت جاء الدكتوره
وحضر سيف الكشف
سيف:خير يادكتوره.
الدكتوره:مفيش حاجه بس هي عندها انهيار هي دلوقتي نايمه بسبب الحقنه
بس ياريت بس يكون جمبه دعم وخرجت الدكتوره.
دخلت مسك:هي عامله اي يسيف دلوقتي
سيف:الحمد لله بس هي نايمه
مسك:طب تصبح علي خير اليوم كان صعب واكيد انت راجع تعبان من السفر
سيف ببتسامه :حاضر وانت من اهل الخير
خرجت مسك ثم قام سيف وغير ملابسو اللي هدوم مريحه للنوم وابدل ثياب ناديه ب بيجامه هادئه اللون
واخده في حضنه ونام في هدوء
عند عمر ومسك
مزلت مسك

 

 

مسك :الحمد لله ناديه نايمه
يوسف : ربنا معاه ويصبره.
كانت تجلس ثريا وهي تطفح قهوه
انا طالعه انا
عمر : وانا همشي بقا سلام ي جو
يوسف :استني ياعمر كل معايا انا ومسك
عمر :لو مكنتش تحلف بس
ضحك يوسف
مسك بكسوف:ياربي بقا انا بهرب منو ماشي يابابا
جلسو علي السفره تحت نظرات عمر لمسك حتي انتهو من الطعام ولم ياكو كتير
عمر :ازيك يمسك
مسك بخجل:الحمد لله يعمر
عمر :دايما يارب
وكانت لحظه الصمت
عمر : مسك انتي مش عايزه
تحكيلي اللي حصلك لليي لي مش عايزه اقوليلي فين ابوه البيبي
مسك بعيون دمعه:جوزي مسافر يعمر وهيرجع قريب
عمر :متاكده صدقيني انا هكون معاكي بس احكيلي ده مش شكل واحده مستنيه جوزه ابدا صدقيني مش هتندمي انك حكتيلي
مسك ببتسامه :صدقني ياعمر لما هعوز احكي هحكيلك
عمر :طيب ي مسك عن اذنك همشي بقا
مسك :مع السلامه
ذهب عمر وكانت تفكر مسك في كلام عمر
كانت الساعه 4 فجرا
استيقظت ناديه ولقت نفسه في حضن سيف تذكرت ماحدث اصبحت تبكي حتي احس بها سيف تركه تعيط مابدخله وكان يحرك يده علي ظهره بحنان هشششش ياروحي انا معاكي علي طول اهووو
ناديه: انا بسيف مش قادره اقوم ساعدني عايزه ادخل الحمام
سيف ببتسامه : حاضر
قدم سيف المساعده بكل حب وحنان حتي انتهت من الشاور
وطلعت جلست علي طرف السرير وتتذكر محمد
اخده سيف في حضنه
مر اسبوعين علي هذا الحال
فناديه في صدمه وكان سيف يخفف عنه
وعمر يحاول التقرب من مسك
وتخطيط ريهام وثريا

 

 

وحبس منار
عمر:هاا يمسك مش هتحكيلي بقا
مسك :هحكيلك ياعمر
انا فعلا مش متجوزه طبعا دلوقتي هتستغرب ازاي وانا حامل ازاي انا حامل من اختصاب ابو اللي في بطني يبقا احمد كمال
عمر بصدمه:احمد كمال
مسك بدموع:ايوا وحكت له ماحدث
عمر بغضب:طب اهدي هنتصرف اهدي
مسك:اهدا ازاي ياعمر كله كام شهر واولد الطفل هيتسمي باسم مين احمد كمال عشان اختو وجوزه يقتلو ولا ابني اما يسئلني بابا فين اقولو ابوك مجرم
مسك :عن اذنك ياعمر انا هطلع انام شويه
ذهبت مسك وظل عمر يفكر حتي ان ذهب وكان يفكر في مسك
عند سيف وناديه كانت ناديه تقرا قران
خرج سيف من الحمام
صدقت ناديه :سيف
سيف بنتباه:عيوني
ناديه ببتسامه :عايزه انزل اعد شويه في الجنينه ممكن تنزل معايا ولا مشغول
سيف ببتسامه لاني تخرج من حالت الحزن
سيف:عيوني يلا بينا
ونزلت ناديه مع سيف
جلست باحضان سيف علي المرجيحه
سيف:ها احسن
ناديه ببتسامه:ايوا
جاء اتصال من عندنان
سيف:ايوا يعندنان
عندنان :سيف بيه منار قاعده تصرخ نعمل اي
سيف:منار اممم طلعه ياعدنان ومش عايز اشوف وشه تاني في حياتي وبلغه كده
عندنان:تمام يسيف باشا
ناديه :اممم انت كنت حبسه
سيف :ايوا
رجعت تاني في احضان سيف جاء اتصال تاني من عمر
سيف:هو يوم باين من اولو

 

 

سيف:ايوا ياعمر
عمر:سيف لازم تسافر فورا الفرع اللي في لبنان محتاجك محدش عارف يتصرف
سيف:اي اللي حصل
عمر:مش عارف العميل بيقول في تزوير في الاورق وسرقه وحاجات كده لازم تسافر عشان محتجينك هناك
سيف:انا مش هعرف اسافر يعمر واسيب ناديه في الظروف دي اتصرف انت
عمر:سيف محدش هيتصرف غيرك في الموضوع ده
سيف فقل الاتصال في وشو
ناديه ببتسامه :لي مش عايز تسافر علي فكره انا كويسه سافر وانا مستنياك
سيف :لا هفضل معاكي
ناديه :تؤتؤ هتسافر يلا كلم عمر وخاليه يحجز ليك انا والله كويس وبعدين انا هعد علي طول مع عمر يوسف ومسك وانت كله يومين وهترجع تاني يلا كلم عمر
سيف ببتسامه:حاضر
سيف:الو يعمر احجزلي الطياره
عمر :انا حجزت خلاص الطياره الساعه 12 بليل
سيف:لا والله
عمر :سلام بقا ياسيف وصحيح عايزك في موضوع مهم
سيف :طيب سلام
عمر سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى