رواية الحب الاعمى الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شروق خالد
رواية الحب الاعمى الجزء الرابع والعشرون
رواية الحب الاعمى البارت الرابع والعشرون
رواية الحب الاعمى الحلقة الرابعة والعشرون
لقا… اه ونبي يا بابا ونبي اروح ومش هتاخر عليك
ياسر… لا انا اللي هنزل معاكي
يس.. ليه بس يا عمي نحنا مش هنتاخر يلا يا لقا
لقا… وهي تجري علي الاوضه تجهز نفسها
يس.. صح انتي ليه رجعت تاني من المطار
ياسر… كان في شويه حاجات كده ناقصه زي ما لقا قالت
يس.. اممممم مش علي شان يمني ممنوعه من السفر صح
ياسر… ايه
يس… ايه مش هي برضو ممنوع علي شان في شكوه معمول باسمها من جوزها
ياسر… عرفت ازاي
رحمه.. تبكي
يس.. علي شان
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
منير.. افهم اختك ما تعرفش حد وممكن اللي انتا عايز تعمله كد ممكن تعرضها للخطر
معتصم.. وهو يجلس علي الكرسي ويبكي يعني اختك تكون جمبي ومقدرش اتكلم
منير.. اهدي وانا هجبهالك لحد عندك
معتصم يبكي في صمط
منير.. ينظر الي نهله
اهدي وحقك عليا انا هعوضك علي كل حاجه انا عملتها
نهله… انا عايز بتي حتي أشوفها بس
منير… حاضر ويمسك التلفون ويتصل علي يس
**************************
بقطع حديت ياسر ويس تلفون منير
يس… الو أخبار ايه اه انا قاعد معاها تخب تشوف حاضر
ياسر.. بخوف ايه في
يس… لا ولا حاجه ده ابو يمني كان عايز يكملها
رحمه… ببكاء يعني هي كده خلاص صح وتبكي ونبي يا يس
تسبها هنا وانا اوعدك ان عمري ما هعمل كده تاني
يس.. بس هي كمان عنده عيله وهتموت عليها
رحمه… تبكي
نهله… يس بيه يس
يس… معاكي يا طنط نهله
رحمه… هات انا اكلمها
يمتي… يلا انا جاهز
يس.. تواتي اخد التلفون
يمني… سببه دلوقتي يلا بقا وتشده من يده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نهله… بس انا كمان بحبها وعايزها دي بيتي حتى من قلبي يا ست رحمه
رحمه ببكاء ونبي تسبيها معايا خلاص ايه رايك تعيش معانا نحنا الاتنين وحيات حبيبك النبي
نهله… لا حول ولاقوة الابالله العلي سبيها علي ربنا
———————————————————
يس… اهو يا ستي ادخلي هاتي اللي انتي عايزه
مصعب… ايه ده معقول الجمال ده
يمني… انتا مين
مصعب.. انا صاحب الحمار اللي سابت تدخلي هنا وحدك
يمني… قصدك يس
مصعب.. ما تسيبك منه وانا وحيد ومش معايا حد اهي اهي ومعايا شقه وعربيه وهعملك كل حاجه
يمني.. هههه ونتي انتا عسل
يس.. ده انتو التنين يومكم مش فايت ويمسك مصعب من الجاكت انتا ايه اللي جابك هنا
مصعب.. ينظر الي يمني قلبي
يس… لا والله تمام تعالي بقا
وانتي شوفي عايز ايه
يمتي… تتسوق وتاتي بي شنط كتير اوي
يس… ايه ده انتي ختي المول كله
يمتي… ايه انتا زعلان 😒
يس… لا ويمسك الشنطه ويرميها علي مصعب شيال يا قلبي
مصعب.. ومالو حتي علي شان الجميل اعمل كتير
يس… قدامي بروح امك
يمني.. هههههههه
بس… وانتي علي العربيه
يس… رايح فين
مصعب.. هطلع معاك
يس… لا يا عسل طريقك اخضر واللي معاك انتي عرف توديه فين
مصعب.. وهات دي مع الطالبات صح ويمسك يمتي
يس… يضربه يلا يا كلب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد مرور تلاته شهور
ادم.. وهو يدخل البيت اتفضلي ده من اليوم ده بيتك ولو عملتي اللي قولتلك عليه ان شا الله هكتب الشقه دي باسمك
هنا… بكسوف انا مش عايز حاجه بعد اللي عملته مع اخويا وكفايه اوي انك اهتميت بيه في غيابي
وانا هنفذ كل حاجه انتا عايزها مني
ادم… مش الاول تعرفي انا عايز ايه
هنا… لو عايزني اموت نفسي مش هرفض
ادم… صح اخوكي بكره ان شا الله هيعمل العمليه
هنا… بجد شكرا ليك يا باشا
وتجري وتمسك يده وتبوسها
ادم… ابعدي وما تعمليش تاني كده انتي سمعه
_______________________________
تتطور علاقه يس بي يمتي
يمني… ا الو نتا اتاخرت ليه كده مش هقولك اليوم ده هنقضيه مع بغض
يس… انا جاي في الطريق
بس في ضيوف معايا
يمني مين ها مين
يس… لمه اوصل هقولك سلام
يس… اهدي يا طنط مش كده
نهله.. اخير هشوفها بس انا نفسي اخدها في خضني
معتصم… وانا نفسي اوووووي يا ماما
يس… ولا انزل ياض انتا انا من الاول قولت محدش ياجي غير طنط وبس ويوقف السياره ويرمي معتصم منها
معتصم… اهدي خلاص ونبي
يس… لا قال يخض ليه هيا جمعيه خيرا ولا ايه ويسوق ويترك معتصم في الشارع
معتصم.. ماشي يا يس والله لا اشوف انا ولا انتا تكس ورا العربيه دي
نهله.. ههههههه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” يدخل ادم البيت وهو سكران
هنا.. ادم بيه اخضر ليك العشا
ادم.. يترمي علي الكنبه وينظراليها ليه يا يمني تعملي كده فيه انا عملت ايه ده انا بحبك
هنا… ادم بيه أعمل قهوه علي شان تقوق
ادم… وهو يمسك هنا بغصب من يدها انا فايق مش سكران انتي اللي ما حبتنيش صح ليه
هنا… سبني حرام عليك سبني
ادم.. بدون وعي منه يشد من مسكه ايدها وينظر اليه ليه يا يمني ليه
هنا… وهي تحاول تبعد ابعد عني
ادم… لا انا بحبك وينظر اليها ويبوسها بعنف
هنا… بصدمه 😮
ادم. بدون وعي منه يمزق العبايه ويهجم عليها مثل الديب الجائع
هنا… ببكاء ابعد ابعد
ادم… انا بحبك وانتي بتاعتي انا وبس
هنا…
ادم…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الاعمى)