رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الجزء الثالث
رواية مجنونة كبير الصعيد البارت الثالث
رواية مجنونة كبير الصعيد الحلقة الثالثة
في الجنينه …
كان يقف وهو يشاهد مظهرها المضحك بضحكا شديدا جعلها تنظر إليه بغيظ شديد لتتحدث بعصبية .
/تصدق بالله انت فعلا كنت محتاج حقنه جنون البقر لانك فعلا مجنون .
سليم بضحك /ههههه البادي اظلم ي دكتوره علشان تعرفي بعد كده قبل متلعبي مع كبير الصعيد .
نور بغيظ وهي تقف أمامه بتوعد وملابسها تتناثر منها المياه بشكل مضحك للغايه .
/ماشي ي سليم انت الي بدأت اللعب بنا بدري اوي استحمل بقا الي هيحصل .
سليم وهو ينظر ل أثرها بضحك /ههههه البت دي هبله ولا ايه دي لو خدت قلم مني مش هتقوم منه ايه الثقه دي كلها .
في الداخل …
كانت تسير نور بغيظ لتشهق وداد بفزع .
/ايه الي حصل ده ي نور ي بتي.
نور بغيظ شديد وهي تنظر ل سليم الذي يضحك /مفيش ي حاجه وداد ده طور هايج بعيد عنك وقعني في المياه بس انا هعرف اوريه .
زين بابتسامه /حضرتك الدكتوره نور مش كده اهلا وسهلا انا زين اخو سليم نورتي الصعيد .
نور بابتسامه وإحراج من هياتها/اهلا وسهلا بحضرتك ده نورك عن اذنكم هغير هدومي .
وداد بغيظ شديد ل سليم الذي يجلس علي الطاوله ببرود وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/طبعا انت الي عملت كده مش كده .
زين بابتسامه/مش محتاجه سؤال ي امي .
سليم بضحك /هههههههه بصراحه البت دي بتستفزني جوي جوي محاستش بنفسي غير وانا بوقعها في الحوض كان منظرها ي ابوي .
وداد بحده /بذمتك دي أفعال واحد هيبقى عمده البلد والكل شايفه الكبير ده ابوك لو عرف هيطين عيشتك .
زين بخبث ومكر/سبيه ي أما واضح أن الدكتوره نور دي أيديها فيها الشفاء كله .
سليم بغيظ شديد/قصدك ايه ي خفيف .
يوسف بابتسامه باهته/سلاموا عليكم .
سليم بابتسامه/عليكم السلام ي يوسف تعال كل لقمه معانا .
يوسف بحزن/الف هنا ي اخويا عن اذنكم .
وداد بغيظ شديد وهمس /عملتي فيه ايه ي بت .
شهد بضيق/معملتش ي أما معملتش انا طالعه اغير هدومي انا وفارس .
*********************.
في غرفه نور …
كانت تقف أمام المراه بغرور وثقه وهي ترفع شعرها ديل حصان وترتدي بنطلون اسود وتيشيرت ابيض فكانت جميله بشده لتتحدث بثقه .
/ماشي ي كبير الصعيد واضح انك شايف نفسك بس انت لسه متعرفش انت وقعت مع مين .
في الاسفل …
كان الجميع مجتمع علي الفطار ليتفاجا سليم من منظر نورليضغط علي أسنانه بغيظ …
كمال بجديه /اخبارك ايه ي بتي يريت تكوني نمتي زين هنه .
نور بابتسامه/الحمد لله ي عمي شكرا جدا ل حضرتك بس ياريت حد يوريني المزارع الي هنا علشان اخلص شغلي وارجع علطول .
سليم بغيظ شديد/وانتي أن شاء الله عايزه تمشي في البلد كده .
نور بغيظ واستفزاز /اه طبعا همشي كده ايه المانع انا مش من البلد هنا والكل عارف كده .
سليم بغيظ شديد/واحنا منظرنا يكون كيف قدام الناس وأحنا عمد البلد دي وكرامتنا فوق أي حاجه.
زين بخبث ومكر /وايه الي دخل كرامتك في الموضوع هي مرائتك ولا ايه.
سليم بحده /بقولك ايه عاد ي تغيري هدومك دي يا مفيش خروج من هنه وسموها زي ماتسموها عاد بس انا كبير الصعيد هنه .
نور وهي تقف بغيظ شديد/بقولك ايه متخليش جناني يطلع خليك في حالك احسالك .
سليم وهو يقف أمامها بغيظ /لا ي اختي خوفتيني وريني هتعمل ايه عاد ي شبر ونص انتي .
نور بغيظ شديد/يلا ي عره العمد انت ده انت متنفعش حتي غفير ده عوض يمسك البلد احسن .
عوض بغرور /تسلمي ي ست الناس والله انا سايبها كده الله .
سليم بحده /طب اخرس قبل ماخليك تسيب البلد كلها .
عوض بخوف /امر جنابك .
وداد بخبث ومكر وهمس /بقولك ي نور ي بتي تعالي البس فستان من بتاع البت شهد وطرحه علي الموضه وحلو جوي والله .
نور بغيظ شديد/ي حاجه وداد مينفعش كده أنا مش عيله صغيره .
سليم بغيظ/والله ده ادعا انك تاخدي بالك من تصرفاتك .
نور بغيظ شديد/مالها تصرفاتي ي طور الصعيد انت .
سليم بغضب /سامع ي أبا هولع فيها البت دي .
نور بغيظ شديد/ليه أن شاء الله ورقه ولا ورقه ولا ماليش أهل انا ده انا هجبلك اخويا يتصرف معاك .
كمال بغضب /بس اسكتوا انتوا الاتنين عملين كيف الديوك ومش عملين احترام الكبير الي قاعد نور ي بتي اسمعي كلام الحاجه وداد انتي امانه ي بنتي واحنا لازما نخافظ عليها كده احسن ي بنتي .
نور بهدوء واحترام /حاضر ي عمي علشان خاطرك انت وماما الحاجه.
وداد بابتسامه/تسلميلي ي قلب ماما الحاجه قومي معاها ي بت ي شهد .
شهد بابتسامه /من عنيا ي أما .
سليم بجديه /انا هستناها بره علشان نلف علي المزارع ي ابوي .
كمال بخبث ومكر/خليك انت عوض هيروح معاها .
عوض بسعاده /خدامك ي كبير .
سليم وهو يقرصه في ذراعه بغيظ /لا ي ابوي عوض مش فاضي رايح ي شوف المزارعين مش كده ي عوض .
عوض بالم وخوف/ايوه صوح ي كبير بالاذن انا .
سليم بجديه /وانا واقف بره .
زين بجديه /وانا كمان رايح مشوار كده شويه وراجع .
كمال بحده /رجلك لو عتبت الشارع الي فيه لسرايا بتاعتهم انت خابرني زين هعمل ايه.
زين بضيق /حاضر ي ابوي .
وداد بابتسامه وضحك/هههههه هو فيه ايه ي حاج الاتنين المجانين دول .
كمال بابتسامه/والله ي حاجه محدش خابر الي جاي ايه .
وداد بابتسامه حنونه /واضح أن الواد زين عنده حق البت نور شكل حكايتها معانا هتكون واعره جوي .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة كبير الصعيد)