رواية احببت صعيدي متملك الفصل الخامس عشر 15 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء الخامس عشر
رواية احببت صعيدي متملك البارت الخامس عشر
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة الخامسة عشر
تزكير
وركن اسد السياره ونزلوا يتمشوا عل الرصيف ويتكلم رولينا وميرنا وجاسر واسد ينظر لرولينا فقط ولا يتحدث
وفجاه تاتى سياره باتجاهمم وينزل منها اربع رجال ضخمين ويوجهوا السلاح باتجاههم
رجل ١ / اثبتوا اهلا وسهلا بيكوا دا درس صغير بس عشان متفنحوش المحضر تانى
وقاموا باطلاق النار باتجاه جاسر. وذهبوا
رولينا بصراخ/ جااسر جااسر
اسد بغيره شديدة/ اوعى من هنا
وسند جاسر باتجاه سيارته وساق باتجاه المستشفى
جاسر بوجع/ اهدى ي رولينا انا كويس
رولينا ببكاء/ كويس ازاى انت مش شايف رجلك بتجيب دم ازاى
اسد/ اسكتى مش عاوز اسمع صوتك فاهمه ولا لا
رولينا / وانت مالك متخليك ف نفسك
اسد/ اسمع الكلام انا مش فاضيلك وحسابك معايا ف البيت
رولينا/ هوا ف اى انت بتد..
ميرنا بمقاطعة وبكاء/ خلاص بق اهدوا انتوا الاتنين انا الى غلطانه عشان قولتلكوا نتمشى
جاسر/ متحمليش نفسك الزنب لو مكناش مشينا كان ده هيحصل بردوا
ميرنا/ انا اسفه يجاسر
اسد/ يلا
وسند جاسر ودخله غرفه الطوارئ
اسد/ دكتور شوف شغلك كويس اوى اى غلطه فيها موتك سامع
الطبيب بخوف/ حاضر ي اسد باشا
ف الجميع يعرفه
وبعد نصف ساعة خرج الطبيب
رولينا بلهفه/ جاسر عمل اى هوا كويس
الطبيب/ الحمدلله كويس متقلقوش احنا شلنا الرصاصه وهوا كويس دلوقتي بس ييجى من كل فتره وفتره كدا نغيره عل الجرح
رولينا/ حاضر ممكن ندخله
الطبيب/ ايوا اتفضلوا
ودخلت رولينا وميرنا
اسد مسك الطبيب من ياقه ملابسه/ انت كنت بتبصلها كدا لى
الطبيب بخوف شديد/ ابص لمين
اسد/ انت هتستعبط بتبص لحاجة بتاعتى وانا واقف قدامك
الطبيب/ انا اسف والله ي اسد باشا معرفش انها تخصك
اسد/ انت عرفت اهو ان شوفتك بتتنفس من المكان الى هيا بتتنفس منه هشيلك من عل وش الارض
الطبيب/ حاضر
اسد ويزقه/ اخفى من وشى
ويذهب الطبيب ويدخل اسد لجاسر
اسد/ حمدالله على السلامه ، عامل اى
جاسر/ الحمدلله كويس يلا نخرج
اسد/ حاضر يوحش يلا
ويسند اسد جاسر ويركبه السياره وتركب رولينا وميرنا ورا ويقود اسد اتجاه القصر
وف الطريق كان اسد عينه عل رولينا لاتفارق وجهها وكان متعصب منها جدا
وصلوا القصر اسد سند جاسر ويدخله للداخل والجميع عندما راوهم جروا عليهم
الجد/ ف اى مالك ي جاسر
اسد/ مفيش يجدى نتكلم وقت تانى
الجد فهم اسد/ حاضر دخله هنا بسرعه
احمد والد جاسر/ مالك يجاسر انت كويس
جاسر بطماننه / انا كويس ي بابا متخفش
الجد/ اسد انت وامجد طلعوا جاسر غرفته يرتاح
الاثنين/ حاضر بجدى
وطلع جاسر غرفته والجميع ذهب غرفته معادا اسد والجد وامجد وأحمد جالسين في المكتب تبع اسد
اسد/ اسمعنى يجدى الى عمل كدا ف جاسر يبق حازم الدمنهوري
احمد/ حازم ولى يعمل كدا اى الفائدة بانه ياذى جاسر
امجد/ ليه لانه عمره مكان يقدر ياذى اسد فقال ياذى جاسر فعشان كدا يجدى الفتره دى لازم ناخد بالنا كويس من الكل
الجد بتفكير/ انا قررت قرار وبكرا هعلن عنه الكل يطلع حتته ينام وبكرا الصبح نتكلم
الجميع/ تصبح على خير يجدى
الجميع طلع غرفته اسد كان ذاهب لغرفته ولاكن راى رولينا خارجه من غرفه جاسر
اسد ويشد رولينا لغرفتها ويغلق الباب/انتى نسيتى نفسك انتى اى الى يوديكى اوضه جاسر ف الوقت ده ولوحدكوا
رولينا/ انت بتقول اى يجدع انت وبعدين شى ميخصكش انت لى بتدخل نفسك ف الى ملكش فيه
اسد/ انت بتاعتى فاهمه ولا لا وغضب عنك تسمعى كلامى
رولينا/ لا متنساش نفسك انل عملالك احترام لانك مجرد ابن عمى وعشان جدو انما غير كدا كنت هتشوف وش منى وحش اوى
اسد بوقاحه/ ورينى هتعمل اى
رولينا/ اخرج برا
اسد/ مش هخرج
رولينا/ انت اى البرود الى ف دمك ده ي اخى قولتلك اطلع برا
اسد ويعتدل ويتكلم بجديه/ اسمعى يرولينا انتى خلاص بقيتى ليا يعنى كلامى الى هيمشى متخرجيش من البيت من غير اذنى ولا تعملى اى حاجه قبل متشيرنى لان وقتها هيكون ف عقاب كبير
رولينا حتى تنهى الكلام/ قولت الى عندك اطلع برا بق
اسد/ تصبح على خير
رولينا/ ماش
خرج اسد وتوجه لغرفته وياخد دش وارتدى ملابس مريحه ونام وفعلت كذالك رولينا
وف الصباح
يستيقظ الجميع يفعلوا روتينهم وينزلوا عل المائده ونزل جاسر عل عكازيه
و فطروا جميعا
الجد/ اسمعونى كويس ف خطر عل البيت كله الفتره دى وعشان احميكوا كلكوا اسد هيتجوز رولينا وامجد وميرنا ورائد واميره وجاسر سعاد ومحمد ووسام عشان اكون اتطمنت عليكوا كلكوا
الجميع/ ايييه انت بتقول اى يجدى
الجد/ كلامى قولته وكلكوا سمعتوه جهزوا نفسكوا بكرا هيكون كتب كتابكم واكيد ف حفله
رولينا/ انا عمرى مقبل بالمهزله دى
اسد/ صوتك يحبببتى
رولينا/ انت مالك انت
الجد/ رولينا اتكلمى مع جوزك بطريقة احسن من كدا
رولينا باستهزاء/ جوزى انت بتتكلم جد ده مش هيحصل
الجد/ هيحصل ومش عاوز جدال
رولينا/بس
اسد/ اطلعى عل اوضتك
رولينا/ وانت مالك
اسد بصوت عالى وعصبيه اول مره تراها رولينا/ انا قولتلك اطلعععى عل اوضتك
طلعت رولينا غرفتها بخوف وظلت تبكى وتندب حظها ودخلت والدتها وميرنا يواسوا بعض
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)