روايات

رواية غيرني حبها الفصل الثالث 3 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الفصل الثالث 3 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الجزء الثالث

رواية غيرني حبها البارت الثالث

رواية غيرني حبها
رواية غيرني حبها

رواية غيرني حبها الحلقة الثالثة

ليان: بقولك يا اسمك ايه

اسلام بصلها: نعم

ليان: نعم الله ياخوي بقولك معندكش عروسه عشان هجوز بابا

اسلام: لا ما عنديش

ليان: امال عندكم اي دباديشب ههههه

اسلام كان ماشي

ليان : استني بس بالله عليك استني

اسلام: نعم

ليان: مش نحن بقينا جيران خلاص نكون اصحاب ولا اي رأيك

اسلام: لا وسابها ومشي

ليان: ياااااه يا اسلام لو تعرف بحبك كد ايييه دا انا مستغربه القدر ازاي خلاك جيراني وانا بس كنت اتمني اشوفك حتي مره في الشهر

سلمي بصوت عالي: بت يا لياااان تعالي عشان تطفحي يلااا

ليان : جايه يا حجه جايه

ذهبت ليان حتي تأكل

عند إسلام

ريم: اسلام بقولك اي رأيك نعزم ليان وعيلتها بما انهم جيرانا ونتعرف عليهم اكتر وكمان عشان طنط سلمي ساعدتنا انهارده

اسلام : لا

ريم: ليه نفسي اعرف ايه مشكلتك مع الناس

اسلام : كده

ريم بعصبية: كده كده انهارده بليل عازمينهم وخلص الكلام يلا انا رايحه اقولهم

وذهبت ريم كي تخبر ليان وعيلتها علي العزومه

سلمي : مين

ريم من برا: انا ريم يا طنط

سلمي: بت يا ليان قومي افتحي

ليان: يوووه حاضر

ليان: اتفضلي يا ريم تعالي حماتك بتحبك تعالي كلي

ريم: لا شكرا يا ليان بس كنت جايه اقولكم نتعشي مع بعض انهارده

ليان: اكيد طبعا واكل واجي احضر معاكي كمان

سلمي : يخرب بيتك فضحتينا

ريم بضحك : ولا يهمك ما نحن بقينا جيران خلاص

ليان: والله يابت يا ريم انتي بتفهمي اكتر من ماما

سلمي: لياااااااان

ريم: هههههههه العزا الساعه كام

ليان : كمان نص ساعه ههههه تعالي اتغدي معانا

ريم : لا شكرا هتغدا مع إسلام لانه مش بيحب يأكل وحده

ليان : اجي أكل معاكم

ريم : تعالي تبقي عملتي معروف

ليان: ولا معروف ولا حاجه ربنا يقدرني علي فعل الخير

سلمي : ربنا ياخدك يا شيخه

ليان: شكرا يا سلمي هانم انا قولت دول مش اهلي محدش صدقني يلا يا ريم انا جايه معاكي المهم عندكم اي اكل

ريم: هههه هنطلب ديرفري نطلب لك معانا

ليان : اشطا احلي من أكل سلمي

سلمي: والله ما هرحمك يا ليان الكلب

ليان: يلا اجري

جريت ليان وريم علي شقه ريم واسلام

ريم: هههههه يخرب بيتك مش قادره

ليان وهي بتنهد: ههههه اي خدمه

خرج اسلام علي صوتهم : اي في مالكم بتنهدوا ليه كده

ريم : لا بس كنا ولم تكمل كلامها بسبب ليان

ليان بسرعه حتي لا يعرف اسلام بتفاهتها: احم لا مافيش كان في كلب مفترس بيجري ورانا

إسلام باستغراب: كلب !!!!!! ودا جه ازاي هنا

ليان: بتاع الناس الفوق

اسلام: تمام

ريم : اي يا اسلام مش هتطلب

اسلام : حاضر عايزه اي

ريم: بيتزا وانتي يا ليان

ليان: بتيزا كبيره وكريب فراخ وشورما وانتي كنز اسود مش هتقل عليكم

اسلام مصدوم : كله دا بتاكلوه انتي وعيلتك

ليان بعفويه : لا انا وحدي وووو لا قصدي انا وسلمي ومحسن صح

ريم: خلاص يا ليان عرفنا انك بتحبي الاكل هههههههه

اسلام : دا انتي فظيعه وياريته طالع

ليان: والله يابني الكل بيقولوا كده وقال اي بيقولوا أن اهلي بياكلوا اكلي وانا والله ما عارفه دا كله بيروح فين

اسلام: هههه والله معاهم حق دا انا اشيلك بايد وحده ههه

ليان: لا مش لدرجه دي

ريم فرحانه لأن اسلام بقي يتكلم مع ليان

اسلام شال ليان بايد وحده: هههههههه قولت لك

ليان: يالهوي نزلني هقع هقع يا منص هقع يا منص ور

اسلام مقدرش من الضحك وبقي يضحكي جامد واعصابه سابت شويه وليان وقعت في حضنه

اسلام بقي يبص لها وليان كذلك لمده نص دقيقه فجاه اسلام بعد

اسلام : احم انا اسف انا هطلب بعد اذنكم ومشي

ريم : اي ياعم الرومانسيه دي كلها

ليان: تعرفي يا ريم انا بحب اسلام من متي

ريم بصدمه : ايييييه بتحبيه دا نحن اول مره نيجي هنا

ليان : موضوع كبير ابقي احكيه لك بعدين

ريم: لا يا حبيبتي انتي هتحكيه دلوقتي حالا

ليان : لا عشان مش يسمعنا

ريم : لا متخفيش مادام دخل مش بيطلع دلوقتي

ليان : ماشي

ريم : احكي بقا

ليان: اول مره شوفته وانا كنت تالته ثانوي كنت راجعه من درس شوفته كان مضايق مش عارفه من ايه اول ما عيني جات في عينه قلبي دق دق اوي بس هو ولا كأنه هنا وبقيت احيانا كتير اشوفه في نفس الدرس كان بيكون واقف قدام شركه كبيره متهيألي شغال فيها بحبيته بكل حركه هو بيعملها ولا لما شعره ينزل علي عينيه لما يكون متعصب وهنا ليان بكت وكملت بدموع : كنت لما بشوفه اكون عايزه اروح أكلمه بس صحبتي تمنعني وتقولي شكله مغرور واكيد مش هيبص لوحده زيك مش شايفه عامل ازاي كنت اسمع كلامها لانه فعلا اسلام حلو وذوق واي بنت تتمناه قولت ممكن يكون اعجاب فتره المراهقه وقررت افكرش فيه ولما خلصت تالته ثانوي ودخلت كليه قعدت حوالي سنتين مشفهوش وبصدفه شوفته وانا وراجعه من الكليه كنت يومها مش لاقيه مواصلات كان معدي بعربيته وكالعادة مضايق ومتعصب وانا كالعاده قلبي دق جامد وعدا الموقف دا وبقيت اشوفه كتير وكان قلبي بيدق علي طول فتاكدت اني حبيته فعلا كنت لما اصلي ادعي يكون من نصيبي وشوفي القدر كان ليا زمان شفتهوش واهو بقي جيرانا ممكن تقولي ليه بقولك كده وانا اول يوم اعرفك لاني فعلا كنت محتاجه حد احكي معاه وانا متاكده انك مش هتقولي له

ريم اخدت ليان في حضنها

كله دا واسلام سامع كل حاجه وعيونه بقيت تنزل دموع لا اراديه: ليه يا ليان ليه عملتي كده مكنش المفروض تحبيني ليه ليه انتي متعرفيش انا مريت بايه ومش عايز أءذيكي

مسح دموعه بقسوه : لا يا ليان اللي انتي عملتيه دا كان غلط وانا هصحح الغلط دا وخرج لهم

اسلام ببرود : في ايه مالكم بتبكوا ليه

ريم: لا ولا حاجه انت عايز حاجه

اسلام : لا بس كنت جاي اشوف الديرفري اتاخر ليه عشان الانسه ليان تاكل وتمشي

ليان بضحك محاوله اخفاء حزنها: اي ياعم اللي يشوفك يقول مش ضايقني

اسلام: ما انا فعلا كده

ليان : بص عشان خاطر أن دا اول يوم لكم هنا انا هسامحك ومش هزعل

ريم: اسلام بهزر اصلا يا ليان

ليان بسخرية : اخده بالي

اسلام : صح يا ريم سما جايه

ريم : ليه

ليان: سما مين

اسلام : خطيبتي المستقبليه

ليان بصدمه😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرني حبها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى