رواية أسد والمجهوله الفصل العشرون 20 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء العشرون
رواية أسد والمجهوله البارت العشرون
رواية أسد والمجهوله الحلقة العشرون
كانت قلب تجري الي أسد وهي مش واخده بالها من اللي لبساه رفع اسد نظره فور فتح الباب ولكنه اتصدم من هيئه قلب المغريه
ارتمت قلب في احضانه لكن سريعا شالها اسد وراح بيها الجناح بتاعه
قلب. وحشتني اوي يااسدي
لكن اسد مكنش معاها خالص كان مركز مع شعرها الأحمر ومع لبس،ها
اسد بصدمه . اي اللي انتي عامله في نفسك ده
قلب بكسوف . انا والله معملتش حاجه البنات هما اللي عاملوا كده
اسد بتوهان . اي الجمال ده يخربيت،ك انا هم،وت منك مره
قلب بسرعه . بعد الشر عليك يااسدي
اسد وهو يقترب من شف،تيها . تعالي ياقلب اسدك
قلب بحرج . عيب يااسد مش هنا هيقولو علينا اي
اسد وهو ف،،وقها علي السرير . انتي مراتي يابت وبعدين مش كفايه منمتش في حض،نك النهارده
قلب. يااسد بس
قاطعها اسد بقب،له علي شفت،،يها وووو
_______
سحر . ياولاد حد ينادي علي اسد وقلب
طارق . سيبي ياسوسو ده كان هيموت إمبارح ويجي
علي وهو بيبص لزينب اللي بتجيب الاكل . اوعدنا يارب
طارق . مالك
علي بهمس . انا قولتلك عاوز اتجوزها وانت عمال تقولي صغيره
طارق . مهي صغيره فعلا
علي . صغيره اي دي عندها 20سنه وبعدين انا هكبرها علي إيدي
طارق . انت عارف انا شهادتي فيك مجروحه بس لازم ناخد رأي اسد بردو
علي بصوت عالي . جرا اي هو كل واحد هيرميني للتاني طيب يا عمي
فهد . اي ياجح ش صوتك عالي ليه
علي . اي الاحراج ده ياعمي
فهد . إخلص عاوز اي
علي . انا طالب إيد زينب للمره العاشره
فهد . مش دلوقتي ياعلي
علي . لا ياعمي انا الحمد لله حالتي الماديه كويسه ومعايا شقه انا قاعد فيها لوحدي ولو عايزين فيلا عادي انا معنديش مشكله في اي حاجه واللي هي عاوزاه انا هعملهولها ،،،،،
فهد . طيب ناخد رأي اسد
علي بفرحه . اشطا
_______
اسد كان سرحان في قلب وهي نايمه وبيلعب في شعرها
قلب كانت صاحيه وحاسه بيه
اسدبحب . مساء الورد يا قلبي
قلب بضحك . مساء الجمال يااسدي
اسد . اي الج،رأه دي ده البنات بوظوكي خالص
قلب بسرعه . لا والله دول طلعو جمال خالص وطيبين اوي وكمان ماما سحر طلعت بتحبك اوي
اسد بمشاغبه . انا كل الناس بتحبيني والبنات اكتر
اعتدلت قلب من نومها . بجد والله اه و مين كمان بيحبك
اسد بضحك علي غيرتها . اي ده اي ده انتي بتغيري ولا اي
قلب . انا خاااالص مين قال كده وبعدين انا ا
غير ليه يعني
اسد وهو بيقرب منها. مش عشان امور يعني
قلب بتوهان . اوي
اسد وهو بيقرب منها اكتر . واي كمان
قلب . شعرك حلو اوي ودقنك جميله وعنيك اللي بتبين قد اي انت حنين وفي نفس الوقت قوي انت كل حاجه فيك حلو
اسد بضحك . ده انتي واقعه خالص بقا
قلب فاقت وقامت من علي السرير داخله الحمام. تصدق والله انا غلطانه انا نازله وهسيبك خاليك انت بقا
اسد وهو بيجري وراها . طيب استني بس اشرحلك
قفلت قلب الباب في وشه وهو قعد يضحك عليها
______
علي وطارق وآدم كانو قعدين في الجنينه بره
علي . بس انت عرفت مكان أسر ازي
طارق . منا كنت حاطط في القميص بتاعه جهاز تتبع صغير كده
ادم. يابن اللعيبه
علي . يبقا انت كده المفروض عارف مكان جاسر مش كده
طارق . المفروض بس المكان بعيد في حته مقط،وعه
ادم . احنا لازم نخلص من الموضوع ده بسرعه
اسد. انتو اي اللي مقعدكو هنا كل واحد يروح بيته
طارق . انا اللي المفروض اقول الكلاام ده
سحر كانت جايبلهم شاي وزينب كانت داخله بالحلويات
علي اول مشاف زينب اتسمر مكانه كانت زينب ترتدي فستان احمر *وجس:دها متناسق وعينيها باللون الاخضر*،
ض،ربه طارق بخفه علي كتفه
طارق . لم عينك يالاه بدل مشيله.الك
علي بحرج نزل عينه في الارض
سحر . كده يااسد متنزلش تتغدا معانا
اسد. معلش ياسوسو كنت تعبان شويه
ادم بغمزه . وخفيت دلوقتي
اسد . انت مالك
ذهب سحر وزينب قام علي سريعا وجلس بجانب اسد
علي . بقولك
اسد . اشجيني
علي . انا عاوز اتجوز
اسد . ياساتر يارب ومين تعيسه الحظ
علي بعصبيه . انت هتستعبط منا قايلك بدل المره عشره
اسد بجديه. انت شايف الوقت اللي احنا فيه يسمح بكده
علي . يعني انت سمحت لنفسك واتجوزت انا لا ليه
اسد . انت هتقارن نفسك بيا وبعدين عشان انا بحب قلب
علي . طب وعهد الله بحبها
ض،ربه طارق جامد . متلم نفسك بقا اخوها متلقح جنبك
اسد . خلااص ياعلي انا موافق قول لعمي
علي بفرحه . موافق انا لسه قايله
اسد . وقالك اي
علي . لما اسد يوافق
اسد . يبقا علي خيره الله بس نسأل زينب الاول
علي وهو بيحضن اسد . حبيبي ياابو نسب هتوافق هي متقلقش
اسد . وانت عارف منين
علي وهو بيرفع لياقه القميص. انا ليا تأثير بردو
حنين نصر الدين:
فهد . يالاه ياجماعه عشان تنامو الساعه بقت 12
علي . تعالي ياعمي اسهر معانا النهارده
فهد . وحشني سهرتكو والله
اسد . عمي بما إننا متجمعين انا موافق علي الواد ده انه يتجوز زينب ولو انها خساره فيه
فهد . خلااص ماشي هبقي اخد رأيها
اسد . انا هقوم اجيبلكو عصير ولا حاجه
دخل اسد لقي قلب في المطبخ
اسد . القمر بيعمل اي
قلب بخضه . متعمل صوت يااسد الاه مش كده قلبي هيقف
اسد . سلامه قلبك ياقلبي
قلب . اي ده بتعمل اي ابعد حد يشوفنا
اسد وهو يقترب من شف،تيها اكتر . مش مراتي وده حقي
حبيبه . بقولك ياقلب هي الاغنيه اللي قولتي عليها اي ولكن شهقت حبيبه ولفت وشها بسرعه . انا اسفه اسفه مشوفتش حاجه والله
قلب بحرج استخبت في حضن اسد
اسد . تعالي يابيبو ده كان ضرس قلب بيوجعها وانا بشوفه
حبيبه بتوتر . تمام
اسد . تعالي يابيبو هاتي حضن وحشتيني
جرت حبيبه الي احضان اسد بسعاده . وانت كمان وحشتني اوي ياابيه
بس انا زعلانه منك كل ده متسألش فيا ولاحتي بقيت تجيلي الكليه
اسد . انشغلت والله يابيبو مش هتحصل تاني
قلب كانت مبتسمه ليهم وهي حاسه بحنيه أسد قد اي هو جواه شخص طيب
أسد. خرج حبيبه من احضانه وقال تعالي اسلم علي البنات فوق عشان مسلمتش عليهم
حبيبه . يالاه
كان هيمشي هو وحبيبه وكانت قلب واقفه بتبصلهم بصدمه ان هما سبوها واسد كان هيموت من الضحك علي منظرها راح قايل لحبيبه
أسد. استني اما ناخد قلبي معايا
قلب . لا والله لسه فاكرني
شدها اسد من خ،صرها وهو بيضحك عليها
راحو الجناح بتاع البنات
حبيبه . بصو مين جاي يسلم عليكو
رنا وزينب قعدو يصر،خو ويتنطتو وهجمو علي اسد
اسد بضحك . نفسي هيت،قطع يامج،انين
قلب قعدت تضحك عليهم
سحر دخلت شافت منظرهم وقالت بدرامه. خيااااانه خيااااانه وهجمت ايضا علي اسد
أسد. كفايه كده بقا حرام عليكو هفطس شديني يابنتي
شدته قلب وهي بتضحك عليهم
أسد مسك قلب من خصرها. انا هاخد قلبي وافرجها علي الجنينه
قلب . متسبنا معاهم
اسد . عاوز أسألك كام سؤال ياقلبي
قلب . اسأل
اسد .احكيلي عنك …….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)