رواية خادمه الوحوش الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمد
رواية خادمه الوحوش الجزء الخامس عشر
رواية خادمه الوحوش البارت الخامس عشر
رواية خادمه الوحوش الحلقة الخامسة عشر
ليلي: ازاي ؟
رعد: احنا عارفين إن البيت دا غالي عليكي اوي عشان كده جاسر اشتراه وكتبه باسمك
ليلي: ليه عملتوا كده
ادهم ابتسامه :اعتبريه هديه مننا
ليلي: دا كتير اوي مش هقبله لا مش هقبله قالت جملتها وهي تضع الاوراق علي الطاوله
رعد بتهيده :علي راحتك يا ليلي
فارس بحزن: ليلي رعد قالنا امبارح إنه هيسمحلك تمشي من القصر هتمشي
ليلي بمرح: لا لا قاعده علي قلبكم مش همشي
ادهم وجاسر وفارس بصوت واحد: بجد
ليلي: ايوا
رعد بابتسامه: ليلي قالت إنها مش عايزه تمشي وانها عايزه تفضل معانا علطول
ادهم ؛ايوا هو دا الكلام يا لولو
فارس: بالمناسبه السعيده دي مجهزلكم فيلم تحفه هنتفرج عليه كلنا مع بعض ايه رايكم
الجميع: موافقين
فارس: اشطا انا هشغل الفيلم
ليلي: وانا هعمل فشار واجي
الجميع :اشطا
اختفت ليلي لدقائق ثم رجعت بطبق كبير ملئ بالفشار
جلس الجميع يتابعون الفيلم كان فيلم رعب
ليلي بصراخ :عاااااا اهربي اهربي وراكي يا غبيه هيموتها عااااااااا
ليلي: عااااااااااا هتمووووتي يا بنتي ما تموتهاش حرام عليك سيبها عاااااااا ثم اغمضت عينها
كل هذا والاربعه واقعين علي الارض من الضحك
جاسر :ههههههههههه مش قادر
فارس :هههههههههههه انتي فظيعه
ادهم :ههههههههه يا بنتي دا فيلم اهدي
ليلي :انا هقوم اعمل حاجه نشربها
اوام لها الجميع وهم يضحكون
ماهي الا لحظات
رجعت ليلي مره تانيه
رعد :رجعتي تاني ليه
ليلي :احم احم ممكن حد يجي معايا
ما إن انهت جملتها حتي تعالت اصوات ضحكاتهم مره اخري
ليلي بغيظ :بطلوا ضحك بقي
رعد :هههههه خلاص خلاص تعالي يا بنتي انا جاي معاك بشرط تعمليلي قهوه
ليلي بفرحه: احلي قهوه
رعد: هههه طب يلا
فارس: هنوقف الفيلم لما تيجي
رعد :اشطا
في المطبخ
ليلي تجهز المشروبات ورعد يراقبها ويبتسم
رعد بابتسامه: شكرا يا ليلي
ليلي باستغراب: علي ايه
رعد بابتسامه :علي حاجات كتير الحياه اللي رجعتيها للبيت من تاني الضحكه اللي رجعتيها لوشنا من تاني لمتنا انا اخواني لاول مره مبسوطين وبنضحك اه كل مره بنتجمع كلنا بيبقي بس عشان نخطط لحاجه لعمليه جديده صفقه جديده بس من سنين متجمعناش كده
شكرا يا ليلي بجد شكرا
ليلي: المفروض مين يشكر مين يا رعد بيه انا بسببكم بس عرفت يعني ايه اخوه يعني ضهر وسند يعني ايه امان المفروض انا اللي اشكركم يا رعد بيه
رعد: بس بلاش رعد بيه دي
ليلي: ليه
رعد: كلهم بتنادي عليهم باسمهم عادي اشمعنا انا يعني
ليلي :يعني اقول ايه
رعد :قولي رعد بس
ليلي بضحك: رعد بس انا خلصت يلا
رعد: يلا
في الخارج
جاسر: اتاخرتوا ليه
فارس: يلا هشغل الفيلم
ليلي: بلاش الفيلم دا شغل فيلم غيره انا مش بحب الرعب
فارس :حاااضر يا لولو انتي تامري
وبدا بتشغيل فيلم اخر بس كوميدي
بداوا يتابعون الفيلم ويضحكون
في اليوم التالي
الجميع يجلسون علي طاوله الافطار يتذكرون احداث فيلم امس ويضحكون
ولكن يقطع حديثهم دخول لينا المفاجئ وهي تبكي وتنادي علي رعد
لينا :رعد رعد انقذني
رعد باستغراب: لينا ماذا هناك
لينا ببكاء: إنه الزعيم إنه حاول قتلي ولكني هربت منه رعد انا خائفه
رعد: اهدي لن يفعل ليكي شي انتي ابنته
لينا ببكاء: لا هو ليس ابي
رعد باستغراب: ماذا
لينا :نعم هو ليس ابي هذه الحقيقه
رعد بهدوء: اهدي لينا اهدي ثم وجه كلامه لليلي قائلا ليلي لو سمحتي خديها خليها ترتاح
ادهم: احم وليلي ليه انا موجود تعالي يا لينا تعالي يا حبيبتي ولكن قبل انا يذهب إليها منعته ليلي قائله انت رايح فين يا اخويا
ادهم: اساعد البنت حرام مش شايفاها بتعيط ازاي
ليلي: لا اخويا اقعد انت
رعد: ليلي
ليلي: نعم
رعد: لو سمحتي يا ليلي خديها خليها ترتاح فوق
ليلي: اوووووف حاضر ثم اشارت إلي لينا قائله اتفضلي يا شابه دا انا هخلي ايامك سوده
مشيت لينا امام ليلي وليلي خلفها تقلد مشيتها بشكل مضحك والجميع يضحك عليها
في الاعلي
ليلي: اتفضلي يا اختي
لينا :هل تحضرين لي اي شي حتي ارتديه
ليلي: انتي بتقولي ايه انا مش فاهماكي
لينا بهمس :ااااه هذه الفتاه المجنونه
ليلي: لا بقولك ايه عالي صوتك وسمعيني بتقول ايه
لينا :هل انتي مجنونه
ليلي: انا مش فاهمه انتي بتقولي ايه بس انا حاسه انك بتشتمني ولو طلع احساسي صح همسح بيكي بلاط القصر دا بلاطه بلاطه فاهمه ثم تركتها وخرجت
لينا بعد خروج ليلي :هذه الفتاه حقا مجنونه
في الاسفل
ليلي: ممكن اعرف الملزقه دي هتقعد هنا قد ايه
رعد: لحد ما الاقي ليها مكان امان يا ليلي
ليلي: ايوا يعني امته يعني
جاسر: انتي مدايقه ليه يا لولو
ليلي: دي بت ملزقه يا عم
رعد: هههه اتحمليها يومين بس يا ليلي
ليلي: ماشي يومين بس انتو فاهمين اكتر من كدا مفيش قهوه ولا مكرونه بشاميل تاني فاهمين
الجميع: لا يا ليلي كله الا كده يومين وهتمشي
ليلي :ايوا كده ثم تركتهم ومشيت
وقت الغداء
رعد: ليلي نادي علي لينا عشان تتغدي
ليلي: وانا مالي مش هنادي علي حد انا
ادهم: هنادي عليها انا
ليلي: انت بالذات لا روح انت يا فارس
فارس :ماشي
ذهب فارس كي ينادي لينا الي الغداء
دقائق ونزلوا الاثنين
لينا: اسفه رعد ولكن لم اجد غيرك كي يحميني منه
رعد: لا عليكي لينا انتي ساعدتني وهذا واجبي
لينا بابتسامه: وهي تضع يدها علي يد رعد شكرا لك
فجاه ليلي تضربها بالملعقة علي يدها لتبعد لينا يدها عن رعد قائله بالم ماذا فعلتي
ليلي: عيب يا حبيبتي البيت دا بيت محترم واقعدي بادبك احسنلك
لينا: رعد من هذه الفتاه
رعد : هذه ليلي يا لينا ستحبينها كثيرا
لينا وهي تنظر لليلي بغضب: لا اعتقد ذلك
جلسوا جميعا يتناولون الطعام
ادهم :اتفضلي دي من ايدي يا لينا
ليلي وهي تنظر لادهم بغضب قائله: ادهم
ادهم :حاضر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه الوحوش)
جميله
Masterpiece