رواية أسد والمجهوله الفصل السادس عشر 16 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء السادس عشر
رواية أسد والمجهوله البارت السادس عشر
رواية أسد والمجهوله الحلقة السادسة عشر
استيقظت قلب مبكرا وقامت بإعداد الفطور لهم لكن استيقظ اسد علي تلك رائحه الاكل الشهيه إبتسم عندما وجد قلب في المطبخ كانت ترتدي فستان اسود كان جميل جدا عليها اقترب منها اسد ولف يده علي خصرها وقال اي القمر اللي علي الصبح ده …
قلب . صباح الخير يااسدي
اقترب اسد من رأسها وقال . بلاش اسدي دي عشان انتي عارفه اني بضعف
ضحكت قلب عليه وقالت . روح يالاه صحي الباشمهندسين انا عملتلكو فطار قبل متروحو الشغل
اسد . يعني العيال يباتو عندنا ونفطرهم كمان
قلب بضحك . مهما صحابك الاه لازم يعني يفطرو معانا اومال هنفطر احنا وهما لا
طيب هاتي احط الاكل علي السفره واخذ منها الأطباق وضعها علي السفره
اسد بصوت عالي . يالاه ياجدعان قومو كلو ….
فتح طارق عينيه ببطء . يااااااه هتفطروني كمان انا كل يوم هاجي ابات عندكو
اسد . ليه يااخويا فتحين ملجئ
ادم بنعاس . طب متسيبنا شويه ياعم احنا نايمين الساعه 6 الفجر
اسد .اخلص بقا وصحي العربيه المقلوبه الللي جنبك ده
ادم . علي علي انت يالاه مو،ت ولا اي
علي . عاوز اي
ادم . قوم يابني هيأكلونا
نهض علي سريعا . بجد فين الفطار
ضحك اسد . علي السفره اهو يامفجوع يالاه تعالو
جلسو سويا علي السفره لكن قال علي . اومال فين المدام مش هتفطر
اسد .لا هتاكل فوق
علي . نديها يااسد تاكل اي يابني اللي انت فيه ده
اسد . هي قالت عاوزه تسيبكو براحتكو
علي . لا اطلع نديها يالاه احنا مستنينكو
ذهب اسد واحضر قلب معه
قلب . السلام عليكم
ردو جميعهم بصوت واحد . وعليكم السلام
علي . تعالي افطري معانا عيب علفكره أما تسيبينا وتطلعي
إبتسمت قلب بحرج . انا قولت اسيبكو تاخدو راحتكو
علي . لا لا يالاه ناكل
إنتهو من طعامهم وذهبو جميعهم الي الشركه مره اخري
____
طارق . عرفتلك مين اللي ورا أسر
اسد بتوجس. مين
واحد اسمو جاسر جبتلك كل المعلومات عنه بس ده مش الراس الكبيره في واحد تاني ورا بس مش موجود في مصر اكيد
اسد . طيب سيبلي الملف ده واخلع انت
_____
ساره .عامل اي النهارده ياادم
ادم بإبتسامه . انا بقيت كويس اوي لما شوفتك
ساره بخجل . يارب دايما
ادم . انا عازمك النهارده علي العشا
ساره بإستفهام. ليه
ادم . عاوز اقولك حاجه مينفعش اقولها هنا هعدي عليكي بليل الساعه 10 تكوني جهزتي
___
اسد . يابني قولت لأم*ك كام مره تخبط علي الباب قبل متدخل
علي . اي الجديد يعني بقولك في موضوع عاوز اقولك عليه انا قولته ل ادم وطارق حكاله علي كل شئ عن تلك الشركه
اسد بغموض . طيب وانت ليه متقولش انه ليه إيد هنا كمان
علي بتفهم . قصدك اي
اسد . قصدي ان الشركه دي صاحبها ليه رجاله هنا وهناك بردو
علي . اهاااا فهمتك طب هتعمل اي
اسد . هقولك بعدين انا هروح سلام
علي بضحك . ماشي ياعم الله يسهلو
_____
دقت الساعه العاشره كان ادم يقف أمام بيت ساره منتظر خروجها وهو في قمه شياكته كان يرتدي قميص ابيض وبنطلون اسود وجاكيت جلد اسود ومسرح شعره بطريقه تحفه ورائحه البرفيوم بتاعته
اما عن ساره كانت ترتدي فستان اسود ضيق من الص*در وينزل بإتساع يصل الي الركبه ووضعت ميكب خفيف
اندهش ادم من جمالها ظل يتأملها كثيرا كانت جميله جدا إقترب منها وهو بيقول اي الجمال ده
ساره بإبتسامه خجوله . مرسي
فتح لها ادم باب السياره وانطلقو الي المطعم
كان المطعم راقي جدا أمام البحر
ادم . انا كنت عاوز اقولك حاجه ياساره
ساره . اتفضل اكيد سمعاك
ادم . انتي عرفاني بقالك 10 سنين يعني اكيد عارفه كويس انا كنت عامل ازاي من زمان بس احب احكيلك تاني لان لازم تبقي عارفه كل حاجه
تنهد ادم واكمل . انا من زمان وانا كنت ضايع خالص بسهر كل يوم مع واحده شاب ص*ايع عايش حياته بالطول والعرض مكنش بيفرق معايا حد لحد اما جت يارا الله يرحمها بالصدفه في شركتنا بجد كانت احلي صدفه في حياتي يارا ساعدتني اني اطلع من القرف اللي كنت فيه هي اللي خدت بإيدي وقربتني من ربنا حبيتها اكتر من نفسي انا مش حبيتها بس انا عشقتها لحد م ماتت انا لحد دلوقتي مش متخيل انها بعدت عني وسابتني حياتي باظت من بعدها كانت هي اللي مرتبها هي اللي كانت بتساعدني في كل حاجه
ساره . انا اسفه لو بدخل بس هي ماتت ازاي
ادم هقولك
Flash back
ادم كان في مكتبه بيشرب عصير وكان مركز في شغله لحد اما جاله اتصال
ادم . الو
مجهول . صاحبك في البا،ر اللي بيسهر فيه وعامل مشكله كبيره وقفل السكه
خد ادم مفاتيح عربيته ونزل بسرعه راح ال،بار استقبلته صافي
صافي . اي ياحبيبي هو انت مش اعتزلت ولا نزلت الملاعب تاني ولا السنيورة مش ماليه عينك
ادم بقرف . فين اسد
صافي وهي تضع يدها علي كتفه . صاحبك جوه م،دلع اخر دل،ع
زق ادم يدها واتجه الي الغرفه لكن لم يجد احد كان لسه هيخرج فجأه حس بدوخه ومش شايف قدامه الا اللون الاسود …….
فتح ادم عينيه بتعب وحاسس ان في صداع جامد بيبص جنبه لقي بت نايمه علي السرير إعتدل ادم سريعا وبص علي نفسه وهو في حاله صدمه ازاي هو مش فاكر حاجه خالص ومين دي قام بسرعه لبس البنطلون ولسه بيجيب القميص من علي الارض
لقي الباب اتفتح وهنا كانت الصدمه ل ادم لما لقي يارا في وشه بصيتله يارا بنظره هو مش هينساها ابدا
ادم بحذر . يارا إهدي وهفهمك علي كل حاجه
لكن يارا لم تستمع اليه خرجت بسرعه من الاوضه وطلعت تجري وهي بتعيط
طلع ادم وراها بسرعه من غير ميلبس القميص حتي
لكن قبل ميلحقها كان في عربيه جايه بسرعه خبطت يارا وما،تت في ثواني
End flash back
ادم بحزن . ده كل اللي حصل انا والله معملت مع البت دي اي حاجه بس هو اتحطلي مخد،ر في العصير بتاعي وهما عملو الواجب
تنهدت ساره بحزن . ربنا يرحمها يارب
عم الصمت بينهم ولكن قاطعته ساره
بس انت بتحكيلي كل ده لي
ادم بتوجس . ساره انا عاوز اتجوزك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)