روايات

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم منال عباس

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم منال عباس

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الجزء الرابع

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث البارت الرابع

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث
رواية غرام الأكابر الجزء الثالث

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الحلقة الرابعة

تذهب نورى إلى الشاليه لاستبدال ملابسها فالشاليه قريب من الفندق ..ولكن ل سوء حظها ينكسر كعب
حذائها …نورى بتافف ..يوووه همشي ازاى بس وخلعت حذائها ومشيت حافيه القدمين لتصتدم بأحد الأشخاص …نورى : مش تفتح يا اعمى ولكنها لم تكمل لتجده سامر
سامر : انتى …..
.نورى : انت ..قصدى حضرتك .انا …انت …
سامر : أهدى يا بنتى ..انتى ايه اللى جابك هنا ..انا مش سايبك الصبح فى الجامعه..تسرح نورى فى ملامحه وتتحدث بصوت مسموع انت مالك مز ليه كدا فى نفسك ..ليضحك سامر بصوت مرتفع
سامر : بقي دكتور نورى الاولى على الدفع تقول مز !!!
نورى وهى تحاول أن تغير الحديث من احراجها : احنا جايين نقضي يومين هنا ..وكمان فرح ناس قرايبنا ..
سامر : اممم طيب ..أخرج كارت ..واعطاها إياه
الكارت دا فيه ارقامى لو احتجتى حاجه
نورى : ميرسي وأخذت الكارت وغادرت …
ذهب سامر إلى الفندق ..ليتصل بصديقه
سامر : انت فين يا ابنى انا وصلت الفندق ..
ادهم : انا هنا فى قاعه الحفلات ..فرح اونكل رامز ابن عم بابا …
سامر : اممممم …طيب هنتظرك تخلص وتيجى نشوف أرض المشروع زى ما اتفقنا ..

 

 

ادهم. : انت بتهزر ..يلا تعالى الحفله لسه ما خلصتش..ثم إن الفرح حصل بسرعه بدون ترتيب …
سامر : تمام ….
ذهب سامر إلى ادهم نتعرف بالبطل الجديد
سامر شاب يبلغ من العمر 26 عام شاب وسيم ..هادئ الطباع ..ذكى جدا .. بالرغم من أنه أكبر من ادهم إلا أنهم اصدقاء ..يعمل سامر معيد بكليه الهندسه ..وعلى اتفاق مع ادهم بعمل مشروع مشترك لشركه مقاولات هندسيه ..وبدأوا بالفعل أخذ مقاوله لعمل منتج سياحى …
يستقبله ادهم بترحاب ويعرفه على أسرته
ويجلس الجميع ..
عند رامز وهو يتراقص مع هند
رامز : انا مش مصدق نفسى ..معقول انتى بين ايديا …
هند : لا صدق ..الصبر طيب يا رامز
رامز : يااااه دا انا صبرت اوووى سنين طويله..بقولك ايه ماتيجى نطلع اوضتنا .ونسيبهم يكملوا الحفله …
هند باحراج : مايصحش كدا ..هيقولوا علينا ايه
رامز : يقولوا اللى يقولوه ..
وفجأة حمل رامز هند وأخذها وغادر ..
ضحك الجميع ..فالكل يعلم مدى حب رامز واشتياقه لها …
نظر عاصم إلى غرام
عاصم : ايه رايك
غرام بتساؤل : رأيي فى ايه
عاصم : نعمل زيهم ..
غرام : بس عيب …الاولاد كبروا ..

 

 

عاصم : ماشي يا غرام لما نرجع الشاليه…هعرفك العيب شكله ايه …
غرام : قليل الادب انت ..
عاصم : حلو أوووى ..وانا بموت في قله الادب معاكى ……
تعود نورى وهى ترتدى دريس سواريه باللون الاسود اختلف شكلها تماما ..فقد تحولت لانثى رائعه الجمال….
رغد : وهى تنظر إليها ..
رغد : شايف يا يوسف …نورى لما ربنا بيهديها وتلبس فستان بشوفها انثي صح ..
يوسف : البنات قمرات زيك يا رغد
رغد : وانت كمان قمرين يا حبيبي
تقترب نورى من اختها ..حيث كانت تجلس مع ادهم واحد الأشخاص
نورين : تعالى يا نورى اقعدى معانا
تذهب لتجد سامر …
سامر وهو ينظر إليها بانبهار فشكلها مختلف ..دائما يراها ترتدى بنطالون ولاول مرة يراها هكذا ..
قام سامر وشد الكرسي كى تجلس
نورى بخجل منه : شكرا
سامر : على ايه الاميرات لازم يتعاملوا كدا
ادهم : حيلك حيلك ..انت جاى تعاكس بنت عمتو عينى عينك كدا ..
سامر : الحقيقه ..انا غيران منك وعايز أخطب انا كمان …وفرصه أن بابا وماما هنا ..
تسمحيلى يا آنسه نورى نيجى نزوركم بكرة
نورى بخجل : اهلا وسهلا …
انتهى الحفل بسلام ..
وذهبت كل أسرة إلى الشاليه الخاص بهم
عند رامز
تجلس هند على حافه السرير وهى مكسوفه ..تتذكر حديث غرام ولكن خجلها يمنعها
رامز وهو يقترب منها بحب ..مش هتغيري الفستان
هند : ما تيجى نصلى الاول
رامز : حاضر حبيبتى ..وبالفعل توضأ كل منهما ..وصلوا جماعه …وبعد الانتهاء
اقترب رامز من هند ليأخذها فى حضنه ..حضن الاشتياق من بعد طول انتظار.. وقام بفتح سوسته الفستان …لتدخل هند فى حضنه أكثر لتدارى نفسها فى حضنه فهى حقا مكسوفه …يبتسم رامز لخجلها رامز : بحبك ويطفئ النور لتبدأ ويشعل الشموع لتبدأ حياتهم الزوجيه التى طال انتظارها
طبعا انا استحق جائزة نوبل جوزت ناس كتير فى الروايه دى 🤣🤣🤣
عند شمس
شمس : انا سعيده اوووى يا باسم ..اخيرا اطمنا على رامز
باسم : الحقيقه قصه رامز وهند دى والسر اللى بينهم ومحدش منهم بيتكلم ..قصه ولا فى الاحلام
ربنا يسعدهم …
تبدأ شمس بالشعور بالقئ
باسم : مالك حبيبتى
شمس : مش عارفه ..معدتى وجعانى اوووى
باسم : سلامتك حبيبتي …بس الصبح …نخلى رغد تشوفك اضمن ..
شمس : رغد ليه
باسم : الحقيقه شكلك كدا حامل

 

 

شمس : لا مش معقول ..
باسم : مش هنسبق الأحداث …
ويلا تعالى فى حضنى قبل ما بدر ما يصحى وياخدك من حضنى …
عند يوسف ورغد
يوسف : الحفله كانت جميله ..
رغد : فعلا ..الحمد لله ..عدت على خير
نورى : بابي .بعد اذنك ..دكتور سامر صديق ادهم ..يبقى معيد فى الكليه بتاعتى
رغد باهتمام : اه اتعرفنا عليه ..ماله
نورى : عايز يجى بكرة هو وأسرته يزورونا .
يوسف بفرحه : ينوروا يا حبيبتي
أخذ يوسف رغد وذهبوا إلى حجرتهم
يوسف : شكلهم كدا هيتقدموا ل نورى
رغد : انا لاحظت انها موافقه …ووضع الشاب كويس ..دا غير أنه صديق ادهم ..يبقي موثوق فيه
يوسف : ربنا يقدم اللى فيه الخير…
عند حسناء وحسن
حسن : الحمد لله اطمنت على هند ..ليا عندك طلب
حسناء : خير حبيبي
حسن : عايز ارجع البلد ..واعيش بقيه ايامى هناك
حسناء : مكان ما هتروح انا معاك يا حسن
قبل حسن يدها تقديرا لها ..
عند عاصم
غرام : هروح اطمن على الأولاد قبل النوم
يجذبها عاصم إليه
اولاد مين ..الاولاد كبرت يا غرام
تعالى بس اقولك كلمه سر
وياخذها فى حضنه ويطفئ لهيب شوقه بقبلات حارة ..تبادله غرام القبلات ..حتى يصبحوا جسدا واحد …..

 

 

يمر الوقت ويأتى صباح يوم جديد
رامز بحب وهو يمرر أصابعه بشعر هند
رامز : صباح الخير يا ملاكى
هند : صباح الخير حبيبي
رامز : صباحيه مباركه يا عروسه
هند بكسوف : الله يبارك فيك
يلا حبيبتى الروم سيرفيس طلعوا الفطار ..يلا نفطر قبل ما حد يوصل وعايزك تغيروا هدومك
هند : حاضر
يقوم ويحملها رامز
هند : بتعمل ايه يا مجنون
رامز : مجنون ..مجنون هناخد شاور سوا
عند سما : اصحى يا لوجى وصحى اخواتك بسرعه
وتذهب ل لؤى
يا لؤى .اصحى
لؤى : فى ايه يا سما
سما : شوف الرساله دى
يمسك لؤى الموبايل ليجد ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الأكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى