رواية أسد والمجهوله الفصل الثالث عشر 13 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء الثالث عشر
رواية أسد والمجهوله البارت الثالث عشر
رواية أسد والمجهوله الحلقة الثالثة عشر
اسد : تعالي ياطارق معايا انا طالع علي المخزن الواد ده لازم نطلع عين ام*ه عشان نعرف مين اللي بعته
ذهب علي وطارق الي المخزن بعد وقت قليل دخلو سويا الي أسر
إبتسم لهم أسر الذي كان بيتجول في الغرفه وقال ده الحبايب هنا مشاء الله طب مترنو علي ادم بالمره عشان القعده الحلوه دي تكمل وقولو ليه يجيب معاه مز*ه عشان نرجع أمجاد زمان
لم يرد عليه طارق ولا اسد نظر إليهم أسر وقال طب طارق وعارفين انو مش بتاع الحجات دي ووجه كلاامه ل أسد إنما أنت الدنجوان راحت عليك ولا حرمك المصون ماليه عينك
ضربه اسد بالقلم من شدته نزف أسر لكن كاد ان يسقط الا انه تحامل علي نفسه بثق أسر الدم من فمه وقال انت سخن اوي يااسد لي كده
طارق : متريحنا وريح نفسك وقول مين وراك واوعدك ان محدش هيلمس شعره منك
إبتسم أسر بسخريه وقال :انسي بقل ياطارق مش عارف تنسي روح الظابط اللي جواك
جلس اسد امامه وقال : انا ورحمه امي مهسيبك الا علي موتي يااسر
أسر :والله مهتفرق كده كده هنموت وبعدين ياطارق انت عاوزني اسلمك رقبتي زي مصحبك عمل زمان وفي الاخر اي اللي حصل اترميت في السجن 5سنين امي ماتت بحسرتها وخواتي اتبرو مني كل ده عشان كنت عاوز اكبر كنت عاوز اطلعهم فوق واكمل بشر وهو يقول ل أسد بس انت انت يابن الدمنهوري بوظت كل حاجه
اوعدك اني مش هسيبك تتهني بأي حاجه
من امتي وانت زباله كده يااسر للدرجه دي انا كنت معمي عنك ومديك الأمان للدرجه دي انا كنت مغفل قالها اسد بحزن بس تعرف يااسر انا اللي غلطان ياما طارق حظرني منك و وانا اقول ده صحبي وعشره عمري مش معقول يعمل معايا حاجه وحشه لحد مفوقت أما لقيت الشركه بتخسر وصفقات مشبوهه بتدخل بإسمي وانت تشككني فيهم كلهم وكنت هخسر كل واحد فيهم بسببك انت مش غلطان انا اللي غلطان انا اللي امنتلك
يالاه بينا يااسد الساعه 2 انا هاجي بكره اروقه
ذهب اسد وطارق
______
بينما قلب كانت منتظره اسد بفارغ الصبر ومجهزه عشا رومانسي علي ضوء الشموع ومزيكا هاديه وكانت ترتدي قمي*ص احمر ووضعت ميكب خفيف يبين جمال ملامحها ظلت تنتظر اسد وهي قلقه
قالت في نفسها طب هو ممكن يكون جراله حاجه انا برن عليه تليفونه مقفول طب ارن علي مين معيش رقم حد ظلت تبكي قلب حتي رأت اسد يفتح الباب جرت عليه قلب بكل سرعتها وارتمت في احضانه وظلت تبكي بصوت عالي وشهقاتها تزداد
اسد :انا اسف والله ياقلبي تليفوني كان مقفول انا اسف والله وظل يلمس علي رأسها حتي تهداء
ابتعدت قلب عنه بعد فتره من الوقت وقالت انت عارف انا اخترعت في دماغي كام حاجه بشعه حصلتلك انت عارف اني قاعده بقالي 4ساعات مستنياك
ظلت تصرخ به قلب وتضربه بقبضه يداها الصغيره علي صدره الحديدي وقالت بنهيار انا كنت قاعده مستنياك انا انا لم تكمل كلاامها والتهم اسد شفت*يها بغضب اعترضت قلب في البدايه لكن استسلمت في الاخر ولفت يداها حول رقبته وتحولت من قبله وجع الي قبله حب حمالها اسد وهو مازال يقبلها ودخل بها الي الغرفه وضعها برفق علي السرير وابتعد عنها وذهب الي الحمام ظل قرابه نص ساعه ظلت قلب تأنب نفسها وهي تقول اكيد هو جاي من الشغل تعبان او حاجه حصلت بدل منتي بتساعديه وتختفي عنو بتزودي همه بجد انا غبيه بجد قامت قلب سريعا وظبطت مكياجها وملابسها ونزلت سريعا الي السفره واحضرت الطعام في صنيه كبيره وذهبت بها الي الغرفه وظلت تنتظر اسد حتي خرج
كان اسد يرتدي بنطال فقط
ذهبت اليه قلب ووضعت راسها في الأرض خجلا منه وقالت انا اسفه يااسدي انا اسفه انا بس قلقت عليك وانت كمان مبترودش علي تليفونك
رفع اسد رأسها بإصبعه وابتسم لها شدته قلب الي السرير ووضعت الاكل عليه و بدأت تأكله جذبها اسد لكي تجلس بأحضانه وهي تطعمه وهو يلمس علي شعرها انتهي اسد من طعامه نزلت قلب للمطبخ لوضع الأطباق وذهبت اليه مره اخري كان اسد
ينتظر قلب ذهبت اليه قلب ف إحتضانها اسد وجعلها تنام علي صدره وظل يلمس على ضهرها وشعرها حتي ذهبو الي نوم عميق
في الصباح احس اسد بشئ علي صدره فتح عينه كان شعر قلب علي وجهه بالكامل ازاح قلب شعرها وهو مبتسم في تلك اللحظه أدارت قلب وجهها ناحيه اسد فظل اسد يتأملها
وازاحها قليلا عنه ببطء شديد حتي لا تستيقظ وذهب الي الحمام يأخذ شاور ولبس ملابس كاجول مكونه من بنطال رياضي ابيض وتيشيرت اسود وصفف شعره ووضعت عطره المميز ونزل الي المطبخ ل إعداد الفطار قبل ان تستيقظ قلب
فتحت قلب عينيها لم تجد اسد بجانبها جلست بضيق وذهبت الي الحمام وأخذت شاور ولبست بادي اسود ضيق بحمالات رفيعه وشورت جينز اسود وتركت الي شعرها العنان
جرت علي اسد احتضانته عندما رأته يقف في المطبخ قال اسد صباح الخير ياقلبي ردت قلب بإبتسامه جميله صباح النور يااسدي
ضحك اسد بشده عليها وقال انتي بتغريني بقا خالي بالك انا الحجات القمر اللي شبهك كده مقدرش امسك نفسي عليها
ابتسمت قلب بكسوف وقالت عامل اي دلوقتي
تنهد اسد وقال الحمد لله ياقلبي جهزي نفسك بقا عشان النهارده انا هبقا بتاعك لوحدك وهاخدك افسحك قفزت قلب عليه وباسته من خده وقالت انا هطلع البس هوااا
يامجنونه انتي تعالي افطري
اما البس استناني
_____
غمضي عينك يالاه وادخلي
اسد انا مش شايفه حاجه خالص يااسد
إبتسم اسد وهو يضع يده علي عينيها وقال منا مفتح اهو اتحركي انتي بس معايا
خلااص ياستي فتحي
فتحت قلب عينيها بإنبهار وقالت اي الجمال ده
عجبك ياروحي
اوي اوي يااسد بس الشاليه ده بتاعك صح
تؤ تؤ بتاعك انتي
بتهزر بتاعي انا ازاي
انا كتبته بإسمك ياقلبي
احتضنته قلب بشده
امسك اسد يد قلب ودخلو الي الشاليه
ادخلي غيري هدومك في الحمام وانا هغير هنا وتعالي عشان ننزل البحر
بعد وقت انتهت قلب ولكن اتكسفت انها تلبس الم*ايو قدام اسد فلبست شورت ابيض وبادي كت ابيض وقميص اسود مفتوح وخرجت ل أسد كان اسد ينتظرها علي السرير إبتسم لها وقال ملبستيش الم*ايوه ليه
لم ترد عليه قلب امسك اسد يديها وقال مش عيب كده اما تتكسفي من جوزك بس متقلقيش انا هكسر كل الحواجز دي
بعد قليل من الوقت عادو الي الشاليه مره اخري
غيري هدومك ياقلبي انا مستنيكي علي مهلك ومتطلعيش الا لما تنادي عليا
خرجت قلب بعد ان غيرت هدومها ولبست قم*يص ن*وم اسود ووضعت ميكب جرئ غير شخصيتها و نظرت علي نفسها برضي وندهت علي اسد الذي فور دخوله وقف مصدوم أمام قلبه تحرك إليها وقال انتي كل يوم بتحلوي عن اللي قبليه أنزلت قلب عينيها بكسوف
لا لا تعالي نطلع بسرعه قبل متهور عليكي شالها اسد وقال لها غمضي عينك انزلها اسد وهمس لها في أذنها فتحي عينك ياقلبي فتحت قلب عينيها بإنبهار تفاجأت بالشموع والورد التي تملئ المكان وطربيزه صغيره عليها الطعام وصوت مزيكا هاديه جدا ظلت تنظر حولها بإنبهار بينما يتابعها اسد بنظراته اقترب منها ومسك يدها وقال تعالي نتعشا الاول همت قلب ان تجلس علي الكرسي المقابل لكن اوقفها اسد وهو يقول من امتي وانتي بتقعدي كده امسكها اسد من خصرها ووضعها علي رجله انتهو من طعامهم تحت مشاكسات اسد وخجل قلب انتهي اسد وقال انا هنزل احط الأطباق تحت خاليكي انتي هنا متتحركيش
إبتسمت له قلب وقالت حاضر
كانت قلب تنتظر اسد وهي تنظر الي البحر بشرود حتي قاطعها صوت اسد وهو بيقول لها تسمحيلي بالرقصه دي نظرت قلب إلي يده وامسكتها بإبتسامه اقترب اسد منها وحاوط خصرها حتي قالت قلب بكسوف انا فرحانه اوي يااسد
قال لها اسد وهو يرفع رأسها انا قولت اعوضك عن ليله إمبارح اللي اضربت وشهر العسل اللي باظ والله يابنتي انا شاكك في الجوازه دي
ضربته قلب في صدره بضحك وقالت كده طيب انا زعلانه منك
لمس اسد وجنتها بحب وقال انتي الحاجه الوحيده الصح اللي في حياتي ياقلب خاليكي متأكده من كده قال وهو مغيب وهو يشم رائحتها المغريه انا بحبك بكل تفاصيلك بشعرك البني الطويل و ريحته وعنيكي اللي فيها حب ودفا انا عمري محسيت بيهم كل تفصيله فيكي قال وهو يلتهم شفت*يها وشفا*يفك اللي اول مشوفتك حسيت اني عاوز اذوقهم
بدلته قلب بخجل ابتعد اسد عنها وهو يلهث وساند رأسه علي رأسها وقال انا عايزك تبقي مستعده ان احنا هنقابل حجات كتير وحشه في حياتنا لازم توعديني ان احنا هنعدي مع بعض اي حاجة عاوزك توعديني انك وقت متزعلي تيجي ل حضني وانا هصلحك انا وانتي ياقلبي ملناش غير بعض اوعديني ياقلبي ان مهما حصل مش هتبعدي عني قالت قلب وهي تحتضن اسد اوعدك اوعدك يااسد با*سها اسد بشغف اكتر وحملها وذهبو الي الفراش وضعها اسد بحنيه وقال جاهزه ياقلبي
اكتفت قلب بأن تختبئ في صدر اسد نزع اسد التيشيرت واقترب من قلب ووو ( سكتت شهرزاد )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)