روايات

رواية كيان الصقر الفصل الثاني 2 بقلم روني محمد

رواية كيان الصقر الفصل الثاني 2 بقلم روني محمد

رواية كيان الصقر الجزء الثاني

رواية كيان الصقر البارت الثاني

رواية كيان الصقر
رواية كيان الصقر

رواية كيان الصقر الحلقة الثانية

صقر بغضب : مااالك

مالك بعد عن كيان بسرعه وصقر فضل يضر*به

كيان بخوف : كفايه يا صقر

صقر بصوت عالى : انزلى على تحت

كيان نزلت اوضتها وقفلت على نفسها وفضلت تعيط وشويه وسمعت صوت صقر بيحاول يفتح الباب

صقر : افتحى الز*فت ده بدل م اكسره

كيان قامت بخوف وفتحت وصقر مسكها من شعرها بغضب

-كنتى بتعملى معاه ايه

كيان بخوف : معملتش حاجه

صقر : ايه اللى طلعك فوق

كيان فضلت ساكته وبتعيط بس وصقر بصلها بغضب وقفل عليها ونزل ل مكتب جده

صقر : ممكن افهم انت مش موافق على جوازى منها ليه

سويلم : عشان اخوك بيحبها ومش هسمحلك تخسره

صقر : هي مش بتحبه

سويلم : وبتحبك انت

صقر : اسألها

سويلم ساب صقر وطلع اوضة كيان واول م شافته وقفت باحترام

سويلم بهدوء : مالك يا بنتى معيطه ليه

كيان ساكته ومش بترد عليه

سويلم بتنهيدة : صقر ابن عمك طالب ايدك

كيان : موافقه

سويلم : كتب كتابك هيكون زى م هو ف نفس الميعاد بس على صقر

كيان : اللى تشوفه يا جدى

سويلم سابها ونزل ل صقر

سويلم : كتب كتابك على بنت عمك كمان اسبوعين

صقر ابتسم وسابه وخرج

سليم : طب وهتعمل معاه ايه

صقر : مش عارف لسه

سليم : وكيان

صقر بابتسامه : هتجوزها كمان اسبوعين

سليم : نعم وجدى ازاى ميقولش لحد

صقر : امتحانات كيان خلصت وهنرجع البلد كلنا وجدى هيقول

سليم : هي وافقت ازاى

صقر : مش مهم وافقت ازاى المهم انها وافقت

سليم : ماشى هتعمل ايه مع ماهر واخوه

صقر : هقولك

مالك فى بيت محمود ومحمود بيمسحله الد*م اللى على وشه

محمود : قولتلك اخوك مش هيسيبك

مالك بغضب : متتكلمش كتير واخلص

محمود بخب*ث : لو عايز تخل*ص منه انا عندى اللى ينفذ

مالك بسرعه : مين

محمود : واحد معرفه بس فيه مقابل

مالك : ايه هو

محمود : اتجوز ورد اختك

مالك : موافق

موبايل مالك رن وكان سويلم

مالك : حاضر يا جدى جاى

محمود : حصل ايه

مالك : راجعين البلد ، هكلمك تانى

محمود : ماشى

مالك وصل وكان صقر وسويلم وكيان متجمعين ورجعوا (احدى قرى الصعيد ) وكان الكل ف انتظارهم

سويلم : كويس ان الكل موجود عشان فيه حاجه مهمه

سعيد (والد كيان ) : حاجة ايه يابوى

سويلم : كتب كتاب صقر وكيان كمان اسبوعين

كريم (والد صقر) : كيان ومالك يابوى

سويلم : لا صقر دى ما سمعتم ومش عاوز نقاش

ورد : وانتى موافقه يا كيان

كيان هزت راسها بهدوء ومالك مركز معاها

سويلم : عايز نحضر للفرح من دلوقتى سامعين ؟

الكل وافق وكل واحد راح اوضته

(كلامهم مصرى لان وقتهم كله كان ف القاهرة )

سليم : وبعدين يا ورد

ورد : مش عارفه يا سليم حاول اتكلم مع جدى

سليم : يا حبيبتى جدى مش هيغصب حد على حاجه وانتى عارفه ان مالك متحكم ف قرارات ابوكى

ورد بدموع : وبعدين يا سليم هتبعد عنى

سليم بحنان : عمرى م ابعد عنك و خلاص هتكلم مع جدى وصقر بس بعد كتب الكتاب والفرح

ورد بفرحه : بجد يا سليم

سليم بحب : بجد يا روح سليم

فات اسبوعين وجه يوم كتب الكتاب ومالك مختفى من اول اليوم والكل مشغول ف التحضيرات

بالليل وقت كتب الكتاب

سويلم : اطلعى يا ورد نادى بنت عمك

ورد طلعت وبعدها بدقايق كله سمع صوت ورد بتصر*خ …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى