روايات

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الجزء الثام

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني البارت الثامن

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الحلقة الثامنة

فرح: مالك ي حبيبي مين كان بيكلمك

زين: انتي عارفه مين بعت الصور ل ياسين

فرح: مين

زين: ماجد السيوفي

فرح باستغراب: مش ده الدكتور بتاعها صح هو بيعمل كده ليه

زين بتنهيده: علشان ماجد ده ابن رضوي يا فرح

فرح بصدمه: اي

زين: انا هكلم حمزه ييجي و نحلها و نخلص من الموضوع ده مينفعش نسكت عليه

فرح بخوف: زين عيالي

زين حضنها: متقلقيش ان شآء الله خير

عند ياسبن و سلمي

ياسين: انا صالحت عمتو و عمو مصطفى اهوه خلاص بقا المسامح كريم

سلمي ببرود: انا رايحه انام تصبح على خير

ياسين مسك ايديها: سلمي خلاص بقا انتي عاقبتيني بما فيه الكفايه

سلمي: و انا مش قادره اسامحك يا ياسين

 

 

ياسين ساب ايديها: تمام يا سلمي و انا هكلم بابا و نطلق بكره

سلمي بصتله بصدمه: انت بتقول اي

ياسين: اظن ده اللي انتي عايزاه و سابها و نزل زين شافه و راح قعد معاه

زين: ايه مصحيك لحد دلوقت اخواتك كلهم نامو ولا سلمي كرشتك

ياسين: والله يا بابا بتعيد في نفس الموضوع و انا حلفتلها كام مره انه غصب عني و لو هي مكاني كانت هتعمل اكتر من كده

زين:هي عمرها ما تشك فيك متنكرش انك غلطان

ياسين بتنهيده: المهم عرفت مين صاحب الرقم

زين بصله و سكت

ياسين بصله بشك: بابا مين صاحب الرقم

زين بتنهيده: ماجد

ياسين بتركيز: دكتور ماجد اللي بيدرسلها

زين: ايوا هوا

ياسين قام وقف: دا يوم اللي خلفوه اسود

زين مسكه بسرعه: اهدي بس انا هفهمك

ياسين: تفهمني ايه سيبني يا بابا

 

 

زين: اقعد هفهمك و حكاله عن رضوي من زمان و عمايلها

ياسين: طيب و هنعمل ايه

زين: هنوقعها هي و ابنها بس الصبر المهم اطلع صالح مراتك كفايه خصام

ياسين: حاضر ي بابا

طلع فوق لقاها قاعده في ركن و بتعيط قرب منها شالها و حطها علي السرير

ياسين: بتعيطي ليه مش انتي اللي كل شويه نطلق نتطلق

سلمي بصتله و سكتت

ياسين: ردي

سلمي بعياط: يعني عايز تعمل فيا ده كله و اسامحك عادي انت معملتش فيا قليل انت هنتني جامد اوي و ذلتني قدامهم كلهم

ياسين حضنها جامد: طيب اهدي حقك علي قلبي انا اتاسفتلك كتير اوي والله غصب عني و هدفع اللي عمل كده التمن غالي

سلمي بعياط: انت بقيت قاسي عليا بعد ما كنت احن حد عليا و كنت بهرب من الدنيا كلها ليك

ياسين: اسف والله اسف يا عيوني بصي اللي تطلبيه كله يتنفذ حالا اطلبي اي حاجه

سلمي مسحت دموعها و بصتله: اي حاجه اي حاجه

ياسين: اه والله

 

 

سلمي: اممم ماشي سيبها لوقتها بقا

ياسين: ماشي يا ستي يعني كده صافيه لبن

سلمي: ايوا خلاص اشطا

ياسين: طيب خلاص هاتي بوسه علشان اصدق

سلمي ضربته في كتفه: يا قليل الادب

ياسين بضحك: طاب يلا ياختي ننام عندي اجتماع مهم الصبح و خدها في حضنه و نام

الصبح

فرح خبطت علي اوضة يزن

فرح: صباح الخير ي حبيبي

يزن باس ايديها: صباح الورد يا ست الكل

فرح: كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع

يزن: اتفضلي يا حبيبتي

فرح بخبث: ايه رايك في يمني

يزن بتوتر: مالها يا ماما يعني

فرح: حلوه يعني

يزن بتوهان: حلوه اوي ي ماما

فرح بضحك: لا دا انت واقع بقا

يزن باحراج: خلاص يا ست الكل بقا

فرح بضحك: ماشي البس يلا عبال اخواتك ما يصحو و طلعت

عند زين بيتكلم مع حمزه: يا حمزه لازم نلاقو حل العيال كبرت و الاذي هيطولهم

 

 

حمزه: متقلقش انا هجيب تيا و العيال و اجي و قول ل مالك كمان يجيب عياله و ييجي

زين: هكلمه بس قولي مش انت كنت مراقبها ازاي يحصل كده

حمزه: والله يا زين مش عارف و اشمعنا سلمي بالذات

زين: مش عارف المهم بعد يومين بالكتير تكونو هنا الخطر بقا حولينا يا حمزه انا مش راضي اقلقهم

فرح من وراه: تقلقني ب ايه

زين بتوتر: طيب اقفل ي حمزه مع السلامه

فرح: تقلقني ب ايه

زين: مفيش حاجه ي حبيبتي

فرح بدموع: انت مخبي عني ايه انا عايزه افهم

زين مسح دموعها: انتي بتعيطي ليه بس اهدي و مفيش حاجه مخبيها

فرح: تمام يا زين و ملكش دعوه بيا سامع و سابته و طلعت

زين بتنهيده: والله غصب عني ان اخبي عنك ربنا يعدي الايام الجايه علي خير

عند ياسين صاحي و قاعد يبص علي سلمي

ياسين في نفسه: والله لاعوضك عن كل حاجه و لاحر’قهم كلهم

سلمي اتقبلت و فتحت عنيها لقته بيبصلها

سلمي بنوم: صباح الخير

ياسين قرب باسها: صباح الفل ي حبيبي

سلمي: انت صاحي بدري كده ليه

ياسين: مش بدري ي روحي الساعه 10

سلمي نطت من علي السرير: يالهوي اتاخرت زمان ماما بتحضر الفطار لوحدها

ياسين شدها: اهدي بس اهدي البسي و انزلي ماما مش هتقول حاجه

سلمي: حاضر و جريت لبست و نزلت

 

 

لقت فرح في المطبخ و زين واقف يصالحها

سلمي: اسفه اوي ي ماما والله و كملت باستغراب مالك ي خالو واقف كده ليه

زين: حبيبتي مفيش حاجه لو اتاخرتي و انا واقف كده اصالح الهانم

سلمي: طيب يلا هحضر انا و خدها صالحها براحتك

زين: حبيبت خالك و شد فرح مرضتش تروح

زين: ي حبيبتي اسمعيني

فرح بتجاهل: سلمي يلا حضري عشان زمان كل واحد عنده شغل

سلمي: حاضر و وقفت تحضر الاكل و حطته علي السفره

زين: يزن جهز نفسك بكره هنروح نشوف العروسه

يزن: عروسة مين ي بابا

زين: يمني انا كلمت ابوها و خدت معاد بكره جهزو نفسكم

فرح (الصغيره): الله يبقي عندك فرح مبروك ي ابيه

يزن: الله يبارك فيكي ي حبيبتي

كلهم باركو ل يزن و كل واحد قام راح علي شغله

باليل ياسين جه و معدي من جنب اوضة فرح سمع…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت زين الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى