روايات

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 الجزء الثامن عشر

رواية عشقت صعيديه 2 البارت الثامن عشر

رواية عشقت صعيديه 2
رواية عشقت صعيديه 2

رواية عشقت صعيديه 2 الحلقة الثامنة عشر

في غرفه روز ..
كانت تقف امامهم بارتجاف ورعب من هياتهم التي توحي بهلاكها .
اركان بغضب جحيمي/اسمعي ي بت انا ماليش خلق قسما بالله ادفنك هنا ومحدس يحس بيكي لو متكلمتيش وقولتي مين الي خلاكي تعمل كده من الي وراكي.
روز برعب ودموع/انا هقولك علي كل حاجه ي باشا ادم الحديدي وابن اخوه علي هما الي خلاوني اعمل كده هددوني هددوني سعادتك اننهم يقتلوني لو منفذتش الي هما عايزينه .
منه بغضب شديد/وايه هما الي عاوزينه انك تتدخلي جوزي السجن مش كده .
روز بدموع ورعب /ايوه ي ست هانم هددوني اني لازم ارجع اكلم عاصي تاني وافهمه اني ماسكه عليه حاجات تفضحه هو وعائلته علشان ادبسه في قضيه مخدرات كبيره .
عاصي بغضب جحيمي/اه ي بنت الكلب ده انتي نهايتك هتكون سوداء .
اركان بغضب/المهم دلوقتي ي بت انتي انتي قولتي هنخليهم نمسكهم متلبسين قصدك ايه.
روز بارتخاف وخوف /هقولك ي باشا علي مكنهم وهما بيدخلوا اكبر شحنه مخدرات البلد ..
عند البحر الاحمر**********.
كان يقف ادم وعلي ومارك بابتسامه انتصار علي اعينهم وهم يرون أنهم استطاعوا دخول اكبر شحنه من المخدرات الي البلد مقابل مبالغ طائلة .
مارك بخبث وشر /هو ده الكلام شحنه مخدرات بملايين .
علي بطمع /هي دي الصفقه الي تستاهل أن الواحد يتعب علشانها.
ادم بجمع وجشع /هي دي الصفقه الي انا كنت مستنيها تنجح من زمان بس للاسف دايما اركان الجوهري كان بيبوظلي كل التخطيط .

 

 

اركان وهو يشهر مسدسه بابتسامه انتصار وكره/ ودي كمان ي ادم هبوظهالك وهسجنك بقيه عمرك كمان .
ادم بغضب وجنون /ارركان الجوهري أنت ايه ي اخي هتفضل ورايا ورايا العمر كله .
اركان بابتسامه استفزازية /طبعا هو انا عندي اغلا منك ي دومي ده انت حبيبي .
ليشعر بمحاوله هروب مارك ليضغط علي زر مسدسه لتخرج منه رصاصه ترتكز في قدمه ليقترب منه اركان بغضب جحيمي.
/اما انت بقا هخليك عبره لكل بلدك علشان تبقا عبره لاي حد يفكر أن مصر لقمه ساهله قبل مكلاب زيكم يفكروا ياذوا شباب بلدنا بالسم ده نهايته هتبقا الحرق.
يااامن وهو يلكم علي بكره وغيظ فقد أصبح ووجه بركه دماء ليتحدث بغضب جحيمي..
/اما انت بقا ي كلب قسما بالله لخليك تتمنا الموت ومش هطوله ابدا .
ادم بضحكه جنونيه/ههههه لا ي اركان مش هخليك انت تكتب النهايه كل مره المره دي انا الي هكتبها بايدي .
ليخرج ادم سلاحه لترتكز رصاصه في رأسه ليسقط ادم جثه هامدة .
علي بصراخ /عمي عمي .
ياامن بغيظ شديد/متخافش ي روح امك هتحصله قريب انتوا الاتنين اخرتكم جهنم أن شاء الله.
ليتم القبض علي علي ومارك وتحويل جثه ادم الي المشرحه ..
في فيلا الجوهري ❤️❤️❤️.
في جناح عاصي ومنه …
كانت تجلس منه وهي تنظر إليه بغيظ شديد.
عاصي بابتسامه عاشقه /انا عارف انك زعلانه مني بس اديكي عرفتي كل حاجه بس والله العظيم انا مكنتش هتجوزها انا كنت عايز اخد منها كل الي بتتهدني بيه وارميها في ستين داهيه.
منه بغيظ وعصبيه /بس الي كانت مسكاه عليك كان حقيقي ي عاصي ي عني انت كنت علي علاقه بالبنت دي .
عاصي بابتسامه/منه أنتي حبتيني واتجوزتيني وانتي عارفه أن كان ليا علاقات بس عمر محد دخل قلبي وروحي واستحوذ عليهم غيرك ي ملكه قلبي ابوس ايدك ي منه انا تعبت من الوجع والحزن عايزين نعيش سعداء وننسي الي فات الله يخليكي .
منه وهي تحتضنه بعشق وسماح /خلاص ي روحي اوعدك أن انسا كل الي فات ده انت روحي ي عاصي وحب عمري كله .
عاصي وهو يقبلها بعشق ويحملها داخل أحضانه /وانا كمان بعشقك ي روحي .
في باريس …..
في غرفه عشق ….
كان يقف الدكتور بابتسامه .
/جاهزه ي مدام عشق أننا نشيل الشاش .
عشق بقلق بالغ وهي تمسك يد عدي /أن شاء الله ي دكتور .
عدي وهو يقبل يدها بحنان/أن شاء الله ي نور خير .

 

 

ليبداء الطبيب في ازاحه ذلك الشاش ليبتسم عدي بدموع فرحه فعشقه قد عادت لما كانت ذلك الوجع الملائكي .
الدكتور وهو يمد المراه ل عشق بابتسامه /اتفضلي ي مدام عشق الف حمد الله على السلامه.
عدي بسعاده لا توصف /الف حمد وشكر ليك يارب .
عشق بسعاده ودموع فرحه وهي ترا وجهها في اجمل مايكون .
/عدي انا رجعت احسن من الاول ي عدي الحمد لله ي يارب .
عدي وهو يحتضنها بعشق وسعاده /الحمد لله ي نور عيني الحمد لله احمدك واشكر فضلك يارب .
في المستشفي …
في غرفه حنين
كانت تجلس حنين علي السرير فكانت هنيه تعد اعراضها للخروج من المستشفي .
كينان بابتسامه وهو يقبل رأسها/الف حمد الله على السلامه ي نور عيني خلاص غمه وانزاحت .
هنيه بابتسامه/الحمد لله ي حبيبتي .
حنين بابتسامه وحماس /بابا من فضلك عايزك تشوفلي مكتب محاماه من الي حضرتك تعرفه عايزه ادرب انا خلاص في آخر سنه عايزه اشوف مذكراتي بقا وحياتي وانسا كل الي فات .
كينان بابتسامه/من عنيا ي روحي عندي احسن محاماه بتاع احمد ابراهيم طبعا عرفاه ده من أكبر المحامين في مصر كلها وابن واحد صاحبي أن شاء الله هكلمه ي نور عيني.
ريم بابتسامه باهته /حمد لله على السلامه ي حنين إحنا جينا نطمن عليكي بس الحمد لله الدكتور قالي انك هتخرجي .
صقر بابتسامه/حمد لله على السلامه ي حنين .
حنين بابتسامه/الله يسلمك ي صقر الله يسلمك ي ريم ربنا ميحرمنيش منكم ابدا .
كينان بابتسامه/طيب ي روحي انا هنزل بس اشوف حساب المستشفي .
هنيه بابتسامه/وانا هعمل تليفون اكلم اختي هند.
ريم بوجع والم /وانا واقفه بره عن اذنكم .
صقر بابتسامه حنونه/عامله ايه.
حنين بابتسامه عتاب وندم ودموع /الحمد لله ي ابن عمي صقر انا اسفه علي كل حاجه انا عارفه اني جرحتك بس الحمد لله انا اخدت الجزاء الي استهله وانت كمان ربنا عوضك ب ريم الي بتحبك بجد وانت كمان بتحبها ربنا يسعدكم يارب ويعوضك خير .

 

 

صقر وهو يمسك يدها باخوه /انا مش زعلان منك ي حنين انا فعلا ربنا عوضني ب ريم وفعلا بدأت احبها وانتي أن شاء الله ربنا هيعوضك بالي يستهلك .
حنين وهي تربت علي يده بحنان/ربنا يخليك ليا ي صقر .
كانت تقف ريم وهي تنظر إليهم بدموع ووجع .
/مستنيه ايه بقا هتفضلي مفرقاهم عن بعض كده ابعدي وسيبيهم يعيشوا حياتهم اطمن بس علي الحاله الي مسؤوله عنها وهسافر واسيبكم لبعض .
في فيلا الجوهري ❤️❤️❤️
في جناح ياامن وشاهنده ..
كانت شاهنده تحتضن يااامن بسعاده لا توصف فاخيرا قد انتهاء ذلك الكابوس .
شاهنده بابتسامه وسعاده/الحمد لله ي حبيبي الحمد لله اخيرا خلصنا من الكابوس ده الحمد لله يارب الحمد لله.
يااامن وهو يقبلها بعشق /الحمد لله ي روحي خدت من الكلب ده حق المرار الي شوفناه ولسه ياما هيشوف.
شاهنده بابتسامه وسعاده/الحمد لله يارب الحمد لله.
يااامن بابتسامه/طب يلا علشان بابا عايزنا كلنا تحت .
في الجنينه ..
كان يجلس اركان متوسط ومن حوله العائله بأكملها .
/طبعا دلوقتي بس نقدر أن الحمد لله انتقامنا من كل الي كان عايز يدمرنا انا اسف ي حبايبي كل الي حصلكم ده كان تار بيني انا وبين ادم الحديدي بس خلاص مات وانتهاء كل الشر الي كان حوالينا ومن دلوقتي عايزكم تعيشوا في سعاده وامان وبس .
الجميع في صوتا واحد وتعلوا الابتسامه وجههم /ربنا يخليك لينا ي كبير …
في مكتب احمد …
كان يجلس احمد في مكتبه وهو يتابع بعض الملفات الهامه لتسير اليه السكرتيره لتخبره بوجود حنين الجوهري لياذن إليها بالدخول لتسير حنين الي الداخل ..
ااحمد بابتسامه ساحره/اهلا اهلا استاذه حنين اتفضلي .
حنين بابتسامه وخجل /اهلا بحضرتك .
احمد بابتسامه /طبعا عمي كينان كلمني وعلي فكره هو في مقام ولدي بالظبط ي عني متقوليش بدرب ده مكتبك .
حنين بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك أن شاء الله هكون عند حسن ظنك .
احمد بابتسامه اعجاب /أن شاء الله.
في فيلا الجوهري …
بعد مرور شهرين …
في الجنينه…
كانت تجلس حنين وهي تقرا بعض الملفات لتجلس بجانبها عشق بابتسامه ومرح .
/سيدي ي سيدي هو احنا مورناش غير قضايا استاذ احمد ولا ايه.
حنين بخجل وارتباك/قصدك ايه مش فاهمه .
عشق بغيظ شديد/وحياه امك مش فاهمه بت اخلصي انا شايفه كده حب وحركات .
حنين بابتسامه وعشق حقيقي قد امتلك قلبها /باين كده فعلا ي عشق بقيت بتشد ل احمد بطريقه متتوصفش بقيت بخاف عليه وهو كمان طلبني للجواز .
عشق بلهفه وصراخ /ايه بجد ي يخربيتك ي بت وساكته.
حنين بغيظ شديد/ي بت واطي صوتك لسه محدش يعرف انا قولتله هفكر لسه .
عشق بغيظ /وحياه امك انتي لسه هتفكري حنين فهميني اوعي تكوني لسه بتفكري في صقر.
حنين بابتسامه وعشق /تصدقي ي عشق لما حبيت احمد اكتشفت أن محبتش صقر أن كل إحساسي ناحيه صقر أنه اخويا الي دايما بيخاف عليا ويحميني لأن احساسي ناحيه احمد مختلفه تماما .

 

 

عشق وهو تغلق شنطتها بابتسامه /طب اسمعي بقا انا هخرج نور لدكتوره انا وعدي وبعدين نكمل كلامنا سلام .
حنين بابتسامه/سلام ي روحي.
صقر وهو يدفع المراجع أمامها بغيظ /خودي ي ستي المراجع بتاعتك اهي ربنا يرحمني من القرف ده واخلص .
حنين بابتسامه/خلاص هي آخر سنه وبعدين أن شاء الله فيه حد هيشيل همي عنك .
صقر بابتسامه/ي يارب سلام بقا هشوف ريم علشان وحشتني .
حنين بغمزه ومرح /ماشي ي سيدي الله يسهله .
ليسرع صقر الي الداخل لتخرج ريم من الباب الخلفي بدموع ووجع لتتجه الي المطار بعدما اتتمه تلك العمليه الحاله التي كانت مسؤوله عنها .
في جناح صقر وريم .
كان يسير صقر بابتسامه الي الداخل وهو يبحث عنها لينصدم من تلك الورقه المطويه ليقراها لينصدم مما كتبت …
/صقر ارجوك متزعلش مني كان لازم اسافر كان لازم اعمل كده صقر انا عمري محبيت غيرك لكن للاسف قلبك مش ليا انا كان لازم علشان مبقاش انانيه ابعد علشان انت وحنين تعيشوا في سعاده وحب بحبك ي صقر بحبك .
صقر بغيظ شديده /كده ي ريم ايه الي بتقوليه ده ده انا بحبك اوي .
ليسرع صقر الي الاسفل لتنفزع حنين من مظهره .
/فيه ايه ي صقر مالك .
صقر بفزع وغيظ /شوفتي ريم وهي خارجه دلوقتي .
حنين باستغراب /لا مشوفتهاش فيه ايه.
صقر بغيظ /خودي اقري وشوفي عملت ايه.
حنين وهي تقرا الجواب بصدمه /ي نهار اسود ايه ده هي اوي تفكر كده .
صقر برعب عليها /معرفش ي حنين المهم اني لازم الحقها .
حنين بلهفه وقلق/استنا انا جايه معاك .
في المطار …
كانوا يسيرون حنين وصقر وهم يبحثون عنها لتراها حنين وهي تجلس بدموع .
حنين بابتسامه ولهفه /اهي ي صقر الحمد لله.
صقر وهو يقبل يدها بعشق /بحبك والله العظيم بحبك.
حنين بمرح وغمزه /وانا بحب احمد وهتجوزه والله العظيم ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صعيديه2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى