رواية اسيرت الادهم الفصل السابع عشر 17 بقلم سلمى محمود
رواية اسيرت الادهم الجزء السابع عشر
رواية اسيرت الادهم البارت السابع عشر
رواية اسيرت الادهم الحلقة السابعة عشر
ادهم.اتفضل يا رعد
رعد بمرح يخفي توتره.في اي ياعم مكشر كدا
ادهم.بلاش تتغابا انت عارف انا ناديتك ليه
رعد.قصدك اايه
ادهم.انت فاهم يا رعد يلا اتكلم بدون مقدمات
رعد بجدية. انا عرفت انو رنا وسليم متفقين مع بعض وهم اللي خططو لقتل زين والشرطة لاقو جثة إم زين وانا متاكد انو سليم ورنا هم اللي قتلوها
اادهم.إي يا ولادال**ب
فلاش باك
الضابط. االو استاذ رعد
رعد. اهلين حضرت الضابط في اي جديد
الضابط. لقينا جثت المدام ندي (ام زين )
رعد. ان لله وان اليه رجعون وسليم
الضابط. للاسف هرب
رعد. تمام
باك
اادهم…انا ركبت جهاز لرنا
رعد. حلوووو وكده نقدر نرقب كل تحركتها
ادهم
بقلم # سلمى_حمدي
ملاك. سيلا في اي
سيلا. ممممم
ملاك. سيلااااااااا
سيلا. مش قادره تتكلم ويشاورة على التليفون ترد ملاك بسرعه
ملاك. الو ايوه طب تمام
وتقفل وتبص عليها
ملاك …. تعالى نروح بسرعه
سيلا.
ملاك. اهدى انا هرن على ادهم
ملاك.. الو
…….
ملاك..تمام
ملاك…ادهم جاية
بعد مده وصل ادهم واخد ملاك وسيلا ع المستشفى
الكل دخلو المستشفى وبعدين لقت الممرضين بيجروا بسرعه وفي دوشه
ادهم. هو في ايه
.. الممرض ….. المريص يلي كان عامل حدث حالته ساءت اوى وهينقلوه عمليات حالا
كلهم وقفين قدام مستنين الدكتور يطلع
سيلا مع نفسها انا السبب لو كنت سامحتو ماكان وصل للحالة انا السببب
بعد 4 ساعات لقوا الباب اتفتح وطلع الدكتور
.. ادهم. عمر عامل اي يالدكتور
الدكتور وهو بيقلع الماسك:الحاله سيئه جدا آخر 24 ساعة هتكون صعبة ادعوله
سيلا.
ملاك
رعد كان وقف يبص على سيلا وازي هيا خايفة على عمر كده وشك انو في شئ بين سيلا وعمر
ملاك. قربت من سيلا وضمتها ….قومي نصلي وندعيلو
سيلا. يلا
سيلا اتوضت وصلت وفضلت تدعى لعمر
بعد مده رجعت سيلا
ادهم. وين ملاك
سيلا. ماابعرف هيا طلعت قبلي ماجات
ادهم. لا
تن تن تن تلفون ادهم رن
ادهم. الو
…….
ادهم..
رعد . في اي
ادهم. سليم خطف ملاك
رعد…اي
سيلا…. دخلت على عمر وشافته موصل بي اجهزه كتير
سيلا. قعدت جنب عمر وفضلت تبكي على الحالة يلي وصل ليها حبيبها
ادهم… سليييييم
سليم وهو ماسك ملاك ومصوب السلاح عليها
اهلين….ادهم بيه عنا نورت
ادهم. سليم سيب ملاك
ملاك.
سليم. تؤ مش هسيبها هيا كده خلاص لو مش هتبقى ليا يبقى تموت واحسر قلبك عليها يا عم الحبيب واطلق رصاصه على ملاك فى نفس الوقت رعد كان سريع زق ملاك اخد الرصاصه ضحا بنفسه عشان اخته
وقع رعد فى في الارض
ملاك بصريخ رعد
ادهم سرعته كان مصوب مسدسه على سليم وقعه جثه هامده
ملاك بدموع …رعد قوم ماتسيبني رعد وقمه عليها
بعد.4 شهور
حيتهم استقرت عمر تتحسن واتزوج سيلا بعد سمحتو
اما ملاك فهي حامل في الشهر 3 ونور حامل في 2…ورنا دخلت مستشفى الامراض العقليه
في غرفت سيلا وعمر
سيلا. بدموع عمر
عمر بخضة. في اي انتى كويس
سيلا… اانا حامل
عمر. الله منك ياشيخة خضيتتي. ..بعدين استوعب اييي
سيلا.بدموع انت مش عايز الطفل صح
عمر.وهو يضربها على كتفها بخفة مين قال انا اكيد عايره ……انتي مش عايزة تننسي الماضي
سيلا.لالا اسفة
عمر .طيب يلا نفرح ادهم وملاك
ملاك وادهم من الخلف .ما احنا بنعرف عايز تفرحنا بئي
عمر.ايي اوع من وشي يا ملاك وهو يقترب من ادهم ملاك ست طبيعي تعرف هي طول الوقت مع سيلا بس انت ايه اللي عرفك
ادهم.وهو يمسكه بقفاه عايز تضرب مين ياروح ماما
عمر زق ادهم وجري وادهم وراه
عمر .انا كنت بهزر يا عم هو انا بقدر عليك
ادهم.سيبني امسكك وبعدها هتشوف تهزر ازي
عند ملاك وسيلا
ملاك .بضحكة اتمنى السعادة تدوم يارب
سيلا.أنشأ الله يا اسيرة لادهم
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرت الادهم)