رواية تزوجت ملتحي رغما عني الفصل الرابع 4 بقلم ميرا شعبان
رواية تزوجت ملتحي رغما عني الجزء الرابع
رواية تزوجت ملتحي رغما عني البارت الرابع
رواية تزوجت ملتحي رغما عني الحلقة الرابعة
انا الصراحه كنت مفكره ان الملتزمين دول ناس دايما من اللى بتقول ع اللى بيبلبسو بناطيل كفار وبيسمعو اغاني هيدخلو جهنم وبئس المصير والعياذ بالله وكنت بكرهم اوى ولكن من تعاملى مع جوزى احمد اقصد احمد لاقيت عكس كده خااااالص
احمد شالنى وساعتها انا فعلاً كنت تعبانه جدا
دخلنى الاوضه وحطنى على السرير بهدوء وقالى انى مينفعش اتحرك خالص وانه هيفضل معايا الفتره دي ومش هيروح الشغل، ساعتها انا اتوترت وخوفت انه احمد اللى هو دايما انا وهو بنتخانق خايف عليا اوى كده ليه؟ وطبعا انا حاسيت ساعتها بحاجه غريبه وسألته
انا = احمد لو سمحت ممكن سؤال
احمد = اتفضلي يا اسراء
انا =هو الدكتور قالك ايه؟
لاقيت احمد اتوتر واتلغبط فى الكلام وقال
احمد = ها؟ قالى قال قالى ااه قالى عندك خشونه فى العظام ودى بسبب شرب المياه الغازيّة زى البيبسي وكده…
ساعتها حاسيت انه لاول مره بيكدب عليا
انا =امممممم تمام طيب عاوزه انام ممكن؟
احمد:ايوا طبعا
ساعتها كنا الساعه حوالى 4 العصر
نمت وفعلاً حاسيت انى مرتاحه لكن برضو فى وجع في جسمى..
كنا حوالى الساعه 2 الفجر
كنت ساعتها عاوزه اشرب
حاولت اقوم ولكن مقدرتش، برضو نفس الوجع رجع تاني..
حاسيت بالعجز ولاول مره فى حياتى
ناديت ع احمد وفى حوالى كام دقيقه كان قدامى
من رغم انه كان نايم ولكن صحي بمجرد م سمع صوتى
احمد بقلق = ايه يا اسراء فيكي حاجه! حاسه بحاجه؟
ساعتها لاحظت الاهتمام والحب فى عيونه من رغم انه متكلمش..
انا بوجع = اااااه احمد انا حاسه اني هموت قريب
لاقيته فجأة عيونه دمعت وبدأ ينزل من عيونه الدموع وقالى: لالا بعيد الشر يا اسراء ربنا يحسن ختامك ان شاء الله ويديكي الصحه وطول العمر وميحرمن……
وفجأة لاقته سكت وقال: اللهم امين، ان شاء الله خير متزعليش..
ولكن برضو كنت حاسه ان فى حاجه مخبيها عليا
طلبت منه اشرب وبالفعل جابلى وطلب منى يفضل جامبي لحد منام
_الساعه 6 الصبح
صحيت ولاقيت احمد مزال قاعد ع الكرسي جامبي ولكن كان نايم، كنت حاسه ساعتها انى حرفيا مشلوله ولكن للاسف معرفش السبب
انا بصوت عالي شويه = احمد، احمد
لاقيته قام جرى وقالى =مالك يا اسراء فيكي حاجه!
انا =لا شكرا جدا ليك، ممكن تنام بقي لانك كنت نايم ع الكرسي وشكلك مرهق اوى
احمد = لا مش هقدر اسيبك لوحدك، علشان لو لقدر الله حصل حاجه ابقي جامبك
وساعتها لاقيت نفسي بقوله = طيب خلاص تعالي نام على السرير بتاعي هو كده كده كبير وياخد يجي 5اشخاص مش اتنين وبس
وساعتها احمد كان فعلاً مرهق جدا ووافق وجه نام جامبي ولكن بعيد شويه..
بصتله وهو نايم وبجد كنت حاسه انه ملاك نازل من السما مش معقول وشه تحسوه منور من قيام الليل والصلاه ولحيته صغيره وحلوه وغير كل ده حنيته؟!
وساعتها اتيقنت ان الشخص اللى قريب من ربنا هتلاقي فيه قبول فى وجهه
وفى اليوم ده الساعه 6 المغرب لاقيت نفسي دايخه جدا من رغم اني مقومتش من مكاني ولا حتى صليت..
لاقيت نفسي دايخه وكل حاجه مزغلله
صاحيت احمد وهو بالفعل فهم انى تعبت تاني، شالنى وحطني فى العربيه ورن على رقم دكتور محمود راغب دكتور الامراض السرطانيه…
ساعتها الدكتور قاله ان لازم يجيبها العياده فورآ
_وصلنا بعد حوالى ربع ساعه من الخوف والرعب فى عيون احمد…
وصلنا ودخلت علطول
الدكتور =لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم…..
احمد بقلق ودموع اتجمعت فى عينه
احمد: ونعم بالله فى ايه يا دكتور.!!
الدكتور: بص الصراحه ربنا يتولاك ولكن المدام للاسف…………………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت ملتحي رغما عني )