روايات

رواية غرام الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة أشرف

….. طيب رحمه…. بتحبي رعد ولا لا
رحمه وشها احمر.. ها
زهراء بخبث .ها ايه
رحمه بابتسامه.. بحبه
زهراء بفرح … عاااااااااااااااا يا حبيبتي …. وحضنتها
ريوان بتفكير .. انتو حبو وانا مستنيه
رحمه . لسه ما حكتيش مين الي انتي بدوري عليه.
زهراء بتسرع. اه قولي
ريوان. بصو
فلاش باك.
ريوان كانت ماشيه مستعجله هي ماشيه خبطت في حد
.. انتي كويسه
ريوان. اه اه كويسه….. انا اسفه
..  على ايه…. تحبي اساعدك
ريوان بتوتر . ايوه لو سمحت…. هو فين شركه هنا للمعمار
…. وهو يشاورلها. هناك كده
ريوان. شكراا
… العفو.
باك.
ريوان. وبعدها مشيت ولم روحت ببص في هدومي لقيت دي…. كانت ماسكه سلسله مكتوب عليها نهى
رحمه باستغارب .. بتاعت مين
ريوان. بتعته كان لبسها وبين كده وقعت منه ..
زهراء. هتعملي بيها ايه
ريوان. ولا حاجه هخليها معايا لحد مقبله تاني وادهاله باين كده اسم مامته ولا مراته ولا بنته وكمان سألت عليها في محل للمجوهرات طلعت الماظ
رحمه وزهراء بصدمه .الماظ
ريوان بضحك لا وكمان ..بي 7 مليون جنيه
رحمه وزهراء بصو لبعض ونمت بداخلهم ريا وسكينه
ريوان بابتسامه وتفهم .. لا بقولك ايه انتي وهي دي امانه وهنرجعها لصاحبها ..فا اتلمو
رحمه بضحك..هو احنا معلنا حاجه يا برو
زهراء بابتسامه.  ظالمه طول عمرك يا صاحبي
ريوان بضحك ..طيب يا ختي انتي وهي انا قلت اقولكم بس ….المهم   رعد ومروان دول فين
رحمه بتفكير … مروان نسيت ارن عليه اطمنه
زهراء بانتباه ..صح… استنى انا هرن
ريوان. في ايه
زهراء رنت على مروان وهي بتشاور لريوان أنها تصبر
زهراء بابتسامه كسوف ورحمه وريوان بصو لبعض بضحك عليها ..ألوو
مروان بتسرع. ….حبيبتي انتي كويسه قصدي يعني  انتم كويسين
زهراء. ايوه…. كله تمام… و عدت علي خير
مروان. طيب الحمد لله
رعد ضرب مروان علي قفاه وهمسله …  رحمه
مروان هو يبص لرعد برخامه. ورحمه كويسه
زهراء. ايوه كويسه…… هو رعد هيسافر امتاا
مروان بتفكير
.. . كمان ساعه كده
زهراء. طيب قبل مايطلع الطياره…… رحمه عايزه تكلمه
مروان. طيب ماشي….. لم نوصل للمطار هرن عليكي
زهراء. ماشي…… هستنا مكلمه منك
مروان. باي يا حبيبتي
زهراء. باي
مروان وهو يكلم رعد. رحمه كويسه……
رعد بارتياح .. طيب الحمد الله….. هطلع احضر شنطتي
مروان. ماشي
????????????????????????????????????
زهراء وهي تكلم رحمه
زهراء … رعد هيسافر كمان ساعه كده هيروح المطار
رحمه وهي تضربها . يا جزمه مخلتنيش اكلمه ليه قبل ميسافر
زهراء بالم . يا حيوانه مش سماعني بقله قبل مايطلع للطياره يرن عليكي
ريوان بضحك. ههههههههه انتو ايه اسكتوو
رحمه. نعم
ريوان. بقلكو عايزه اشوفهم
زهراء. خلاص لم رعد ينزل من السفر هوديكي تشفيه مروان هتشفيه بكره في المدرسه وانتي رايحه تشوفي ريتاج
رحمه. فكره حلو
دخلت عليهم الام. يلا العشا جاهز
رحمه. حاضر
الام خرجت
رحمه وزهراء وهم يكلموو ريوان. ماما متعرفش حاجه
ريوان. متخفوش….. بس انا حسه ان انتوو مخبين حاجه ليه
رحمه وزهراء بصوو لبعض
ريوان بشك ..قولوو في ايه
رحمه بتوتر .مفيش يا حبيبتي
ريوان رفعت حاجبها. ولله…. قولي في ايه
زهراء بزهق. مخلاص انتي كمان
ريوان بتحدي .. انا مش سيباكوو غير لم أعرف
رحمه بخوف من رد فعلها. انا ورعد….. متجوزين
ريوان بردح… نعععععم … يا عنيا
زهراء بتفهم … اهدي و هنحكولك
ريوان. اتفضلو
رحمه بلعت ريقها. انا لم كنت عند رعد وقلتله اني عايزه زهراء وجابها……. هو كان حبني وخاف اني اروح منه فقلي لو عايزه…….. تطلعي مع اختك….. امضي هنا
قلتله اني مش همضي…. قلي انه مش مستعد يخصرني
…. فمضيت معرفش ليه حسيت اني هندم لو كنت ممضتش…… قلي في عيد ميلادي ١٨ لو قلت لا هيقطعها ولو قلت ايوه بحبه هيتقدملي من اول وجديد وهكوون مراته قدام الناس
ريوان. وانتي حبتيه….. صح
رحمه بضحك. بتكسفوني …… انا حسه اني مش هقدر اعيش من غيره
ريوان بضحك.  طيب يلا علشان العشا وتنامو على طول
زهراء. اشطااا يلا
رحمه وزهراء وريوان خرجو وقعدو يكلوو
رحمه بأسف … ماما احنا بجد اسفين
زهراء بأسف هي الاخرا. ايوه يا ماما
الام. خلاص محصلش حاجه انا بس كنت قلقانه عليكو……….. انتو عرفين اني بخاف عليكو
رحمه وهى تبوسها. احلا سوسو يا ناس
زهراء وهي تبوسها من الخد التاني. بحبك يا سوسو
الام بابتسامه … اقعدو يلا كلوو
الام وهي تكلو ريوان. نزلتي ليه يا قلبي
ريوان. اخدت اجازه من الكليه والشغل…. ونزلت قلت سوسو وحشتني… مينفعش افضل سيباها كده…… فقلت لبابا عيزه انزل….. حجزلي طياره ونزلت… وقلتله ميقلكيش حاجه
الام باستغراب . انا كنت مكلماه قبل ماتيجي…. و ماقلش حاجه
ريوان. بابا ده.. حكايه
رحمه وزهراء. هههههههههههه
????????????????????????????
مروان وهو يدخل لرعد الاوضه. حبيبي…… حضر نفسك كلها ساعه ونمشي
رعد بصله. انا مش قلت بطل تقلي حبيبي
مروان نهو يدخل ويقفل الباب. ههههههههه يا عم انت تطول اصلا
رعد بجديه.. ليه بقااا يا روميو مطلش ليه
مروان بهزار. شوفت اديك نستنى الي كنت جي علشانه
هههههههههه
رعد. جي ليه
مروان بابتسامه. هتمشي وتسيب رحمه……. طيب لم تيجي هنا هتقعد مع مين….. وانت لم تروح هناك هتشفها فين
رعد وهو يوريله صوره كانت في ايده. هتقعد. مع دي..
مروان بصدمه .. جبتها منين دي….. دي صوره لرحمه
رعد بابتسامه . هههههههه ملكش فيه
مروان. ايوه يا عم .. مين قدك يعني ..اتجوزت حبيبتك أما أنا ربنا يلطف بيا
رعد بهزار…  والله طولة لسانك دي هي الي هتجيب أجلك
مروان. مقلتليش برضو…… لم تيجي هنا هتقعد مع مين
رعد بجديه. مهي مش هتيجي
مروان. ليه
رعد بتفكير وجديه.. انت هتقلهم انهم ميجوش هنا الاسبوع ده علشان امهم لو عندها شك…. يروح… وانت المدرسه بتعتك لم تعووز تشوف زهراء هترحلها .وان شاء الله اول ما ارجع هروح اتكلم مع مامتهم …
مروان بتفهم. صح….. علشان ميحصلش مشاكل
رعد بجديه وبرود ..يلا علشان متأخر على الطياره
مروان … يا عم…دي طياره خاصه ..
رعد. طيب يلا يا خويا
مروان. يلا
مروان ورعد ركبو العربيه واتجهو للمطار الخاص
????????????????????
رحمه وزهراء وريوان خلصو اكل ودخلو لينامو
ريوان. يلا ناموو
رحمه. انا مش نايمه غير لم اكلم رعد
زهراء. وانا اكلم مروان
ريوان. ماشي يا ختي انتي وهي ….. ..وهي تقعد على السرير… يلا احكولي عن رعد ومروان دول شويه بيشتغلو ايه
رحمه. تعرفي شركت الألفي للمعمار
ريوان ايوه.
رحمه بابتسامه. المدير بتعها اسمه ايه
ريوان باستغراب .. اسمه بشمهندس مروان عز الدين الألفي
زهراء بضحك . ههههههههههه هو ده بقاا مروان
ريوان. ايييه بتهزري
رحمه بابتسامه …لا
ريوان بصدمه . دي كبر شركه بعد شركت الجارحي للمعمار
رحمه بابتسامه. شركت الجارحي للمعمار اسم المدير اييه
ريوان. رعد جابر الجارحي… لا متقليش هو
رحمه بضحك .. ههههههههه ايوه هو
ريوان وهي تحضنهم. دوول اكبر رجال أعمال في مصر وبره مصر
بعدها التلفون زهراء رن وكان مروان
زهراء. استنوو مروان بيرن
رحمه. ردي
زهراء بابتسامه .. الووو
مروان. وحشتيني مووووت
زهراء وشها احمر. احم
مروان بتفهم ..في حد جنبك
زهراء بابتسامه. اختي ريوان رجعت من الصفر وهي الي انقظتنا من ماما
مروان باستغراب. ازاي
زهراء.بدات تحكي كل حاجه
في نفس الوقت رحمه وريوان بيتكلمو
ريوان بابتسامه . حبتيه ازاي بقاا
رحمه بابتسامه حب .. معرفش حسيت اني مش قادره على بعده ولم قلي انه هيسافر قلبي وجعني وكنت ماسكه فيه وكأني عيله صغيره ماسكه في ابوها… وخايفه يروح منها
ريوان. ههه ربنا يجمعكو يا قلبي
رحمه بابتسامه. يا رب
ريوان. بس مش كبير اوي عليكي دي عنده ٣٠ سنه
رحمه بتفهم .عادي انا حبيته كده وبعدين لو شفتيه هتديله ٢٠سنه
ريوان بابتسامه. مش مهم السن المهم تكونو بتحبو بعض
رحمه بابتسامه حب .. انا مش بحبه انا عشقته…. ومروان عنده ٣٠ سنه برضوو
ريوان. عارفه دانا بدرس عنهم في الكليه…..
رحمه. انتي دخلتي كليه هندسه
ريوان بضحك. يااااااااه من زمان  ههههههههه وبدرب  في شركه هناك في ألمانيا بتتعامل مع شركة الألفي
رحمه. بجد…..
ريوان. ايوه
زهراء وهي تكلم مروان. وكده انقظتنا من ماما
مروان. ههههههه اختك دي ايه
زهراء.. رعد فين علشان يكلم رحمه
مروان. اهوو هديله التلفوون
زهراء وهي تكلم رحمه. خدي كلمي… رعد
رحمه بابتسامه. هاتي… اخدع التلفون وقامت بعيد
ريوان وهي تحاول تمسكها … تعالي هنا
رحمهوعي تطلع لسانها.. لا
زهراء سبيها وتعالي قليلي على الشخص الي قبلتيه
ريوان لازم تفكريني
زهراء. ههههههههه حلو
ريوان. الواد مووز يا زهراء
رحمه. ألوو
رعد. انتي كويسه ياحبيبتي
رحمه. ايوه الحمد الله.. انت هتسافر دلوقتي
رعد ايوه… كنت عايزه اشوفك قبل ممشى
رحمه بحزن. وانا كمان
… انا ممكت اوديكي تشفيه
رحمه بصت وراها لقت ريوان واقفه مبتسمه
رحمه وهي تكلم رعد. ممكن تستنا على الخط شويا
رعد. ماشي مفيش مشكله
رحمه كلمت ريوان. ازاي
ريوان. عايزه تشفيه ولا لا
رحمه. نفسي والله
ريوان خلاص كلميه وانا هكلم سوسو واجي
رحمه بتسرع. ماشي روحي
زهراء هتقولي ايه
ريوان. استنوو بس… وسبتهم وخرجت
رحمه كلمت رعد. انا اسفه
رعد. لا ولا يهمك يا روحي
رحمه بابتسامه .. ريوان اختي ممكن تجبني اشوفك
رعد بفرح. بجد… يعني هشوفك
رحمه بابتسامه. إن شاء الله
رعد بابتسامه عاشق وعشق … بجد هتوحشيني…… بحبك يا اغلا الحاجه حصلتلي في حياتي  يا ري ري
رحمه وشها احمر ..رعد اتلم
رعد بابتسامه عاشق ..اكذب يعني يا روحي
رحمه بكسوف. رعد خلاص بقا … وبعدين لسه لسه بدري علي الكلام ده عيب
رعد ضحك .. بدري عليكي انتي .ياروح قلبي ….
رحمه بابتسامه ..رعد قليل الادب
رعد بضحك .. انتي لسه شوفتي قلت ادبي
رحمه بحزن .. رعد
رعد بابتسامه .عيونه
رحمه بحزن….متتاخرش …. هو اسبوع واحد
رعد بابتسامه …. انتي تامري
دخلت ريوان. يلا البسو بسرعه
رحمه بصدمه … بجد
ريوان. ايوه
رحمه وهي تكلم رعد. متمشي غير لم اجي انا في الطريق
رعد. مستنيكي يا روحي
رحمه. باي
رحمه فصلت مع رعد ولبست هي وزهراء وريوان وخرجو
رحمه. قلتي ايه لسوسو علشان ترضى تطلعنا في وقت زي ده
ريوان. مانا مش قلت
زهراء. عملتي ايه
ريوان بخبث. ادتها حبوب منوم لساعتين يكون رحنا ورجعنا لا من شاف ولا من درا.
رحمه. ايييه
????????????????????????????????????????????
في مكان تاني في القاهره
… البنت دي لازم تتربا ..ولازم اكسر قلب رعد عليها ….ازاي تتجرأ وتمد ايديها علي ابويا هي متعرفش هي بتتعامل مع مين ..ده انا علي المنياوي ابن رجل الأعمال حامد باشا المنياوي
حامد دخل. ايه الصوت ده …بتشخط زي الحمير ليه
علي بعصبية. انت ازاي تسكت للبت دي .
حامد بشر وابتسامه شريره ..مين قلك اني ساكت
علي . هتعمل ايه
حامد بشر..خلاص القطه هتقع..خلاص الي كان بيحميها سافر
علي بشر .رعد سافر
حامد ..اه ….. وهعرف اخد حقي من بنت ال …
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى