رواية أحببته بالخطأ الفصل الأول 1 بقلم إيمان محمد
رواية أحببته بالخطأ الجزء الأول
رواية أحببته بالخطأ البارت الأول
رواية أحببته بالخطأ الحلقة الأولى
في قصر كبير يقف رجل ذو هيبه معقد الحاجبين يسمى حمزه
(الطول ١٨٥ جسد رياضي ملامح حاده شعر اسود و لحيه خفيفه سودء و بشرته باللون الحنطي)
يرتدي بدله سوداء و يقول لاحد رجاله
حمزه : ازاي مقدرتوش تنفذو ازاي
الرجل : اسفين يا باشا
حمزه : مين اللي مقدرش ينفذ بالظبط
الرجل : احمد يا باشا
حمزه : اقتلوه فوراََ
_____________.
في مكان آخر في مطعم مشهور تعمل فتاع تبلغ من العمر ١٨ سنه تسمى حور ( ملامح رقيقه لون البشره ابيض و الشعر اسود و جسدها متناسق تتمنى اي فتاه ان تكون مثلها الطول ١٥٥)
حور : دقيقه يا فندم و التشيك يكون عندك
ذهبت حور وضعت التشيك و بعد قليل ذهبت لتأخذه وجدت بجانب الأموال كارت هذا الرجل كالعاده القته في القمامه و ذهبت لتهتم بعملها
__________________
انتهت حور من عملها و ذهبت لمنزلها حيث لا يوجد غيرها و اخ اكبر منها يبلغ من العمر ٢٥ سنه
اخذت هاتفها لترن عليه وجدته مغلق حاولت العديد من المرات وجدته مغلق ايضاََ
حور : هو علطول مغلق كده و يا ترى بايت مع مين انهارده تلاقيه مع واحده لازم اتحايل عليه كل يوم سيب الشغل ده هو حر بقى
بدلت حور ملابسها و ذهبت للنوم
~~~~~~~~~~~~~~
في صباح اليوم التالي استيقظت حور على رنه هاتفها
حور بنعاس : الو
الشخص : استاذه حور
حور : ايوه
الشخص : لقينا جثه اخوكي لو سمحتي محتاجنيك عشان الإجراءات
حور بصدمه : اخويا
الشخص : ايوه اخوكي احمد
انهارت حور و لم تستطع التماسك و ابلغها المتصل بالمكان و ذهبت بمفردها لان هي متعرفش حد
شافت حور جثه أخيها و انهارت أمامها
حور ببكاء : هو اخويا مات ازاي
الظابط : انضرب برصاصتين
حور :و مين عمل كده
الظابط : مفيش اي أثر او دليل و للأسف معرفناش القاتل
حور بانهيار : ازاي ازاي قاتل ميسبش دليل هو احنا في فيلم لازم يكون في دليل
الظابط : اهدي يا انسه هو خدي دي حجات اخوكي و ان شاء الله نلاقي القاتل
اخذت حور أغراض أخيها
و تم دفن الجثه و حور حالتها ساءت و تذهب لعملها كل يوم و تعود على أمل أن تجد أخيها بالمنزل و لاكن كل يوم تخذل لان الموت لاعوده فيه
_____________
كانت حور تتصفح الانتر نت ووجدت عمل براتب كويس في قصر
حور : الشغل ده حلو ايه رايك و اهو بما انك هتباتي هناك مش هتبقى لوحدك انا هقدم اتقبلت ماشي
دخلت حور غرفه أخيها و هي حزينه
و أمسكت صورته متقلقش يا احمد مش هسيب حقك ابدا و تذكرت أغراض أخيها الي كانت معاه
فتحت الكيس وجدت محفظه و بها مبلغ من المال و بطاقته و بطاقه عمله الي فيها اسمه و المكان
و وجدت اسوار مميزه يرتديه كل من يعمل عند حمزه
حور : لاحظه هو اسمه ايه حمزه! مش الي عايزين شغل
و بعدين مش ده بتاع المافيا الي اخويا شغال عنده لا ثانيه مهي الاسوره دي دليل
يعني هو اللي قتل اخويا و انهارت في البكاء و قالت لنفسها
حور انتي قويه و هتخدي حق اخوكي و هتروحي تشتغلي هناك و هتلاقي دليل و تقديميه للحكومه و كده اخوكي هيرتاح
و اخذت حوز ملابس أخيها فحضنها و نامت
__________.
في صباح اليوم التالي استيقظت حور و هي تتمنى انها تكون اتقبلت في الشغل و بالطبع اتبلت لان الشغل هناك بيعتمد على المظهر و الجسد و هكذا
اخذت معاد و ذهبت حور
كانت ترتدي بنطال بوي فريند اسود و تيشرت اسود و فرده شعرها و معها حقيبتها و ترتدي سلسلة اخوها المميزه لان والدتها اهدتها لاخيها قبل وفاتها
__________
في القصر
استيقظ ذالك ال حمزه و كان مرتدي بنطال فقد ذهب ليأخذ حمامه و خرج كان مرتدي بطال فقط أيضا باللون الأسود
نزل للأسفل
العامله : الفطار جاهز يا بيه
حمزه : تمام و البنات اللي هتشتغل
العامله : على وصول يا بيه
ذهب حمزه ليأكل فطوره
ووصلت البنات
______________
وصلت كاد تدخل شافها بودي جارد
البودي جارد : على فين يا قمر
حور بإمتعاض : انا اللي هشتغل هنا
البودي : ماشي تعالي ورايا
دخلت حور و كانت الحديقه واسعه و منظرها رائع
حور لنفسها : الله ده قصر تحفه احلى من الصور كانت تتأمل كل مكان في القصر
_____________.
خرج حمزه ليري البنات و لم تعجبه ولاوحده لانهم ينظرون لجمال حمزه و يتغذلون فيه فلم يعجبه الامر
حمزه : و لا واحده من دول خلي السواق يروحهم
بنت : ليه يابيه هو انا وحشه
حمزه بصوت جحيمي :بره
أسرعت الفتيات الي الخرج و عندما سمعت حور الصوت فزعت و ترددت في الدخول و لاكن دخلت كانت تقف خلف البودي جارد و بما انه انه ضخم في لاتظهر خلفه
حمزه :في ايه
البودي :بنت الي هنشتغل
حمزه : هي فين
افسح البودي لها حتى ظهرت و حتى رأها و تحولت ملامحه من الغضب للسعاده و كأنه حبها من اول نظره
و هي عندما رأته زهلت من جماله و اخفضت رأسها لانه عاري الصدر
حمزه :اسمك ايه
حور : حور
حمزه : كام سنه
حور :١٨ سنه و هي لاتنظر له
حمزه : اخرج يا عمر
عمر البودي جارد : تحت امرك يا فندم
قرب حمزه من حور و قال مش لسه صغيره عشان تيجي هنا
حور : انا شغاله بقالي سنتين
حمزه : عندك اب او ام او اخ
حور بحزن : للأسف ماتو
حمزه و قد احس بشعور غريب : اشتغلتي خدامه قبل كده
حور : لا اول مره
حمزه : تمام تعالي ورايا
عرفها حمزه هي مسؤله من ايه و بالأخص غرفته و ان هي لازم تخبط قبل ما تدخل و عرفها كل حاجه
حور : تمام هو هبدأ امتى
حمز: من انهارده
حور : انا مجبتش لبسي و حاجتي
حمزه : بليل عمر هيودكي تجبيهم إنما دلوقتى هديكي لبس من عندي
حور : ازاي يعني و بعدين لبسك اكبر مني
حمزه : الكلمه مره وحده
اخرج حمزه من خزانه موجوده بالقصر مني دريس باللون اللافندر ا
حمزه :اللبسي ده
حور : بس انا مش بحب الألوان الفاتحه
حمزه : مش هاعيد كلاني
بدلت حور ملابسها كان المني دريس يبين تفاصيل جسدها كان الديرس لحد الركبه بحملات و لازق على الجس*م
خرجت حور و عندما رأها أعجب بيها و هي كانت لا تظهر له اهتمام فهي هدفها الانتقام
و قالت لنفسها يلا يا حور بدأنا يا ترى هتبقى اد المهمه دي يا ترى هتجيبي حق اخوكي
ياترى هتجيب حق اخوها؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته بالخطأ)