روايات

رواية طفلة التميم الفصل العشرون 20 بقلم مارينا عبود

رواية طفلة التميم الفصل العشرون 20 بقلم مارينا عبود

رواية طفلة التميم الجزء العشرون

رواية طفلة التميم البارت العشرون

رواية طفلة التميم
رواية طفلة التميم

رواية طفلة التميم الحلقة العشرون

تميم قام مفزوع على صوت صراخ فرح قام لقاها واقفه على السرير وبتبصله بغضب

 بصلها بصدمة” فى اييييه؟

فرح بغضب” انا ايييه جابنى هنااا؟

تميم بعدم فهم” هنااا فين بالظبط أنتِ اتهبلتى يابت.

فرح بغيظ” انا ايه جابنى لحضنك انا مش كُنت نايمة على الاريكه.

تميم مسح على وشه بغضب” فرح ايه شغل الاطفال ده، الناس بتصحى على صباح الخير وأنتِ صاحى تصرخى زى الاطفال.

 يعنى اكيد انا اللى جِبتكِ هنااا.

فرح بعناد” وأنتَ تنومنى فى حُضنك لييييه اخدت اذن منى.

تميم بسخرية” وكمان محتاج اذنك لا أنتِ شكلك شاربه حاجه على الصبح.

فرح بغيظ” تميم متعصبنيش.

تميم باستفزاز” فرح بلاش شغل الاطفال ده وانزلى من على السرير يلاه.

فرح ” قولتلك متقوليش يا طفلة أنتَ..

تميم بمقاطعه” طفله، طفله، طفلة، أنتِ هتفضلى فى نظرى طفلة واتهدى بقااا علشان متعصبنيش عليكِ

فرح لسه هتتكلم تميم قاطعها ومسك ايدها وشدها وقعت تحتيه وهو اعتلاها وعنيه مركزه على عنيها

فرح بخوف من نظراته ” ت تميم ممكن تبعد

 

 

تميم مكانشِ مركز معاها وعنيه بس مركزه على عنيها ذات اللون البنى الساحر

تميم قرب وقبلها بحب وهى اتصدمت

بعد عنها لما حس باحتياجها للهواء

تميم غمض عنيه بغيظ” فرح ثانيه بالظبط ومش عاوز اشوفكِ قدامى والا هعمل حاجه…

قرب وهمس فى اذنها وتابع ” بصراحه همو*ت واعملها

فرح بصتله بصدمة ووشها اتحول للون الاحمر وزقته وجريت اخدِت هدوم ودخلِت الحمام

تميم قعد على السرير وهو بيبص لطيفها “طيب دى هتعامل معاها ازاى دى؟!

 تابع بضحك وهو بيكلم نفسه” بس هى مش طفلة زى ما أنتَ مسميها يا تميم دى قمرر وكمان كام سنه هتجننك بحلاوتها

فرح فى الوقت ده طلعت وهى بتبصله بغباء” ينهاررر اسود أنتَ كمان بتكلم نفسك

تميم فاق من شروده وبصلها ورجع بص لفوق ورفع ايديه الاتنين وهو بيضحك” يارب ارحمنى من غبائها معرفش عاوزه تبقى دكتوره ازاى ديه

فرح بخبث” متقلقش اول حد هجرب فيه هتكون أنتَ

تميم بخبث واستفزاز” اهون عليكِ يا طفلتى عاوزه تمو*تينى فى عز شبابى

فرح بضحك” عز شبابك اييه يابنى أنتَ قربت تعجز

تميم بغرور” لا يا حِلوه انا لسه شباب وكمان لسه بدرس تخيلى

فرح بتساءل” ليه أنتَ عندك كام سنه؟

تميم بغرور ” 23 سنه يعنى اكبر منك ب 6 سنين، وغمزلها ” هو بابة مقلكيش ولا ايه

فرح بصدمه ” نعمممممم يا كذاب أنتَ اكبر من كده

 

 

تميم قام وهو بيضحك وقرب وقف قدامها ” لو مش مصدقانى بابا تحت تقدرى تسأليه وهو هيقولك الحقيقه

فرح فتحت بوقها وبصتله بصدمة

تميم فضل يضحك عليها وسابها ووقف قدام الدولاب وطلع هدوم ورجع لقاها على نفس الحاله

تميم بضحك” بت اقفلى بوقكِ الحشرات هتدخل كده

فرح بصتله بغيظ” يعععععع ايه القرف ده

تميم ضحك وسابها ودخل الحمام

فرح بشك” اكيد بيكدب مش ممكن يكون ده 23 سنه

فرح نزلت تحت وفضلت تدور على عاصم

______________________

مالك نزل وباس ايد والدته ” صباح الفل يا ست الكُل

سوزان بحب ” صباح الورد يا حبيبى طمنى عليكَ

مالك بابتسامة” انا بخير يا حبيبتى وبص حوليه ورجع بصلها ” هى المجنونه مصحيتش لحد دلوقتى

سوزان بضحك” لا شوفتها قبل ما انزل وكانِت غرقانه فى النوم فأ محبتش اضايقها

مالك قعد على السفره وسوزان بصتله بخبث” مالك أنتَ بتحبنى مش كده

مالك بضحك” ده ايه السؤال ده اكيد طبعنا انا ليا غيرك يا ست الكُل

سوزان ” يبقه توعدنى انك توافق على طلبى

مالك بصلها بأهتمام ” وايه بقاا طلبكِ

سوزان بتنهيده” تتجوز تولين

مالك كان بيشرب شرق وفضل يكح وبص لولدته بصدمه” أنتِ بتقولى ايه يا ماما

سوزان بحزن ” يا بنى انا معنديش غيرك علشان خاطرى وافق وانا مش هلاقى احسن من تولين ليك

_ وانا مستحيييل اوافق يا ماما

 

 

الكل التفت لقه تولين واقفه على السلم

تولين قربت وبأست ايد سوزان وقعدت قدامها بأحترام” أنتِ عارفه انا بحبك قد ايه بس اللى حضرتكِ بتطلبيه ده صعب

سوزان بهدوء” بس انا أخدت قرار وكمان كلمت جلال وهو كمان يومين وهينزل من السفر

مالك وقف بغضب” هو انا لعبه أنتِ ازاى يا ماما تعملي كده انا مستحيل اوافق على الجوزاه ديه

سوزان وقفت وبصتله بتعب ” يابنى اسمعنى انا معنديش ولاد غيرك ونفسى افرح بيك واشوف ولادك بيلعبوا قدامى فى البيت أنتَ بقالك اربع سنين رافض الفكرة ديه بس انا تعبت علشان خاطرى يابنى وافق

مالك بغضب وصوت عالى” لا يا ماما انا اسف بس مستحيل اوافق على طلبك ده

سوزن كانِت هتتكلم بس فجاة حست بدوخه ووقعت فى الارض.

مالك بصدمة” مااااااما

مالك وتولين جريوة عليها بخوف

مالك بصراخ” كاااااااظم

كاظم دخل بخوف” اوامرك يا مالك باشا

مالك بغضب” هات دكتور بسرررعه يلاه

كاظم هز راسه وطلع بسرعه

 

 

تولين بدموع ” مالك يلاه ناخدها فوق لحد ما الدكتور ييجى

مالك شال سوزان وطلع اوضتها حطها على السرير وقعد جنبها ومسك ايدها بخوف وعيون مدمعه ” ماما فتحى عيونك علشان خاطرى وانا ولله هعملكِ اللى انتِ عاوزه بس فوقى

كاظم باحترام” مالك باشا الدكتوره وصلت

تولين بلهفه” دخلها بسرعه

الدكتوره دخلت ومالك وتولين طلعوا بره

ودقايق والدكنوره خرجت

مالك بخوف ” دكتوره طمنينى عليها

الدكتوره بهدوء” هى حصلها هبوط وده لانه ضغطها نزل فأ ياريت متضغطوش عليها او تخلوها تتعرض لأى زعل او ضغط نفسى انا كتبتلها على شوية ادويه خلوها تاخدهم فى معادهم وهى هتفوق كمان شويه بعد اذنكم

مالك بتفهم” تمام يا دكتوره اتفضلى

مالك دخل وبأس رأس سوزان وطلع مسك تولين من ايدها واخدها ونزل تحت علشان يفكرو فى حل

تولين كانت رايحه جايه ومالك قاعد قدامها على الكرسى وبيبصلها بغيظ” ممكن تتهدى وتقعدى شويه علشان نعرف نلاقى حل

تولين بغيظ” منا اهوو بفكر

مالك بتنهيده “انتِ كده مش بتفكرى انتِ خيلتينى وتابع بزعيق” اقعدى بقااا

تولين اتخضت وقعدت قدامه

مالك بجمود” مفيش غير حل واحد

تولين بسخرية” وايه هو يا ذكى ابهرنى

مالك باستفزاز” ادبس واتجوزكِ

تولين وقفت وبصتله بغضب “نعمممممممم ياخويا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة التميم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى