روايات

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل الرابع 4 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الجزء الرابع

رواية أحببتك رغم اختلافك البارت الرابع

رواية أحببتك رغم اختلافك
رواية أحببتك رغم اختلافك

رواية أحببتك رغم اختلافك الحلقة الرابعة

كريم كان قاعد مراقبها قام جري وراها

رنين وقفت تاكسي وركبت بسرعه

كريم كان ركب العربيه وفضل ماشي وراها

رنين وقفت عند بيت ونزلت تجري وكانت منهاره

كريم طلع وراها

رنين دخلت لاقيت احمد حاطط رجل علي رجل وباصصلها بانتصار

قام وقف وكلمها باستهزاء: كنت عارف انك هاتيجي

رنين بانهيار : انت عايز مني ايه فهمني ابعد عني بقا انا مش عايزاك

احمد حط ايده في جيبه وبصلها بشماته : بس انتي اللى عايزاني دلوقتي والا مش بتحبي امك في الوقت دا الباب خبط

احمد راح فتح الباب لقي كريم واقف ادامه

كريم اتصدم : انت مين

احمد بحده: المفروض انا اللي اسالك انت مين

رنين سمعت صوت كريم جات من ورا ضهر احمد

رنين بصدمه: كريم

كريم بعصبيه: مين دا

احمد ببرود: جوزها انت اللي مين

كريم بصلها بتساؤل: انتي متجوزه

احمد بصلها بحده

رنين بتوتر ودموع: اي ايوا

كريم حس بكسره ونزل من غير مايرد

احمد باستهزاء: هو دا حبيبك بقا

رنين مسحت دموعها وكلمته بعصبيه: مالكشي تدخل في حياتي

احمد ببرود: يبقا تقولى علي امك يارحمن يارحيم

رنين بعياط وانهيار : ارجوك لا امي لا هاعمل اللي انت عايزه بس امي لا

احمد بيمثل الزعل : معلشي بقا انتي اللي اضطرتيني اعمل كدا

صحيح فرحنا الخميس الجاي باي باي ياقطه ورزع الباب وراه

امها كانت قاعده بتعيط علي حال بنتها ومش عارفه تعملها حاجه وماكنتشي قادره تتكلم ولا قادره تتحرك

رنين قعدت في الارض تعيط ومسكت قلبها جامد وبعدين لاقيت امها في حاله مزريه جريت عليها حضنتها : ماتقلقيش عليا ياحبيبتي ربنا هايقف معانا وجريت تديها العلاج

……………..

هدوء بصتله بدموع وصدمه : انت انت بتضربني

مروان بغضب: واكسر دماغك كمان انتي فاهمه اياكي المحك برة الاوضه انتي فاهمه من هنا لحد ما الشهرين يخلصوا زيك زي الكلبه مش عايز اشوف خلقتك

هدوء بعياط: انا عايزه اروح لماما علشان وحشتني

مروان : مافيش مرواح وزيك زي الكنبه دي فاهمه

فاجاه سمعت صوت امها

هدوء اتفاجات ونزلت تجري لأمها

هدوء حضنت امها جامد

وبعدين كلمتها بعياط ولوم: كدا ماتساليش عليا

هند بحنان: مين قالك كدا انا كنت كل يوم برن علي مروان اطمن عليكي انتي اللي مش بتسالي علية الجواز خدك مني

هدوء مسحت دموعها : لا طبعا انا لسه كنت بقول لمروان اجيلك

هند بابتسامه: واديني انا اللي جتلك ياستي

وقعدوا يتكلموا

وهدوء كانت بتحاول تبين انها كويسه

مروان نزل وسلم عليها وقعد جنب هدوء

هند: اوعي تكون بتزعل بنتي ها

مروان بيحاول يبين ان الامور مستقره بينهم: دا في عيني

هدوء بصتله بتهكم وسكتت

بعد مرور الوقت

هند: طاب استأذن انا بقا

هدوء مسكت في ايدها بقوه : خليكي شويه

هند : لا ياحبيبتي انتو لسه عرسان جداد

وبعدين بصيت لمروان : خلى بالك منها ومشيت

هدوء بصتله بدموع وطلعت الاوضه فضلت تعيط لحد.مانامت مكانها

مروان فضل رايح جاي في الاوضه وكان مخنوق

مروان لنفسه : اوووووف بقة

راح اوضه هدوء

لقاها قاعده في الارض ونايمه زي وضع الجنين وضامه رجليها ونايمه واثار الدموع علي وشها

مروان قلبه وجعه وشالها ونيمها في السرير وحضنها ونام

تاني يوم

رنين راحت الشركه وفضلت تتلهي في الشغل علشان تتوقف عن التفكير في مستقبلها

كريم دخل ماكلمهاش وقرر ينتقم منها

كريم : عايز انهارده تخلصيلي ورق الصفقات وتراجعي كل الملفات اللي متبقيه وتشوفيلي الحسابات فاهمه

لو في اي غلطه هاتترفدي

رنين وقفت بدموع: بس بس دا كتير مش الحق اخلص

كريم ببرود وحده : عادي افضلي هنا لحد ماتخلصي حتي لو ماروحتيش انهارده دا لو محتاجه الشغل فعلا احنا مش جايين نلعب هنا

رنين مسحت دموعها: حاضر وقعدت تشتغل بسرعه وفضلت تعيط

خبطة علي الباب وكريم سمح بالدخول

رنين بخوف : انا خلصت الصفقات تقدر تراجع عليهم

كريم فضل يراجعهم لحد مالقي غلطه

كريم بعصبيه : انتي غبيه ازاى تغلطي غلطه زي دي افرضي مراجعتيش وراكي انتي كدا مش اد الشغل ولا الثقه

رنين كانت واقفه تضغط علي ايدها ودموعها نازله

كريم بصلها لقي حالتها مش كويسه وباين عليها الإرهاق

رنين خدت الورق : انا انا اسفه هاصلح الغلطه واجي انا اسفه مش هاتتكرر ولسه هاتكمل كلامها حسيت ان هايغمي عليها وحسيت بنغزه جامده

كريم ماهتميش وكلمها باستهزاء : بطلى تمثيل بقا ادامك عشر دقايق الاقي الغلطه متصلحه فاهمه

رنين خدت الورق وطلعت تجري بس حسيت بالوجع بيزيد فضلت تدور علي العلاج مش لقياه

رنين بخوف ووجع: انا نسيته معقول اكيد لا وفضلت تدور

دخلت علي كريم من غير استائذان

رنين بتوتر والتعب ظاهر علي وشها : حضرتك ماشوفتيش شريط حبوب هنا

كريم باستهزاء : اه ابتدينا بقا حبوب وعلاج صح علشان الورق مايخلصشي بطلى تمثيل وخداع بقا اخفي برا الورق دا يخلص حالا

رنين طلعت بدموع وفضلت تعيط وهي بتقرا الورق وبالفعل صلحت الغلطه ودخلت لكريم وهي دايخه

وفاجاه الورق وقع منها

كريم جري عليها وقعت بين ايديه وبصتله بعياط ومسكت فيه بقوه وبعدين اغمي عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتك رغم اختلافك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى