روايات

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية أحببتك رغم اختلافك الجزء الثاني

رواية أحببتك رغم اختلافك البارت الثاني

رواية أحببتك رغم اختلافك
رواية أحببتك رغم اختلافك

رواية أحببتك رغم اختلافك الحلقة الثانية

هدوء بصتله واتكلمت بعياط: انا اسفه اني ضايقتك عن اذنك وسابته ودخلت الاوضه تعيط

وبعدين قامت اتوضت واول ما سجدت فضلت تعيط

أنهيت صلاتها و حسيت براحه وبعدين نامت مكانها

بليل

مروان كان قاعد يكمل شغله وبعدين لاحظ انه ماشفهاش من ساعه مازعقلها

مروان لنفسه : يووووه بقا انت مالك بيها احسن اني ماشوفتهاش وفضل يكمل شغله

هدوء صحيت لاقيت نفسها نايمه في الارض قامت خدت شاور يمكن ينسيها وجعها شويه ولبست بجامه مريحه عليها ميكي ماوس ورفعت شعرها علي هيئه كحكه وكان شكلها طفله اوي

هدوء لنفسها : انا جعانه اوي اما انزل اشوف حاجه أكلها اكيد هو نام

نزلت بهدوء بدأت تدور علي حاجه تأكلها في المطبخ ولسه بتلف اصطدمت بمروان

مروان بصلها وهي جسمها اترعش جامد

مروان بحده : بتعملى ايه

هدوء بدأت تفرك في ايدها : اصل اصل كنت عطشانه اوي فنزلت اشرب

مروان حط ايده في جيبه: ماعنتيش تنزلى تحت قلت كدا مليون مره وبعدين لابسه برضو بنص كم لييييه انتي مش بتفهمي الخدم صحيوا علي صوته

هدوء عيطت : انا انا كنت وماقدرتشي تكمل كلامها

مروان مسكها من ايدها مكان الحرق وهي اتالمت : هو ايه اللي كنت ها انا مش قلت تلبسي بكم من هنا ورايح والا كلامي مش بيتسمع

وبعدين بص لام احمد

مروان : داده لو سمحت دي تنضف معاكم من بكرا ولو عرفت ان كلامي حد كسره هارفضكم كلكم وكمان قبل ميعاد شغلي تكوني في اوضتك انتي فاهمه وانتي يا داده ماتخليهاش تطبخلى اصلي بتقرف منها وطلع وسابهم

هدوء حسيت انها هايغمي عليها من كم الصدمات وكلامه اللي كسر قلبها مليون حته طلعت بهدوء الاوضه بتاعتها

وضمت نفسها وفضلت تعيط لحد مانامت

تاني يوم

مروان قام جهز ولبس بدله كلاسيكي وصفق شعره ونزل يفطر فضل يدور عليها بعينه مالاقهاش

خلص فطار ومشي وعقله مشغول بيها

وصل الشركه كان غضبان جدا

كريم شايف ان طريقه صاحبه اتغيرت

كريم دخل وراه المكتب

مروان : مش في باب تخبط عليه

كريم بهدوء : شايفك مش علي بعضك اليومين دول

مروان : مافيش حاجه وحاول يغير مجري الكلام

الا قولى عملت ايه في صفقه مرتضي عبدالحميد

كريم بعمليه : المفروض نمضي العقد النهارده ان شاء الله

مروان براحه : الحمدلله

كريم : وفي حفله النهارده بالمناسبه دي

اكيد هاتجيب المدام

مروان اول ماسمع سيرتها اتقلب وشه

مروان : مش بجيب حد وياريت ماتجبشي سيرتها تاني

كريم عرف ان في حاجه بينهم ماحبيش يدخل بينهم وفضلوا يتكلموا علي الشغل

هدوء صحيت اتوضيت وصليت وبعدين نزلت تعمل اللي مروان امر بيه

اتنين كانوا واقفين من الخدم بيبصلولها باستهزاء

وبعدين واحده قربت منها : ايه القرف دا مش مروان بيه قالك تغطي ايدك

هدوء وحسيت باهانه وبعدين اتكلمت بشجاعه: والله اللي فيا دا مش قرف دا اولا وثانيا بقا انا نازله اخلص اللي ورايا واطلع وثالثا الجمال مش بالشكل بالجوهر

وسابتها ومشيت

هدوء فضلت تروق الفيلا كامله

ام احمد بحزن عليها: كفايه عليكي يابنتي كدا انتي تعبتي

هدوء بابتسامه: لا ماتعبتيش ماتقلقيش وكملت

مروان حس بملل جامد انا عمال افكر فيها ليه وقام نازل راكب عربيته ومتجه للفيلا

هدوء حسيت بتعب جامد وهي اصلا ما كلتشي بقالها تلت ايام

خلصت ترويق ولسه جايه تطلع لاقيت مروان في وشها

هدوء بصدمه ورعب

مروان حط ايده في جيبه : اممممم تاني انتي مش بتسمعي الكلام

هدوء برعشه: و والله بص اصل

مروان مقاطعا كلامها بحده : انتي تخرصي خالص تمام اتفضلي علي اوضتك

هدوء طلعت اوضتها دخلت خدت شاور

ولفيت نفسها بفوطه وطلعت في الوقت دا مروان دخل الاوضه

هدوء مسكت الفوطه جامد

مروان حس انه اتخدر مكانه وفضل يقربلها وهي تبعد لحد ماخبطت في الحيطه

مروان شال شعرها ورا ودنها وسرح في عينها

هدوء دموعها نزلت ومروان فاق

مروان لعن نفسه وكلمها باستهزاء : اللي يشوف جمال وشك مايشوفشي تشوهك

هدوء غمضت عينها بقوه : والله ربنا ابتلاني وكاتبلى كدا مش بمزاجي احرق نفسي وكدا كدا كلها شهرين زي ماحضرتك قلت فا ياريت ما تقليش مني تاني

مروان سقفلها: القطه طلعلها لسان اهو طاب يالا ياختي اجهزي علشان عندي حفله ولازم للاسف اخدك

هدوء بحده: مابجيش

مروان شدها من شعرها: اللي اقوله يتنفذ من غير كلام كتير وزقها ومشي

هدوء فضلت تعيط: طاب انا ذنبي ايه

ولبست دريس منفوش من الوسط لونه كشمير وعليه خمار اوف وايت ولبست شوز لونه اوف وايت

وماحطتشي اي مساحيق

ونزلت

مروان لبس بدله لونها اسود أبرز معالم جسمه الرياضي

ونزل وقف مستني هدوء

فاجاه سمع صوت مشيتها بص عليها اتسحر من جمالها

مروان فاق اول ماهي وقفت ادامه

مروان بحده: انتي لابسه خمار وبقولك حفله

هدوء : والله انا مش بمشي استعرض جسمي وانت متجوزني وانا لبسي كدا شايفني هاقلل منك اطلع اوضتي غير كدا انا مش قالعه الخمار وبعدين عيب تتريق علي الخمار المفروض اني مراتك تخبيني من عيون الناس مش تخليني فرجه لكله

مروان حس بغضب من نفسه : اتفضلي انتي لسه هاتسمعيني محاضرتك

هدوء مشيت معاه وركبوا العربيه والصمت ساد بينهم

وصلوا للحفله

ودخلوا وكل الانظار كانت عليهم وكله بص علي هدوء وعلي جمالها واحترامها

مروان كان مضايق جدا

فاجاه شخص وقف ادامهم

مروان عروقه بانت من الغضب

محمود: ازيك يامروان بيه فرصه سعيده

وسلم عليه

مروان بصله بقرف

محمود بص علي هدوء باعجاب شديد ومد ايده يسلم عليها

هدوء وهي باصه في الارض : اسفه مش بسلم

مروان كان فرحان جدا

وبعدين دخلوا الحفله

مروان بصلها واتكلم بحده : زيك زي الكرسي دة تقعدي ماتتحركيش فاهمه

هدوء بتعب واضح : حاضر

مروان حس انها مش كويسه وبعدين طنش

روبي : اوووووه مروان بيه وحضنته

هدوء بصيت بصدمه

مروان: اهلا روبي مش قلتلك مش بحب الحركات دي (قالها بصوت منخفض )

روبي حاولت تغير الكلام : مش تعرفنا

هدوء اتكلمت بغيره واضحه : انا مراته ياختي

روبي بصدمه : انت اتجوزت

مروان لسه هايتكلم

هدوء: شوفتي بقة ياريت تهوينا علشان عايزه اقعد مع حبيبي

مروان فرح لما سمع انها بتقول عليه حبيبي

روبي مشيت بغيظ : نتقابل في الشركه بقة ومشيت

مروان بغضب عكس اللي جواه: ايه اللي هببتيه دا

هدوء: اتفضل امشي مش كفايه عمال تحضن ادامي طاب خاف من ربنا

مروان : مش هاعكر مزاجي معاكي وسابها وراح وقف مع مديري الشركات وفضلوا يتكلموا علي الشغل

هدوء حسيت بالتعب عمال يزيد عليها والصوره بدأت مش تتلاشى من ادامها قامت بسرعه ناحيه مروان بس كان مشيتها مهزوزه

وصلت لمروان ومسكت في ايده جامد

مروان بص ليها بحده

وبعد عن التجمع

مروان : انتي هبله ايه الي عملتيه دا انتي عايزه الرجاله تشوفك يعني

هدوء بتعب : انا انا تعبانه ار ارجوك روحني

مروان لسه هايتكلم وقعت في حضنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتك رغم اختلافك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى