روايات

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم باسنت أشرف

في عربية نيار
بيسوق و رجاء قاعده جمبة متوترة جاامد و خايفة
نيار:  ماشي ي طنط امشي ازااي بقى
وفضلت رجاء توصفلة الطريق لغاية ما وصل بيت ريم
*******************
ريم كانت قاعدة هي و اسر ع السرير في حضن  و بيتكلموا مع بعض و سمعوا رن الجرس
ريم:  اي ده مين اللي جاي في الليل كده
اسر باستغراب:  معرفش خليكي انت هناا و اناا هشوف مين
اومأت له ريم براسهاا وسكتت
وهو راح فتح الباب ولقى خالتة ومعاهاا شاب هو ميعرفوش
اسر:  اتفضلوا
ودخلوا وقعدوا
اسر:  في حاجة ي خالتي و مين ده
رجاء:  متخافش ي ابني مفيش حاحة احنا عايزين نشوف ريم ضروري و ده يبقى اخو ريم
اسر:  دقيقة هناديهااا
ودخل اسر ل ريم
ريم:  مين ي اسر
اسر:  دي خالتي رجاء و  واخوكي
ريم:  وده عاايز اي هو كماان
اسر:  معرفش المهم قوومي البسي حااجة و حطي طرحتك مفهووم
ريم:  مااشي
راحت ريم لبست اسدال و خرجت مع اسر
ريم:  ازيك ي ماما عاملة اي
رجاء:  كويسة ي ريم
ريم:  خير في حاجة والاستاذ دة جاي معاكي لي
نيار:  اناا مش استااذ ي ريم اناا اخوكي
ريم:  لاا انت مش اخويا اناا معنديش اخواات الا رناا و بس
نياار:  حتى لو متقبلتيش هيفضل دع الواقع ان اناا * نيار نصار عمار شافع * وانت * ريم نصار عمار شافع * هي دي الحقيقة مش هنقدر ننكرهاا
ريم:  واناا اعملك اي بقى اي اللي جاايبك هناا
نيار:  بابا ي ريم عمل حادثة و حالتة صعبة جدا
ريم زعلت جداا لماا عرفت بس عملت نفسهاا مش مهتمة
ريم:  واناا اعملوا اي يعني
نيار:  عاايز يشووفكم ي ريم
ريم:  واناا مش عاايزة اشووف حد.
نيار:  ارجوكي ي ريم مترفضيش حالتة صعبة جداا
ريم:  اناا مليش دعووة
نيار:  اعتبرية عمل انسااني كانك رايحة لحد تااني ارجووكي وافقي
ريم بصت ل رجاء
رجاء:  تعاالي معانا ي ريم ده ابوكي
ريم:  وهو معتبرنيش بنتة لية
اسر:  قومي البسي ي ريم مفيش دااعي للكلاام ده
جريم بثلتة وهو طمنهاا بعنية و بعدين دخلت عشاان تلبس و هو دخل وراهاا عشاان يلبس هو كماان
دخل لقي ريم بتعيط راح قرب منهاا وضمهاا لحضنة جاامد وهي ضمتة اوووي
كاانت بتعيط وهو بيهديهاا لغااية ما هديت خاالص
اسر:  بقيتي احسن كده
ريم:  ايوة و دخلت لبست دريس و خرجت كان اسر لبس هو كماان ولسة هيخرجوا من باب الشقه راحت جات لين من اوضتهاا وهي بتعيط
لين: هتمثوا و تثببوني لوحدي.
ريم: لاا ي قلبي منقدرش نسيبك ابداا تعاالي معانا
اسر: تعالي ي ليولة اشيلك اوبح
ريم: اسر الجو برد برة عليهاا استنى لماا اجبلهاا الجاكت بتااعهاا
اسر: مااشي
وجابت ريم الجاكت و لبستوا ل لين و بعدين نزلوا و مشيوا عشاان يروحوا ل رناا
*******************
ياامن كان نايم و رنا في حضنة
رنا:  ياامن يااترى اي اللي هيحصل اكيد ماما زعلاانة و نفسيتهاا تعباانة بعد ما رجعت شافتة
يامن: ان شاء الله كل حااجة هتبقى زي الفل بس انت اطمني و عاايزك تبقى ريلكس علطوول
رنا: طالما انت موجود معاايا هبقى مطمنة و ريلكس علطوول
ياامن بهمس: احلويتي اوووي انت يعني
رنا: لية هو اناا كنت وحشة
يامن قرب منهاا وباسهاا: لا لسمح الله انت طول عمررك قمر
و هيقرب منهاا راح جرس الباب ضرب
ياامن: هووف مين الفصيل اللي جة دلوقت ده
رناا: مش عاارفة رووح افتح
ياامن قاام و لبس هدومة و راح يفتح الباب
يامن: اي ده يجمااعة في حااجة ولاا اي جااين لية متأخر كده
اسر: دخلناا الااول ي عم و بعدين اتكلم.
يامن: اتفصلوا
ريم: روح ناديلناا رناا ي ياامن يلاا
يامن: ناويين تطلقوناا ولاا اي ع الليل
نيار: اخلص ي عم
يامن: ولاا انت هتزعقلي ولاا اي
رجاء: خلص ي يامن و نادي رنا.
يامن: مااشي ي حمااتي
بعد شووية خرجت رناا و سلمت عليهم
رنا: ده اي اللي جابوا بيتي.
رجاء: ده اخوكي ي رناا
رنا: لاا اناا معرفهووش و معنديش اخووات الا ريم هو غصب
نيار: سيبك من الحوار ده دلوقت هي مش نااقصة مش هقعد اقنع فيكم عافية ان انتوا اخوااتي لان دي الحقيقة
يامن: انت بتزعق لمرااتي لية يااض
اسر: خلااص ي ياامن هما اخواات حرين مع بعض
نيار: من الاخر ابوكي عمل حادثة و عايز يشوفكم
رنا: بس اناا معنديش ابهاات اناا ابويا ماات من قبل ماا اتولد
نيار: بطلي الكلاام اللي ملهووش لاازمة ده وقومي البسي
رنا: لاا ان كانت هماا وافقوا يروحوا معااك اناا مش كده ولاا هوافق ابداا
ريم: قومي ي رناا واخلصي عشاان خااطري
رناا: لاا واناا اعملوا اي اناا مليش دعوة بية من الاساس
نيار: نعم ما احناا بقالنا سااعة نقنع فيكي
رنا: خلااص اناا هاجي معااكم
*******************
في المستشفى
كانت قاعدة ناريمان و ونيرة نامت وهي ساندة ع كتف امهاا و جت وسام و جوزهاا محمد
وسام: ماما طمنيني بالله بابا كويس
ناريمان: متخاافيش ان شاء الله هيكون بخير
محمد: اوماال فين نيار ي حمااتي
ناريماان: راح يجيب اخواتة
وسام: اخواات مين ما نيرة اهي واناا جيت مع محمد
نريمان: دي حكااية طويلة
وسام: تحكيلي ي ماما اناا مش هقعد زي الاطرش في الزفة
*******************
في بيت سامي السيوفي
نجاه: لو عمل كده كل حااجة هتخرب ي ساامي
سامي: مش عاارف اعمل اي مش لااقي حل
نجااه: هيقوول كل حااجة لاسر
سامي: يعني هو دلووقت افتكر ان اسر ابنوا ماا هو رمااكي لماا كنت حاامل فية
نجاه: ودلوقتي رااجع عاايز يشووف ابنة
سامي:ده عاايز يخررب كل حااجة هو لو بجد خاايف ع ابنة مش هيقررب منه بعد كل السنين دي
نجاه: والحل ي سامي
سامي: سيبيهاا ع الله ي نجااه
*******************
رينااد: اناا كويسة وانت
سيف: فل طالماا انت كويسة
رينااد: بتثبتني حضرتك
سيف: هو اناا اقدر ي قمري
ريناد: اناا بقوول كده
سيف: بقولك اي
ريناد: قوول
سيف: وحشتيني اووي وعاايز اشووفك
رينااد: وانت كماان
سيف: واناا كماان اي
رينااد: وحشتني
سيف: ي صلااه النبي جاايلك ي لوزة
رينااد: سيف استن….
وكاان هو قفل الفوون اصلاا…
يتبع……….
لقراءة الفصل السابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى