روايات

رواية حب محظور الفصل الثاني 2 بقلم رانيا

رواية حب محظور الفصل الثاني 2 بقلم رانيا

رواية حب محظور الجزء الثاني

رواية حب محظور البارت الثاني

رواية حب محظور
رواية حب محظور

رواية حب محظور الحلقة الثانية

اول ما بيقعد ياكل بتجيب عصايه من وراه وتضر’به بيها علي راسه وتاخد المسدس بتاعه وبتخرج

اسر من وراها بضحك: ههههه لا ذكيه

بتلف ليه وهي بتلطم:ياليلتك المهببه بهباب اسود علي راسك يا اسيل

اسر:عايزه تهربي؟

اسيل بصراخ: طب وديني لو ما سبتني اخرج دلوقتي لأرقع بالصوت والم عليك امه لا اله الا الله

اسر بيجيب كرسي ويبقعد عليه وهو بيضحك: جربي

اسيل بتصر’خ بصوت عالي:الحقونييييييييييي

بتبص لآسر وبتضحك بغباء:استني اما اجرب تاني:يولاد الجز’مه. الحقوني همو’تتت مش وقت هزار

برضه مفيش فايده بتبص لآسر وهي بتضحك: الظاهر انهم نايمين

اسر حاطط رجل علي رجل وبيتكلم ببرود:ادخلي المخزن واقفلي علي نفسك

اسيل بتبصله بغيظ وبترفع المسدس في وشه: هطخك وهتاويك يا اسر

اسر بضحك: ههههه وريني

اسيل بصدمه بتبص ورا اسر: لا يا عمو علاء ابنك ملوش ذنب خلاص

اسر بيبص بخوف وراه واسيل بتطلع تجري

اسر بضحك: اه يا بنت ال ….هههه مجنو’نه

اسيل بتطلع برا عند العربيات ولسه هتوقف تاكسي بتاخد بالها ان شنطتها مش موجوده: لو رجعت مش بعيد يقت’لني

بتوقف شاب معدي :ممكن اتكلم من التليفون بتاعك

الشاب:اه خدي

اسيل حافظه رقم صاحبتها ف بترن عليها

الشاب:رد؟

اسيل:جرس…اه خلاص ردت

اسيل:الو يا زينه

زينه بنوم:ايه يا زف’ته

اسيل :قوميلي ياختي وصحصحي كده اخوكي كان خاطفني

زينه بضحك: هههه خاطفك ليه

اسيل بغيظ: بقي بتضحكي عليا

زينه بضحك: سوري سوري ها بقي خطفك ليه

اسيل بضحك وهي بتفتكر :هههه ابدًا ده انا لما كنت عندك

Flash back

اسيل سمعت اسر بيكلم واحده في الفون: الو يا حبيبتي انتي فين اجيلك

اسيل بتلطم:يالهوي كمان تعرف بنات وصايع وفيك عبر الدنيا كلها…انا لازم اقول لعمو علاء

اسيل بتروح المكتب تقول لعمو علاء وبتخبط علي الباب

علاء:ادخل

اسيل بتدخل و بتاخد نفسها بالعافيه: يالهوي ياعمو ….لحظه اخد نفسي

علاء بضحك: في ايه يابنتي انتي حد بيجري وراكي

اسيل:هييييح بص بقي يا علاء انا بعتبرك اكتر من صاحب

علاء بضحك: علاء حاف من غير القاب

اسيل: لا القاب ايه بقي بقولك اكتر من صاحب

علاء بيحاول يكتم ضحتكه علي صاحبه بنته المجنونه:ها حصل ايه

اسيل: ابنك المنحرف اللي معرفتش تربيه يا علاء بيكلم بنات وبيقولهم اجيبكم البيت انا مجهز الخمره والبيره وكل حاجه والسهره تمام

علاء بجديه: صح الكلام ده

اسيل بتأكيد وهي بتهز راسها:اومال ايه صح الصح كمان انا سمعاه بودني دي انشالله اعدمك يا عمو علاء

علاء: تمام يا اسيل انا ليا تصرف معاه

اسيل بفرحه: جدع يا علاء هو ده علاء اللي اعرفه هو ده علاء اللي معرفش يربي ابنه ايوه كده يراجل طلع الحاجات المدفونه طلع

علاء بزهق:برا

اسيل بصدمه وشهقه: ايعقل هذا بتطرني يا علاء

علاء بيهز راسه:اينعم يلا اتفضلي بقي

Back

وبس يا ستي بقي ابوه مسكه ظبطه وطلع عليه القديم والجديد

زينه بضحك: طاب والله تستاهلي

اسيل ونسيت الشاب اللي واقف مستني موبايله: يابت بقولك نسيت شنطتي هناك ولو رحت اخوكي هيق’تلني

زينه: يا رب يخلص عليكي وانا مالي يلا يابت اتكلي عايزه انام

اسيل بتقفل وهي متغاظه: والله انتو كلكم علي بعض عيله خسيسه ورمه….بتبص للشاب اللي واقف وبتمد ايديها بالموبايل:شكرا ليك واسفه لو اخرت عليك

الشاب بزهق بياخد منها الفون وبيمشي

اسيل: ده ايه قله الذوق دي

بترجع المخزن لآسر

اسر بضحك:رجعتي ليه

اسيل بتمثيل:صعبت عليا ومقدرتش اسيبك لوحدك يا ضنايا

اسر : والنبي ايه

اسيل:فين بقي شنطتي يا اسور

اسر ببرود: وانا مالي دوري عليها ….بيسيبها ويخرج

اسيل بتدور علي شنطتها لحد ما بتتعب :يووووه بقي انت حاططها فين….بتبص في برميل بتلاقيها:ياااه اخيرا تعالي بقي

بتاخد شنطتها وبتمشي .

اسيل بتبص في التليفون بتلاقي رنه من مامتها بتبص للفون بزهق وتشيله وتروح تتمشي علي البحر

….:احكي للبحر مشاكلك باين عليكي مهمومه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب محظور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى