رواية أسد والمجهوله الفصل التاسع 9 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء التاسع
رواية أسد والمجهوله البارت التاسع
رواية أسد والمجهوله الحلقة التاسعة
اما عند قلب فأمسكها صلاح ورش مخدر فذهبت في ثواني فاقده للوعي شالها صلاح وركب تاكسي ظل ينظر له السواق وقال صلاح مراتي حامل بس يااسطا عقبال عيالك
في عربيه اسد انطلقوا الثلاثه اسد وبجانبه طارق وخلفه ادم
قال ادم انت طالع علي فين كده
هطلع علي شقتهم
طب وافرض مفيش حد هناك
هشوف بس الاول بعدين ابقي حط إفتراضات براحتك
شال صلاح قلب وادخالها البيت لم تكن شيماء موجوده لأنها
سافرت عند قرايب زوجها من الفجر صعد بها صلاح السلم ودخل في غرفته ورماها علي السرير وبداء في نزع ملابسه وهو مبتسم بخبث
اما عند اسد فقد وصل تحت المنزل تعالو انتو الاتنين معايا
قال ادم اكيد مش هنسيبك اخلص انت واطلع يالاه طلع اسد للدور الخامس جري وكذلك طارق وآدم وقف أمام باب الشقه وقال افتحهولي ياطارق منغير صوت اخرج طارق شئ معدني من جيبه وفي اقل من دقيقه كان الباب مفتوح خاليكو انتو هنا محدش يدخل فهم طارق وآدم مايقصده اسد
اما عن صلاح فقد خلع قميصه وبنطلونه واخذ يقترب من قلب واخذ يمز*ق ملابس*ها وق*لعها الحجاب لينسدل شعرها البني الطويل لكن قبل ان يقترب صلاح منها ركله اسد برجله في ضهره وظل يلكمه في وجهه دون كلاام منه ظل يضرب فيه حتي خرج الدماء من وجه صلاح وفقد الوعي
القي اسد نظره علي قلب رأها بتلك الهيئه أدار وجهه سريعا ومسك حجابها وخل*ع قميصه و لبسهولها وحملها كانت قلب فاقده للوعي لم تدري بأي شئ خرج اسد وهو يحمل قلب ظل يبحث بعينيه عن طارق وآدم ووجدهم في المطبخ أمام التلاجه بياكلو
قال اسد هاتو ابن الك*لب اللي جوه ودوه علي المخزن ياشويه مفاجيع
التفت ادم وطارق ووجدو اسد يحمل قلب وهو عاري الصدر وقلب ترتدي قميصه انزلو عينيهم بسرعه ودخل ادم ومسك صلاح حمله علي كتفه بإهمال ونزلو الثلاثه ركب طارق بجانب ادم وقلب في أحضان اسد ووضع ادم صلاح في شنطه العربيه بداءت قلب ان تتململ وتفتح عيونها ببطء قالت بخفوت انا فين
انتي في حضني متقلقيش
ابتعتد قلب عن أحضان اسد وظلت تنظر اليه بصدمه ورأت نفسها ترتدي قميصه تجمعت في عقلها ما حدث عندما رأت صلاح
ظلت تبكي بصوت عالي وشهقاتها تزداد
قال اسد وهو يضمها الي احضانه متقلقيش هو مقربلكيش
ظل ادم وطارق ينظرو لبعضهم وهم يبتسمون علي اسد وقال ادم خير ياانسه متقلقيش اسد خدلك حقك تالت ومتلت
قال اسد وهو يبتسم بشر ولسه
ابتعدت قلب عن صدر اسد قالت بصوت واطي لكن سمعه طارق وآدم عيب اللي حضرتك بتعملو مينفعش تمسكني كده
خلع ادم جاكيت بدلته وقال بإستهزاء خود ياخويا استر نفسك بدل منت ماشي بعضل*اتك دي بدل منتمسك آد*اب
اخذ اسد منه جاكيت البدله وقال ومالو
اخرج اسد تليفونه وقال الو
…
وعليكم السلام ياشيخنا
….
هبعتلك عنوان تعالالي علي هناك دلوقتي
بعت اسد له العنوان وأغلق هاتفه وقال ل طارق وآدم معاكو بطايقكو
قال طارق اه معايا
وآدم وانا كمان
وصلو الي البيت ونزلو من السياره وفور خروج قلب عندما وضعت رجلها علي الارض وقعت لولا يد اسد الممسكه بخصراها بشده وحمالها قبل ان تعترض حتي
ادم المفتاح في جيبي اهو خد افتح
فتح ادم الباب ودخل اسد اولا الي غرفه قلب ووضعها علي الفراش وقال البسي فستان شيك كده ياقلبي واطلعيلي بره انا مستنيكي خودي وقتك وسابها وخرج
وجد ادم وطارق أمام التلاجه مره اخري وقال الله يحر*قكو بتهببو اي مش المفروض تساعدوني
قال ادم وهو يأكل تفاحه
نساعدك علي اي احنا عارفين انك هتعلم علي الواد ده الا بقولك صحيح انت هتكتب عليها
قال اسد وهو يجلس علي الكنبه لا هكتب عليك انت
نظر له ادم بإشمئزاز وقال ملناش في الش*مال
ظل يضحك طارق عليهم ومر بضع دقائق وجدو المأذون أمامهم استقبله اسد بترحاب شديد وقال اسد اتفضل ياشيخنا اتفضل جلس الشيخ محمد وقال اومال فين العروسه
قال اسد بتجهز جوا ياشيخ محمد
قال الشيخ محمد يارب تبقي اول واخر مره يااسد يابني
.
إبتسم له اسد وقال اخر مره ياشيخنا متقلقش
انا هقوم انادي علي العروسه خبط اسد علي الباب اتاه رد قلب بصوت واطي ادخل فتح اسد الباب ودخل ظل ينظر اليها بإنبهار شديد كانت ترتدي فستان سهره لونه احمر ووضعت روج احمر خفيف والقليل من مساحيق التجميل ظل ينظر لها اسد فكانت فاتنه للغايه اقترب اسد منها وقال قمر ياقلبي قمر
أنزلت قلب عينيها ولم ترد عليه
نده طارق علي اسد اما لقاهم اتأخرو وقال
ااااسد إخلص يالاه
فاق اسد من سرحانه وقال الواد طارق ده فصيل بشكل بقولك ياقلبي هاتي بطاقتك انا جبت المأذون هكتب عليكي دلوقتي والفرح اخر الشهر يعني بعد ٣ايام
قالت له قلب طيب متستني للفرح يااسد ليه الاستعجال
اقترب منها اسد وقال عشان ابقي معاكي براحتي مبقاش مقيد بحاجه وغير كده عشان اعرف اتأمل*ك براحتي
م تخلص ياعم روميو الشيخ خلل من القاعده قالها ادم بستهزاء
يالاه يالاه ياقلب عشان نطرد العيال اللي بره دول
خرج اسد وورأه قلب وهي مكسوفه بشده جلس اسد بجانب الشيخ و قلب من الجهه الاخري
قال الشيخ بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن اي الجمال ده يابنتي
اخفضت قلب عينيها وابتسمت له وقالت ربنا يخليك
بداء الشيخ في عقد القران وقال جملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
قام اسد واحتضنه طارق وقال مبروك يااخويا
وكذلك ادم احتضنه وقال مبروك ياصحبي وهمس له في اذنه اخيرا هتبطل عط وكزه اسد في صدره
وذهب المأذون
قال ادم الف مبروك ياانسه قلب
ضربه اسد في صدره مدام اسد الدمنهوري يااهبل
قال ادم لسه انت هتعيش في الدور
وطارق بارك ل قلب وخرجو فورا
استدار اسد ل قلب وفتح لها ذراعيه بدون تردد جرت عليه قلب واحتضنته لفت يداها حول رقبته ولف اسد يداه علي خصرها ورفعها له واقترب من حجابها لكي يشم رائحتها الاخاذه ظلو علي هذا الوضع حوالي 10دقائق انزلها اسد وهو مبتسم بشده وقال الف مبروك ياقلبي دلوقتي اقدر ابص براحتي في اي حته لم تقدر قلب علي مواجه اسد ولكن اسد مسك رأسها ورفعها اليه وتقابلت أعينهم سويا وقال انتي عارفه انا نفسي اعمل اي دلوقتي بس ماسك نفسي لحد اما تبقي في بيتي
جهزي نفسك مفضلش وقت كلها 3 ايام انتي متجيش الشغل اقعدي هنا ظبطي نفسك وهبقي اعرف ساره عنوانك واخليها تجيلك واعملي حسابك ان احنا هنروح نقعد في الفيلا بتاعتي انا محدش عايش معايا هناك مفيش الا عم عبده بيجي كل خميس يشوف البيت ويرتبه لو عاوز يتظبط
اسد انا مش عارفه اشكرك ازاي علي كل اللي عملتو معايا وقفتك جنبي بجد انت راجل فعلآ
أخذها اسد في حضنه
انا هنزل دلوقتي اروح الشركه عشان اخلص اللي ورايا عشان اخود اجازه شهر العسل وغمز لها ضربته قلب بخفه علي صدره وقالتله ياقل*يل الا*دب
انتي لسه شوفتي حاجه ياروحي ق.له الاد.ب جايه في السكه لسه انا هنزل دلوقتي وهبعتلك بكره الصبح ساره باس اسد يداها وقال تصبحي علي خير يازوجتي العزيزه
وانت من اها الخير نزل اسد وجد ادم وطارق مستنينه
قال طارق ل ادم مش قولتلك
ضحك ادم وقال مين كان يصدق تعرف يااسد انا قولت انك مش هتنزل النهارده وهتبات فوق
قال اسد هو انا لسه عملت الفرح يار*وح *ام*ك
ضرب ادم يداه علي التبلو وقال الا سيره الام ي اسد عشان متزعلش
لم يرد عليه اسد وقال لطارق وديني علي الفيلا اخود شاور وهاجي علي الشركه وانتو خودو الواد ده للمخزن بس متقعدوش مع ال*زباله اللي هناك قعده في اوضه لوحده
تمام يااسد
اما عند قلب ذهبت الي غرفتها وجدت علي سريرها علبه صغيره وكان بها خاتم جميل ومكتوب علي العلبه قلب الاسد لبسته قلب وظلت تضحك بساعده كبيره .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)