رواية خفايا القدر الفصل الأول 1 بقلم جهاد محمود
رواية خفايا القدر الجزء الأول
رواية خفايا القدر البارت الأول
رواية خفايا القدر الحلقة الأولى
ارجوكي متسبنيش انا محتاجك متسبنييييييش
هي : خليك مع ابوك يشبع بيك انا لسه قدامي حياتي عايزه اعشها وقولتله اني مش عايزه عيال بس هو أصر خليه يشبع بيك بقا باي بيبي …..
يستيقظ من هذا الكابوس الذي لا يفارقه منذ ان كان عنده عشر سنوات
يجلس علي طرف السرير وهو ينهد والعرق علي وجهه ..
هو : بكرهك وهفضل اكرهك
يتحرك نحو حمامه الفخم يتجهز لذهاب الي عمله ..
يدخل مستشفي من أكبر المستشفيات الموجوده في الشرق الاوسط بكل غرور لا يليق إلا به وبكل ثقه ونظرات كل من في المستشفى عليه ومن لا يعرف مالك الجارحي من أكبر الجراحين في العالم يذهب الي مكتبه ويقابل صديق عمره يوسف المحمدي
مالك بكل جديه : في عمليات مهمه انهارده
يوسف: حتي قول صباح الخير
مالك بغضب : صباح الزفت علي دماغك ما تخلص في اي زفت انهارده
يوسف بهزار: اي ياعم مالك اي في شايل طاجن ستك ليه بااااس اكيد نفس الكابوس
مالك بحزن : بكرهها وهفضل أكرهها
يوسف محاولا التخفيف عن صديق عمره فهو يعرف ما مر به صديقه: هون علي نفسك يا صاحبي هي ما تستاهلش ثانيه زعل منك
مالك : شكرا انك معاي وسبتنييش
وقام حضنه
قوووومي كفايه نوووم ويلا عشان ساعه وطالعين
هي: سبيني بالله عليكي نص ساعه
اختها:ساعه وماشييين وانتي لسه ملبستيش وكفايه خلتيني احضر لك شنطة قووومي يا ليييل
ليل: بليييز خمس دقايق يا ملك
ملك:ولا دقيقه تاني قووومي
ليل: ……….
ملك:طيييب
ليل بصريخ وهي تقفز علي السرير :اي دا حراام عليكي بغرق
ملك: عشان تفوقي
بابا ليل وملك(احمد): اي في يا بنات وليه الصويت دا
ملك:مواااال كل يوم
احمد بضحك :ههههههه
ليل بتزمر :بتضحك عليا حراام عليكم
احمد وملك بضحك:تستاهلي هههههههههه
احمد بجديه:كفايه ضحك بقا جهزوا نفسكم عشان كمان ساعه طالعين
ليل : افطررر الاول في اي اكل
ملك:ديما همك علي بطنك والله مش عارفه بتودي الاكل دا فين
ليل :بتودي الاكل فين نينينبنيني
احمد :كفايه يلا
ليل وملك : حاضر
ذهبت ليل الي الحمام لتتوضئ لأداء فرضها وذهبت ملك لتحضير الفطار
ليل بعد انتهائها من أداء فرضها ذهبت حتي تفطر مع اختها وباباها
ليل: عاملين اي اكل
ملك: بيض وجبنه وفول مووودمس هههههه
ليل بتزمر :لا حرام عليكي مش بحبه
ملك:نيهاهاها ما انا عارفه
ليل:اه يا ملك الكلب مش هرحمك
احمد:ههههههه خلاص يا بنات هههههه
ملك وهي بتجري من ليل :الحقووووني هتفطر بيااااااا يا باااااباااااا
ليل :مش هرحمك
احمد :ههههههههههه خلاص يا ليل كله دا عشان عملت مووودمس
ليل: ماااااتقولش الاسم دا بيستفزنيي
ملك واحمد :هههههههههه
احمد :خلاص يا ليل كلي بيض وجبنه انتي بتحبيهم
ليل :حاضر وانتي يا ملك الكلب مش هرحمك
ملك خلف وباباها خايفه من ليل وبتضحك: ههههههه خلاص انا اسفه يسطا
ليل : هردها
احمد: خلاص يا بنات يلا افطروا عشان لسه قدامنا سفر
ليل وملك:حاضر
بعد انتهاءهم من الفطار توجهوا الي العربيه متجهين الي الاسكندريه
في العربيه
ليل: جبتي كتبي ورواياتي
ملك :لا
ليل: لا اييييييه
ملك بضحك :اهدي جبتهم هو انا اقدر
ليل: كنت رجعتك تاني تجبيهم
ملك بضحك :عارفاكي قادره هههه
ليل بضحك :جدااا ياوختشييي ههههه
بعد فتره من الزمن ليست بقليله وقفت العربيه أمام بيت جمييل وبسيط في مقابله بيت يقال عليه قصر من جمال تصميمه
احمد:يلا يا بنات وصلنا صحي النوم
ملك :أخيرا ..ليل فوقي وصلنا
ليل :…….
ملك: غيبوبة هانم فوووقي
ليل :امممممممم وصلنا
ملك : من بدري يا غيبوبه هانم
احمد بضحك علي بناته: هههههههه يلا هاتو شنطكم
ليل وملك:حاضر.
وقفوا أمام البيت بإعجاب
ملك:واااااو جميل خااالص
ليل :جميل جدا والبيت الجانبه تحفه وصاحبه زوقه الاهلي
ملك:معاكي حق
احمد:كفايه كلام يلا عشان نشوف البيت من جوا
ليل وملك بحماس:يلا
كان البيت عباره عن دورين الدور الأول كان عباره ريسبشن كبيييير وجمييل واوضه ضيوف كبييره والدور التاني موجود به تلات اوض جميلة
ليل:واااو البيت جميل جدا
ملك: اه جدا
احمد: كويس كنت خايف ميعجبكمش
ملك وليل في واحد :بالعكس دا جميل جدا
احمد بضحك: طب الحمدلله ههههههه
ليل وملك:هههههه
احمد:يلا كل وحده تشوف هتاخد انهي اوضه
ليل بسرعه: هاخد اللي فيها بلكونه كبييره
ملك :تمام وانا هاخد اللي جنبها
احمد : تمام يلا فضوا شنطكم
ليل وملك: حاضر
وذهب كل واحد الي اوضه
عند مالك بعد يوم طويل في المستشفى يذهب الي منزله بعد أن ودع صديقه
مالك بتعجب: اي دا متي سكن ناس في البيت دا رجع اللامبالاه تاني وانا مالي ودخل منزله ونده علي الداده
مالك :داده رحمه
الداده رحمه:نعم يا ابني احضر العشا
مالك بتعب:لا انا هنام ومحدش يصحيني
داده رحمه : مالك يا ابني شكلك تعبان
مالك بتعب: فعلا حاسس نفسي تعبان
الداده رحمه :اتصل بالدكتور نطمن عليك
مالك : لا انا هنام وباقي وكويس وياريت ممنوع الإزعاج
الداده رحمه بطاعه: حاضر يابني
مالك ذهب الي اوضته الفخمة الجميع ألوانها بالون الأسود والرمادي وذهب الي الحمام ليبدل ملابسه وينام بعد يوم طويل في المستشفى
ابطالنا
مالك الجارحي لديه ٢٧سنه شخص مغرور جدا لديه ثقه في نفسه كبيييييره جدا من أكبر الجراحين ولديه الكثير من الشركات التي ورثها من والده… مالك شخص رياضي وطويل وسيييم جدا بعيناه الرمادي وملامحه والرجوليه الجميله والقاسيه كفيله بأن تجعل ملكه جمال العالم تأتي عند قدمه ..ليس لديه اقارب ولا اصدقاء غير يوسف
ليل فتاه جميله بعيونها البلون البحر مختمره عندها٢٠ سنه تالته كليه طب مرحه تعيش مع باباها واختها ملك بعد وفاه امها تعشق الكتب والرويات
ملك اخت ليل الكبيره عندها ٢٣ سنه فتاه عاقله تفكرقبل ان تتكلم عكس ليل جميله بعيونها العسلي الورثتها من ماماتها دكتوره صيدلانيه
يوسف صديق مالك ومعه من الطفوله عنده ٢٧ سنه شخص رياضي زي مالك ووسيم جدا ولكن عكس مالك في طبعه فهو شخص مرح وبيحب الهزار ولكن وقت الشغل بيقلب
باقي الشخصيات هنتعرف عليها في الروايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)